csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2011. november 28. hétfő, 16:21


Senkinek semmi ötlet?

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2011. november 27. vasárnap, 15:16


Olyan gondom lenne, hogy induláskor kicsit nagyobb gázt kell adnom, mert alkalmanként remegést érzek a kuplung felől. Váltásnál meg kicsit csúszik. Semmilyen koppanás vagy fémes hang nincs indításkor, leállításkor, vagy félig benyomott kuplungnál.
Ilyenkor csak a kuplungot kell javítani, vagy esetleg a kettőstömegűvel is baj lehet?
A szerelési költség miatt nem lényegtelen!

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2011. november 18. péntek, 11:11


kempelen írta:
De tényleg a témához. Nekem automata van és ezért ez a lendkerék téma nekem nem téma igazából, de egyik barátomnak kézi váltós modellje van.
Ha teljesen ki van nyomva a kuplung akkor daráló hangot hallani és a pedálon is érezni a lüktetést. Viszont ha kissé feljebb emelem, akkor megszűnik ez a jelenség és teljesen szépen vált és nem csúszik.
Azért furcsa ez nekem, mert megszoktam ha beülök egy kézi váltós autóba, akkor kinyomom a kuplungot teljesen és úgy váltok. Itt viszont nem szabad tökig benyomni csak finoman egy darabig és akkor nincs semmi gond.
Engem idegesítene ez a kerregés/darálás, de ő vígan jár vele, mert megszokta hogy nem nyomja tökig a kuplungpedált és így megy is az autó és nem csúszik a kuplungja sem.


Engem roppant módon idegesít, ha valami nincs rendben a géppel. Nem munkaeszközöm az autó, de eléggé rá vagyok utalva, mert napi ~70km-t ingázok a lakhely és a munkahely között, és az a rémálmom, hogy valahol lerobbanok. Ha valaki megengedheti magának, hogy csörög-zörög-de megy alapon hazardírozva jár, azt én csak irigyelni tudom, nem pedig követni. Ezért bármilyen probléma esetén én azonnal irányt veszek a szerelő felé. Most éppen autóelvonási tüneteim vannak, mert vagy 3 hete szerelőnél van a járgány miszlikbe szedésen (én meg járok kollegiális segítséggel), az olajzabálás és füstölés topikban leírtak miatt. Úgy tűnik, hogy megvan a hiba, de majd csak akkor fogok írni róla, ha össsze lesz rakva a gép és minden rendben lesz (és tényleg elmúltak a tünetek). Csak kivárni, míg bizonyos alkatrészek megjönnek ..... Meg a szerelőt rábeszélni, hogy még ezt meg azt nézzen/nézessen meg - hát nem egyszerű. Tudom, nem vagyok egyszerű eset ...


státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. november 18. péntek, 06:42


BarG írta:

Van, aki 60-70e-et hajt bele évente ....


Hori kollega is valami minimális kilométerrel vette a sajátját. Ha jól emlékszem 70 és 80 ezer között. Aztán ő inkább a fordítottja, mint én. Szerintem már kétszázat beletett mióta nála van...

BarG írta:

Autót ritkán vesznek az emberek racionálisan - mert akkor kinek lenne peugeot-ja?! Amikor még a dízelek zajosak, füstösek, gyengék voltak, akkor igazán kellett a kompromisszumkészség a megvételükhöz, de az alacsony üzemeltetési költségek miatt sokan meghozták ezt a kényelmetlen döntést. Ma már a dízelek használati szempontból minimum egyenértékűek, ha nem jobbak, ma inkább az elszálló javítási költségek jelentik a dízelek rossz oldalát, ami miatt meg kell fontolni a dolgot.


Annyiban próbáltam jól választani annak idején, hogy legyen jó állapotban az autó és legyen benne ülésfűtés. Magyar viszonylatban az akkori 133 sem volt kevés egy akkori olyan fiatal autón. Legalábbis úgy értem, hogy az itthon kialakult szokások szerint.
Van ismerősöm aki 3 hónaposan vett E60-at és már volt benne 25 ezer.
De szerintem napestig tudna mindenki ilyen-olyan történeteket írni...

De tényleg a témához. Nekem automata van és ezért ez a lendkerék téma nekem nem téma igazából, de egyik barátomnak kézi váltós modellje van.
Ha teljesen ki van nyomva a kuplung akkor daráló hangot hallani és a pedálon is érezni a lüktetést. Viszont ha kissé feljebb emelem, akkor megszűnik ez a jelenség és teljesen szépen vált és nem csúszik.
Azért furcsa ez nekem, mert megszoktam ha beülök egy kézi váltós autóba, akkor kinyomom a kuplungot teljesen és úgy váltok. Itt viszont nem szabad tökig benyomni csak finoman egy darabig és akkor nincs semmi gond.
Engem idegesítene ez a kerregés/darálás, de ő vígan jár vele, mert megszokta hogy nem nyomja tökig a kuplungpedált és így megy is az autó és nem csúszik a kuplungja sem.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. november 18. péntek, 06:44

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2011. november 17. csütörtök, 23:08


kempelen írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:

Csak annyit, hogy bő három és fél évesen vettem a sajátomat négy évvel ezelött.

Akkor 133 volt benne, most 159-et mutat az óra. Abba most ne menjünk bele, hogy nekem nem volt érdemes dízelt vennem, mert ez igaz, de akkor ez az autó teljesen szép állapotban volt, különös elvárásaim pedig nem voltak a motort illetően.

Az hogy négy év alatt 26 ezret mentem vele lehet hihetetlen, de igaz.

Nyugodtan mondhatjuk, hogy nyugdíjas éveit tölti már nálam, de engem különösképpen nem érdekel ki mit gondol arról, hogy mennyinek kellene benne lennie és éppen ki melyik sztereotípiának hisz.
Az viszont igaz - már írtam is - hogy kurva felesleges nekem a dízel, de mivel jó állapotban van, nem dobom ki az ablakon csak azért hogy megfeleljek bizonyos vélt elvárásoknak.



múltkorában meg megszóltál, oszt vagy 2000-el mentél többet mint én igaz nekem már 1-2hónap és 5 éve, hogy nálam van
nekem még benyásat is felesleges volt venni, de én sem adnám valós 87ezerrel, iyet úgysem találnék, mást meg nem akarok, csak BMW-t


Az a helyzet, hogy van autó bőven, amivel az apró-cseprő dolgaimat elintézem nap, mint nap. Ezért nem egy autót kell naponta elővenni és abba tekerni a kilométereket. Elnézést kérek, ezt nem úgy értem hogy felvágjak vagy valami (ha esetleg valaki rosszul gondolná) csak azért mondom, mert nem szükséges a használata naponta. Van egy másik benyás autó is, ami márciusban lesz 20 éves kereken és 187 ezernél járok vele. Azt sem tekergette még senki.
Szóval nem akarok senkit bántani, de azért nem mindenki hajt bele évente 30-40 ezret, mert dízel...



Van, aki 60-70e-et hajt bele évente ....

De a témához szigorúan: nekem 190e-nél kezdődtek a lendkerék problémák. Sőt hallottam olyat, akinél olyan pici probléma, amit még nem érzett az autón, pár tízezer km alatt lepusztította a kéttömegűt - sőt ez már itt is volt téma - visszaolvasás rulez!

Autót ritkán vesznek az emberek racionálisan - mert akkor kinek lenne peugeot-ja?! Amikor még a dízelek zajosak, füstösek, gyengék voltak, akkor igazán kellett a kompromisszumkészség a megvételükhöz, de az alacsony üzemeltetési költségek miatt sokan meghozták ezt a kényelmetlen döntést. Ma már a dízelek használati szempontból minimum egyenértékűek, ha nem jobbak, ma inkább az elszálló javítási költségek jelentik a dízelek rossz oldalát, ami miatt meg kell fontolni a dolgot.



státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. november 17. csütörtök, 19:34


YELLOW írta:
kempelen írta:

Csak annyit, hogy bő három és fél évesen vettem a sajátomat négy évvel ezelött.

Akkor 133 volt benne, most 159-et mutat az óra. Abba most ne menjünk bele, hogy nekem nem volt érdemes dízelt vennem, mert ez igaz, de akkor ez az autó teljesen szép állapotban volt, különös elvárásaim pedig nem voltak a motort illetően.

Az hogy négy év alatt 26 ezret mentem vele lehet hihetetlen, de igaz.

Nyugodtan mondhatjuk, hogy nyugdíjas éveit tölti már nálam, de engem különösképpen nem érdekel ki mit gondol arról, hogy mennyinek kellene benne lennie és éppen ki melyik sztereotípiának hisz.
Az viszont igaz - már írtam is - hogy kurva felesleges nekem a dízel, de mivel jó állapotban van, nem dobom ki az ablakon csak azért hogy megfeleljek bizonyos vélt elvárásoknak.



múltkorában meg megszóltál, oszt vagy 2000-el mentél többet mint én igaz nekem már 1-2hónap és 5 éve, hogy nálam van
nekem még benyásat is felesleges volt venni, de én sem adnám valós 87ezerrel, iyet úgysem találnék, mást meg nem akarok, csak BMW-t


Az a helyzet, hogy van autó bőven, amivel az apró-cseprő dolgaimat elintézem nap, mint nap. Ezért nem egy autót kell naponta elővenni és abba tekerni a kilométereket. Elnézést kérek, ezt nem úgy értem hogy felvágjak vagy valami (ha esetleg valaki rosszul gondolná) csak azért mondom, mert nem szükséges a használata naponta. Van egy másik benyás autó is, ami márciusban lesz 20 éves kereken és 187 ezernél járok vele. Azt sem tekergette még senki.
Szóval nem akarok senkit bántani, de azért nem mindenki hajt bele évente 30-40 ezret, mert dízel...



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. november 17. csütörtök, 19:25


kempelen írta:

Csak annyit, hogy bő három és fél évesen vettem a sajátomat négy évvel ezelött.

Akkor 133 volt benne, most 159-et mutat az óra. Abba most ne menjünk bele, hogy nekem nem volt érdemes dízelt vennem, mert ez igaz, de akkor ez az autó teljesen szép állapotban volt, különös elvárásaim pedig nem voltak a motort illetően.

Az hogy négy év alatt 26 ezret mentem vele lehet hihetetlen, de igaz.

Nyugodtan mondhatjuk, hogy nyugdíjas éveit tölti már nálam, de engem különösképpen nem érdekel ki mit gondol arról, hogy mennyinek kellene benne lennie és éppen ki melyik sztereotípiának hisz.
Az viszont igaz - már írtam is - hogy kurva felesleges nekem a dízel, de mivel jó állapotban van, nem dobom ki az ablakon csak azért hogy megfeleljek bizonyos vélt elvárásoknak.



múltkorában meg megszóltál, oszt vagy 2000-el mentél többet mint én igaz nekem már 1-2hónap és 5 éve, hogy nálam van
nekem még benyásat is felesleges volt venni, de én sem adnám valós 87ezerrel, iyet úgysem találnék, mást meg nem akarok, csak BMW-t


státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. november 17. csütörtök, 19:17


InsectKiller írta:
tarkanyif írta: én megnézetném a helyedben, mert keveslem a 180 ezret egy 8 éves diesel autóban.
Sokra nem mész vele ugyan, de legalább ha egyszer majd eladod, tiszta lelkiismerettel tudod mondani, ebben ennyi van, vagy nem.
Szervízkönyv lehet okés, de már az sem mindig valódi.Olyat csinálnak, amilyet kérsz.
Egyébként ha v.kinek tetszik egy autó, akkor megveszi úgy is, de legalább tisztában lesz vele, mit vett
az ördög nem alszik!


Szerintem meg a kolléga pont így fogja tudni mondani lelkiismeret furdalás nélkül azt mondani, h ennyi van benne és kész.Ha eladja, ha akarja, akkor vagy elhiszi a leendő vásárló vagy nem. De ha ezek a tényezők vannak jelen, mint amiket olvastam, akkor a leendő vásárló is el fogja hinni, hogy annyi van az autóban, mint amennyi az órában. Szerintem ha valaki nem akarja annyira megnézetni, mert tökéletesen elégedett mindennel, akkor minek is?


Csak annyit, hogy bő három és fél évesen vettem a sajátomat négy évvel ezelött.

Akkor 133 volt benne, most 159-et mutat az óra. Abba most ne menjünk bele, hogy nekem nem volt érdemes dízelt vennem, mert ez igaz, de akkor ez az autó teljesen szép állapotban volt, különös elvárásaim pedig nem voltak a motort illetően.

Az hogy négy év alatt 26 ezret mentem vele lehet hihetetlen, de igaz.

Nyugodtan mondhatjuk, hogy nyugdíjas éveit tölti már nálam, de engem különösképpen nem érdekel ki mit gondol arról, hogy mennyinek kellene benne lennie és éppen ki melyik sztereotípiának hisz.
Az viszont igaz - már írtam is - hogy kurva felesleges nekem a dízel, de mivel jó állapotban van, nem dobom ki az ablakon csak azért hogy megfeleljek bizonyos vélt elvárásoknak.







Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. november 17. csütörtök, 19:22

InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2011. november 17. csütörtök, 17:59


tarkanyif írta: én megnézetném a helyedben, mert keveslem a 180 ezret egy 8 éves diesel autóban.
Sokra nem mész vele ugyan, de legalább ha egyszer majd eladod, tiszta lelkiismerettel tudod mondani, ebben ennyi van, vagy nem.
Szervízkönyv lehet okés, de már az sem mindig valódi.Olyat csinálnak, amilyet kérsz.
Egyébként ha v.kinek tetszik egy autó, akkor megveszi úgy is, de legalább tisztában lesz vele, mit vett
az ördög nem alszik!


Szerintem meg a kolléga pont így fogja tudni mondani lelkiismeret furdalás nélkül azt mondani, h ennyi van benne és kész.Ha eladja, ha akarja, akkor vagy elhiszi a leendő vásárló vagy nem. De ha ezek a tényezők vannak jelen, mint amiket olvastam, akkor a leendő vásárló is el fogja hinni, hogy annyi van az autóban, mint amennyi az órában. Szerintem ha valaki nem akarja annyira megnézetni, mert tökéletesen elégedett mindennel, akkor minek is?

tarkanyif
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz tarkanyif

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 71

Elküldve: 2011. november 17. csütörtök, 14:21


én megnézetném a helyedben, mert keveslem a 180 ezret egy 8 éves diesel autóban.
Sokra nem mész vele ugyan, de legalább ha egyszer majd eladod, tiszta lelkiismerettel tudod mondani, ebben ennyi van, vagy nem.
Szervízkönyv lehet okés, de már az sem mindig valódi.Olyat csinálnak, amilyet kérsz.
Egyébként ha v.kinek tetszik egy autó, akkor megveszi úgy is, de legalább tisztában lesz vele, mit vett
az ördög nem alszik!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. november 17. csütörtök, 11:27


Milan írta: Nem vittem be sehová, nem éreztem szükségét.
Látszik kívülről is, belülről is, és megvan a szervizkönyve is, teljesen
végig vezetve 0 km-től. 2 évet volt kint Németben, utána került be, megvan az összes
pecsét, aláírás. 5-6 autót néztem meg, mindnél elismerték hogy volt tekerve az óra,
az olaj mindben korom fekete volt, tele kőfelverődéssel, szervizkönyv nélkül,
meg újrahúzott kormánybőrrel, szétült üléssel.

Ez magán kézben volt, tulajtól vettem át, az olaj megvétel előtt majdnem aranysárga volt,
a szerelő megnézte a difi olajat, az is le volt cserélve, váltóolajat sem kellett
és megnyugtatott hogy nem egy leszaggatott aljú szemét az autó, hanem jó vétel volt.

A lendkerék kopás függ nagyban a használattól is én úgy vélem, mert ha egy döntő
többségében városban használt autó volt, akkor reálisnak tűnik ennyinél a csere
én úgy gondolom, főleg ha nő is járt vele, akkor meg mégúgyis. (tisztelet
a kivételnek)

Ezt a kulcs dolog nem tiszta, ha mind2 kulcs használva volt akkor mi van?
Mert nem árt használni mind2-őt, hogy ne merüljön le. Nálam volt is, mert
mind2-őn látszanak kopás nyomok.


ha lemerül a kulcs sincs semmi, csak nem fog távirányítva működni, de nyitható manuálisan és indítható az autó. amint beindult a kulcs szépen feltöltődik...

Milan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Milan

Törzsvendég

Elismertség: 10% (18 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2011. november 17. csütörtök, 11:21


Nem vittem be sehová, nem éreztem szükségét.
Látszik kívülről is, belülről is, és megvan a szervizkönyve is, teljesen
végig vezetve 0 km-től. 2 évet volt kint Németben, utána került be, megvan az összes
pecsét, aláírás. 5-6 autót néztem meg, mindnél elismerték hogy volt tekerve az óra,
az olaj mindben korom fekete volt, tele kőfelverődéssel, szervizkönyv nélkül,
meg újrahúzott kormánybőrrel, szétült üléssel.

Ez magán kézben volt, tulajtól vettem át, az olaj megvétel előtt majdnem aranysárga volt,
a szerelő megnézte a difi olajat, az is le volt cserélve, váltóolajat sem kellett
és megnyugtatott hogy nem egy leszaggatott aljú szemét az autó, hanem jó vétel volt.

A lendkerék kopás függ nagyban a használattól is én úgy vélem, mert ha egy döntő
többségében városban használt autó volt, akkor reálisnak tűnik ennyinél a csere
én úgy gondolom, főleg ha nő is járt vele, akkor meg mégúgyis. (tisztelet
a kivételnek)

Ezt a kulcs dolog nem tiszta, ha mind2 kulcs használva volt akkor mi van?
Mert nem árt használni mind2-őt, hogy ne merüljön le. Nálam volt is, mert
mind2-őn látszanak kopás nyomok.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. november 17. csütörtök, 07:46


tarkanyif írta:
Milan írta: 170 ezernél már csúszott 5.-ben.
Hát akkor mondom még húzom-halasztom ameddig lehet, most 180 ezer van benne
és már 3.-ban sem lehetett padlót nyomni.


ellenőrizted a km valósságát?
szerintem ennél jóval többet kell kibírjon egy kettőstömegű l.. kb 250 körül, bár ez vezetési stílustól is függ.
bármelyik bmw szervízbe beviszed a kulcsod, amit használsz, abból megmondják, mennyi van a gépben valóban.
én is 40e plussz km-el szembesültem, de ez még nem vészes.


a kulcs az egy dolog. az mindig lekéri a gépből az adatot. nem lehet, hogy a pótkulcsot adtad oda kiolvastatni, mondjuk akkor abban kevesebb kellene hogy legyen...? elvileg minden modult át lehet írni, ettől az a abiztos, ha van szervíz története az autónak... azt lehet látni, hogy lett-e állítgatva valami vagy sem. most ha minden igaz a kulcs a lámpamodulból és az EWS-ből olvassa ki talán. de már én sem tudom

tarkanyif
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz tarkanyif

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 71

Elküldve: 2011. november 17. csütörtök, 07:40


Milan írta: 170 ezernél már csúszott 5.-ben.
Hát akkor mondom még húzom-halasztom ameddig lehet, most 180 ezer van benne
és már 3.-ban sem lehetett padlót nyomni.


ellenőrizted a km valósságát?
szerintem ennél jóval többet kell kibírjon egy kettőstömegű l.. kb 250 körül, bár ez vezetési stílustól is függ.
bármelyik bmw szervízbe beviszed a kulcsod, amit használsz, abból megmondják, mennyi van a gépben valóban.
én is 40e plussz km-el szembesültem, de ez még nem vészes.

Milan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Milan

Törzsvendég

Elismertség: 10% (18 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2011. november 17. csütörtök, 07:25


170 ezernél már csúszott 5.-ben.
Hát akkor mondom még húzom-halasztom ameddig lehet, most 180 ezer van benne
és már 3.-ban sem lehetett padlót nyomni.