p1tyeszka írta:
Zoli33 írta:
YELLOW írta:
Zoli33 írta:
Sziasztok!
Van egy kis gondom a váltóval, hidegen nehezen veszi az 1-est és a rükvercet, egyszerűen megakad és nem lehet betolni sebességbe. Amikor egyesbe próbálom benyomni, és nem megy be hanem 3/4 úton megakad azt vettem észre hogy kicsit mozdítja az autót, pedig a kuplung tökig kivan nyomva. Ha így akad akkor előbb be kell rakni 3-4 be aztán simán veszi az 1-est is, ha kicsit melegszik a kocsi akkor megszűnik a hiba. Mi lehet ez?
kicsit kellene csak visszaolvasni. első körben cserélj olajat. nekem manuális váltóolaj miatt csinálta. lehet korábban cserélte valaki. vagy ATF olajat tegyél bele, vagy a legjobb, ha gyárit szerzel bele. ha ez nem oldja meg, akkor lehet tovább menni.
Bocsánat azt elfelejtettem írni, hogy a váltóolaj cserén már túl vagyok, gyári ment bele de nem segített. Ma ki lett cserélve a munkahenger, a régi kb 1,5 cm-el rövidebb volt mint az új, de ez sem oldotta meg. Attól tartok magában a váltóban lesz valami gond.
ugyanez van nálam is, hiába a gyári olaj...
én nem tudom, nekem a gyári olajjal jó volt. lecseréltem, mert hülye voltam, mondom nincs örökéletű olaj, nem árt neki. Castrol ajánlását tettem bele, SMX-S manuális olajat. na onnan kezdődtek főként a kapcsolási gondok, ez a tipikus 1-es fokozat. nem mindig, és főként hideg időben volt jellemző. áthúzva kettesbe, majd vissza, már oké volt.
sokáig húztam, míg beletettem az ATF olajat, amit külföldi oldalakon is sokan írtak, hogy a manuális olajakkal ilyet tapasztaltak. mondom állagra a gyári olaj is kifejezetten ATF szerű, a színét leszámítva.
nos az ATF-el megszűnt az akadó 1-es, azóta egyáltalán nem volt, minden váltás olyan sokkal jobb lett. viszont ez meg rükibe rakásnál csinálja. mióta benne van az ATF, kb 3 hónapja, azóta kb 4-5x csinálta a rüki akadást, azt is akkor, amikor több napos állás után a garázsból álltam ki. tezsem hozzá, hogy mindig sebességben hagyom az autót, ami esetemben az 1-es fokozat. (keresztfater mindig úgí hagyja, abban, amiben el fog majd indulni. én azért nem teszem, hogy gyújtásnál ne világíjjon' rögtön nekem a lámpa hátul.)
forcsa, mert van, hogy nagyobb hidegben sincs semmi gond. tehát nem tudom már hőfokhoz sem kötni.
viszont lehet ebben valami, hogy 1-esben van hagyva és utána tenném rükibe. lehet kipróbálom ezt a rükiben hagyást.
nekem nem sok km van benne, bár inkább városi autó, de nem hiszem, hogy a váltónak már baja kéne, hogy legyen. nem tartom lehetetlennek, de ezért nem fogok váltót szerelni, bontani, amíg ez a legkisebb bajom vele.