Pete78
autója adatai
Széria: 7
Típus: F01
Kivitel: Sedan
Modell: 730d
Évjárat: 2009

státusz Pete78

Újonc

Elismertség: 6% (1 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2018. június 05. kedd, 17:10


tomasz84 írta: Sziasztok! Egy kis infóra lenne szükségem. Adott egy E46 318d 2002dec, az a gond,hogy a szervó olaj tartály zárókupakjánál enyhén szivárog az olaj, hiányzott onnan a kupakról a gumigyűrű így raktam oda olyat ami szemre passzol, de nem gyári, nem is oda való, még mindíg szivárog. Azt szeretném kérdezni nem-e tudja valaki honnan lehetne oda rendelni olyan gumigyűrűt vagy ha más nem kupakot. Napok óta keresem neten de eredménytelenül, a schmiedman oldalán lenne kupak, de postával együtt 28 euróra jön ki. Vagy ha valaki megadná a gumi gyűrű pontos méreteit az is nagyon király lenne. Köszönöm szépen!
A lapos fajta kupakról van szó https://www.schmiedmann.com/en...-1-096-499




Nemreg kerult fel egy masik topicba:

http://bmwalkatresz24.hu/index...ommon/home


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2002

státusz tomasz84

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. június 05. kedd, 16:03


Sziasztok! Egy kis infóra lenne szükségem. Adott egy E46 318d 2002dec, az a gond,hogy a szervó olaj tartály zárókupakjánál enyhén szivárog az olaj, hiányzott onnan a kupakról a gumigyűrű így raktam oda olyat ami szemre passzol, de nem gyári, nem is oda való, még mindíg szivárog. Azt szeretném kérdezni nem-e tudja valaki honnan lehetne oda rendelni olyan gumigyűrűt vagy ha más nem kupakot. Napok óta keresem neten de eredménytelenül, a schmiedman oldalán lenne kupak, de postával együtt 28 euróra jön ki. Vagy ha valaki megadná a gumi gyűrű pontos méreteit az is nagyon király lenne. Köszönöm szépen!
A lapos fajta kupakról van szó https://www.schmiedmann.com/en...-1-096-499




Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2018. június 05. kedd, 16:09

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz oldwarrior

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2016. május 11. szerda, 18:42


végül kb 90ből 'megúsztam.
főtengelytárcsa és hosszbordásszíj cserék...
elérett, ahogy láttam a kivett darabokat.
egy kicsit könnyebb lett tekerni a kormányt, meg a motorhang is egészségesebb lett.
köszi a hozzászólást!




hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2016. május 10. kedd, 15:29


oldwarrior írta:
helo, szinte egyik pillanatrol a másikra, napi használatban, leesett ez a szíja. éles hang, és a szervo teljes megszűnése még jött vele együtt.
előzetes dolgokat nem lehetett észrevenni.
kérdés - mi lehet a baj? a szervoszivattyú ment tönkre vagy mi lehet....
vagy el volt érve a szij? vagy kikopott egy rugó a feszítésél?...
a folyadékok elvileg rendben vannak mindenhol, friss müszaki, stb....
nemrég volt karosszériásnál az első lökháritót csináltattam(müanyag heggesztés)
de elvileg ehhez a részhez nem kellett hogy nyúljanak, meg azóta mentem is pár száz km-rt.
ha valaki tud valamit, megköszönném



Szia!
Lehet, hogy csak a kép csalóka, de mintha nem állnának egy tengelyben azok a tárcsák. A stabrúdhoz képest a főtengely tárcsa határozottan el van ferdülva, a képen meg jobbra látható másik tárcsa pedig az ellenkező irányban ferde. Az is lehet, hogy ez csak a fényképező csalása, esetleg rossz a fötengely társca.




autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz oldwarrior

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2016. május 10. kedd, 11:27



helo, szinte egyik pillanatrol a másikra, napi használatban, leesett ez a szíja. éles hang, és a szervo teljes megszűnése még jött vele együtt.
előzetes dolgokat nem lehetett észrevenni.
kérdés - mi lehet a baj? a szervoszivattyú ment tönkre vagy mi lehet....
vagy el volt érve a szij? vagy kikopott egy rugó a feszítésél?...
a folyadékok elvileg rendben vannak mindenhol, friss müszaki, stb....
nemrég volt karosszériásnál az első lökháritót csináltattam(müanyag heggesztés)
de elvileg ehhez a részhez nem kellett hogy nyúljanak, meg azóta mentem is pár száz km-rt.
ha valaki tud valamit, megköszönném








Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2016. május 10. kedd, 11:36

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. április 21. csütörtök, 17:10


SP_323i írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
Lehet ällitani a szervo erössegen is. Munkatärsam 320d-n ällitott,van valami csavar a kormänymüvön. Azota nem uszkäl neki az auto.


erről nem hallottam még, hogy a rásegítést lehet állítani.
valaki erről bővebben, hogy hol kell, stb?


Maradjunk annyiban, hogy az speckó csavar a kormánymű elején nem az. A fogasléc és a fogaskerék közti kapcsolat feszességét lehet vele szabályozni és kicsit utána menni a kormánymű kopásnak.
A szervó erősségén nem hiszem, hogy lehetne állítani


Egyre gondolunk,csak nem tudtam pontosan mit ällit. Lenyeg,hogy nem uszott a kocsi toväbb.


erről tudtam.
de akkor mitől van az, hogy más és más a rásegítés? azt tudom, hogy az FL előtti kormánymű kevesebbet kell tekerni végállások között. de nem hiszem, hogy ettől függne a nehézsége. az biztos, hogy az enyémben frissebb a szervo olaj, mint a 20d-ben volt, és amúgy a csere után sem igazán változott semmi. akkor mitől más?


Más a fogasléc áttétel. A rásegítést meg a hidraulika rész határozza meg


egy picit lehetne könnyebb az egész... jó lenne ha élehetne vele valamit csinálni. nincs vele nagy gondom amúgy, mert így szeretem. viszont havernak jól jönne, mert az övé valami brutál nehez...

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2016. április 21. csütörtök, 16:32


YELLOW írta:
lantika írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
Lehet ällitani a szervo erössegen is. Munkatärsam 320d-n ällitott,van valami csavar a kormänymüvön. Azota nem uszkäl neki az auto.


erről nem hallottam még, hogy a rásegítést lehet állítani.
valaki erről bővebben, hogy hol kell, stb?


Maradjunk annyiban, hogy az speckó csavar a kormánymű elején nem az. A fogasléc és a fogaskerék közti kapcsolat feszességét lehet vele szabályozni és kicsit utána menni a kormánymű kopásnak.
A szervó erősségén nem hiszem, hogy lehetne állítani


Egyre gondolunk,csak nem tudtam pontosan mit ällit. Lenyeg,hogy nem uszott a kocsi toväbb.


erről tudtam.
de akkor mitől van az, hogy más és más a rásegítés? azt tudom, hogy az FL előtti kormánymű kevesebbet kell tekerni végállások között. de nem hiszem, hogy ettől függne a nehézsége. az biztos, hogy az enyémben frissebb a szervo olaj, mint a 20d-ben volt, és amúgy a csere után sem igazán változott semmi. akkor mitől más?


Más a fogasléc áttétel. A rásegítést meg a hidraulika rész határozza meg


SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2016. április 21. csütörtök, 16:30


lantika írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
Lehet ällitani a szervo erössegen is. Munkatärsam 320d-n ällitott,van valami csavar a kormänymüvön. Azota nem uszkäl neki az auto.


erről nem hallottam még, hogy a rásegítést lehet állítani.
valaki erről bővebben, hogy hol kell, stb?


Maradjunk annyiban, hogy az speckó csavar a kormánymű elején nem az. A fogasléc és a fogaskerék közti kapcsolat feszességét lehet vele szabályozni és kicsit utána menni a kormánymű kopásnak.
A szervó erősségén nem hiszem, hogy lehetne állítani


Egyre gondolunk,csak nem tudtam pontosan mit ällit. Lenyeg,hogy nem uszott a kocsi toväbb.


#

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. április 21. csütörtök, 15:28


lantika írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
Lehet ällitani a szervo erössegen is. Munkatärsam 320d-n ällitott,van valami csavar a kormänymüvön. Azota nem uszkäl neki az auto.


erről nem hallottam még, hogy a rásegítést lehet állítani.
valaki erről bővebben, hogy hol kell, stb?


Maradjunk annyiban, hogy az speckó csavar a kormánymű elején nem az. A fogasléc és a fogaskerék közti kapcsolat feszességét lehet vele szabályozni és kicsit utána menni a kormánymű kopásnak.
A szervó erősségén nem hiszem, hogy lehetne állítani


Egyre gondolunk,csak nem tudtam pontosan mit ällit. Lenyeg,hogy nem uszott a kocsi toväbb.


erről tudtam.
de akkor mitől van az, hogy más és más a rásegítés? azt tudom, hogy az FL előtti kormánymű kevesebbet kell tekerni végállások között. de nem hiszem, hogy ettől függne a nehézsége. az biztos, hogy az enyémben frissebb a szervo olaj, mint a 20d-ben volt, és amúgy a csere után sem igazán változott semmi. akkor mitől más?

lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2016. április 21. csütörtök, 15:20


SP_323i írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
Lehet ällitani a szervo erössegen is. Munkatärsam 320d-n ällitott,van valami csavar a kormänymüvön. Azota nem uszkäl neki az auto.


erről nem hallottam még, hogy a rásegítést lehet állítani.
valaki erről bővebben, hogy hol kell, stb?


Maradjunk annyiban, hogy az speckó csavar a kormánymű elején nem az. A fogasléc és a fogaskerék közti kapcsolat feszességét lehet vele szabályozni és kicsit utána menni a kormánymű kopásnak.
A szervó erősségén nem hiszem, hogy lehetne állítani


Egyre gondolunk,csak nem tudtam pontosan mit ällit. Lenyeg,hogy nem uszott a kocsi toväbb.

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2016. április 21. csütörtök, 14:39


YELLOW írta:
lantika írta:
Lehet ällitani a szervo erössegen is. Munkatärsam 320d-n ällitott,van valami csavar a kormänymüvön. Azota nem uszkäl neki az auto.


erről nem hallottam még, hogy a rásegítést lehet állítani.
valaki erről bővebben, hogy hol kell, stb?


Maradjunk annyiban, hogy az speckó csavar a kormánymű elején nem az. A fogasléc és a fogaskerék közti kapcsolat feszességét lehet vele szabályozni és kicsit utána menni a kormánymű kopásnak.
A szervó erősségén nem hiszem, hogy lehetne állítani


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. április 21. csütörtök, 13:55


lantika írta:
Lehet ällitani a szervo erössegen is. Munkatärsam 320d-n ällitott,van valami csavar a kormänymüvön. Azota nem uszkäl neki az auto.


erről nem hallottam még, hogy a rásegítést lehet állítani.
valaki erről bővebben, hogy hol kell, stb?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 328i
Évjárat: 1998

státusz E46KIRALY

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2016. február 29. hétfő, 15:28


Sziasztok
E46 98 328 keresek kormányművet,előre is köszönöm!

raul227
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz raul227

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 119

Elküldve: 2016. február 18. csütörtök, 13:32


Zolika1980 írta:
Tomi88 írta:
raul227 írta: Sziasztok, ebben a nagy esőben azt vettem észre, hogy néha kihagy a szervó, mellékesen a szíj is nyikorgott, az eső miatt. A kettő összefügg? Úgy értem, csak az eső miatt hagyott ki a szervó? Kb 2x, 1km-en belül. A szervó szíj a generátor szíj egyben, mármint az hajtja? És hol tudom megnézni a szervó olaj szintet? Esetleg link egy képpel, vagy ilyesmi, mert ez nekem új. köszönöm szépen.

Szerk :az atf olaj az a váltó olaj, ugye? Azt hány km-enként kell cserélni?

Aztán most mentem vele egy próba kört, a szervó kihagyogat, és amikor forgatom a kormányt az akksi jel kivillan. A kátyús utak miatt nagyon nagy pocsolyakba mentem vele, emiatt lehet, vagy más? 2 hónapja volt mindkét szíj cserélve. Daycora.
Esetleg van hozzá köze, hogy full ablak fűtésen volt, párátlanította? azzal a gombbal ami direkt arra van, jobb oldalt ablak fűtés.



Szia!
Jól gondolod, a pocsolyák miatt történt. A szíj hajtja a szervószivattyút és a generátort is. A a párátlanítás miatti nagyobb áramfelvételtől a generátort nehezebb forgatni, és a kormányzás is terheli a szíjat. Az így a nedvességtől már megcsúszik, ennek a nyikorgását hallottad. Elvileg nem lenne szabad ilyennek történnie, talán már nem az igazi a szíjfeszítő.


Sziasztok. Én is köszönöm. Az egész témát. Már tudom, hogy elindulás után 2-3km-ig mi és miért nyefereg amikor tekerem a kormányt. Még 1x köszi


Nincs mit,már megérte,ha segített.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Zolika1980

Újonc

Elismertség: 8% (3 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2016. február 16. kedd, 19:36


Tomi88 írta:
raul227 írta: Sziasztok, ebben a nagy esőben azt vettem észre, hogy néha kihagy a szervó, mellékesen a szíj is nyikorgott, az eső miatt. A kettő összefügg? Úgy értem, csak az eső miatt hagyott ki a szervó? Kb 2x, 1km-en belül. A szervó szíj a generátor szíj egyben, mármint az hajtja? És hol tudom megnézni a szervó olaj szintet? Esetleg link egy képpel, vagy ilyesmi, mert ez nekem új. köszönöm szépen.

Szerk :az atf olaj az a váltó olaj, ugye? Azt hány km-enként kell cserélni?

Aztán most mentem vele egy próba kört, a szervó kihagyogat, és amikor forgatom a kormányt az akksi jel kivillan. A kátyús utak miatt nagyon nagy pocsolyakba mentem vele, emiatt lehet, vagy más? 2 hónapja volt mindkét szíj cserélve. Daycora.
Esetleg van hozzá köze, hogy full ablak fűtésen volt, párátlanította? azzal a gombbal ami direkt arra van, jobb oldalt ablak fűtés.



Szia!
Jól gondolod, a pocsolyák miatt történt. A szíj hajtja a szervószivattyút és a generátort is. A a párátlanítás miatti nagyobb áramfelvételtől a generátort nehezebb forgatni, és a kormányzás is terheli a szíjat. Az így a nedvességtől már megcsúszik, ennek a nyikorgását hallottad. Elvileg nem lenne szabad ilyennek történnie, talán már nem az igazi a szíjfeszítő.


Sziasztok. Én is köszönöm. Az egész témát. Már tudom, hogy elindulás után 2-3km-ig mi és miért nyefereg amikor tekerem a kormányt. Még 1x köszi