autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2002

státusz Bayerische46

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2017. október 26. csütörtök, 23:01


Sziasztok!
Következő problémával szembesültem:
Hátulról koppanó hang volt hallható váltásnál(főleg indulásnál 1,2 talán 3 fokozatnál is) ezért cseréltem a következőket
-A bölcsőben lévő összes szilent(tehát a nagy difi szilentet is)
-lengőkar szilentek
-difi olaj
-hardy tárcsa
A probléma továbbra is megmaradt és egyszerűen nem tudok rájönni mi lehet a probléma.
Én az erőátvitel valamelyik alkatrészére gyanakszom,ezért ezeket kuplung nyomogatás mellett,illetve szétszedett állapotban a kardántengely rángatásával megnéztem,levideóztam ezeket a lenti linkeken mellékeltem.Hallottam már alváz repedésről,és még sorolhatnám,én nem tudok rájönni,kérlek segítsetek!

https://youtu.be/XkPglmWM1Ss

https://youtu.be/X430jB_b1_k

https://youtu.be/WH9Q-0uhydc

Peti1012
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 318tds
Évjárat: 2000

státusz Peti1012

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 33

Elküldve: 2016. február 24. szerda, 21:01


Sziasztok olyan kèrdèsem lenne, hogy amikor megrugattom 1 esbe elkezd kopogni valami hátul mi lehet az ès mi az orvoslat rá? Köszi!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330i
Évjárat: 2000

státusz Doctore

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2015. június 05. péntek, 17:02


[quote="Thomasito"][quote="Doctore"]
KGR írta:
Doctore írta: Sziasztok
A kérdésem a következő: valami kopog bal hátul gáz adásnál 3 kis kopás és elhallgat. szintén valami koppan minden váltásnál. Mi lehet a baj difi, féltengely..? Valamint pár nap múlva utazom kell 600 km elmerjek vele indulni?


Hello! Bemásoltam az én esetemet is, kísérteties a hasonlóság:

[b]
Thomasito írta: Sziasztok. Futómű hibával küzdök, de nem akar meglenni a megoldás. Elinduláskor 1-2 és még talán 3 -ban is gázadásra valamint gázelvételre koppanó hang hallatszik bal hátulról. Intenzitástól függően több kattanás-koppanás is jön. Gurulva, üresben vagy kinyomott kuplunggal fekvőrendőrön vagy rossz úton sem jelentkezik a hiba! Csak és kizárólag gázadás-gázelvétel esetén. 4-5-6 -ban megint semmi.
Eddig cserélve lettek a hátsó lengéscsillapítók(+porvédők), bal hátsó támcsapágy, hátsó toronycsapágyak, differenciálmű szilentek. A koppanás-kopogás továbbra is hallható. : /
A szerelőm most azt szeretné, hogy a hátsó híd szilentjeit is cseréljük ki, de már nem nagyon bízok benne, hogy megoldódna a probléma.
Ötlet, tapasztalat, hogy mi lehet a gond?


És szerencsére a hiba is megoldódott:

Thomasito írta: Sziasztok! Meglett a hiba, úgyhogy már leírhatom nektek is. Le lett véve az egész hátsó híd (egyúttal a 4db hídszilent is ki lett már akkor cserélve), a felfogatás környékén az alvázon volt egy jókora repedés. Az be lett hegesztve, össze lett rakva a futómű= a hang ugyan úgy megmaradt.
Megint le az egész és tovább kutakodás. Nagyon nehezen csak meglett a másik is: a bal oldalon a kerékjárati ív találkozásánál volt még egy repedés, amit szemre alig lehetett kiszúrni! Azt is behegesztették, így megszűnt a hang.
Az viszont elég aggasztó, hogy a 330Nm+kézi váltó kombó ennyire meg tudja viselni az alvázat 10 év alatt... (Rohadásnak amúgy még csak a jele sem volt felfedezhető alulról sem.)
[/b]




Köszi a segítséget, erre a futómű kiszáradás dologra tippeltem legelőször már 2 szer át lett vizsgálva szemre+ padon rángatva de semmit nem vettünk észre..jövő héten megint alámegyek és jobban megnézem azokat a felfogatási helyeket, ha megvan a hiba mindenképp megosztom veletek.


Thomasito
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Thomasito

Újonc

Elismertség: 20% (5 pont) | Hozzászólások: 25

Elküldve: 2015. június 05. péntek, 13:04


[quote="Doctore"][quote="KGR"]
Doctore írta: Sziasztok
A kérdésem a következő: valami kopog bal hátul gáz adásnál 3 kis kopás és elhallgat. szintén valami koppan minden váltásnál. Mi lehet a baj difi, féltengely..? Valamint pár nap múlva utazom kell 600 km elmerjek vele indulni?


Hello! Bemásoltam az én esetemet is, kísérteties a hasonlóság:

[b]
Thomasito írta: Sziasztok. Futómű hibával küzdök, de nem akar meglenni a megoldás. Elinduláskor 1-2 és még talán 3 -ban is gázadásra valamint gázelvételre koppanó hang hallatszik bal hátulról. Intenzitástól függően több kattanás-koppanás is jön. Gurulva, üresben vagy kinyomott kuplunggal fekvőrendőrön vagy rossz úton sem jelentkezik a hiba! Csak és kizárólag gázadás-gázelvétel esetén. 4-5-6 -ban megint semmi.
Eddig cserélve lettek a hátsó lengéscsillapítók(+porvédők), bal hátsó támcsapágy, hátsó toronycsapágyak, differenciálmű szilentek. A koppanás-kopogás továbbra is hallható. : /
A szerelőm most azt szeretné, hogy a hátsó híd szilentjeit is cseréljük ki, de már nem nagyon bízok benne, hogy megoldódna a probléma.
Ötlet, tapasztalat, hogy mi lehet a gond?


És szerencsére a hiba is megoldódott:

Thomasito írta: Sziasztok! Meglett a hiba, úgyhogy már leírhatom nektek is. Le lett véve az egész hátsó híd (egyúttal a 4db hídszilent is ki lett már akkor cserélve), a felfogatás környékén az alvázon volt egy jókora repedés. Az be lett hegesztve, össze lett rakva a futómű= a hang ugyan úgy megmaradt.
Megint le az egész és tovább kutakodás. Nagyon nehezen csak meglett a másik is: a bal oldalon a kerékjárati ív találkozásánál volt még egy repedés, amit szemre alig lehetett kiszúrni! Azt is behegesztették, így megszűnt a hang.
Az viszont elég aggasztó, hogy a 330Nm+kézi váltó kombó ennyire meg tudja viselni az alvázat 10 év alatt... (Rohadásnak amúgy még csak a jele sem volt felfedezhető alulról sem.)
[/b]





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. június 05. péntek, 13:05

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330i
Évjárat: 2000

státusz Doctore

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2015. június 04. csütörtök, 16:02


KGR írta:
Doctore írta: Sziasztok
A kérdésem a következő: valami kopog bal hátul gáz adásnál 3 kis kopás és elhallgat. szintén valami koppan minden váltásnál. Mi lehet a baj difi, féltengely..? Valamint pár nap múlva utazom kell 600 km elmerjek vele indulni?


Szerintem vedd ki az üveggolyót a csomagtartóból. Az gurul.
Nem lehet, hogy valami elszabadult és a tehetetlenség miatt odaverődik valamihez? Alul/csomagtartóban, stb.
Engem egy (OFF) nissán tréfált meg. Azt hittem, hogy vezérmű lánc cserés lesz, mert annyira jellegzetesen csörömpölt egy bizonyos fordulaton. Aztán olajcserénél rájöttem, hogy a kipufogó hővédő lemez rohadt el és az csilingel.


Tipikusan az a hang de már mindent kipakoltam a csomagtartóból szóval az kilőve valami hajtásnál szállt el.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. június 04. csütörtök, 15:08


Doctore írta: Sziasztok
A kérdésem a következő: valami kopog bal hátul gáz adásnál 3 kis kopás és elhallgat. szintén valami koppan minden váltásnál. Mi lehet a baj difi, féltengely..? Valamint pár nap múlva utazom kell 600 km elmerjek vele indulni?


én diffi és váltótartó szilentekre gondolnék.

KGR
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 325xi
Évjárat: 2001

státusz KGR

Törzsvendég

Elismertség: 9% (10 pont) | Hozzászólások: 110

Elküldve: 2015. június 04. csütörtök, 15:08


Doctore írta: Sziasztok
A kérdésem a következő: valami kopog bal hátul gáz adásnál 3 kis kopás és elhallgat. szintén valami koppan minden váltásnál. Mi lehet a baj difi, féltengely..? Valamint pár nap múlva utazom kell 600 km elmerjek vele indulni?


Szerintem vedd ki az üveggolyót a csomagtartóból. Az gurul.
Nem lehet, hogy valami elszabadult és a tehetetlenség miatt odaverődik valamihez? Alul/csomagtartóban, stb.
Engem egy (OFF) nissán tréfált meg. Azt hittem, hogy vezérmű lánc cserés lesz, mert annyira jellegzetesen csörömpölt egy bizonyos fordulaton. Aztán olajcserénél rájöttem, hogy a kipufogó hővédő lemez rohadt el és az csilingel.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330i
Évjárat: 2000

státusz Doctore

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2015. június 04. csütörtök, 14:29


Sziasztok
A kérdésem a következő: valami kopog bal hátul gáz adásnál 3 kis kopás és elhallgat. szintén valami koppan minden váltásnál. Mi lehet a baj difi, féltengely..? Valamint pár nap múlva utazom kell 600 km elmerjek vele indulni?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. április 24. péntek, 08:00


temekris írta: Sziasztok!
Nekem van egy '97-es E36 318is Coupe BMW-M. A gondom az lenne, amiben a segítségeteket szeretném kérni, hogy egy fura, kopogó hangot hallok hátulról, ez a hang kb 50 km/h fölött jön elő, az alatt nem hallok semmit, utána meg kb olyan mintha folyton dobolnának, nagyon zavaró hogy nem a tiszta, duruzsuló motorhangot hallom,ha meg lassítok akkor is elég erőteljesen hallani.
Válaszotokat előre is Köszönöm!
Tisztelettel: Krisztián.


vagy a kerékkel van valami, üt, szálszakadt a gumi. vagy a féltengelyekkel van valami. esetleg érdemes megnézni, hogy a fékpofákat rögzítő lemez normálisan a helyén van-e.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 318is
Évjárat: 1997

státusz temekris

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2015. április 24. péntek, 07:45


Sziasztok!
Nekem van egy '97-es E36 318is Coupe BMW-M. A gondom az lenne, amiben a segítségeteket szeretném kérni, hogy egy fura, kopogó hangot hallok hátulról, ez a hang kb 50 km/h fölött jön elő, az alatt nem hallok semmit, utána meg kb olyan mintha folyton dobolnának, nagyon zavaró hogy nem a tiszta, duruzsuló motorhangot hallom,ha meg lassítok akkor is elég erőteljesen hallani.
Válaszotokat előre is Köszönöm!
Tisztelettel: Krisztián.

djpeky
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2004

státusz djpeky

Újonc

Elismertség: 12% (1 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2014. augusztus 17. vasárnap, 14:26


Köszi szépen a segítséget!
Figyelembe veszem mindezt amit mondtál , hasznos volt!

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. augusztus 10. vasárnap, 22:59


djpeky írta: Aha értem.
Nekem igazából a futóművel semmi bajom nincs , lehet azért mert ez a faceliftes nem tudom , de azzal nincs bajom.
Én is sokat ráköltöttem már , de nagyon szeretem a kocsit és a futóművet rendbe akarom rakni.
Mindenesetre köszi az infokat és sajnálom ,hogy rossz tapasztalataid vannak, remélem az enyémet tudom úgy használni még pár évig hogy ne legyen komolyabb baja.

Az osztómű csapágyak felújítása az milyen költséget jelent, meg tudnád nekem mondani?!
Beszélek a szerelővel majd, de kíváncsi vagyok mit mondasz.
A diffi szilentet kicseréltetem, és megnézem ,hogy milyen lesz akkor.

Van esetleg tanácsod , hogy mire figyeljek még oda?!
A lamellát már megoldották a pillangószelepnél.

Még 1x köszi a segítséget!


Nem tudom megmondani mert jó pár éve csinálták, egy váltó szerelő. 60 körül volt akkor ha jól emlékszem,de nem biztos. De érezni lehetett kikor megrángatták az előre menő kardánt,hogy kicsit kottyan,de alig volt érezhető.
Úgy nincs vele bajom. Annyi ,hogy afutómű az Déva vára, mert megeszik az utak,bár én sokat jártam vele. Aki 10 ezret megy egy évben annak biztos tovább bírja.
Ami a legfontosabb az első féltengelyek gumiharangjait rendszeresen figyeld, mert az egyik nap még jó,de másnap már lehet szétreped, és másodpercek alatt kipörgeti belőle a kenőzsírt.A bejutó víz,kosz,homok meg legyilkolja a csapágyakat pillanatok alatt,na meg kenés híján a nyomaték. Mondanom se kell, hogy 160 ezer darabja a márkaszervizben.
A hátsó rugók nekem 2x törtek,mind ugyan ott és mind a 2 oldalt,a gyári új se bírt 2 évet,az is ugyan ott és mind a kettő eltört.
Én már kormányművet is cseréltem gyári újat. Ha még nem volt nálad és 300 felé jársz, már minden nap ajándék.
Váltó nem szereti a téli kapargatást farolgatást. Hamar vész üzemmódba kapcsol. Akkor már csak a leállítás,újraindítás segít.
Aztán semmi különös, a szokásos E46 hibák. Futómű, amit befoltozol,2,3 hónap és máshol kopok,nyikog,mocorog. Lehet aranyból is a lengőkar, hamar kotyogni kezd. Nekem már van egy felújított tartalékba, hogy ha ez meghal,azt már rakhatom is be. Jobb ha te is félújíttatód cserélhetőre, mert csak i gömbfej van a miénkbe. Na meg a talpas gömbfejet is folyamatosan megzabálja.Az a leggyengébb láncszem elől,az egy évet se bír.

djpeky
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2004

státusz djpeky

Újonc

Elismertség: 12% (1 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2014. augusztus 10. vasárnap, 17:58


Aha értem.
Nekem igazából a futóművel semmi bajom nincs , lehet azért mert ez a faceliftes nem tudom , de azzal nincs bajom.
Én is sokat ráköltöttem már , de nagyon szeretem a kocsit és a futóművet rendbe akarom rakni.
Mindenesetre köszi az infokat és sajnálom ,hogy rossz tapasztalataid vannak, remélem az enyémet tudom úgy használni még pár évig hogy ne legyen komolyabb baja.

Az osztómű csapágyak felújítása az milyen költséget jelent, meg tudnád nekem mondani?!
Beszélek a szerelővel majd, de kíváncsi vagyok mit mondasz.
A diffi szilentet kicseréltetem, és megnézem ,hogy milyen lesz akkor.

Van esetleg tanácsod , hogy mire figyeljek még oda?!
A lamellát már megoldották a pillangószelepnél.

Még 1x köszi a segítséget!

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. augusztus 10. vasárnap, 13:15


djpeky írta: Hú basszus az komoly...
Ezek mondjuk tényleg nem jó hírek...neked is xd-d van?! 3.0 d ?!


Nekem xi 330. Semmi nem kompatibilis vele a hajtásba, futóműbe a sima 330 ból.Már bánom, hogy xi vettem. Túl nagy a tehetetlen tömeg elől is a lengőkaron mivel az is vas,nem alu,és ott a 2 bazi nehéz féltengely. Új rugóval,új csillapittóval,új lengőkarral,szilentekkel is olyat csap minden úthibán mintha ki akarná szakítani az egész futóművet.
Mikor sima E46 ba ülök olyan mintha új kocsi lenne. Borzalom. Alúl van máretezve a csillapítás.
Természetesen a kardán se volt jó a simából, nálad meg már nem a sima osztómű van hanem az állitó motoros,ami szintén hajlamos a beszarásra, x3 x5 be kupacszámra cserélik. Még mondták szerencsés vagyok, mert ebbe még a sima van. Persze ennek is kizabálta a 2 csapágyat az osztóműbe ahol belépnek a kardánok. Komoly szinten oda kellett rakni magát a mesternek hogy rendbe tudja rakni, mert a csapágy már elmozgott az alu öntvény házban.
Szóval már szívtam vele eleget. Nálad meg ugye a váltóra is vigyázni kell mert a nagyobb nyomaték jobban gyilkolja a gm váltókat. Láttam szétszedve ilyeneket, rendesen meg volt csavarodva benne az üreges tengely.
Álló rajtokat padlózást felejtsd el,mert hamarosan viheted vissza. Na meg a bolygómű is bármikor eltörhet benne. Azt mondták nem is tudják mitől működik olyan szar a GM.
ZF et ha megcsinálnak 100, 150 ig nem igen van vele gond, de ennek nagyon gyatra az anyag minősége.


djpeky
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2004

státusz djpeky

Újonc

Elismertség: 12% (1 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2014. augusztus 10. vasárnap, 13:02


Hú basszus az komoly...
Ezek mondjuk tényleg nem jó hírek...neked is xd-d van?! 3.0 d ?!