- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 318i
- Évjárat: 2000
Elküldve: 2016. július 19. kedd, 10:44
YELLOW írta:steve45 írta: Üdv, minden Fannak!
Adott egy '99-es kiadású 316i E46 sedan, sajnos annyi kilométerrel vettem, hogy ha forintra váltanám, egy évig a Mc....ben kajálhatnék! No de a lényeg, manuál váltótól lenne szó, tehát minden váltásnál, különösen az alacsony fokozatokban, rendes hangos koppanás hallatszik! Persze nem hagytam annyiban és aknában alánéztem, hát sajnos azt hittem, hogy netán a difi és a kardán között van extrém kopás a magas futásteljesítmény m iatt, de úgy tűnik nem ott a gond, hanem a váltó kihajtás és a kardán között, van lógás, viszont abban rejlene érdeklődésem, hogy mi okozhatja és nagy-e a baj, illetve szét kell e szedni a váltót, mert akkor a házunkat el kell adni!!
Köszi előre is a tudományos kifejtést!!
Hardy tárcsa van ott ami okozhat ilyet. bár azt inkább elindulásnál kellenne hallani, amikor megindul a kihajtás, de ugye a keréknek kell az erő. menet közben nem biztos, hogy kéne hangja legyen. bár ugye amíg kuplung kinyom, majd összezáráskor azért kapja a nyomatékot megint.
Nekem is ezek voltak a tünetek.Én is arra gondoltam,hogy a váltó kihajtásnál túl nagy a lógás.Ha alámész,és járó motornál valaki sebességbe rakja akkor fordul egy kicsit a kardán?Mert nekem ezt csinálta.Ha előre,majd utána hátra finoman hintáztattam,ahányszor 1-be majd R-be kapcsoltam mindig koppant.Levettük a váltót szimering csere miatt,és akkor láttuk,hogy a kuplung is a végét járja...Kicseréltük,és láss csodát,azóta elmúlt a koppanás.Ha kinyomom a kuplungot,és sebességbe rakom,meg sem moccan a kardán...