YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. március 12. vasárnap, 08:49


TomyMU írta:
YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! A következő hónapban cserélem a kuplungot a zetorba, szerelőm azt mondja LUK-ot vegyek. Az a kérdésem, hogy például a Kovács autónál többfajta cikkszámú alkatrész van, és hogy melyiket érdemes megvenni, mik a különbségek...előre is köszönöm a segítséget.

https://alkatreszek.hu/autotip..._filters=1


ha arra gondolsz, ami a cikkszámok mögött van betű, az csak arra utal, hogy mely országból van a termék.
ez említett cég arról szól, hogy lesi a netet és ahol beragadt, vagy 1-2 darabos tétel van, azt megveszik olcsón. ezért van az, hogy amit egyik héten látsz alkatrészt, az lehet hónapokig nincs utána.
én erre rákérdeztem, majd összeállt a kép. ezért olcsóbbak az ott lévő dolgok. mondjuk úgy nem más mint egy outlet.



Értem, akkor mindegy, hogy a 623 2774 00 cikkszámúból a 40 ezreset veszem, vagy a 46 ezreset....és a 623 3178 00 cikkszámú miben különbözhet a 400astól? Bocs, ha sokat kérdezek és hülyeséget, de nem nagyon értek ezekhez a dogokhoz.


na várjál amit írsz az két különböző cikkszám. én arra gondoltam, hogy arról beszélsz, ahogy meg van adva a cikkszám, aztán kötőjel és mögötte más-más betű. én erre írtam.
a te általad megadott cikkszám különböző. az egyik lehet régi 1.6-os való, a másik meg az újhoz. így én sem tudom mi lehet a különbség.
viszont ha a 40 és a 46ezres ugyanaz a cikkszám csak a végén lévő betükben tér el, akkor veheted az olcsóbbikat mert ugyanaz a márka és típus lesz, csak más helyről lett beszerezve.
ugye dolgozik egy bizonyos haszonkulccsal, aztán amennyiért beszerzi, arra rárakja és úgy értékesíti tovább.
itt van magyarázat, bár néhol nagyon burkoltan fogalmaz (pl nem az van a dobozban... rögtön a gyártóra terel, aztén ő is rosszat vehetett egy külföldön beragadt termékből)
https://alkatreszek.hu/gyik-va...i-kerdesek

TomyMU
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz TomyMU

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 77

Elküldve: 2017. március 12. vasárnap, 08:35


YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! A következő hónapban cserélem a kuplungot a zetorba, szerelőm azt mondja LUK-ot vegyek. Az a kérdésem, hogy például a Kovács autónál többfajta cikkszámú alkatrész van, és hogy melyiket érdemes megvenni, mik a különbségek...előre is köszönöm a segítséget.

https://alkatreszek.hu/autotip..._filters=1


ha arra gondolsz, ami a cikkszámok mögött van betű, az csak arra utal, hogy mely országból van a termék.
ez említett cég arról szól, hogy lesi a netet és ahol beragadt, vagy 1-2 darabos tétel van, azt megveszik olcsón. ezért van az, hogy amit egyik héten látsz alkatrészt, az lehet hónapokig nincs utána.
én erre rákérdeztem, majd összeállt a kép. ezért olcsóbbak az ott lévő dolgok. mondjuk úgy nem más mint egy outlet.



Értem, akkor mindegy, hogy a 623 2774 00 cikkszámúból a 40 ezreset veszem, vagy a 46 ezreset....és a 623 3178 00 cikkszámú miben különbözhet a 400astól? Bocs, ha sokat kérdezek és hülyeséget, de nem nagyon értek ezekhez a dogokhoz.




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. március 11. szombat, 16:27


TomyMU írta: Sziasztok! A következő hónapban cserélem a kuplungot a zetorba, szerelőm azt mondja LUK-ot vegyek. Az a kérdésem, hogy például a Kovács autónál többfajta cikkszámú alkatrész van, és hogy melyiket érdemes megvenni, mik a különbségek...előre is köszönöm a segítséget.

https://alkatreszek.hu/autotip..._filters=1


ha arra gondolsz, ami a cikkszámok mögött van betű, az csak arra utal, hogy mely országból van a termék.
ez említett cég arról szól, hogy lesi a netet és ahol beragadt, vagy 1-2 darabos tétel van, azt megveszik olcsón. ezért van az, hogy amit egyik héten látsz alkatrészt, az lehet hónapokig nincs utána.
én erre rákérdeztem, majd összeállt a kép. ezért olcsóbbak az ott lévő dolgok. mondjuk úgy nem más mint egy outlet.

TomyMU
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz TomyMU

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 77

Elküldve: 2017. március 11. szombat, 16:15


Sziasztok! A következő hónapban cserélem a kuplungot a zetorba, szerelőm azt mondja LUK-ot vegyek. Az a kérdésem, hogy például a Kovács autónál többfajta cikkszámú alkatrész van, és hogy melyiket érdemes megvenni, mik a különbségek...előre is köszönöm a segítséget.

https://alkatreszek.hu/autotip..._filters=1



szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2016. augusztus 20. szombat, 15:29


Kankary írta:
YELLOW írta:
Kankary írta:
Annyira még nem. Nekem személy szerint a bárdinál van kedvezményem,( gyárira főleg) tehát ha bemegyek és én veszem meg az mivel másabb mint ha őrendelné meg valahonnan vagy akkor ő hogy oldja meg ezt a garanciás dolgot? Ha ő adja az mivel jobb? Miért tud arra garanciát válalni? Nem kekeckedni akarok csak nekem igy annyira nem logikus. A számért meg köszönet!


ha az alkatrészt igazolhatóan (számla) szerelő szerelte az autóba, akkor érvényesnek kell lennie a garanciának, mindegy, hogy az hozott alkatrész-e, vagy ott szerzik be.
ha Pista haveroddal az udvarban cseréled ki, akkor joggal mondhatja az alkatrész gyártó, vagy a kereskedő, hogy hibás beszerelés.

általánosságban ezt érdemes szem előtt tartani. ezt nem egy szerelő megerősítette már nekem.
1. egy szerelő ha munkát akar, akkor nem szállhat el az árakkal, mert van elég szerelő (a minőségről most ne beszéljünk)
2. magában a szerelésben nincs pénz, ezért az alkatrész árakon fognak. ő ugyanúgy 40-50% kedvezménnyel vesz meg alkatrészt, hogy a kuncsaft is érezze, hogy jól járt, így a listaárból a szerviz enged 10%-ot mondjuk. így maga a munkadíj nem száll el.
3. ha viszed az alkatrészt, akkor nem tud min fogni, ilyenkor vagy drágábban dolgozik, vagy el sem vállalja a munkát, mondván hozott alkatrészekkel nem dolgozik. lehet abban is valami, hogy a szerelő tudja mi kell, majd ő megveszi, de a magyarázat inkább ez a "haszon kulcs".
ez teljesen normális. a szerelőnek is élnie kell valamiből. sajnos csak a munkadíjból nem lehet, hisz sok a szerelő, így mindig lesz olcsóbb, vagy olyan, aki bevállalja hozott alkatrésszel. én megértem teljes mértékben ezt.
én személy szerint a hozott alkatrészeket szeretem, úgy értem szeretem ha én viszem. eddig nem volt gondom, de közben az elgondolásom ezzel kapcsolatban mindig megerősítették. én úgy voltam vele, majd lesz valaki akinek jó így, ha más nem vállalja hozott alkatrésszel. szerencsés vagyok, sok gondom nincs, de ha úgy van műhely, amit használhatok, ha kell kapok segítséget, és vihetem a saját olcsón beszerzett alkatrészt.

viszont van előnye, ha a szerelő szerzi be az alkatrészt. neki kell a garanciális dolgokat intézni. bármi gond van, vagy az alkatrész lesz a ludas, vagy a szerelő. ha belegondolsz, lehet megér ennyit. téged nem terhelhet plusz költség (bár olyan mocsadék, aki képes + költséget a kuncsaftra kiterhelni a saját hibája miatt) hibás beszerelés miatt, vagy rossz alkatrész miatt. nem mellesleg a szerelőtől kb rögtön visszaveszik, a már beszerelt, de mégsem oda való alkatrészt is. tudok ilyenről. míg magánembertől nem biztos.


Így már Értem. És köszönöm a kimerítő válaszodat.


Bàrdi meg a gyàri alkatrész. Na meg a garancia!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz Kankary

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2016. augusztus 20. szombat, 14:20


YELLOW írta:
Kankary írta:
Annyira még nem. Nekem személy szerint a bárdinál van kedvezményem,( gyárira főleg) tehát ha bemegyek és én veszem meg az mivel másabb mint ha őrendelné meg valahonnan vagy akkor ő hogy oldja meg ezt a garanciás dolgot? Ha ő adja az mivel jobb? Miért tud arra garanciát válalni? Nem kekeckedni akarok csak nekem igy annyira nem logikus. A számért meg köszönet!


ha az alkatrészt igazolhatóan (számla) szerelő szerelte az autóba, akkor érvényesnek kell lennie a garanciának, mindegy, hogy az hozott alkatrész-e, vagy ott szerzik be.
ha Pista haveroddal az udvarban cseréled ki, akkor joggal mondhatja az alkatrész gyártó, vagy a kereskedő, hogy hibás beszerelés.

általánosságban ezt érdemes szem előtt tartani. ezt nem egy szerelő megerősítette már nekem.
1. egy szerelő ha munkát akar, akkor nem szállhat el az árakkal, mert van elég szerelő (a minőségről most ne beszéljünk)
2. magában a szerelésben nincs pénz, ezért az alkatrész árakon fognak. ő ugyanúgy 40-50% kedvezménnyel vesz meg alkatrészt, hogy a kuncsaft is érezze, hogy jól járt, így a listaárból a szerviz enged 10%-ot mondjuk. így maga a munkadíj nem száll el.
3. ha viszed az alkatrészt, akkor nem tud min fogni, ilyenkor vagy drágábban dolgozik, vagy el sem vállalja a munkát, mondván hozott alkatrészekkel nem dolgozik. lehet abban is valami, hogy a szerelő tudja mi kell, majd ő megveszi, de a magyarázat inkább ez a "haszon kulcs".
ez teljesen normális. a szerelőnek is élnie kell valamiből. sajnos csak a munkadíjból nem lehet, hisz sok a szerelő, így mindig lesz olcsóbb, vagy olyan, aki bevállalja hozott alkatrésszel. én megértem teljes mértékben ezt.
én személy szerint a hozott alkatrészeket szeretem, úgy értem szeretem ha én viszem. eddig nem volt gondom, de közben az elgondolásom ezzel kapcsolatban mindig megerősítették. én úgy voltam vele, majd lesz valaki akinek jó így, ha más nem vállalja hozott alkatrésszel. szerencsés vagyok, sok gondom nincs, de ha úgy van műhely, amit használhatok, ha kell kapok segítséget, és vihetem a saját olcsón beszerzett alkatrészt.

viszont van előnye, ha a szerelő szerzi be az alkatrészt. neki kell a garanciális dolgokat intézni. bármi gond van, vagy az alkatrész lesz a ludas, vagy a szerelő. ha belegondolsz, lehet megér ennyit. téged nem terhelhet plusz költség (bár olyan mocsadék, aki képes + költséget a kuncsaftra kiterhelni a saját hibája miatt) hibás beszerelés miatt, vagy rossz alkatrész miatt. nem mellesleg a szerelőtől kb rögtön visszaveszik, a már beszerelt, de mégsem oda való alkatrészt is. tudok ilyenről. míg magánembertől nem biztos.


Így már Értem. És köszönöm a kimerítő válaszodat.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. augusztus 20. szombat, 13:44


Kankary írta:
Annyira még nem. Nekem személy szerint a bárdinál van kedvezményem,( gyárira főleg) tehát ha bemegyek és én veszem meg az mivel másabb mint ha őrendelné meg valahonnan vagy akkor ő hogy oldja meg ezt a garanciás dolgot? Ha ő adja az mivel jobb? Miért tud arra garanciát válalni? Nem kekeckedni akarok csak nekem igy annyira nem logikus. A számért meg köszönet!


ha az alkatrészt igazolhatóan (számla) szerelő szerelte az autóba, akkor érvényesnek kell lennie a garanciának, mindegy, hogy az hozott alkatrész-e, vagy ott szerzik be.
ha Pista haveroddal az udvarban cseréled ki, akkor joggal mondhatja az alkatrész gyártó, vagy a kereskedő, hogy hibás beszerelés.

általánosságban ezt érdemes szem előtt tartani. ezt nem egy szerelő megerősítette már nekem.
1. egy szerelő ha munkát akar, akkor nem szállhat el az árakkal, mert van elég szerelő (a minőségről most ne beszéljünk)
2. magában a szerelésben nincs pénz, ezért az alkatrész árakon fognak. ő ugyanúgy 40-50% kedvezménnyel vesz meg alkatrészt, hogy a kuncsaft is érezze, hogy jól járt, így a listaárból a szerviz enged 10%-ot mondjuk. így maga a munkadíj nem száll el.
3. ha viszed az alkatrészt, akkor nem tud min fogni, ilyenkor vagy drágábban dolgozik, vagy el sem vállalja a munkát, mondván hozott alkatrészekkel nem dolgozik. lehet abban is valami, hogy a szerelő tudja mi kell, majd ő megveszi, de a magyarázat inkább ez a "haszon kulcs".
ez teljesen normális. a szerelőnek is élnie kell valamiből. sajnos csak a munkadíjból nem lehet, hisz sok a szerelő, így mindig lesz olcsóbb, vagy olyan, aki bevállalja hozott alkatrésszel. én megértem teljes mértékben ezt.
én személy szerint a hozott alkatrészeket szeretem, úgy értem szeretem ha én viszem. eddig nem volt gondom, de közben az elgondolásom ezzel kapcsolatban mindig megerősítették. én úgy voltam vele, majd lesz valaki akinek jó így, ha más nem vállalja hozott alkatrésszel. szerencsés vagyok, sok gondom nincs, de ha úgy van műhely, amit használhatok, ha kell kapok segítséget, és vihetem a saját olcsón beszerzett alkatrészt.

viszont van előnye, ha a szerelő szerzi be az alkatrészt. neki kell a garanciális dolgokat intézni. bármi gond van, vagy az alkatrész lesz a ludas, vagy a szerelő. ha belegondolsz, lehet megér ennyit. téged nem terhelhet plusz költség (bár olyan mocsadék, aki képes + költséget a kuncsaftra kiterhelni a saját hibája miatt) hibás beszerelés miatt, vagy rossz alkatrész miatt. nem mellesleg a szerelőtől kb rögtön visszaveszik, a már beszerelt, de mégsem oda való alkatrészt is. tudok ilyenről. míg magánembertől nem biztos.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz Kankary

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2016. augusztus 20. szombat, 13:09


szotakdavid írta:
Kankary írta:
szotakdavid írta:
Kankary írta:
b_imi írta:
Kankary írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
Kankary írta: Sziasztok. Nemrégiben elvittem a kocsit szerelőhöz szívósor dugózás kapcsán. Mikor érte mentem azt mondta hogy két nagyobb probléma is van a kocsival. Az egyik a váltókar lengése ami a kisebbik baj mivel csak egy rugót vagy stiftet vagy mit kell cserélni a másik pedig a kuplung. Mert teljes benyomáskor fel kéne valamennyire keményednie de az enyémnel nincs ilyen. Furcsa volt egyébként nekem a váltó de nem gondoltam volna, hogy ennyire gáz legalább is az elmondása szerint. Emiatt lenének olyan kérdéseseim, hogy mennyire sürgős ennek a kuplungszettnek a cseréje illetve káros e más alkatrészekre ha nem cserélem ki pl a kettős tömegűre. Egy 2007 es 163 lovas 320d ről lenne szó egyébként. Előre köszönet a segítségért.


Egy kuplung akkor jó, ha finoman működik. Nem értem miért kéne felkeményednie? Ez nem a fék. Szerintem a szerelő gondolt egyet, hátha bejön egy kuplung csere...
Ha jól működik a kuplung, kiemel rendesen és nem csúszik meg, akkor örülj neki, hogy könnyű a pedál.


amit ki sem cserél

Pedig nagyon ajánlották ezt a szerelőt. A siftnek a javitatáse drága?csináltatta már valaki? Ha mégis igaza van és szar a kuplung árt pl a kettőstömegünek?


Először ülj bele egy hasonló autóba, hogy legyen viszonyítási alap. Aztán eldöntöd, jó vagy nem.
Itt megnézheted az alkatrész árakat
Talán a gumiperselyek lehetnek elkopva...
A rossz kuplung nyilván károsíthatja a lendkereket, de tényleg rossz? Először légteleníteni kéne a kuplung munkahengert, aztán tovább vizsgálódni.


Kipróbálta egyik ismerősöm akinek szinten BMW-je van és azt mondta tényleg fent fog de annyira még nem vészes. Viszont ha cserélem a kuplung szettet akkor kettős tömegűt is kell.....ez minden esetben így van?


Felesleges Debrecenbe szerelőhöz hordani.... Gondolom ki volt az aki ezt javasolta Neked.Jobban jàrsz ha àtugrasz vele nyíregyre Mikihez. Nyíregyháza Debreceni út 318/a


Tudnál adni egy számot? Dolgozik vitt alkatrésszel is? Mert nekem kedvezményem lenne gyárira de még így sem akarják mindenhol elvállalni.


+36703817127
Kuplungot biztos ,hogy nem fog hozott alkatrészből cserélni! Garanciàlis problémànk miatt.
Természetes,hogy elhajtanak mert senki nem akar 200e ft kockàzatot vàllalni,ha valami probléma van megint vàltó le kuplung bevizsgàltat 1 hét,autó ott àll vàltó nélkül,majd a forgalnazó àltalàban nem ismeri el hogy hibàs az alkatrész vagy csak egydzerűen tovàbbi bevizsgàlàsra küldi tovàbb 1 hónapra!!,végül kihozza h beszerelési hiba. Ez az esetek kb 90%ban nem igaz,de megvan hogy egy évben mekkora összegben lehet kuplungot garira vissza venni gyàrtónként! Ott a nagy kérdés a végén ki fizeti ki a dolgot,ügyfél vagy szerelő?!
Remélem màr érthető a dolog!



Annyira még nem. Nekem személy szerint a bárdinál van kedvezményem,( gyárira főleg) tehát ha bemegyek és én veszem meg az mivel másabb mint ha őrendelné meg valahonnan vagy akkor ő hogy oldja meg ezt a garanciás dolgot? Ha ő adja az mivel jobb? Miért tud arra garanciát válalni? Nem kekeckedni akarok csak nekem igy annyira nem logikus. A számért meg köszönet!

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2016. augusztus 20. szombat, 10:48


Kankary írta:
szotakdavid írta:
Kankary írta:
b_imi írta:
Kankary írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
Kankary írta: Sziasztok. Nemrégiben elvittem a kocsit szerelőhöz szívósor dugózás kapcsán. Mikor érte mentem azt mondta hogy két nagyobb probléma is van a kocsival. Az egyik a váltókar lengése ami a kisebbik baj mivel csak egy rugót vagy stiftet vagy mit kell cserélni a másik pedig a kuplung. Mert teljes benyomáskor fel kéne valamennyire keményednie de az enyémnel nincs ilyen. Furcsa volt egyébként nekem a váltó de nem gondoltam volna, hogy ennyire gáz legalább is az elmondása szerint. Emiatt lenének olyan kérdéseseim, hogy mennyire sürgős ennek a kuplungszettnek a cseréje illetve káros e más alkatrészekre ha nem cserélem ki pl a kettős tömegűre. Egy 2007 es 163 lovas 320d ről lenne szó egyébként. Előre köszönet a segítségért.


Egy kuplung akkor jó, ha finoman működik. Nem értem miért kéne felkeményednie? Ez nem a fék. Szerintem a szerelő gondolt egyet, hátha bejön egy kuplung csere...
Ha jól működik a kuplung, kiemel rendesen és nem csúszik meg, akkor örülj neki, hogy könnyű a pedál.


amit ki sem cserél

Pedig nagyon ajánlották ezt a szerelőt. A siftnek a javitatáse drága?csináltatta már valaki? Ha mégis igaza van és szar a kuplung árt pl a kettőstömegünek?


Először ülj bele egy hasonló autóba, hogy legyen viszonyítási alap. Aztán eldöntöd, jó vagy nem.
Itt megnézheted az alkatrész árakat
Talán a gumiperselyek lehetnek elkopva...
A rossz kuplung nyilván károsíthatja a lendkereket, de tényleg rossz? Először légteleníteni kéne a kuplung munkahengert, aztán tovább vizsgálódni.


Kipróbálta egyik ismerősöm akinek szinten BMW-je van és azt mondta tényleg fent fog de annyira még nem vészes. Viszont ha cserélem a kuplung szettet akkor kettős tömegűt is kell.....ez minden esetben így van?


Felesleges Debrecenbe szerelőhöz hordani.... Gondolom ki volt az aki ezt javasolta Neked.Jobban jàrsz ha àtugrasz vele nyíregyre Mikihez. Nyíregyháza Debreceni út 318/a


Tudnál adni egy számot? Dolgozik vitt alkatrésszel is? Mert nekem kedvezményem lenne gyárira de még így sem akarják mindenhol elvállalni.


+36703817127
Kuplungot biztos ,hogy nem fog hozott alkatrészből cserélni! Garanciàlis problémànk miatt.
Természetes,hogy elhajtanak mert senki nem akar 200e ft kockàzatot vàllalni,ha valami probléma van megint vàltó le kuplung bevizsgàltat 1 hét,autó ott àll vàltó nélkül,majd a forgalnazó àltalàban nem ismeri el hogy hibàs az alkatrész vagy csak egydzerűen tovàbbi bevizsgàlàsra küldi tovàbb 1 hónapra!!,végül kihozza h beszerelési hiba. Ez az esetek kb 90%ban nem igaz,de megvan hogy egy évben mekkora összegben lehet kuplungot garira vissza venni gyàrtónként! Ott a nagy kérdés a végén ki fizeti ki a dolgot,ügyfél vagy szerelő?!
Remélem màr érthető a dolog!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. augusztus 20. szombat, 10:50

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz Kankary

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2016. augusztus 19. péntek, 14:39


szotakdavid írta:
Kankary írta:
b_imi írta:
Kankary írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
Kankary írta: Sziasztok. Nemrégiben elvittem a kocsit szerelőhöz szívósor dugózás kapcsán. Mikor érte mentem azt mondta hogy két nagyobb probléma is van a kocsival. Az egyik a váltókar lengése ami a kisebbik baj mivel csak egy rugót vagy stiftet vagy mit kell cserélni a másik pedig a kuplung. Mert teljes benyomáskor fel kéne valamennyire keményednie de az enyémnel nincs ilyen. Furcsa volt egyébként nekem a váltó de nem gondoltam volna, hogy ennyire gáz legalább is az elmondása szerint. Emiatt lenének olyan kérdéseseim, hogy mennyire sürgős ennek a kuplungszettnek a cseréje illetve káros e más alkatrészekre ha nem cserélem ki pl a kettős tömegűre. Egy 2007 es 163 lovas 320d ről lenne szó egyébként. Előre köszönet a segítségért.


Egy kuplung akkor jó, ha finoman működik. Nem értem miért kéne felkeményednie? Ez nem a fék. Szerintem a szerelő gondolt egyet, hátha bejön egy kuplung csere...
Ha jól működik a kuplung, kiemel rendesen és nem csúszik meg, akkor örülj neki, hogy könnyű a pedál.


amit ki sem cserél

Pedig nagyon ajánlották ezt a szerelőt. A siftnek a javitatáse drága?csináltatta már valaki? Ha mégis igaza van és szar a kuplung árt pl a kettőstömegünek?


Először ülj bele egy hasonló autóba, hogy legyen viszonyítási alap. Aztán eldöntöd, jó vagy nem.
Itt megnézheted az alkatrész árakat
Talán a gumiperselyek lehetnek elkopva...
A rossz kuplung nyilván károsíthatja a lendkereket, de tényleg rossz? Először légteleníteni kéne a kuplung munkahengert, aztán tovább vizsgálódni.


Kipróbálta egyik ismerősöm akinek szinten BMW-je van és azt mondta tényleg fent fog de annyira még nem vészes. Viszont ha cserélem a kuplung szettet akkor kettős tömegűt is kell.....ez minden esetben így van?


Felesleges Debrecenbe szerelőhöz hordani.... Gondolom ki volt az aki ezt javasolta Neked.Jobban jàrsz ha àtugrasz vele nyíregyre Mikihez. Nyíregyháza Debreceni út 318/a


Tudnál adni egy számot? Dolgozik vitt alkatrésszel is? Mert nekem kedvezményem lenne gyárira de még így sem akarják mindenhol elvállalni.

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2016. augusztus 19. péntek, 10:13


Kankary írta:
b_imi írta:
Kankary írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
Kankary írta: Sziasztok. Nemrégiben elvittem a kocsit szerelőhöz szívósor dugózás kapcsán. Mikor érte mentem azt mondta hogy két nagyobb probléma is van a kocsival. Az egyik a váltókar lengése ami a kisebbik baj mivel csak egy rugót vagy stiftet vagy mit kell cserélni a másik pedig a kuplung. Mert teljes benyomáskor fel kéne valamennyire keményednie de az enyémnel nincs ilyen. Furcsa volt egyébként nekem a váltó de nem gondoltam volna, hogy ennyire gáz legalább is az elmondása szerint. Emiatt lenének olyan kérdéseseim, hogy mennyire sürgős ennek a kuplungszettnek a cseréje illetve káros e más alkatrészekre ha nem cserélem ki pl a kettős tömegűre. Egy 2007 es 163 lovas 320d ről lenne szó egyébként. Előre köszönet a segítségért.


Egy kuplung akkor jó, ha finoman működik. Nem értem miért kéne felkeményednie? Ez nem a fék. Szerintem a szerelő gondolt egyet, hátha bejön egy kuplung csere...
Ha jól működik a kuplung, kiemel rendesen és nem csúszik meg, akkor örülj neki, hogy könnyű a pedál.


amit ki sem cserél

Pedig nagyon ajánlották ezt a szerelőt. A siftnek a javitatáse drága?csináltatta már valaki? Ha mégis igaza van és szar a kuplung árt pl a kettőstömegünek?


Először ülj bele egy hasonló autóba, hogy legyen viszonyítási alap. Aztán eldöntöd, jó vagy nem.
Itt megnézheted az alkatrész árakat
Talán a gumiperselyek lehetnek elkopva...
A rossz kuplung nyilván károsíthatja a lendkereket, de tényleg rossz? Először légteleníteni kéne a kuplung munkahengert, aztán tovább vizsgálódni.


Kipróbálta egyik ismerősöm akinek szinten BMW-je van és azt mondta tényleg fent fog de annyira még nem vészes. Viszont ha cserélem a kuplung szettet akkor kettős tömegűt is kell.....ez minden esetben így van?


Felesleges Debrecenbe szerelőhöz hordani.... Gondolom ki volt az aki ezt javasolta Neked.Jobban jàrsz ha àtugrasz vele nyíregyre Mikihez. Nyíregyháza Debreceni út 318/a

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 843

Elküldve: 2016. augusztus 18. csütörtök, 11:57


b_imi írta:
Bitu79 írta:

Én 30 000 km-el ezelőtt cseréltettem kuplungot,a kettős tömegűt nem.Mondjuk akkor 75000 km volt az autóban csak.Meg az enyém benyás ugye,ott tovább bírja a lendkerék.Ha megbízol a szerelődben,és úgy ítéli meg,hogy jó a kettőstömegű,akkor sztem azt ne cseréltesd.Ezzel is spórolsz.Körülbelül 300 000 km körül bírják a lendkerekek a dieselekben átlagban.Benyásokban még tovább!Ha jó állapotban van a lendkerék,és megbízol a szereőben,akkor ne cseréld szerintem.



Valószínű, hogy egy 2007-es 20d-ben nem 75E km van, hanem inkább 275E.
A nyomaték különbség miatt jobban elhasználódik az alkatrész.
160E-ért már lehet venni komplett szettet. Én biztos nem venném le még egyszer a váltót.



Ezeket írtam én is.De ha keveset futott az autó,és jó bőrben van a lendkerék akkor nem szükséges cserélnie.

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2016. augusztus 18. csütörtök, 10:08


Bitu79 írta:

Én 30 000 km-el ezelőtt cseréltettem kuplungot,a kettős tömegűt nem.Mondjuk akkor 75000 km volt az autóban csak.Meg az enyém benyás ugye,ott tovább bírja a lendkerék.Ha megbízol a szerelődben,és úgy ítéli meg,hogy jó a kettőstömegű,akkor sztem azt ne cseréltesd.Ezzel is spórolsz.Körülbelül 300 000 km körül bírják a lendkerekek a dieselekben átlagban.Benyásokban még tovább!Ha jó állapotban van a lendkerék,és megbízol a szereőben,akkor ne cseréld szerintem.



Valószínű, hogy egy 2007-es 20d-ben nem 75E km van, hanem inkább 275E.
A nyomaték különbség miatt jobban elhasználódik az alkatrész.
160E-ért már lehet venni komplett szettet. Én biztos nem venném le még egyszer a váltót.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 843

Elküldve: 2016. augusztus 18. csütörtök, 09:23


Még annyit,ha rossz a lendkerék,azt a tudtára adja az embernek.Remegő kuplung,indításnál illetve leállításnál zörgő-csattanó hang...


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 843

Elküldve: 2016. augusztus 18. csütörtök, 09:15


b_imi írta:
Kankary írta:
b_imi írta:
Kankary írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
Kankary írta: Sziasztok. Nemrégiben elvittem a kocsit szerelőhöz szívósor dugózás kapcsán. Mikor érte mentem azt mondta hogy két nagyobb probléma is van a kocsival. Az egyik a váltókar lengése ami a kisebbik baj mivel csak egy rugót vagy stiftet vagy mit kell cserélni a másik pedig a kuplung. Mert teljes benyomáskor fel kéne valamennyire keményednie de az enyémnel nincs ilyen. Furcsa volt egyébként nekem a váltó de nem gondoltam volna, hogy ennyire gáz legalább is az elmondása szerint. Emiatt lenének olyan kérdéseseim, hogy mennyire sürgős ennek a kuplungszettnek a cseréje illetve káros e más alkatrészekre ha nem cserélem ki pl a kettős tömegűre. Egy 2007 es 163 lovas 320d ről lenne szó egyébként. Előre köszönet a segítségért.


Egy kuplung akkor jó, ha finoman működik. Nem értem miért kéne felkeményednie? Ez nem a fék. Szerintem a szerelő gondolt egyet, hátha bejön egy kuplung csere...
Ha jól működik a kuplung, kiemel rendesen és nem csúszik meg, akkor örülj neki, hogy könnyű a pedál.


amit ki sem cserél

Pedig nagyon ajánlották ezt a szerelőt. A siftnek a javitatáse drága?csináltatta már valaki? Ha mégis igaza van és szar a kuplung árt pl a kettőstömegünek?


Először ülj bele egy hasonló autóba, hogy legyen viszonyítási alap. Aztán eldöntöd, jó vagy nem.
Itt megnézheted az alkatrész árakat
Talán a gumiperselyek lehetnek elkopva...
A rossz kuplung nyilván károsíthatja a lendkereket, de tényleg rossz? Először légteleníteni kéne a kuplung munkahengert, aztán tovább vizsgálódni.


Kipróbálta egyik ismerősöm akinek szinten BMW-je van és azt mondta tényleg fent fog de annyira még nem vészes. Viszont ha cserélem a kuplung szettet akkor kettős tömegűt is kell.....ez minden esetben így van?


Célszerű mindent kicserélni és legalább egy szerelési költség a zsebedben marad.

Ja, és ha Te veszed meg az alkatrészeket, lehet olcsóbban is meg tudod szerezni.


Én 30 000 km-el ezelőtt cseréltettem kuplungot,a kettős tömegűt nem.Mondjuk akkor 75000 km volt az autóban csak.Meg az enyém benyás ugye,ott tovább bírja a lendkerék.Ha megbízol a szerelődben,és úgy ítéli meg,hogy jó a kettőstömegű,akkor sztem azt ne cseréltesd.Ezzel is spórolsz.Körülbelül 300 000 km körül bírják a lendkerekek a dieselekben átlagban.Benyásokban még tovább!Ha jó állapotban van a lendkerék,és megbízol a szereőben,akkor ne cseréld szerintem.