autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz moralez333

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2015. március 04. szerda, 21:39


gfeco írta:
moralez333 írta:
gfeco írta:
moralez333 írta: Sziasztok! Nemrég lettem tulajdonosa egy BMW e36 316i 1.9 compact-nak(99es évjárat), és egy olyan problémám van, hogy a kuplung amikor már majdnem teljesen fel van engedve, ilyen remegő érzést kelt a kuplungpedál, illetve szerintem eléggé fent fog, plussz könnyen benyomható a kuplungpedál. Sokan aztmondták, hogy valószínűleg elkopott a kuplung, cserélni kéne.. Viszont égett szagot nem érzek a motortérből, a sebességeket szerintem szépen veszi, csúszást nem vettem észre rajta. Egy ismerősöm azt mondta, hogy szerinte új a kuplung, és azért lehet könnyen benyomni, azért fog fent, illetve a remegő kuplungpedált okozhatja az, hogy még nincsenek rendesen összekopva a dolgok odabent. Bár én kétlem, hogy új lenne a kuplung, mivel autókereskedésből van, és nemhiszem, hogy új kuplungal adták volna el, biztos lecserélték volna valami használtra.. Szerintetek mi lehet a probléma? Vagy probléma ez egyáltalán? Az autóban 210ezer km van.
Válaszotokat előre is nagyon szépen köszönöm!



Szia

A az e46 alapból kicsit fentebb fog mint az átlag.Ez nem feltétlen hiba. És ha jó a kuplung valóban könnyű benyomni.Viszont normál használattal a gyári kuplung lazán elmegy 250-280 ezer km-ert.
Én 290-nél dobtam ki a gyárit, csúszni nem csúszott csak indulásnál rángatott főként hidegen.A te általad érzett remegés a kuplungpedálon lehet kettőstömegű lendkerék, de pont a kicsi benzinesekre nem jellemző annak meghibásodása.
Olyan nincs hogy majd összekopik,ez vagy jó vagy nem.
Sok varia nincs, mert ha cserélni kell egy alkatrészt a kuplungban érdemes mindent cserélni, a váltót csak úgy nem veszegeti le az ember.
Lehet a 210 ezer km nem teljesen igaz és akkor meg amugy is érik a kuplungcsere.


Köszönöm szépen a választ. Én is hallottam, hogy az e46osokban fentebb fog, viszont az enyém e36os, mint ahogy írtam a kérdésben. Akkor most érdemes lennem kicserélni a kuplungot? Vagy nem fontos még? Félek, hogy valami baja lesz Sajnos anyagilag most nem úgy állok, hogy tudnám szórni a pénzt, így félek, hogy nemtudom majd használni az autót.


Igen bocs E36, ezen átsiklottam.
Szerintem nem kell aggódni, én 40 ezret mentem úgy hogy rángatózott.
Ha komolyabb baj lesz úgyis észreveszed.


Rendben, köszönöm szépen! Végülis nekem nem az autó maga rángat, hanem csak a kuplung pedál, de csak akkor ha majdnem teljesen felengedem.


gfeco
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gfeco

Törzsvendég

Elismertség: 15% (27 pont) | Hozzászólások: 170

Elküldve: 2015. március 04. szerda, 20:55


moralez333 írta:
gfeco írta:
moralez333 írta: Sziasztok! Nemrég lettem tulajdonosa egy BMW e36 316i 1.9 compact-nak(99es évjárat), és egy olyan problémám van, hogy a kuplung amikor már majdnem teljesen fel van engedve, ilyen remegő érzést kelt a kuplungpedál, illetve szerintem eléggé fent fog, plussz könnyen benyomható a kuplungpedál. Sokan aztmondták, hogy valószínűleg elkopott a kuplung, cserélni kéne.. Viszont égett szagot nem érzek a motortérből, a sebességeket szerintem szépen veszi, csúszást nem vettem észre rajta. Egy ismerősöm azt mondta, hogy szerinte új a kuplung, és azért lehet könnyen benyomni, azért fog fent, illetve a remegő kuplungpedált okozhatja az, hogy még nincsenek rendesen összekopva a dolgok odabent. Bár én kétlem, hogy új lenne a kuplung, mivel autókereskedésből van, és nemhiszem, hogy új kuplungal adták volna el, biztos lecserélték volna valami használtra.. Szerintetek mi lehet a probléma? Vagy probléma ez egyáltalán? Az autóban 210ezer km van.
Válaszotokat előre is nagyon szépen köszönöm!



Szia

A az e46 alapból kicsit fentebb fog mint az átlag.Ez nem feltétlen hiba. És ha jó a kuplung valóban könnyű benyomni.Viszont normál használattal a gyári kuplung lazán elmegy 250-280 ezer km-ert.
Én 290-nél dobtam ki a gyárit, csúszni nem csúszott csak indulásnál rángatott főként hidegen.A te általad érzett remegés a kuplungpedálon lehet kettőstömegű lendkerék, de pont a kicsi benzinesekre nem jellemző annak meghibásodása.
Olyan nincs hogy majd összekopik,ez vagy jó vagy nem.
Sok varia nincs, mert ha cserélni kell egy alkatrészt a kuplungban érdemes mindent cserélni, a váltót csak úgy nem veszegeti le az ember.
Lehet a 210 ezer km nem teljesen igaz és akkor meg amugy is érik a kuplungcsere.


Köszönöm szépen a választ. Én is hallottam, hogy az e46osokban fentebb fog, viszont az enyém e36os, mint ahogy írtam a kérdésben. Akkor most érdemes lennem kicserélni a kuplungot? Vagy nem fontos még? Félek, hogy valami baja lesz Sajnos anyagilag most nem úgy állok, hogy tudnám szórni a pénzt, így félek, hogy nemtudom majd használni az autót.


Igen bocs E36, ezen átsiklottam.
Szerintem nem kell aggódni, én 40 ezret mentem úgy hogy rángatózott.
Ha komolyabb baj lesz úgyis észreveszed.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz moralez333

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2015. március 04. szerda, 19:55


gfeco írta:
moralez333 írta: Sziasztok! Nemrég lettem tulajdonosa egy BMW e36 316i 1.9 compact-nak(99es évjárat), és egy olyan problémám van, hogy a kuplung amikor már majdnem teljesen fel van engedve, ilyen remegő érzést kelt a kuplungpedál, illetve szerintem eléggé fent fog, plussz könnyen benyomható a kuplungpedál. Sokan aztmondták, hogy valószínűleg elkopott a kuplung, cserélni kéne.. Viszont égett szagot nem érzek a motortérből, a sebességeket szerintem szépen veszi, csúszást nem vettem észre rajta. Egy ismerősöm azt mondta, hogy szerinte új a kuplung, és azért lehet könnyen benyomni, azért fog fent, illetve a remegő kuplungpedált okozhatja az, hogy még nincsenek rendesen összekopva a dolgok odabent. Bár én kétlem, hogy új lenne a kuplung, mivel autókereskedésből van, és nemhiszem, hogy új kuplungal adták volna el, biztos lecserélték volna valami használtra.. Szerintetek mi lehet a probléma? Vagy probléma ez egyáltalán? Az autóban 210ezer km van.
Válaszotokat előre is nagyon szépen köszönöm!



Szia

A az e46 alapból kicsit fentebb fog mint az átlag.Ez nem feltétlen hiba. És ha jó a kuplung valóban könnyű benyomni.Viszont normál használattal a gyári kuplung lazán elmegy 250-280 ezer km-ert.
Én 290-nél dobtam ki a gyárit, csúszni nem csúszott csak indulásnál rángatott főként hidegen.A te általad érzett remegés a kuplungpedálon lehet kettőstömegű lendkerék, de pont a kicsi benzinesekre nem jellemző annak meghibásodása.
Olyan nincs hogy majd összekopik,ez vagy jó vagy nem.
Sok varia nincs, mert ha cserélni kell egy alkatrészt a kuplungban érdemes mindent cserélni, a váltót csak úgy nem veszegeti le az ember.
Lehet a 210 ezer km nem teljesen igaz és akkor meg amugy is érik a kuplungcsere.


Köszönöm szépen a választ. Én is hallottam, hogy az e46osokban fentebb fog, viszont az enyém e36os, mint ahogy írtam a kérdésben. Akkor most érdemes lennem kicserélni a kuplungot? Vagy nem fontos még? Félek, hogy valami baja lesz Sajnos anyagilag most nem úgy állok, hogy tudnám szórni a pénzt, így félek, hogy nemtudom majd használni az autót.


gfeco
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gfeco

Törzsvendég

Elismertség: 15% (27 pont) | Hozzászólások: 170

Elküldve: 2015. március 04. szerda, 19:50


moralez333 írta: Sziasztok! Nemrég lettem tulajdonosa egy BMW e36 316i 1.9 compact-nak(99es évjárat), és egy olyan problémám van, hogy a kuplung amikor már majdnem teljesen fel van engedve, ilyen remegő érzést kelt a kuplungpedál, illetve szerintem eléggé fent fog, plussz könnyen benyomható a kuplungpedál. Sokan aztmondták, hogy valószínűleg elkopott a kuplung, cserélni kéne.. Viszont égett szagot nem érzek a motortérből, a sebességeket szerintem szépen veszi, csúszást nem vettem észre rajta. Egy ismerősöm azt mondta, hogy szerinte új a kuplung, és azért lehet könnyen benyomni, azért fog fent, illetve a remegő kuplungpedált okozhatja az, hogy még nincsenek rendesen összekopva a dolgok odabent. Bár én kétlem, hogy új lenne a kuplung, mivel autókereskedésből van, és nemhiszem, hogy új kuplungal adták volna el, biztos lecserélték volna valami használtra.. Szerintetek mi lehet a probléma? Vagy probléma ez egyáltalán? Az autóban 210ezer km van.
Válaszotokat előre is nagyon szépen köszönöm!



Szia

A az e46 alapból kicsit fentebb fog mint az átlag.Ez nem feltétlen hiba. És ha jó a kuplung valóban könnyű benyomni.Viszont normál használattal a gyári kuplung lazán elmegy 250-280 ezer km-ert.
Én 290-nél dobtam ki a gyárit, csúszni nem csúszott csak indulásnál rángatott főként hidegen.A te általad érzett remegés a kuplungpedálon lehet kettőstömegű lendkerék, de pont a kicsi benzinesekre nem jellemző annak meghibásodása.
Olyan nincs hogy majd összekopik,ez vagy jó vagy nem.
Sok varia nincs, mert ha cserélni kell egy alkatrészt a kuplungban érdemes mindent cserélni, a váltót csak úgy nem veszegeti le az ember.
Lehet a 210 ezer km nem teljesen igaz és akkor meg amugy is érik a kuplungcsere.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz moralez333

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2015. március 04. szerda, 17:48


Sziasztok! Nemrég lettem tulajdonosa egy BMW e36 316i 1.9 compact-nak(99es évjárat), és egy olyan problémám van, hogy a kuplung amikor már majdnem teljesen fel van engedve, ilyen remegő érzést kelt a kuplungpedál, illetve szerintem eléggé fent fog, plussz könnyen benyomható a kuplungpedál. Sokan aztmondták, hogy valószínűleg elkopott a kuplung, cserélni kéne.. Viszont égett szagot nem érzek a motortérből, a sebességeket szerintem szépen veszi, csúszást nem vettem észre rajta. Egy ismerősöm azt mondta, hogy szerinte új a kuplung, és azért lehet könnyen benyomni, azért fog fent, illetve a remegő kuplungpedált okozhatja az, hogy még nincsenek rendesen összekopva a dolgok odabent. Bár én kétlem, hogy új lenne a kuplung, mivel autókereskedésből van, és nemhiszem, hogy új kuplungal adták volna el, biztos lecserélték volna valami használtra.. Szerintetek mi lehet a probléma? Vagy probléma ez egyáltalán? Az autóban 210ezer km van.
Válaszotokat előre is nagyon szépen köszönöm!

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2014. június 10. kedd, 07:01


ibpeti írta: Sziasztok!

Nemrég egy BMW E46 320i (M52TU) gazdája lettem. Kuplung csere előtt állok, de nem tudom milyen típust kell vennem bele, illetve kettős tömegű lendkerékkel van-e szerelve? A hibajelenség az, hogy benyomott kuplungnál ütemesen súrlódó fémes hangot ad a kuplung, illetve lüktet a pedál. Elinduláskor iszonyatosan szaggat. Kérdésem az lenne, hogy ebbe a típusba kettős tömegű lendkerekes szettet kell-e vennem, vagy csak kuplung készletet?

Előre is köszönöm!


Szia!

Lendkerékkel együtt cseréld.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz ibpeti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2014. június 09. hétfő, 23:35


Sziasztok!

Nemrég egy BMW E46 320i (M52TU) gazdája lettem. Kuplung csere előtt állok, de nem tudom milyen típust kell vennem bele, illetve kettős tömegű lendkerékkel van-e szerelve? A hibajelenség az, hogy benyomott kuplungnál ütemesen súrlódó fémes hangot ad a kuplung, illetve lüktet a pedál. Elinduláskor iszonyatosan szaggat. Kérdésem az lenne, hogy ebbe a típusba kettős tömegű lendkerekes szettet kell-e vennem, vagy csak kuplung készletet?

Előre is köszönöm!


BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. augusztus 31. kedd, 18:45


DzsanniE írta: Mennyire kemény a kuplung a ti autótokban? Az én autómban nemrég volt cserélve kettős tömegűvel együtt... de más márkákhoz képest bitang nehéz benyomni... Ötletek?


Nekem vadiújan volt emberes a kuplung, gondolkodtam is rajta, hogy egy 50 kilós hölgyemény hogyan menne vele hosszabb távot. Teltek a km-ek, ar erőszükséglet nem változott. Aztán nálam is eljött a lendkerék meg a kuplungcsere, aztán meg a meglepetés, mert a csere után felére csökkent a szükséges nyomóerő. Most sokkal jobb, mint újkorában.
Ha nálad nagyon kemény lett, akkor ott valami félrement!



DzsanniE

státusz DzsanniE

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 57

Elküldve: 2010. augusztus 31. kedd, 12:31


Mennyire kemény a kuplung a ti autótokban? Az én autómban nemrég volt cserélve kettős tömegűvel együtt... de más márkákhoz képest bitang nehéz benyomni... Ötletek?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17575

Elküldve: 2010. augusztus 24. kedd, 19:28


vsop14 írta:
YELLOW írta: olyan kérdésem lenne, hogy amikor kinyomom a kuplungot (benyomom), akkor a teljes kinyomás vége felé egy nyekergő hangot ad ki. a kérdés az, hogy esetleg valamelyik munkahenger, vagy a pedál visszaállító rugó, vagy a kinyomó szerkezet hangja-e???

én a kinyomó szerkezetet elvetem, abból az okból, mert akkor a kuplung egész útja során lehetne hangja... nekem leginkább a rugó gyanús, ugyanis elér egy pontot a megnyúlásban, ahol ha nincs kenve, akkor nyekereghet. a munkahengerre azért gyanakszom, mert hiába volt fékolaj cserélve, szerintem a kuplung részből a régi nem lett leeresztve.

vélemény? kollégánál is ugyanilyen hangot ad ki, így többen is várjuk a választ.

THX!


a rugót kenik?
egyébként nekem is volt ilyen, valahol a pedálnál nyekergett, de nem tudtam megállapítani pontosan. adtam neki wd40-et azóta jó



ha olyan rugó van benne, amilyenre gondolok, a forgáspont tengelyére rögzítve, akkor kell kenni, mert ugye az szorosan egymásra van tekerve a rugóanyag vagy mi
akkor egy kis teflony sprét majd megpróbálok...


vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. augusztus 24. kedd, 17:58


YELLOW írta: olyan kérdésem lenne, hogy amikor kinyomom a kuplungot (benyomom), akkor a teljes kinyomás vége felé egy nyekergő hangot ad ki. a kérdés az, hogy esetleg valamelyik munkahenger, vagy a pedál visszaállító rugó, vagy a kinyomó szerkezet hangja-e???

én a kinyomó szerkezetet elvetem, abból az okból, mert akkor a kuplung egész útja során lehetne hangja... nekem leginkább a rugó gyanús, ugyanis elér egy pontot a megnyúlásban, ahol ha nincs kenve, akkor nyekereghet. a munkahengerre azért gyanakszom, mert hiába volt fékolaj cserélve, szerintem a kuplung részből a régi nem lett leeresztve.

vélemény? kollégánál is ugyanilyen hangot ad ki, így többen is várjuk a választ.

THX!


a rugót kenik?
egyébként nekem is volt ilyen, valahol a pedálnál nyekergett, de nem tudtam megállapítani pontosan. adtam neki wd40-et azóta jó

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17575

Elküldve: 2010. augusztus 24. kedd, 13:24


olyan kérdésem lenne, hogy amikor kinyomom a kuplungot (benyomom), akkor a teljes kinyomás vége felé egy nyekergő hangot ad ki. a kérdés az, hogy esetleg valamelyik munkahenger, vagy a pedál visszaállító rugó, vagy a kinyomó szerkezet hangja-e???

én a kinyomó szerkezetet elvetem, abból az okból, mert akkor a kuplung egész útja során lehetne hangja... nekem leginkább a rugó gyanús, ugyanis elér egy pontot a megnyúlásban, ahol ha nincs kenve, akkor nyekereghet. a munkahengerre azért gyanakszom, mert hiába volt fékolaj cserélve, szerintem a kuplung részből a régi nem lett leeresztve.

vélemény? kollégánál is ugyanilyen hangot ad ki, így többen is várjuk a választ.

THX!

státusz Pozsika

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2008. október 06. hétfő, 14:24


Sziasztok!

Mennyiért tudtok szerezni komplett kuplungszettet 2002, 320D, 150Le, 5.seb.?

Püket kérek!

Pzsi

m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2008. október 06. hétfő, 00:37


Chipcad777 írta: és õket,h tudom elérni a fórumon kívül? Pécsi vagyok mondjuk de megoldom ha el kell menni az alkatrészekért...

Köszi szépen Bentem!



m_attila
20-326-4882

kopasz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz kopasz

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 183

Elküldve: 2008. október 05. vasárnap, 16:20


Nekem is valószínû,h cserés lesz a kuplung(177000km),ha kicsit megcsúsztatom(pl mérlegállásból indulásnál),utána elég jól csúszik,amíg ki nem hül
NT autónál 74.000.- es árat mondtak,de ennél lényegesen olcsóbban hozzá lehet jutni.