norbeet írta:
Sziasztok,
Több kérdésem is lenne 2010 E90 LCI manuális 6-os váltóval kapcsolatban.
1. 1-2 sebesség nehezen kapcsolható. Bemelegedés után kicsit könnyebb. Olajcsere megoldhatja ezt a problémát? (170eKM)
2. Váltókar nagyon remeg alapjáraton. Több hozzászólást visszaolvasva talán ez is megoldható viszonylag könnyebben.
3. A 3. fokozat váltásakor ritkán, de főleg elindulás után párszor fémes ütközést érzek a karon, de a sebességet veszi. Találkozott már valaki ilyesmivel?
Egyszer már az is előfordult, hogy kidobta 1-es fokozatból, de akkor nem én vezettem és lehet rosszul rakta sebességbe. Nekem még sosem volt ilyen. Egy szerelőt már kérdeztem és ő azt mondta, hogy ezeknél a szinkron szokott elmenni és akkor már nincs mit tenni cserélni kell a váltót illetve a meglévőt addig használni amíg szét nem pereg.
Vélemények, tanácsok?
Előre is köszönöm az előre mutató hozzászólsáokat.
hát ha valaki folyamatosan a váltókaron pihenteti a kezét, az valóban nem tesz jót a szinkrongyűrűknek. bár ha minden igaz 1-es fokozatban való akadást nem okozhat, mert ott nincs, de ebben nem vagyok biztos.
olajcsere esetleg segíthet, de célszerű a BMW-től megvenni a belevalót. különben rosszabb lehet hideg időben.
ha remeg a kar, vagy nagyon lötyögős, azt is kopás okozhatja, a váltókartartó és rudazat környékén. E46-nál van ehhez javító készlet, gyanítom E90-nél is van.