Tano írta:
Puli írta:
Átolvasgattam,bár látom vannak még néhányan rajtam kívül is, akik nem vágják, hogy ez pontosan hogyan is működik. Igyekeztem kihámozni belőle az infót:
Szóval ez az EGR hűtő: az 1-es tétel
EGR hűtő
Itt mehet el a hűtővizem? és ettől lehet néha több a füst?!
Igen, az 1-es az.
Igen mehet itt is el hűtővíz, amitől más lesz a kipuffgáz színe.
Ez egy hőcserélő, aminek a belsejében hossz irányú csövecskék (lyukak) vannak, amiken a visszavezetett kipufogógáz áramlik. A csövecskék körül pedig kering a hűtővíz.
Keletkezik benn egy repedés és ott szivárog be a hűtővíz. Amit az után beszív a motor az égéstérbe. Ezért látszik a fehéres gőz (kipufogó) a kocsi mögött. Ami alap esetben is van (minimális), de csak addig, amíg a kipufogó rendszer fel nem melegszik és el nem párolog belőle a kicsapódott kondenzvíz.
Az a buli az egészben, ha ledugózod az egérszelepet,(mint ahogy sok okos javasolja csere helyett, vagy teljesítmény növekedés remélve) akkor nem látod a figyelmeztető gőzfelhőt és csak akkor veszed észre, hogy rossz a hőcserélő amikor már hengerfejes lett az autó.
Nekem már ment tönkre, kb 2km alatt elitta a vizet és hengerfejes lett az autó.
2000-es 20d volt az is.