Puli
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Puli

Fórumlakó

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 205

Elküldve: 2013. január 08. kedd, 11:12


Tano írta:
zoliika írta:
Puli írta: Urak,

hogyan lehet megtudni,hogy csere érettek-e az izzítógyertyáim?!
Nem indul könnyen a táltos, de az aksi sem új!
és mivel én még nem cseréltem az i.gyertyákat, nem tudom, hogy érdemes lenne-e?!

Ezek a legtutibbak,ugye?
BIMMER



Diagra kellene tenni,mert sok esetben nem elég az izzító gyertyák cseréje,hanem izzításvezérlő is bemondhatja az unalmast!


Az övébe még nem izzításvezérlő van.
Nála a gyertyákon kívül egy relé mehet tönkre, aminek kissebb az esélye, inkább a rendszert ellátó 100A-es biztosíték szokott még elszállni.
A rendszer ellenőrzése szépen le vagyon írva a TIS-ben.


Köszönöm a válaszokat!
A link nem jó! :
Tud valaki Székesfehérváron diagnosztikát?


Milan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Milan

Törzsvendég

Elismertség: 10% (18 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2013. január 07. hétfő, 21:32


A diag. kimutatja ha rossz az izzítógyertya, nekem 2-őt mutat kukásnak.


zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2012. december 12. szerda, 21:58


szotakdavid írta:
Tano írta:
zoliika írta:
Puli írta: Urak,

hogyan lehet megtudni,hogy csere érettek-e az izzítógyertyáim?!
Nem indul könnyen a táltos, de az aksi sem új!
és mivel én még nem cseréltem az i.gyertyákat, nem tudom, hogy érdemes lenne-e?!

Ezek a legtutibbak,ugye?
BIMMER



Diagra kellene tenni,mert sok esetben nem elég az izzító gyertyák cseréje,hanem izzításvezérlő is bemondhatja az unalmast!


Az övébe még nem izzításvezérlő van.
Nála a gyertyákon kívül egy relé mehet tönkre, aminek kissebb az esélye, inkább a rendszert ellátó 100A-es biztosíték szokott még elszállni.
A rendszer ellenőrzése szépen le vagyon írva a TIS-ben.


Csatlakzom Tanohoz nálunk inkább a bizti szokott elszállni,de a motor vezérlőnél ki lehet mérni a biztit és a relét sőt a relét talán diaggal is lehet tesztelni.


Tényleg ,bocs elkerülte a figyelmem az évjárat!

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2012. december 12. szerda, 21:19


Tano írta:
zoliika írta:
Puli írta: Urak,

hogyan lehet megtudni,hogy csere érettek-e az izzítógyertyáim?!
Nem indul könnyen a táltos, de az aksi sem új!
és mivel én még nem cseréltem az i.gyertyákat, nem tudom, hogy érdemes lenne-e?!

Ezek a legtutibbak,ugye?
BIMMER



Diagra kellene tenni,mert sok esetben nem elég az izzító gyertyák cseréje,hanem izzításvezérlő is bemondhatja az unalmast!


Az övébe még nem izzításvezérlő van.
Nála a gyertyákon kívül egy relé mehet tönkre, aminek kissebb az esélye, inkább a rendszert ellátó 100A-es biztosíték szokott még elszállni.
A rendszer ellenőrzése szépen le vagyon írva a TIS-ben.


Csatlakzom Tanohoz nálunk inkább a bizti szokott elszállni,de a motor vezérlőnél ki lehet mérni a biztit és a relét sőt a relét talán diaggal is lehet tesztelni.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2012. december 12. szerda, 21:14


zoliika írta:
Puli írta: Urak,

hogyan lehet megtudni,hogy csere érettek-e az izzítógyertyáim?!
Nem indul könnyen a táltos, de az aksi sem új!
és mivel én még nem cseréltem az i.gyertyákat, nem tudom, hogy érdemes lenne-e?!

Ezek a legtutibbak,ugye?
BIMMER



Diagra kellene tenni,mert sok esetben nem elég az izzító gyertyák cseréje,hanem izzításvezérlő is bemondhatja az unalmast!


Az övébe még nem izzításvezérlő van.
Nála a gyertyákon kívül egy relé mehet tönkre, aminek kissebb az esélye, inkább a rendszert ellátó 100A-es biztosíték szokott még elszállni.
A rendszer ellenőrzése szépen le vagyon írva a TIS-ben.

Matt3er
autója adatai
Széria: 3
Típus: E92
Kivitel: Coupe
Modell: 325d
Évjárat: 2008

státusz Matt3er

Újonc

Elismertség: 9% (4 pont) | Hozzászólások: 43

Elküldve: 2012. december 12. szerda, 19:48


Puli írta: Urak,

hogyan lehet megtudni,hogy csere érettek-e az izzítógyertyáim?!
Nem indul könnyen a táltos, de az aksi sem új!
és mivel én még nem cseréltem az i.gyertyákat, nem tudom, hogy érdemes lenne-e?!

Ezek a legtutibbak,ugye?
BIMMER


Csatlakozom az előttem szólóhoz, tegyétek diagra. Tehetsz bele Berut is, ugyan az mint a gyári.



zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2012. december 12. szerda, 16:16


Puli írta: Urak,

hogyan lehet megtudni,hogy csere érettek-e az izzítógyertyáim?!
Nem indul könnyen a táltos, de az aksi sem új!
és mivel én még nem cseréltem az i.gyertyákat, nem tudom, hogy érdemes lenne-e?!

Ezek a legtutibbak,ugye?
BIMMER



Diagra kellene tenni,mert sok esetben nem elég az izzító gyertyák cseréje,hanem izzításvezérlő is bemondhatja az unalmast!


Puli
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Puli

Fórumlakó

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 205

Elküldve: 2012. december 12. szerda, 15:46


Urak,

hogyan lehet megtudni,hogy csere érettek-e az izzítógyertyáim?!
Nem indul könnyen a táltos, de az aksi sem új!
és mivel én még nem cseréltem az i.gyertyákat, nem tudom, hogy érdemes lenne-e?!

Ezek a legtutibbak,ugye?
BIMMER



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. december 12. szerda, 15:47

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. május 20. vasárnap, 15:35


szeda írta:
SirToma írta:
bmw320d4 írta:
szeda írta:
SirToma írta: Sziasztok.

Nekem is gond volt idén a nagy hidegekben az indítással,nehezen indult, egyenletlenül járt.
Kiolvastuk a hibatárolót, 1,3,4-es izzítógyertyát hibásnak írta.
Cseréltem gyertyákat, Febi-t raktam bele.
Utána minden frankó lett,szépen indult, szépen járt.
Kiolvastam a tárolót kíváncsiságból, és az 1-esre megint hibát írt.
Kicseréltem az izzításvezérlőt, és most minden rendbe van.
Pár nap múlva, megint ráolvasok.
A tapasztalatom az, hogy most alul nyomatékosabb az autó.

Üdv:Toma


Az izzítógyertyától lett nyomatékosabb? Ami 2.7 másodpercet izzik indításkor és többet soha?



Van még 90 sec afterheating is, de tényleg nevetséges összefüggést keresni a gyertyacsere és a nyomaték között.


Mint irtam, izzitasvezerlot csereltem, es igen, ugy erzem jobb lett 1000-2000 kozott a kocsi.
Lehet rosszul erzem,de ez van.



Az csak illúzió működés közben ennek semmi jelentősége.csak indításnál és utánna 90 másodpecig.ez olyan mint ha kitakarítanád a kocsit és attól jobban gyorsulna.



Lehet hogy nagy hülyeséget fogok írni de legyen, max. kiröhögtök.
Én mikor megvettem az autóm akkor elvittem egy BMW szerelőhöz (Jimmy az M3 mellett ha így mond valakinek valamit). Kiolvasta a hibakódjaimat és nekem is 2 db izzítógyertyát hozott fel hibának. Javasolta minél előbbi cseréjét, mert nekem azt mondta hogy ezek nem csak indításnál izzítanak hanem menet közben is dolgoznak. Azt mondta hogy ha nem ízzit menet közben akkor lerakódik a korom a hegyére ami egy idő után egy nagyobb lerakódást eredményez rajta. Ez a lerakódás egy óvatlan pillanatban leszakadhat és gajjra vághatja a szelepeket a turbót stb. Állítása szerint cseréltek már több motort e miatt 320d-ben. Én bízom a szakértelmében de most megkérdőjeleződött bennem, hogy ez tényleg így van-e. Szerintem logikus és teljesen helytálló magyarázat volt a részéről, látom értelmét annak amit mond. Ezért van 60.000km-es csereperiódusa az izzító gyertyáknak.

Lehetőleg egy olyan ember válaszát várnám aki tényleg tudja a választ és nem az ugyan már ez faszság miért izzítana. meg az csak indításánál izzít azért izzítógyertya stb.. hozzászólásokat.
Az általam és szerelőm által felvázolt lehetőség magyarázatot adna Toma tapasztalatára is.

szeda
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz szeda

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2012. február 25. szombat, 14:30


SirToma írta:
bmw320d4 írta:
szeda írta:
SirToma írta: Sziasztok.

Nekem is gond volt idén a nagy hidegekben az indítással,nehezen indult, egyenletlenül járt.
Kiolvastuk a hibatárolót, 1,3,4-es izzítógyertyát hibásnak írta.
Cseréltem gyertyákat, Febi-t raktam bele.
Utána minden frankó lett,szépen indult, szépen járt.
Kiolvastam a tárolót kíváncsiságból, és az 1-esre megint hibát írt.
Kicseréltem az izzításvezérlőt, és most minden rendbe van.
Pár nap múlva, megint ráolvasok.
A tapasztalatom az, hogy most alul nyomatékosabb az autó.

Üdv:Toma


Az izzítógyertyától lett nyomatékosabb? Ami 2.7 másodpercet izzik indításkor és többet soha?



Van még 90 sec afterheating is, de tényleg nevetséges összefüggést keresni a gyertyacsere és a nyomaték között.


Mint irtam, izzitasvezerlot csereltem, es igen, ugy erzem jobb lett 1000-2000 kozott a kocsi.
Lehet rosszul erzem,de ez van.



Az csak illúzió működés közben ennek semmi jelentősége.csak indításnál és utánna 90 másodpecig.ez olyan mint ha kitakarítanád a kocsit és attól jobban gyorsulna.



SirToma
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz SirToma

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (19 pont) | Hozzászólások: 306

Elküldve: 2012. február 25. szombat, 12:21


bmw320d4 írta:
szeda írta:
SirToma írta: Sziasztok.

Nekem is gond volt idén a nagy hidegekben az indítással,nehezen indult, egyenletlenül járt.
Kiolvastuk a hibatárolót, 1,3,4-es izzítógyertyát hibásnak írta.
Cseréltem gyertyákat, Febi-t raktam bele.
Utána minden frankó lett,szépen indult, szépen járt.
Kiolvastam a tárolót kíváncsiságból, és az 1-esre megint hibát írt.
Kicseréltem az izzításvezérlőt, és most minden rendbe van.
Pár nap múlva, megint ráolvasok.
A tapasztalatom az, hogy most alul nyomatékosabb az autó.

Üdv:Toma


Az izzítógyertyától lett nyomatékosabb? Ami 2.7 másodpercet izzik indításkor és többet soha?



Van még 90 sec afterheating is, de tényleg nevetséges összefüggést keresni a gyertyacsere és a nyomaték között.


Mint irtam, izzitasvezerlot csereltem, es igen, ugy erzem jobb lett 1000-2000 kozott a kocsi.
Lehet rosszul erzem,de ez van.



bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2012. február 25. szombat, 00:04


szeda írta:
SirToma írta: Sziasztok.

Nekem is gond volt idén a nagy hidegekben az indítással,nehezen indult, egyenletlenül járt.
Kiolvastuk a hibatárolót, 1,3,4-es izzítógyertyát hibásnak írta.
Cseréltem gyertyákat, Febi-t raktam bele.
Utána minden frankó lett,szépen indult, szépen járt.
Kiolvastam a tárolót kíváncsiságból, és az 1-esre megint hibát írt.
Kicseréltem az izzításvezérlőt, és most minden rendbe van.
Pár nap múlva, megint ráolvasok.
A tapasztalatom az, hogy most alul nyomatékosabb az autó.

Üdv:Toma


Az izzítógyertyától lett nyomatékosabb? Ami 2.7 másodpercet izzik indításkor és többet soha?



Van még 90 sec afterheating is, de tényleg nevetséges összefüggést keresni a gyertyacsere és a nyomaték között.

szeda
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz szeda

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2012. február 24. péntek, 23:33


SirToma írta: Sziasztok.

Nekem is gond volt idén a nagy hidegekben az indítással,nehezen indult, egyenletlenül járt.
Kiolvastuk a hibatárolót, 1,3,4-es izzítógyertyát hibásnak írta.
Cseréltem gyertyákat, Febi-t raktam bele.
Utána minden frankó lett,szépen indult, szépen járt.
Kiolvastam a tárolót kíváncsiságból, és az 1-esre megint hibát írt.
Kicseréltem az izzításvezérlőt, és most minden rendbe van.
Pár nap múlva, megint ráolvasok.
A tapasztalatom az, hogy most alul nyomatékosabb az autó.

Üdv:Toma


Az izzítógyertyától lett nyomatékosabb? Ami 2.7 másodpercet izzik indításkor és többet soha?



SirToma
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz SirToma

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (19 pont) | Hozzászólások: 306

Elküldve: 2012. február 24. péntek, 08:31


Sziasztok.

Nekem is gond volt idén a nagy hidegekben az indítással,nehezen indult, egyenletlenül járt.
Kiolvastuk a hibatárolót, 1,3,4-es izzítógyertyát hibásnak írta.
Cseréltem gyertyákat, Febi-t raktam bele.
Utána minden frankó lett,szépen indult, szépen járt.
Kiolvastam a tárolót kíváncsiságból, és az 1-esre megint hibát írt.
Kicseréltem az izzításvezérlőt, és most minden rendbe van.
Pár nap múlva, megint ráolvasok.
A tapasztalatom az, hogy most alul nyomatékosabb az autó.

Üdv:Toma

kisg325
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz kisg325

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 104

Elküldve: 2012. február 14. kedd, 17:37


kisg325 írta: Sziasztok!

A mostani nagy hidegekben is indul az autóm /320D 150LE EU4/ ,azonban ahogy olvastam itt a fórumon nekem is csak éppen felvillan az izzítás visszajelzője. Az indítást követően viszont cirka 2-3 másodpercig kicsit egyenetlenül jár,majd kisimul és tartja is a magasabb fordulatszámot,ami fokozatosan szépen le is esik idővel a normál alapjárati fordulatszámra.
Az izzításvezérlőm cserélve volt,ami után nem hozott hibát az izzítás rendszerében. Szóval lehet úgy hibás egy izzítógyertya,hogy még működik csak nem tökéletes,illetve más ötlet a hibajelenségre?

Üdv.


Sziasztok!

Ne tolongjunk a válaszokkal! Szóval elmentem egy újabb kiolvasásra és a 2-es hengerben lévő izzítógyertya a rossz. Ezek szerint a nem régiben megejtett kiolvasás óta tönkrement.

Üdv.