Puli
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Puli

Fórumlakó

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 205

Elküldve: 2013. december 18. szerda, 18:44


Puli írta:
Tano írta:
Puli írta: Ok, csekkoljuk! Nálad mi volt a megoldás?


Ha ez a gond, akkor csak a csere lehet megoldás, mivel a csöveket benne nem tudod kifoltozni.
Bontott vagy új, igaz az új eléggé borsos árú, a bontott meg lutri. Lehet választani.





Meg van a hiba: EGR hőcserélőm ereszt belül!
Hol érdemes utána járni? Te merre veted?
Ez a cikkszám: 11712247880


Puli
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Puli

Fórumlakó

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 205

Elküldve: 2013. december 13. péntek, 09:57


Tano írta:
Puli írta: Ok, csekkoljuk! Nálad mi volt a megoldás?


Ha ez a gond, akkor csak a csere lehet megoldás, mivel a csöveket benne nem tudod kifoltozni.
Bontott vagy új, igaz az új eléggé borsos árú, a bontott meg lutri. Lehet választani.








Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2013. december 18. szerda, 18:43

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2013. december 13. péntek, 09:24


Puli írta: Ok, csekkoljuk! Nálad mi volt a megoldás?


Ha ez a gond, akkor csak a csere lehet megoldás, mivel a csöveket benne nem tudod kifoltozni.
Bontott vagy új, igaz az új eléggé borsos árú, a bontott meg lutri. Lehet választani.

Puli
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Puli

Fórumlakó

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 205

Elküldve: 2013. december 13. péntek, 09:15


Tano írta:
Puli írta: Tegnap este szétszedte a szerelőm a verdát. Sehol semmi repedés,csövek rendben, vízpumpa száraz, kifelé folyást nem látni. Az EGR hőcserélő jobb oldalán (ahová a 13-as elem csatlakozik) lehetett észrevenni némi hűtőfolyadék maradványt. Felöltve nem eresztett. Most nem jelez! Ha megint fogyni kezd.... Lehet,hogy belül van egy hajszálrepedés és nyomás alatt engedi ott ki a h.folyadékot? Cseréljem ki a hőcserélőt? :/


Ha ott van víz, akkor esélyes hogy az EGR ereszti el, nálam is ez volt. Esetleg a másik oldalán, a kipuffogó felőlin is van nyoma? Meleg hűtővíznél/motornál, mikor nyomás alatt van a rendszer, szedjétek le álló motornál a végéről a csöveket, akkor látni lehetne ha kifolyik belőle a kipuff oldalon.


Ok, csekkoljuk! Nálad mi volt a megoldás?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2013. december 13. péntek, 08:47


Puli írta: Tegnap este szétszedte a szerelőm a verdát. Sehol semmi repedés,csövek rendben, vízpumpa száraz, kifelé folyást nem látni. Az EGR hőcserélő jobb oldalán (ahová a 13-as elem csatlakozik) lehetett észrevenni némi hűtőfolyadék maradványt. Felöltve nem eresztett. Most nem jelez! Ha megint fogyni kezd.... Lehet,hogy belül van egy hajszálrepedés és nyomás alatt engedi ott ki a h.folyadékot? Cseréljem ki a hőcserélőt? :/


Ha ott van víz, akkor esélyes hogy az EGR ereszti el, nálam is ez volt. Esetleg a másik oldalán, a kipuffogó felőlin is van nyoma? Meleg hűtővíznél/motornál, mikor nyomás alatt van a rendszer, szedjétek le álló motornál a végéről a csöveket, akkor látni lehetne ha kifolyik belőle a kipuff oldalon.

Puli
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Puli

Fórumlakó

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 205

Elküldve: 2013. december 13. péntek, 07:29


viktor írta:
Tano írta:
Puli írta: Átolvasgattam,bár látom vannak még néhányan rajtam kívül is, akik nem vágják, hogy ez pontosan hogyan is működik. Igyekeztem kihámozni belőle az infót:
Szóval ez az EGR hűtő: az 1-es tétel
EGR hűtő

Itt mehet el a hűtővizem? és ettől lehet néha több a füst?!


Igen, az 1-es az.
Igen mehet itt is el hűtővíz, amitől más lesz a kipuffgáz színe.


Ez egy hőcserélő, aminek a belsejében hossz irányú csövecskék (lyukak) vannak, amiken a visszavezetett kipufogógáz áramlik. A csövecskék körül pedig kering a hűtővíz.
Keletkezik benn egy repedés és ott szivárog be a hűtővíz. Amit az után beszív a motor az égéstérbe. Ezért látszik a fehéres gőz (kipufogó) a kocsi mögött. Ami alap esetben is van (minimális), de csak addig, amíg a kipufogó rendszer fel nem melegszik és el nem párolog belőle a kicsapódott kondenzvíz.
Az a buli az egészben, ha ledugózod az egérszelepet,(mint ahogy sok okos javasolja csere helyett, vagy teljesítmény növekedés remélve) akkor nem látod a figyelmeztető gőzfelhőt és csak akkor veszed észre, hogy rossz a hőcserélő amikor már hengerfejes lett az autó.
Nekem már ment tönkre, kb 2km alatt elitta a vizet és hengerfejes lett az autó.
2000-es 20d volt az is.



Tegnap este szétszedte a szerelőm a verdát. Sehol semmi repedés,csövek rendben, vízpumpa száraz, kifelé folyást nem látni. Az EGR hőcserélő jobb oldalán (ahová a 13-as elem csatlakozik) lehetett észrevenni némi hűtőfolyadék maradványt. Felöltve nem eresztett. Most nem jelez! Ha megint fogyni kezd.... Lehet,hogy belül van egy hajszálrepedés és nyomás alatt engedi ott ki a h.folyadékot? Cseréljem ki a hőcserélőt? :/

Puli
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Puli

Fórumlakó

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 205

Elküldve: 2013. december 11. szerda, 07:23


viktor írta:
hancurozo írta:
viktor írta:
Puli írta:
viktor írta:
Tano írta:
Puli írta: Átolvasgattam,bár látom vannak még néhányan rajtam kívül is, akik nem vágják, hogy ez pontosan hogyan is működik. Igyekeztem kihámozni belőle az infót:
Szóval ez az EGR hűtő: az 1-es tétel
EGR hűtő

Itt mehet el a hűtővizem? és ettől lehet néha több a füst?!


Igen, az 1-es az.
Igen mehet itt is el hűtővíz, amitől más lesz a kipuffgáz színe.


Ez egy hőcserélő, aminek a belsejében hossz irányú csövecskék (lyukak) vannak, amiken a visszavezetett kipufogógáz áramlik. A csövecskék körül pedig kering a hűtővíz.
Keletkezik benn egy repedés és ott szivárog be a hűtővíz. Amit az után beszív a motor az égéstérbe. Ezért látszik a fehéres gőz (kipufogó) a kocsi mögött. Ami alap esetben is van (minimális), de csak addig, amíg a kipufogó rendszer fel nem melegszik és el nem párolog belőle a kicsapódott kondenzvíz.
Az a buli az egészben, ha ledugózod az egérszelepet,(mint ahogy sok okos javasolja csere helyett, vagy teljesítmény növekedés remélve) akkor nem látod a figyelmeztető gőzfelhőt és csak akkor veszed észre, hogy rossz a hőcserélő amikor már hengerfejes lett az autó.
Nekem már ment tönkre, kb 2km alatt elitta a vizet és hengerfejes lett az autó.
2000-es 20d volt az is.



Nekem kb. 2 hónapja volt hengerfejes! Elöregedett a tömítésem és átfolyt a vizem...
DE kb azóta fogy a vizem... már egy csövet cseréltünk,de még mindig és nagyon úgy tűnik,hogy mivel sehol nem látunk folyást így az EGR-nél van valami! Szét kellene szedni! Egyik nap sort is kerítünk rá! De őszintén legszívesebben én is ledugóznám!


Azt hiszem félre értesz valamit. Ez kipufogó gáz hűtő, azért hogy a visszavezetett gáz ne legyen forró, nem tudod kiiktatni. Ha ledugózód az egr szelepet attól még az egr hűtő folyni fog csak nem az égéstérbe kerül a víz. Tehát ezt mindenképpen ki kel cserélni, ha dugózol, ha nem. Az egr szelepet meg le lehet venni és ki lehet takarítani, kb olyan bonyolult mint az alapjárati motor takarítása. De ez mindenkinek a saját gondja, hogy hogyan buherálja meg az autóját. Egyébként, ha leveszitek azt a hűtőt, akkor nyomáspróbával meg lehet nézni, hogy ereszt e. És ha már a kezedben van látni fogod, tele van fekete beleégett korommal. Lehet, hogy már alig megy keresztül rajta a gáz. Így pedig az egr szelep sem működik, mert nincs mit áteresszen.



Teljesen igazad van. De nem csak az EGR szelepedet kell takarítani, hanem a szívócsonkot és a hengerfej szívóoldalát is. A hengerfejben a szelepszárakat, szívócsatornát nem olyan egyszerű kitakarítani. (főleg úgy, hogy nem veszed le a hengerfejet)


Elképzelhető, hogy ott is lenne mit takarítani. Bár amikor ebből az okból kifolyólag hengerfejes lett a 20d-m, akkor a hengerfej és a többi hozzá tartozó alkatrész egyáltalán nem volt tele dzsungával. Pedig 200 ezer felett volt a km. Lehet, hogy a befolyt hűtővíz lemosta



Köszönöm a válaszokat!
Holnap szét lesz kapva a táltos és kiderül mi a bibi! Remélem!



hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2013. december 10. kedd, 17:28


viktor írta:
Elképzelhető, hogy ott is lenne mit takarítani. Bár amikor ebből az okból kifolyólag hengerfejes lett a 20d-m, akkor a hengerfej és a többi hozzá tartozó alkatrész egyáltalán nem volt tele dzsungával. Pedig 200 ezer felett volt a km. Lehet, hogy a befolyt hűtővíz lemosta



Ezzel nem mondtál hülyeséget. A közvetlen befecskendezéses (benzines) motorok legnagyobb problémája pont az, hogy nincs ami lemossa (engedi a kialakulását) a lerakodást. Ellenben a szívócsőbe juttatott benzin tisztán tartja a szelepeket.
A dieselnél sincs semmi ami ezt megtenné, ezért van a lerakódás.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. december 10. kedd, 17:28

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2009

státusz viktor

Fórumlakó

Elismertség: 14% (33 pont) | Hozzászólások: 228

Elküldve: 2013. december 10. kedd, 17:22


hancurozo írta:
viktor írta:
Puli írta:
viktor írta:
Tano írta:
Puli írta: Átolvasgattam,bár látom vannak még néhányan rajtam kívül is, akik nem vágják, hogy ez pontosan hogyan is működik. Igyekeztem kihámozni belőle az infót:
Szóval ez az EGR hűtő: az 1-es tétel
EGR hűtő

Itt mehet el a hűtővizem? és ettől lehet néha több a füst?!


Igen, az 1-es az.
Igen mehet itt is el hűtővíz, amitől más lesz a kipuffgáz színe.


Ez egy hőcserélő, aminek a belsejében hossz irányú csövecskék (lyukak) vannak, amiken a visszavezetett kipufogógáz áramlik. A csövecskék körül pedig kering a hűtővíz.
Keletkezik benn egy repedés és ott szivárog be a hűtővíz. Amit az után beszív a motor az égéstérbe. Ezért látszik a fehéres gőz (kipufogó) a kocsi mögött. Ami alap esetben is van (minimális), de csak addig, amíg a kipufogó rendszer fel nem melegszik és el nem párolog belőle a kicsapódott kondenzvíz.
Az a buli az egészben, ha ledugózod az egérszelepet,(mint ahogy sok okos javasolja csere helyett, vagy teljesítmény növekedés remélve) akkor nem látod a figyelmeztető gőzfelhőt és csak akkor veszed észre, hogy rossz a hőcserélő amikor már hengerfejes lett az autó.
Nekem már ment tönkre, kb 2km alatt elitta a vizet és hengerfejes lett az autó.
2000-es 20d volt az is.



Nekem kb. 2 hónapja volt hengerfejes! Elöregedett a tömítésem és átfolyt a vizem...
DE kb azóta fogy a vizem... már egy csövet cseréltünk,de még mindig és nagyon úgy tűnik,hogy mivel sehol nem látunk folyást így az EGR-nél van valami! Szét kellene szedni! Egyik nap sort is kerítünk rá! De őszintén legszívesebben én is ledugóznám!


Azt hiszem félre értesz valamit. Ez kipufogó gáz hűtő, azért hogy a visszavezetett gáz ne legyen forró, nem tudod kiiktatni. Ha ledugózód az egr szelepet attól még az egr hűtő folyni fog csak nem az égéstérbe kerül a víz. Tehát ezt mindenképpen ki kel cserélni, ha dugózol, ha nem. Az egr szelepet meg le lehet venni és ki lehet takarítani, kb olyan bonyolult mint az alapjárati motor takarítása. De ez mindenkinek a saját gondja, hogy hogyan buherálja meg az autóját. Egyébként, ha leveszitek azt a hűtőt, akkor nyomáspróbával meg lehet nézni, hogy ereszt e. És ha már a kezedben van látni fogod, tele van fekete beleégett korommal. Lehet, hogy már alig megy keresztül rajta a gáz. Így pedig az egr szelep sem működik, mert nincs mit áteresszen.



Teljesen igazad van. De nem csak az EGR szelepedet kell takarítani, hanem a szívócsonkot és a hengerfej szívóoldalát is. A hengerfejben a szelepszárakat, szívócsatornát nem olyan egyszerű kitakarítani. (főleg úgy, hogy nem veszed le a hengerfejet)


Elképzelhető, hogy ott is lenne mit takarítani. Bár amikor ebből az okból kifolyólag hengerfejes lett a 20d-m, akkor a hengerfej és a többi hozzá tartozó alkatrész egyáltalán nem volt tele dzsungával. Pedig 200 ezer felett volt a km. Lehet, hogy a befolyt hűtővíz lemosta



hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2013. december 10. kedd, 15:17


viktor írta:
Puli írta:
viktor írta:
Tano írta:
Puli írta: Átolvasgattam,bár látom vannak még néhányan rajtam kívül is, akik nem vágják, hogy ez pontosan hogyan is működik. Igyekeztem kihámozni belőle az infót:
Szóval ez az EGR hűtő: az 1-es tétel
EGR hűtő

Itt mehet el a hűtővizem? és ettől lehet néha több a füst?!


Igen, az 1-es az.
Igen mehet itt is el hűtővíz, amitől más lesz a kipuffgáz színe.


Ez egy hőcserélő, aminek a belsejében hossz irányú csövecskék (lyukak) vannak, amiken a visszavezetett kipufogógáz áramlik. A csövecskék körül pedig kering a hűtővíz.
Keletkezik benn egy repedés és ott szivárog be a hűtővíz. Amit az után beszív a motor az égéstérbe. Ezért látszik a fehéres gőz (kipufogó) a kocsi mögött. Ami alap esetben is van (minimális), de csak addig, amíg a kipufogó rendszer fel nem melegszik és el nem párolog belőle a kicsapódott kondenzvíz.
Az a buli az egészben, ha ledugózod az egérszelepet,(mint ahogy sok okos javasolja csere helyett, vagy teljesítmény növekedés remélve) akkor nem látod a figyelmeztető gőzfelhőt és csak akkor veszed észre, hogy rossz a hőcserélő amikor már hengerfejes lett az autó.
Nekem már ment tönkre, kb 2km alatt elitta a vizet és hengerfejes lett az autó.
2000-es 20d volt az is.



Nekem kb. 2 hónapja volt hengerfejes! Elöregedett a tömítésem és átfolyt a vizem...
DE kb azóta fogy a vizem... már egy csövet cseréltünk,de még mindig és nagyon úgy tűnik,hogy mivel sehol nem látunk folyást így az EGR-nél van valami! Szét kellene szedni! Egyik nap sort is kerítünk rá! De őszintén legszívesebben én is ledugóznám!


Azt hiszem félre értesz valamit. Ez kipufogó gáz hűtő, azért hogy a visszavezetett gáz ne legyen forró, nem tudod kiiktatni. Ha ledugózód az egr szelepet attól még az egr hűtő folyni fog csak nem az égéstérbe kerül a víz. Tehát ezt mindenképpen ki kel cserélni, ha dugózol, ha nem. Az egr szelepet meg le lehet venni és ki lehet takarítani, kb olyan bonyolult mint az alapjárati motor takarítása. De ez mindenkinek a saját gondja, hogy hogyan buherálja meg az autóját. Egyébként, ha leveszitek azt a hűtőt, akkor nyomáspróbával meg lehet nézni, hogy ereszt e. És ha már a kezedben van látni fogod, tele van fekete beleégett korommal. Lehet, hogy már alig megy keresztül rajta a gáz. Így pedig az egr szelep sem működik, mert nincs mit áteresszen.



Teljesen igazad van. De nem csak az EGR szelepedet kell takarítani, hanem a szívócsonkot és a hengerfej szívóoldalát is. A hengerfejben a szelepszárakat, szívócsatornát nem olyan egyszerű kitakarítani. (főleg úgy, hogy nem veszed le a hengerfejet)

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2009

státusz viktor

Fórumlakó

Elismertség: 14% (33 pont) | Hozzászólások: 228

Elküldve: 2013. december 10. kedd, 15:10


Puli írta:
viktor írta:
Tano írta:
Puli írta: Átolvasgattam,bár látom vannak még néhányan rajtam kívül is, akik nem vágják, hogy ez pontosan hogyan is működik. Igyekeztem kihámozni belőle az infót:
Szóval ez az EGR hűtő: az 1-es tétel
EGR hűtő

Itt mehet el a hűtővizem? és ettől lehet néha több a füst?!


Igen, az 1-es az.
Igen mehet itt is el hűtővíz, amitől más lesz a kipuffgáz színe.


Ez egy hőcserélő, aminek a belsejében hossz irányú csövecskék (lyukak) vannak, amiken a visszavezetett kipufogógáz áramlik. A csövecskék körül pedig kering a hűtővíz.
Keletkezik benn egy repedés és ott szivárog be a hűtővíz. Amit az után beszív a motor az égéstérbe. Ezért látszik a fehéres gőz (kipufogó) a kocsi mögött. Ami alap esetben is van (minimális), de csak addig, amíg a kipufogó rendszer fel nem melegszik és el nem párolog belőle a kicsapódott kondenzvíz.
Az a buli az egészben, ha ledugózod az egérszelepet,(mint ahogy sok okos javasolja csere helyett, vagy teljesítmény növekedés remélve) akkor nem látod a figyelmeztető gőzfelhőt és csak akkor veszed észre, hogy rossz a hőcserélő amikor már hengerfejes lett az autó.
Nekem már ment tönkre, kb 2km alatt elitta a vizet és hengerfejes lett az autó.
2000-es 20d volt az is.



Nekem kb. 2 hónapja volt hengerfejes! Elöregedett a tömítésem és átfolyt a vizem...
DE kb azóta fogy a vizem... már egy csövet cseréltünk,de még mindig és nagyon úgy tűnik,hogy mivel sehol nem látunk folyást így az EGR-nél van valami! Szét kellene szedni! Egyik nap sort is kerítünk rá! De őszintén legszívesebben én is ledugóznám!


Azt hiszem félre értesz valamit. Ez kipufogó gáz hűtő a hűtő rendszer részét képezi. Azért hogy a visszavezetett gáz ne legyen forró, nem tudod kiiktatni (át kell alakítani hozzá a hűtőrendszert). Ha ledugózód az egr szelepet, attól még az egr hűtő folyni fog, csak nem az égéstérbe kerül a víz, hanem a másik irányba fog elfolyni. Tehát ezt mindenképpen ki kel cserélni, ha dugózol, ha nem. Az egr szelepet meg le lehet venni és ki lehet takarítani, kb olyan bonyolult mint az alapjárati motor takarítása. De ez mindenkinek a saját gondja, hogy hogyan buherálja meg az autóját. Egyébként, ha leveszitek azt a hűtőt, akkor nyomáspróbával meg lehet nézni, hogy ereszt e. És ha már a kezedben van látni fogod, tele van fekete beleégett korommal. Lehet, hogy már alig megy keresztül rajta a gáz. Így pedig az egr szelep sem működik, mert nincs mit áteresszen.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. december 10. kedd, 15:15

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2013. december 10. kedd, 15:01


Puli írta:
viktor írta:
Tano írta:
Puli írta: Átolvasgattam,bár látom vannak még néhányan rajtam kívül is, akik nem vágják, hogy ez pontosan hogyan is működik. Igyekeztem kihámozni belőle az infót:
Szóval ez az EGR hűtő: az 1-es tétel
EGR hűtő

Itt mehet el a hűtővizem? és ettől lehet néha több a füst?!


Igen, az 1-es az.
Igen mehet itt is el hűtővíz, amitől más lesz a kipuffgáz színe.


Ez egy hőcserélő, aminek a belsejében hossz irányú csövecskék (lyukak) vannak, amiken a visszavezetett kipufogógáz áramlik. A csövecskék körül pedig kering a hűtővíz.
Keletkezik benn egy repedés és ott szivárog be a hűtővíz. Amit az után beszív a motor az égéstérbe. Ezért látszik a fehéres gőz (kipufogó) a kocsi mögött. Ami alap esetben is van (minimális), de csak addig, amíg a kipufogó rendszer fel nem melegszik és el nem párolog belőle a kicsapódott kondenzvíz.
Az a buli az egészben, ha ledugózod az egérszelepet,(mint ahogy sok okos javasolja csere helyett, vagy teljesítmény növekedés remélve) akkor nem látod a figyelmeztető gőzfelhőt és csak akkor veszed észre, hogy rossz a hőcserélő amikor már hengerfejes lett az autó.
Nekem már ment tönkre, kb 2km alatt elitta a vizet és hengerfejes lett az autó.
2000-es 20d volt az is.



Nekem kb. 2 hónapja volt hengerfejes! Elöregedett a tömítésem és átfolyt a vizem...
DE kb azóta fogy a vizem... már egy csövet cseréltünk,de még mindig és nagyon úgy tűnik,hogy mivel sehol nem látunk folyást így az EGR-nél van valami! Szét kellene szedni! Egyik nap sort is kerítünk rá! De őszintén legszívesebben én is ledugóznám!


Én ledugóztam. (kövezzetek meg érte) Nem a teljesítmény miatt. (nem érezhető semmi, talán csak nehezebben melegszik be) Ha valaki nem veszi észre, hogy elfogyott a hűtővíz (világít az ikon a műszerfalon) az a vezető hibája.
Most nem kell állandóan takarítanom a szívócsövet, és az egr-t.

Puli
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Puli

Fórumlakó

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 205

Elküldve: 2013. december 10. kedd, 14:42


viktor írta:
Tano írta:
Puli írta: Átolvasgattam,bár látom vannak még néhányan rajtam kívül is, akik nem vágják, hogy ez pontosan hogyan is működik. Igyekeztem kihámozni belőle az infót:
Szóval ez az EGR hűtő: az 1-es tétel
EGR hűtő

Itt mehet el a hűtővizem? és ettől lehet néha több a füst?!


Igen, az 1-es az.
Igen mehet itt is el hűtővíz, amitől más lesz a kipuffgáz színe.


Ez egy hőcserélő, aminek a belsejében hossz irányú csövecskék (lyukak) vannak, amiken a visszavezetett kipufogógáz áramlik. A csövecskék körül pedig kering a hűtővíz.
Keletkezik benn egy repedés és ott szivárog be a hűtővíz. Amit az után beszív a motor az égéstérbe. Ezért látszik a fehéres gőz (kipufogó) a kocsi mögött. Ami alap esetben is van (minimális), de csak addig, amíg a kipufogó rendszer fel nem melegszik és el nem párolog belőle a kicsapódott kondenzvíz.
Az a buli az egészben, ha ledugózod az egérszelepet,(mint ahogy sok okos javasolja csere helyett, vagy teljesítmény növekedés remélve) akkor nem látod a figyelmeztető gőzfelhőt és csak akkor veszed észre, hogy rossz a hőcserélő amikor már hengerfejes lett az autó.
Nekem már ment tönkre, kb 2km alatt elitta a vizet és hengerfejes lett az autó.
2000-es 20d volt az is.



Nekem kb. 2 hónapja volt hengerfejes! Elöregedett a tömítésem és átfolyt a vizem...
DE kb azóta fogy a vizem... már egy csövet cseréltünk,de még mindig és nagyon úgy tűnik,hogy mivel sehol nem látunk folyást így az EGR-nél van valami! Szét kellene szedni! Egyik nap sort is kerítünk rá! De őszintén legszívesebben én is ledugóznám!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2009

státusz viktor

Fórumlakó

Elismertség: 14% (33 pont) | Hozzászólások: 228

Elküldve: 2013. december 05. csütörtök, 15:27


Tano írta:
Puli írta: Átolvasgattam,bár látom vannak még néhányan rajtam kívül is, akik nem vágják, hogy ez pontosan hogyan is működik. Igyekeztem kihámozni belőle az infót:
Szóval ez az EGR hűtő: az 1-es tétel
EGR hűtő

Itt mehet el a hűtővizem? és ettől lehet néha több a füst?!


Igen, az 1-es az.
Igen mehet itt is el hűtővíz, amitől más lesz a kipuffgáz színe.


Ez egy hőcserélő, aminek a belsejében hossz irányú csövecskék (lyukak) vannak, amiken a visszavezetett kipufogógáz áramlik. A csövecskék körül pedig kering a hűtővíz.
Keletkezik benn egy repedés és ott szivárog be a hűtővíz. Amit az után beszív a motor az égéstérbe. Ezért látszik a fehéres gőz (kipufogó) a kocsi mögött. Ami alap esetben is van (minimális), de csak addig, amíg a kipufogó rendszer fel nem melegszik és el nem párolog belőle a kicsapódott kondenzvíz.
Az a buli az egészben, ha ledugózod az egérszelepet,(mint ahogy sok okos javasolja csere helyett, vagy teljesítmény növekedés remélve) akkor nem látod a figyelmeztető gőzfelhőt és csak akkor veszed észre, hogy rossz a hőcserélő amikor már hengerfejes lett az autó.
Nekem már ment tönkre, kb 2km alatt elitta a vizet és hengerfejes lett az autó.
2000-es 20d volt az is.



Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2013. december 05. csütörtök, 13:12


Puli írta: Átolvasgattam,bár látom vannak még néhányan rajtam kívül is, akik nem vágják, hogy ez pontosan hogyan is működik. Igyekeztem kihámozni belőle az infót:
Szóval ez az EGR hűtő: az 1-es tétel
EGR hűtő

Itt mehet el a hűtővizem? és ettől lehet néha több a füst?!


Igen, az 1-es az.
Igen mehet itt is el hűtővíz, amitől más lesz a kipuffgáz színe.