hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. február 19. vasárnap, 19:34


YELLOW írta:
hil írta:
ignasow írta: Sziasztok. Van valakinek infoja, hogy a szárító szűrőt milyen időközönként kell cserélni? Előre is köszi a válaszokat. Üdv.


Szia! A szárító szűrő a légkondi rendszerben van, akkor szokták cserélni, ha kilyukad vagy eltörik. Én még nem hallottam, hogy cserélni kéne, de klímás biztosan jobban tudja a választ





és ez a szűrő hun van?


Szia! megmondom őszintén, nem tudom, igaz nagyon nem is kerestem. minden légkondi rendszerben van szárító szűrő, valami evaporator a neve, biztosan rosszul írtam. Szokott lenni rajta egy kémlelő ablak, amiben látható, hogy buborékos-e a hűtőközeg.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2012. február 19. vasárnap, 18:43


hil írta:
ignasow írta: Sziasztok. Van valakinek infoja, hogy a szárító szűrőt milyen időközönként kell cserélni? Előre is köszi a válaszokat. Üdv.


Szia! A szárító szűrő a légkondi rendszerben van, akkor szokták cserélni, ha kilyukad vagy eltörik. Én még nem hallottam, hogy cserélni kéne, de klímás biztosan jobban tudja a választ





és ez a szűrő hun van?

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. február 19. vasárnap, 15:35


ignasow írta: Sziasztok. Van valakinek infoja, hogy a szárító szűrőt milyen időközönként kell cserélni? Előre is köszi a válaszokat. Üdv.


Szia! A szárító szűrő a légkondi rendszerben van, akkor szokták cserélni, ha kilyukad vagy eltörik. Én még nem hallottam, hogy cserélni kéne, de klímás biztosan jobban tudja a választ





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. február 19. vasárnap, 15:36

ignasow
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz ignasow

Törzsvendég

Elismertség: 6% (9 pont) | Hozzászólások: 143

Elküldve: 2012. február 19. vasárnap, 15:00


Sziasztok. Van valakinek infoja, hogy a szárító szűrőt milyen időközönként kell cserélni? Előre is köszi a válaszokat. Üdv.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. október 25. kedd, 18:23


Tiba írta: Hil!
Hogyan mosod ki? Nekem is k&n van benne. Én a minap féktisztítóval csináltam.
Neked mi a metódusod?


Féktisztító? nem is hallottam ilyet Van hozzá tisztító, befújni,aztán langyos víz és szépen kiviszi. Nem mondod,hogy arra sajnáltál 5000 ret. 10 tisztításra elég. Tisztitó,és olajozó.
Rá van írva,se vegyszer,se sugárzó hő,se gyors szárítás,dörzsölés, levegős kompresszor fújatás, hajszárító stb.. mind tönkreteszi. Mindegy,te tudod, akkor ne csodálkozzatok,ha gajra megy a tömegmérő mert a szűrő gajra lett trancsírozva. Biztos nem viccből írták rá.
http://www.deviltuning.hu/?old...ermek=2874
Idézet.(A légszűrő-tisztítási szüzesség elvesztése megrázó élmény lehet: a szakszerűtlenül pucovált felszerelés többet árt, mint használ.)

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. október 25. kedd, 18:07


hil írta:
YELLOW írta:
ami így müzli evés közben eszembe jutott
ugye direkt/sport szűrő... olajozás. honnan tudod mennyi az optimális? ha sokat fújsz megöli a légtömegmérőt, ha keveset, nem szűr úgy, nem tapadnak hozzá a retkek.
a papírt berakod, oszt kiveszed 20-30ezrenként. nem kell tisztítgatni, szűr rendesen. nekem valahogy a direkt mellett több hátrány szól, mint előny, ami előny nem is előny igazából....



Anubisz írásának teljesen helyt adok!
Mint korábban írtam, nekem kb 15 éve (de lehet, hogy van az 20 év is)minden autómban mosható szürő volt ( a gyári helyén), soha nem cseréltem még légtömegmérőt. Amikor kitakarítom, kiváncsiságból alkoholos fehér ronggyal kitörlöm a szűrő utáni szakasszt, a rongy fehér marad, nem úgy a papír szűrőnék. Nekem ez elég, és ebből az jön le, hogy jobban szűr, mint a papír. A másik, ami mellette szól: biztosan mindenki észrevette, hogy levszűrő csere után egy ideig kissebb a fogyasztás, jobban megy az autó. Ez egyből észre vehető. Aztán ahogy koszolódik a szűrő úgy szűnik ez meg, de mivel ez lassú folyamat, már nem vehető észre. Ugye a levszűrőt 30K-nál javasolt cserélni, én megtehetem, hogy akár 5 km-ként kimosom, mert szinte nem kerül pénzbe szemben az eldobható szűrő árával szemben. Akkor most ki-ki döntse el maga, hogy érdemes, vagy nem. Nekem bejött, semmi bajt nem okoz és ezt hosszú idő tapasztalata alapján állítom.





Igen a fogyasztást azt biztos valamivel csökkenti. Én is inkább azért raktam be,nem lóerők miatt,mert az csak mítosz, ezzel nem lesz több lóerő.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. október 25. kedd, 17:55


Tiba írta: Hil!
Hogyan mosod ki? Nekem is k&n van benne. Én a minap féktisztítóval csináltam.
Neked mi a metódusod?

Van egy akkora műnyag tepsim, akkora, amibe belefér a szűrő. Erre a célra jó a tediber hengerhez használatos teknő is. Abba víz, majd a szűrőhöz vehető tisztító szerből 1 kupaknyi. Aztán abban áztatom, időnként megmozgatom. Mivel a tepsim fehér, jól látható, hogy meddig jön belőle kosz. Egyébként sima mosogatószer is megteszi. Amikor már nem jön kosz belőle, akkor tiszta vízzel átmosom, kirázom, majd megszárítom és végül befújom a hozzá való olajjal. (a céges autómét (mert mit számított az nekem) sima szilikon sprayal olajoztam), a magamét soha.
Szerintem a féktisztító nem biztos, hogy jó választás. Újabban a már korábban javasolt Gigant nevű műanyag tisztítót használom, aminek rendkívül jó az olaj oldó képessége.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. október 25. kedd, 17:57


Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2011. október 25. kedd, 17:32


Hil!
Hogyan mosod ki? Nekem is k&n van benne. Én a minap féktisztítóval csináltam.
Neked mi a metódusod?


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. október 25. kedd, 16:51


YELLOW írta:
ami így müzli evés közben eszembe jutott
ugye direkt/sport szűrő... olajozás. honnan tudod mennyi az optimális? ha sokat fújsz megöli a légtömegmérőt, ha keveset, nem szűr úgy, nem tapadnak hozzá a retkek.
a papírt berakod, oszt kiveszed 20-30ezrenként. nem kell tisztítgatni, szűr rendesen. nekem valahogy a direkt mellett több hátrány szól, mint előny, ami előny nem is előny igazából....



Anubisz írásának teljesen helyt adok!
Mint korábban írtam, nekem kb 15 éve (de lehet, hogy van az 20 év is)minden autómban mosható szürő volt ( a gyári helyén), soha nem cseréltem még légtömegmérőt. Amikor kitakarítom, kiváncsiságból alkoholos fehér ronggyal kitörlöm a szűrő utáni szakasszt, a rongy fehér marad, nem úgy a papír szűrőnék. Nekem ez elég, és ebből az jön le, hogy jobban szűr, mint a papír. A másik, ami mellette szól: biztosan mindenki észrevette, hogy levszűrő csere után egy ideig kissebb a fogyasztás, jobban megy az autó. Ez egyből észre vehető. Aztán ahogy koszolódik a szűrő úgy szűnik ez meg, de mivel ez lassú folyamat, már nem vehető észre. Ugye a levszűrőt 30K-nál javasolt cserélni, én megtehetem, hogy akár 5 km-ként kimosom, mert szinte nem kerül pénzbe szemben az eldobható szűrő árával szemben. Akkor most ki-ki döntse el maga, hogy érdemes, vagy nem. Nekem bejött, semmi bajt nem okoz és ezt hosszú idő tapasztalata alapján állítom.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. október 25. kedd, 16:51

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. október 25. kedd, 15:32


Azért szokásomhoz híven, ezzel kapcsolatban nekem is lenne egy,két gondolatom
Ugye,minden szerelő azzal kezdi,ha sp.légszűrőd van,és meghalt a LT.mérő biztos az ölte meg. Mint az orvosnál,ha megtudják dohányzol,azonnal mindent arra fognak.

Ha tömegével ölné meg a LT.mérőket, ki használná? senki nem venné meg, a gyártók becsukhatnák a kaput. Gondolom ezt a lehetőséget biztos figyelembe vették a fejlesztésnél,hogy ne keljen miatta évente motort cserélni.

Ugye senki nem vitte bevizsgáltatni mikor behalt a LT.mérő. Kuka,és kész. Ki az aki megmondja mitől ment tönkre. Biztos nem 100 ezer KM amit kibír,abban biztos vagyok.
Valaki megy 40,50 ezret berakja a SP.légszűrőt azzal megy még 20 at,aztán meghal a LT mérő,azt már nem számolja,hogy ment már vele vagy 70 ezret.
Enyémet mikor cserélték,azóta mentem vele vagy 50 et,de lehet többet,most a SP.légszűrővel még úgy 10 ezret,ha meghal,majd azt mondom nekem is a sp.légszűrő tette.
LT.Mérő két fajta van,az ami már beszart,és az ami befog szarni.
Hogy,azt mitől teszi,gyárt,hiba, rossz minőség,vagy egyszerűen elhasználódás,azt senki nem mondja meg.

Aki meg úgy olajoz be egy szűrőt,hogy lucsog, még a tőmegmérőt is beborítja,az meg is érdemli,mivel le van írva,hogy,és mint kel csinálni.
Ugyanis az se mindegy melyik oldalát olajozod, hogy honnan kezdje átitatni az olaj.

Biztos vagyok benne,hogy a papírszűrő tisztító hatását semmi nem éri utol,mivel azon aztán semmi nem megy át,ez tény. Érdekes módon mégis meghalnak a LT mérők azzal is.
( kinek előbb,kinek utóbb, mivel nem örökre gyártották őket )
Lehet,hogy még jót se tesz neki,de nem is öli meg pár ezer után,mivel itt is sokan használják,és írták is,hogy több autón,éveken át, mégsem halt meg tőle semmi a motorba.
Amúgy tisztításkor megnéztem a csövet a szűrő után,teljesen portalan,és száraz volt.
Mondjuk az enyém,nem direktszűrős,mégis a dobozba van a gyári helyén.

Aztán végül,akkor miért használja az ember? passz. Sok haszna nincs, az biztos. Elmondhatjuk, ezt is kipróbáltuk. Ha már sportkocsink nincs,legalább a légszűrő legyen az


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2011. október 25. kedd, 07:15


YELLOW írta: ha már ennyire megy a téma, elő hozom a topic-ot.

csináltam képet. balra a gyári 4,5-5 éves szűrő (62ezerkm-rel), jobbra a 4 éves (20ezer km-es szűrő). a bal oldalit sem mondanám koszosnak, láttam sokkal durvábbat, kevesebb km-rel.



érdekesség képpen egy új szűrő (ami látszik belőle)



amúgy először Mahle-Filt-et vettem, most Knecht-et, mindegyiken ugyanaz a felírás van, mint a gyárin, csak a BMW logo hiányzik.

én a papírra esküszöm.
így is elég macerás szétszedni a légtömegmérő csatiját, vagy visszarakni a szívótorokra az egészet. ha direkt lenne a szűrés, akkor moshatnám 5-10ezrenként, mégha nem is megyek sokat, semmi kedvem szétszedegetni. örülök, ha nem kell felnyitni a mocitetőt,mert akkor az azt jelenti, hogy nincs gond.
nekem egy érv szól a dircsiszürcsi mellett, az pedig a nagyobb/mélyebb szívóhang. de ezt megoldottam egyszerűbben, bár nem a legszebben. (korábban írtam erről)

Az autó baloldalán van a légszűrőház. középen az emblémás nagy műanyag egyik szerepe, hogy a veséktől bevezeti a légszűrőházba a levegőt. a kettő találkozásában van egy gumiharmónika. én ezt száműztem onnan. ezáltal lett dircsiszürcsis hang, de gyári szűrő, és szinte ugyanúgy kapja a levegőt a veséktől.



ami így müzli evés közben eszembe jutott
ugye direkt/sport szűrő... olajozás. honnan tudod mennyi az optimális? ha sokat fújsz megöli a légtömegmérőt, ha keveset, nem szűr úgy, nem tapadnak hozzá a retkek.
a papírt berakod, oszt kiveszed 20-30ezrenként. nem kell tisztítgatni, szűr rendesen. nekem valahogy a direkt mellett több hátrány szól, mint előny, ami előny nem is előny igazából....



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2011. október 23. vasárnap, 11:55


ha már ennyire megy a téma, elő hozom a topic-ot.

csináltam képet. balra a gyári 4,5-5 éves szűrő (62ezerkm-rel), jobbra a 4 éves (20ezer km-es szűrő). a bal oldalit sem mondanám koszosnak, láttam sokkal durvábbat, kevesebb km-rel.



érdekesség képpen egy új szűrő (ami látszik belőle)



amúgy először Mahle-Filt-et vettem, most Knecht-et, mindegyiken ugyanaz a felírás van, mint a gyárin, csak a BMW logo hiányzik.

én a papírra esküszöm.
így is elég macerás szétszedni a légtömegmérő csatiját, vagy visszarakni a szívótorokra az egészet. ha direkt lenne a szűrés, akkor moshatnám 5-10ezrenként, mégha nem is megyek sokat, semmi kedvem szétszedegetni. örülök, ha nem kell felnyitni a mocitetőt,mert akkor az azt jelenti, hogy nincs gond.
nekem egy érv szól a dircsiszürcsi mellett, az pedig a nagyobb/mélyebb szívóhang. de ezt megoldottam egyszerűbben, bár nem a legszebben. (korábban írtam erről)

Az autó baloldalán van a légszűrőház. középen az emblémás nagy műanyag egyik szerepe, hogy a veséktől bevezeti a légszűrőházba a levegőt. a kettő találkozásában van egy gumiharmónika. én ezt száműztem onnan. ezáltal lett dircsiszürcsis hang, de gyári szűrő, és szinte ugyanúgy kapja a levegőt a veséktől.



Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2011. október 23. vasárnap, 13:02

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz fanta2

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 21

Elküldve: 2011. május 02. hétfő, 18:54


Tano írta:
fanta2 írta: Sziasztok!

Mint az első hozzászóló én is levegőszűrőt szeretnék cserélni E91 320d. A korábbi linkek már nem élnek, ha valaki egy kis segítséget adna hogy mit kell leszerelni. A motorburkolat ok, a légbeömlő is lent van már látom a szűrő oldalát de itt megakadtam.

Előre is köszi.


Azért azt jó lenne tudnunk, hogy melyik fajta 20d motor van a tiedben, mert nem csak egyfajtával gyártották. M47N2 vagy N47? Én az M47-re tippelek, akkor ez a kép segíthet.

Esetleg a profilodban kitöltheted az adatlapot.


Köszi azt nem tudom hogy M47-e a motorkód 204d4 de a rajz hasonlít.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. május 01. vasárnap, 18:29


fanta2 írta: Sziasztok!

Mint az első hozzászóló én is levegőszűrőt szeretnék cserélni E91 320d. A korábbi linkek már nem élnek, ha valaki egy kis segítséget adna hogy mit kell leszerelni. A motorburkolat ok, a légbeömlő is lent van már látom a szűrő oldalát de itt megakadtam.

Előre is köszi.


Azért azt jó lenne tudnunk, hogy melyik fajta 20d motor van a tiedben, mert nem csak egyfajtával gyártották. M47N2 vagy N47? Én az M47-re tippelek, akkor ez a kép segíthet.

Esetleg a profilodban kitöltheted az adatlapot.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz fanta2

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 21

Elküldve: 2011. május 01. vasárnap, 17:44


Sziasztok!

Mint az első hozzászóló én is levegőszűrőt szeretnék cserélni E91 320d. A korábbi linkek már nem élnek, ha valaki egy kis segítséget adna hogy mit kell leszerelni. A motorburkolat ok, a légbeömlő is lent van már látom a szűrő oldalát de itt megakadtam.

Előre is köszi.