Milan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Milan

Törzsvendég

Elismertség: 10% (18 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2012. július 06. péntek, 15:47


jabo írta: Sziasztok!

Hamarosan szükségem lesz (lehet) kettős-tömegű-lendkerék és kuplung tárcsa cserére.
Felmerült bennem, ha már cserélem, akkor mi lenne, ha valami erősebbet (nagyobb nyomatékátadásra képes) tennék be.
Szükséges azért lehetne, mert egy kicsit megokosítanám a gépet (pl.: Chip).
Ha ezek a szerkezeti elemek erősebbek, akkor mi károsodhat a nagyobb nyomaték (v. teljesítmény) miatt?
Ezek egyenlőre csak felvetések, de kimondottan érdekelne a véleményetek ill. ha van tapasztalataitok.

Köszönöm:
Tamás



Egy jó chiptől semmi nem károsodhat.
Én is kérdezősködtem, senki nem tudott semmi konkrétat mondani.
Így nekem is meg kellett venni a gyári lenkereket normál tárcsával.
A legjobb az lenne ha át lehetne alakítani 1tömegűre az egész szart
de erre sem találtam semmi biztos receptet.
Az egyezésre csak annyit, hogy lendkereket találtam ujat kéz alól
60 ezerért, mindössze annyi volt probléma hogy az 2003 február előtti
gyártásúhoz volt való.
De az enyémhez már nem volt jó mert az február 7.-ei, így vihettem vissza
az volt a szerencsém hogy megértő volt az ember akitől vettem.
Előtte még telefontáltam sokat, ott akkor belefáradtam, megvettem boltól
és ennyi, teszi a dolgát.

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. július 06. péntek, 08:40


jabo írta: Sziasztok!

Hamarosan szükségem lesz (lehet) kettős-tömegű-lendkerék és kuplung tárcsa cserére.
Felmerült bennem, ha már cserélem, akkor mi lenne, ha valami erősebbet (nagyobb nyomatékátadásra képes) tennék be.
Szükséges azért lehetne, mert egy kicsit megokosítanám a gépet (pl.: Chip).
Ha ezek a szerkezeti elemek erősebbek, akkor mi károsodhat a nagyobb nyomaték (v. teljesítmény) miatt?
Ezek egyenlőre csak felvetések, de kimondottan érdekelne a véleményetek ill. ha van tapasztalataitok.

Köszönöm:
Tamás


Nem tudom van-e különbség a 20d meg a 30d kettőstömegűlye között. Ha nincs akkor tök mind1 mert a 30d-nek alapból annyi a nyomatéka mint a 20d-nek chippelve.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. július 05. csütörtök, 21:49


jabo írta: Sziasztok!

Hamarosan szükségem lesz (lehet) kettős-tömegű-lendkerék és kuplung tárcsa cserére.
Felmerült bennem, ha már cserélem, akkor mi lenne, ha valami erősebbet (nagyobb nyomatékátadásra képes) tennék be.
Szükséges azért lehetne, mert egy kicsit megokosítanám a gépet (pl.: Chip).
Ha ezek a szerkezeti elemek erősebbek, akkor mi károsodhat a nagyobb nyomaték (v. teljesítmény) miatt?
Ezek egyenlőre csak felvetések, de kimondottan érdekelne a véleményetek ill. ha van tapasztalataitok.

Köszönöm:
Tamás


Amikor én cseréltem kéttömegűt, utánanéztem, hogy van-e belőle erősített. Kéttömegűt nem találtam mást, csak a gyárit, kuplungtárcsából lett volna Sachs Performance erősített.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz jabo

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 74

Elküldve: 2012. július 05. csütörtök, 20:55


Sziasztok!

Hamarosan szükségem lesz (lehet) kettős-tömegű-lendkerék és kuplung tárcsa cserére.
Felmerült bennem, ha már cserélem, akkor mi lenne, ha valami erősebbet (nagyobb nyomatékátadásra képes) tennék be.
Szükséges azért lehetne, mert egy kicsit megokosítanám a gépet (pl.: Chip).
Ha ezek a szerkezeti elemek erősebbek, akkor mi károsodhat a nagyobb nyomaték (v. teljesítmény) miatt?
Ezek egyenlőre csak felvetések, de kimondottan érdekelne a véleményetek ill. ha van tapasztalataitok.

Köszönöm:
Tamás

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. június 12. kedd, 18:21


lorand007 írta: Motortartóbol ez a kettő van vagy mást is kellene cserélnem? köszönöm http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx


Úgy tudom csak ez a kettő van. Egy bal és egy jobb oldali. Az olcsó kategóriát érdemes elkerülni... (például: Ocap, Corteco stb) Én Lemförder gyármányút vennék.


lorand007
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2004

státusz lorand007

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2012. június 12. kedd, 15:50


Motortartóbol ez a kettő van vagy mást is kellene cserélnem? köszönöm http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. június 12. kedd, 15:50

lorand007
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2004

státusz lorand007

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2012. június 11. hétfő, 17:48


vivaladiesel írta:
lorand007 írta: Tiszteletem, nekem uj kuplunk lendkerek van es rangatasal indul es meg 2 es 3 as ba is, egyik fickó azt mondta, hogy váltóba cseréljek olajat mert onnen megy a kuplung is mivel hidraulikus, van ebben v.mi? vagy baromsagot mondot vagy en ertettem felre


Üdv!

Elképzelhető, hogy megkopott a kuplungtárcsa és ezért "dadog" + a motortartó bakokra is rá kéne nézni.
A szerelő pedig hülyeséget beszél én nem bíznám rá az autóm szervizelését. Látom, Szatmárnémetiből írsz. Ha megoldható akkor át kéne jönni Nyíregyházára vagy Debrecenbe, hogy egy szakértő is meg tudja vizságlni az autót.


Igen itt mindegyik más mesével áll elő, a lendkerék és a tárcsa is vadi uj, 2000 et ment csak, köszönöm


vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. június 11. hétfő, 17:46


lorand007 írta: Tiszteletem, nekem uj kuplunk lendkerek van es rangatasal indul es meg 2 es 3 as ba is, egyik fickó azt mondta, hogy váltóba cseréljek olajat mert onnen megy a kuplung is mivel hidraulikus, van ebben v.mi? vagy baromsagot mondot vagy en ertettem felre


Üdv!

Elképzelhető, hogy megkopott a kuplungtárcsa és ezért "dadog" + a motortartó bakokra is rá kéne nézni.
A szerelő pedig hülyeséget beszél én nem bíznám rá az autóm szervizelését. Látom, Szatmárnémetiből írsz. Ha megoldható akkor át kéne jönni Nyíregyházára vagy Debrecenbe, hogy egy szakértő is meg tudja vizságlni az autót.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. június 11. hétfő, 16:41


lorand007 írta: Tiszteletem, nekem uj kuplunk lendkerek van es rangatasal indul es meg 2 es 3 as ba is, egyik fickó azt mondta, hogy váltóba cseréljek olajat mert onnen megy a kuplung is mivel hidraulikus, van ebben v.mi? vagy baromsagot mondot vagy en ertettem felre


baromságokat beszél. a kuplung száraz rendszerű. ott nem lehet olaj. a kuplungot olaj működteti, mármint a munkahengerét, de az fékfolyadékkal működik.
vagy valamelyik motor/váltó tartóbak rossz, vagy a diffi tartóé. vagy a hardy tárcsa.

lorand007
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2004

státusz lorand007

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2012. június 11. hétfő, 16:30


Tiszteletem, nekem uj kuplunk lendkerek van es rangatasal indul es meg 2 es 3 as ba is, egyik fickó azt mondta, hogy váltóba cseréljek olajat mert onnen megy a kuplung is mivel hidraulikus, van ebben v.mi? vagy baromsagot mondot vagy en ertettem felre

xlzx
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz xlzx

BMWfanatic

Elismertség: 3% (13 pont) | Hozzászólások: 408

Elküldve: 2012. június 10. vasárnap, 13:01


Coyote írta:

Ha megnézed a "valaki segítsen" topikot, én ugyanerről írtam. A szerelőm szerint a kettőstömegű lesz a ludas, de még korai lenne cserélni, majd ha hangja lesz, akkor érdemes.
Most még csak meleg kuplungnál jön ki, sok indulás után.

Amúgy én sohasem kuplunggal állítom le az autót, hanem üresben. Ez baj?


Én úgy tudom érdemes kinyomott kuplunggal leállítani!

Igazából nem lepődnék meg elszállna a lendkerekem mert elég sokszor elrúgom keresztbe az autót... Majd lesz valahogy. Mindenesetre most kezdtem felfigyelni erre a néhai rángásra. Ha nagyobb gázzal indulok semmi probléma.. Menet közben semmi tünetet nem produkál. Majd indulok gyorsan, legalább több lendület lesz a keresztbe menéshez kettőben

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz pomzi

Újonc

Elismertség: 8% (6 pont) | Hozzászólások: 74

Elküldve: 2012. június 10. vasárnap, 12:52


xlzx írta: sziasztok!

nekem 230 van a kocsiban és elvileg 180 körül volt kuplungozva. Nem tudom hogy a lendkerék volt e cserélve. Kuplung hibátlan, nem csúszik nem kerreg nem csinál semmit. Nem vagyok nyugodt alkat, sportosan vezetek, van hogy elmászik keresztbe is az autó. Mostanság néha indulásnál rángat egyet kettőt. Ha 1500környékéről indulok el akkor nincs semmi rángás. Leállítási hanggal kapcsolatban nem tudok mit mondani, kinyomott kuplunggal állítom le, semmi különös. Mármint van különbség ha nem nyomott kuplunggal állítom de az eddig is volt. Talán amióta ki lett cserélve az ékszíjtárcsa, azóta halkabb.

Sokan írták le ugyanezeket a tüneteket, végig is olvastam a fórumot de nagyon választ senki nem kapott, hogy ez valóban a lendkerék hibájára utal e!


Nekem pont most feküdt ki a kuplungom és a kettőstömegűm is egyszerre, de indulásnál nem rángat nem csúszik. A kuplung csúszás akkor jön ha menet közben odalépek neki, a kettőstömegű hibát meg alapjáraton is hallani, így zakatol az egész, és ha benyomom a kuplungot elhallgat, nálam így jelentkezett a hiba


Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. június 10. vasárnap, 12:43


xlzx írta: sziasztok!

nekem 230 van a kocsiban és elvileg 180 körül volt kuplungozva. Nem tudom hogy a lendkerék volt e cserélve. Kuplung hibátlan, nem csúszik nem kerreg nem csinál semmit. Nem vagyok nyugodt alkat, sportosan vezetek, van hogy elmászik keresztbe is az autó. Mostanság néha indulásnál rángat egyet kettőt. Ha 1500környékéről indulok el akkor nincs semmi rángás. Leállítási hanggal kapcsolatban nem tudok mit mondani, kinyomott kuplunggal állítom le, semmi különös. Mármint van különbség ha nem nyomott kuplunggal állítom de az eddig is volt. Talán amióta ki lett cserélve az ékszíjtárcsa, azóta halkabb.

Sokan írták le ugyanezeket a tüneteket, végig is olvastam a fórumot de nagyon választ senki nem kapott, hogy ez valóban a lendkerék hibájára utal e!


Ha megnézed a "valaki segítsen" topikot, én ugyanerről írtam. A szerelőm szerint a kettőstömegű lesz a ludas, de még korai lenne cserélni, majd ha hangja lesz, akkor érdemes.
Most még csak meleg kuplungnál jön ki, sok indulás után.

Amúgy én sohasem kuplunggal állítom le az autót, hanem üresben. Ez baj?

xlzx
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz xlzx

BMWfanatic

Elismertség: 3% (13 pont) | Hozzászólások: 408

Elküldve: 2012. június 10. vasárnap, 11:00


sziasztok!

nekem 230 van a kocsiban és elvileg 180 körül volt kuplungozva. Nem tudom hogy a lendkerék volt e cserélve. Kuplung hibátlan, nem csúszik nem kerreg nem csinál semmit. Nem vagyok nyugodt alkat, sportosan vezetek, van hogy elmászik keresztbe is az autó. Mostanság néha indulásnál rángat egyet kettőt. Ha 1500környékéről indulok el akkor nincs semmi rángás. Leállítási hanggal kapcsolatban nem tudok mit mondani, kinyomott kuplunggal állítom le, semmi különös. Mármint van különbség ha nem nyomott kuplunggal állítom de az eddig is volt. Talán amióta ki lett cserélve az ékszíjtárcsa, azóta halkabb.

Sokan írták le ugyanezeket a tüneteket, végig is olvastam a fórumot de nagyon választ senki nem kapott, hogy ez valóban a lendkerék hibájára utal e!

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2011. december 20. kedd, 21:50


JANI77 írta: Sziasztok! Akkor most tök egyszerű szavakkal /úgy,hogy egy egyszerű "vendéglátós -agy" is megértse..../ hogyan lehet egyszerű szavakkal leírni azt,ha egy kettős tömegű megérett a cserére...mik a jelek?? hogyan viselkedik az autó??leállításkor lehet érezni valamit??mit?? mert ugy néz ki a bakok rendben vannak és tényleg igaz ,ha benyomott kuplunggal állítom le akkor nincs ilyen koppanó,zörrenő hangja...de ez a hang csak leállításkor...de még egyszer leírom menet közben semmi gond,nem csúszik a kuplung,nem zörög semmi....csak leállításkor.... :S


Észre fogod venni és teljesen biztos leszel benne, hogy cserélni kell...