YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. január 21. szerda, 16:05


takytomy1 írta:
YELLOW írta:
Rob320D írta: Sziasztok! 2004 es 110 kw-os E46 320D-m van, 5 sebességes kézi váltós, egy barátom bontós és nagyon olcsón tudna nekem szerezni teljesen ugyan ehhez a típushoz 6 sebességes kézi váltót. Az lenne a kérdésem, hogy azt be tudom-e szerelni az én kocsimba, és ha igen ez milyen további átalakításokkal járna, esetleg mit kell még a váltó mellé szereznem, hogy biztosan minden gond nélkül és rendeltetés szerűen tudjam használni az autómat a 6 sebességes kézi váltóval? Előre is köszönöm a segítséget!


az évszám nem stimmel így. 2002 éveleji környéki max az utolsó, amiben 5-ös váltó volt és facelift-es 150 lovas. szóval vagy az évjárat nem jó, vagy már nem az eredeti váltó van fent.
diffi, kardán biztos más kell hozzá.


Sziasztok!Nekem 2002.08.09.-én készült fl. 150 lovas motorral,és 5 sebességes váltó van rajta.Akkor ez azt jelenti,hogy az enyémen se a gyári váltó van???
Választ előre is Köszönöm!!!


a tiédben előfordulhat. akkor még voltak 5-ös váltók. bár biztos ez a gyártási dátum, és nem az üzembehelyezési?
2004-esben már nem volt 5 sebességes, de 2003-ban sem. 2002-es év a kakukktijás. hogy pontosan meddig volt 5-ös váltóval, szerintem 2001.09-től 2002.03-ig gyanítanám.

takytomy1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz takytomy1

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 24

Elküldve: 2015. január 21. szerda, 15:41


YELLOW írta:
Rob320D írta: Sziasztok! 2004 es 110 kw-os E46 320D-m van, 5 sebességes kézi váltós, egy barátom bontós és nagyon olcsón tudna nekem szerezni teljesen ugyan ehhez a típushoz 6 sebességes kézi váltót. Az lenne a kérdésem, hogy azt be tudom-e szerelni az én kocsimba, és ha igen ez milyen további átalakításokkal járna, esetleg mit kell még a váltó mellé szereznem, hogy biztosan minden gond nélkül és rendeltetés szerűen tudjam használni az autómat a 6 sebességes kézi váltóval? Előre is köszönöm a segítséget!


az évszám nem stimmel így. 2002 éveleji környéki max az utolsó, amiben 5-ös váltó volt és facelift-es 150 lovas. szóval vagy az évjárat nem jó, vagy már nem az eredeti váltó van fent.
diffi, kardán biztos más kell hozzá.


Sziasztok!Nekem 2002.08.09.-én készült fl. 150 lovas motorral,és 5 sebességes váltó van rajta.Akkor ez azt jelenti,hogy az enyémen se a gyári váltó van???
Választ előre is Köszönöm!!!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. január 08. csütörtök, 12:32


elgeri írta:
Én teljesen laikusként kérdezem, hogy ezt a matricapozíciót tudod pontosítani?
Felemelve / aknából alulról nézve szembeötlő, vagy otthon is egyszerűen meg tudom valahogy nézni?


akna kell. a váltó oldalán van rajta.

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2015. január 08. csütörtök, 12:25


GRM írta:
lela írta:
GRM írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy egyre nehezebb váltani a kocsival,mármint maga a váltót nehézkes sebességbe rakni! Kuplung csere volt, váltóolaj csere is volt de mégis nehézkes váltogatni!
Olvastam, hogy valami stifteket kell cserélni mert az okozhatja!?
Nálam is ez lehet a baj?
Hol tudok hozzávalóstiftet venni ill. mennyire bonyolult azt kicserélni?!
Előre is köszönöm!


nekem azt akkor csinálta mikor a gyári olajat lecseréltem castrol által javasol manuális olajra. külföldi oldalakon is panaszkodtak erre. ha gyári olajat nem tudsz szerezni, akkor a legtöbben automata váltóolajat javasolnak.


Ugyanez a jelenség nálam is, ezzel a hideg idővel úgy kell induláskor keresni egy sebességet ahová könnyen megy, ez lehet öt, vagy három - változó. Utána már könnyen megy egybe vagy hátramenetbe is. Én is kuplungcserén gondolkodtam, de akkor más valami lesz...
A stiftek hibája esetén "lötyögős" lesz a váltó, nem? Nálam a váltókar helyzete hibátlan - nem lötyög, jó helyzetben áll.
Olajat nem cseréltem még benne.



Ugyan ez nekem is a problémám , én sem cseréltem még olajat.Jó lenne tudni ha megveszem bele a gyári MTF LT-2 vagy LTT-3 olajat akkor vajon megoldódik e?Nem tudom ezek között van e különbség, mert nálam mindkettőt hozza.


szia, lela! A váltón van egy sárga matrica, azon rajta van milyen olaj kell bele.


Én teljesen laikusként kérdezem, hogy ezt a matricapozíciót tudod pontosítani?
Felemelve / aknából alulról nézve szembeötlő, vagy otthon is egyszerűen meg tudom valahogy nézni?

GRM
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz GRM

Újonc

Elismertség: 13% (7 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2015. január 07. szerda, 21:50


lela írta:
GRM írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy egyre nehezebb váltani a kocsival,mármint maga a váltót nehézkes sebességbe rakni! Kuplung csere volt, váltóolaj csere is volt de mégis nehézkes váltogatni!
Olvastam, hogy valami stifteket kell cserélni mert az okozhatja!?
Nálam is ez lehet a baj?
Hol tudok hozzávalóstiftet venni ill. mennyire bonyolult azt kicserélni?!
Előre is köszönöm!


nekem azt akkor csinálta mikor a gyári olajat lecseréltem castrol által javasol manuális olajra. külföldi oldalakon is panaszkodtak erre. ha gyári olajat nem tudsz szerezni, akkor a legtöbben automata váltóolajat javasolnak.


Ugyanez a jelenség nálam is, ezzel a hideg idővel úgy kell induláskor keresni egy sebességet ahová könnyen megy, ez lehet öt, vagy három - változó. Utána már könnyen megy egybe vagy hátramenetbe is. Én is kuplungcserén gondolkodtam, de akkor más valami lesz...
A stiftek hibája esetén "lötyögős" lesz a váltó, nem? Nálam a váltókar helyzete hibátlan - nem lötyög, jó helyzetben áll.
Olajat nem cseréltem még benne.



Ugyan ez nekem is a problémám , én sem cseréltem még olajat.Jó lenne tudni ha megveszem bele a gyári MTF LT-2 vagy LTT-3 olajat akkor vajon megoldódik e?Nem tudom ezek között van e különbség, mert nálam mindkettőt hozza.


szia, lela! A váltón van egy sárga matrica, azon rajta van milyen olaj kell bele.


lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2015. január 07. szerda, 21:28


GRM írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy egyre nehezebb váltani a kocsival,mármint maga a váltót nehézkes sebességbe rakni! Kuplung csere volt, váltóolaj csere is volt de mégis nehézkes váltogatni!
Olvastam, hogy valami stifteket kell cserélni mert az okozhatja!?
Nálam is ez lehet a baj?
Hol tudok hozzávalóstiftet venni ill. mennyire bonyolult azt kicserélni?!
Előre is köszönöm!


nekem azt akkor csinálta mikor a gyári olajat lecseréltem castrol által javasol manuális olajra. külföldi oldalakon is panaszkodtak erre. ha gyári olajat nem tudsz szerezni, akkor a legtöbben automata váltóolajat javasolnak.


Ugyanez a jelenség nálam is, ezzel a hideg idővel úgy kell induláskor keresni egy sebességet ahová könnyen megy, ez lehet öt, vagy három - változó. Utána már könnyen megy egybe vagy hátramenetbe is. Én is kuplungcserén gondolkodtam, de akkor más valami lesz...
A stiftek hibája esetén "lötyögős" lesz a váltó, nem? Nálam a váltókar helyzete hibátlan - nem lötyög, jó helyzetben áll.
Olajat nem cseréltem még benne.



Ugyan ez nekem is a problémám , én sem cseréltem még olajat.Jó lenne tudni ha megveszem bele a gyári MTF LT-2 vagy LTT-3 olajat akkor vajon megoldódik e?Nem tudom ezek között van e különbség, mert nálam mindkettőt hozza.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. január 07. szerda, 20:30


GRM írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy egyre nehezebb váltani a kocsival,mármint maga a váltót nehézkes sebességbe rakni! Kuplung csere volt, váltóolaj csere is volt de mégis nehézkes váltogatni!
Olvastam, hogy valami stifteket kell cserélni mert az okozhatja!?
Nálam is ez lehet a baj?
Hol tudok hozzávalóstiftet venni ill. mennyire bonyolult azt kicserélni?!
Előre is köszönöm!


nekem azt akkor csinálta mikor a gyári olajat lecseréltem castrol által javasol manuális olajra. külföldi oldalakon is panaszkodtak erre. ha gyári olajat nem tudsz szerezni, akkor a legtöbben automata váltóolajat javasolnak.


Ugyanez a jelenség nálam is, ezzel a hideg idővel úgy kell induláskor keresni egy sebességet ahová könnyen megy, ez lehet öt, vagy három - változó. Utána már könnyen megy egybe vagy hátramenetbe is. Én is kuplungcserén gondolkodtam, de akkor más valami lesz...
A stiftek hibája esetén "lötyögős" lesz a váltó, nem? Nálam a váltókar helyzete hibátlan - nem lötyög, jó helyzetben áll.
Olajat nem cseréltem még benne.



"stift" téma akkor van, ha nem ugrik vissza a váltó középállásba. pl kiszeded 5-ből, de nem tér magától középállásba. és sajnos nekem is hidegben kezdte el, 1-es 2-es volt főleg akadós, de minél hidegebb van, annál érezhetőbb. és ugye én anno a manuális váltóolajat ősszel cseréltem, ha jól emlékszem és ahogy egyre hidegebb lett, úgy lett rosszabb. előtte semmi baj nem volt. de kár volt....


GRM
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz GRM

Újonc

Elismertség: 13% (7 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2015. január 07. szerda, 20:24


YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy egyre nehezebb váltani a kocsival,mármint maga a váltót nehézkes sebességbe rakni! Kuplung csere volt, váltóolaj csere is volt de mégis nehézkes váltogatni!
Olvastam, hogy valami stifteket kell cserélni mert az okozhatja!?
Nálam is ez lehet a baj?
Hol tudok hozzávalóstiftet venni ill. mennyire bonyolult azt kicserélni?!
Előre is köszönöm!


nekem azt akkor csinálta mikor a gyári olajat lecseréltem castrol által javasol manuális olajra. külföldi oldalakon is panaszkodtak erre. ha gyári olajat nem tudsz szerezni, akkor a legtöbben automata váltóolajat javasolnak.


Ugyanez a jelenség nálam is, ezzel a hideg idővel úgy kell induláskor keresni egy sebességet ahová könnyen megy, ez lehet öt, vagy három - változó. Utána már könnyen megy egybe vagy hátramenetbe is. Én is kuplungcserén gondolkodtam, de akkor más valami lesz...
A stiftek hibája esetén "lötyögős" lesz a váltó, nem? Nálam a váltókar helyzete hibátlan - nem lötyög, jó helyzetben áll.
Olajat nem cseréltem még benne.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. január 07. szerda, 20:27

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2015. január 07. szerda, 20:21


YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy egyre nehezebb váltani a kocsival,mármint maga a váltót nehézkes sebességbe rakni! Kuplung csere volt, váltóolaj csere is volt de mégis nehézkes váltogatni!
Olvastam, hogy valami stifteket kell cserélni mert az okozhatja!?
Nálam is ez lehet a baj?
Hol tudok hozzávalóstiftet venni ill. mennyire bonyolult azt kicserélni?!
Előre is köszönöm!


nekem azt akkor csinálta mikor a gyári olajat lecseréltem castrol által javasol manuális olajra. külföldi oldalakon is panaszkodtak erre. ha gyári olajat nem tudsz szerezni, akkor a legtöbben automata váltóolajat javasolnak.


Én is Castrolt tettem bele, de már előtte is akadozott ezért cseréltem, hogy hátha az lesz.
De akkor már lehet előtte is valaki olyat rakott bele!?
És a stiftcsere akkor nem segít?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. január 07. szerda, 20:03


Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy egyre nehezebb váltani a kocsival,mármint maga a váltót nehézkes sebességbe rakni! Kuplung csere volt, váltóolaj csere is volt de mégis nehézkes váltogatni!
Olvastam, hogy valami stifteket kell cserélni mert az okozhatja!?
Nálam is ez lehet a baj?
Hol tudok hozzávalóstiftet venni ill. mennyire bonyolult azt kicserélni?!
Előre is köszönöm!


nekem azt akkor csinálta mikor a gyári olajat lecseréltem castrol által javasol manuális olajra. külföldi oldalakon is panaszkodtak erre. ha gyári olajat nem tudsz szerezni, akkor a legtöbben automata váltóolajat javasolnak.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Hausmann

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2015. január 07. szerda, 20:00


Sziasztok!
Akadozott a váltóm (BMW 320D, 5 fokozatú váltóval), sokszor mellé váltottam, a vége: szervíz, rugócsere. A sebességek most a helyükön, az akadozás sajnos megmaradt. Egy barátom javasolta a XADO váltóolaj adalékot. Próbálta már valaki és bevállt neki?
Aurél

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2015. január 07. szerda, 19:19


Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy egyre nehezebb váltani a kocsival,mármint maga a váltót nehézkes sebességbe rakni! Kuplung csere volt, váltóolaj csere is volt de mégis nehézkes váltogatni!
Olvastam, hogy valami stifteket kell cserélni mert az okozhatja!?
Nálam is ez lehet a baj?
Hol tudok hozzávalóstiftet venni ill. mennyire bonyolult azt kicserélni?!
Előre is köszönöm!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. január 03. szombat, 10:10


gfeco írta:
YELLOW írta:
Rob320D írta: Sziasztok! 2004 es 110 kw-os E46 320D-m van, 5 sebességes kézi váltós, egy barátom bontós és nagyon olcsón tudna nekem szerezni teljesen ugyan ehhez a típushoz 6 sebességes kézi váltót. Az lenne a kérdésem, hogy azt be tudom-e szerelni az én kocsimba, és ha igen ez milyen további átalakításokkal járna, esetleg mit kell még a váltó mellé szereznem, hogy biztosan minden gond nélkül és rendeltetés szerűen tudjam használni az autómat a 6 sebességes kézi váltóval? Előre is köszönöm a segítséget!


az évszám nem stimmel így. 2002 éveleji környéki max az utolsó, amiben 5-ös váltó volt és facelift-es 150 lovas. szóval vagy az évjárat nem jó, vagy már nem az eredeti váltó van fent.
diffi, kardán biztos más kell hozzá.


Szia
Vin decoderben nézd meg a valodi gyártás dátumát.
Láttam már olyat hogy 2év eltérés volt a forgalmi és a vin között.


2 dolog lehet. vagy elírta és 2001-es, ami úgy oké, főleg ha szeptember utáni. végülis a 1 és a 4 közel van egymáshoz. vagy ahogy írod a forgalmi, mert van amikor az országba kerülés, mondjuk úgy honosítási dátumot írják bele. de a bal oldali tornyon ott a cimke, azon is rajta van.

gfeco
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gfeco

Törzsvendég

Elismertség: 15% (27 pont) | Hozzászólások: 170

Elküldve: 2015. január 03. szombat, 09:34


YELLOW írta:
Rob320D írta: Sziasztok! 2004 es 110 kw-os E46 320D-m van, 5 sebességes kézi váltós, egy barátom bontós és nagyon olcsón tudna nekem szerezni teljesen ugyan ehhez a típushoz 6 sebességes kézi váltót. Az lenne a kérdésem, hogy azt be tudom-e szerelni az én kocsimba, és ha igen ez milyen további átalakításokkal járna, esetleg mit kell még a váltó mellé szereznem, hogy biztosan minden gond nélkül és rendeltetés szerűen tudjam használni az autómat a 6 sebességes kézi váltóval? Előre is köszönöm a segítséget!


az évszám nem stimmel így. 2002 éveleji környéki max az utolsó, amiben 5-ös váltó volt és facelift-es 150 lovas. szóval vagy az évjárat nem jó, vagy már nem az eredeti váltó van fent.
diffi, kardán biztos más kell hozzá.


Szia
Vin decoderben nézd meg a valodi gyártás dátumát.
Láttam már olyat hogy 2év eltérés volt a forgalmi és a vin között.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. január 03. szombat, 09:03


Rob320D írta: Sziasztok! 2004 es 110 kw-os E46 320D-m van, 5 sebességes kézi váltós, egy barátom bontós és nagyon olcsón tudna nekem szerezni teljesen ugyan ehhez a típushoz 6 sebességes kézi váltót. Az lenne a kérdésem, hogy azt be tudom-e szerelni az én kocsimba, és ha igen ez milyen további átalakításokkal járna, esetleg mit kell még a váltó mellé szereznem, hogy biztosan minden gond nélkül és rendeltetés szerűen tudjam használni az autómat a 6 sebességes kézi váltóval? Előre is köszönöm a segítséget!


az évszám nem stimmel így. 2002 éveleji környéki max az utolsó, amiben 5-ös váltó volt és facelift-es 150 lovas. szóval vagy az évjárat nem jó, vagy már nem az eredeti váltó van fent.
diffi, kardán biztos más kell hozzá.