- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 316i
- Évjárat: 2002
Elküldve: 2012. november 11. vasárnap, 17:30
YELLOW írta:jrtom írta: Amikor bemelegedett akkor se vette az 1-2-t? ÉS ha beerőlteted akkor van reccs, mert akkor lehet szinkronos tényleg.YELLOW írta: na nekem sem ok valami.... tegnap nem volt semmi. reggel mentem dolgozni autóval, semmi error. megálltam parkolóba. vége a 8 órás munkának, ülök az autóba, rakom 1-esbe, semmi érdekesség. szépen megyek vele, majd kanyar miatt vissza akartam rakni 2-esbe, és nem tudtam, csak nagyon nehezen. próbáltam egyesben és oda meg végképp nem megy. az autó közben gurult. megálltam itton a kapu előtt nézem, simán veszi a fokozatokat, ahogy kell. gyanús kezdett lenni, mondom nézzük meg gurulás közben és csak nagyon nehezen akarta venni az 1-est, 2-est. minden más fokozat jó menet közben csak ez a kettő error-os.
én kuplungra kezdtem gyanakodni, de nem csúszik. lehet a szinkrongyűrűvel van valami? ha az autó nem gurul, akkor nincs vele gond!
kicsit beszartam most
sajnos ez nem olyan mint szokott, ráadásul kint sem volt hideg. télen alapból nehezebben veszi az 1-est, de azt álló helyben is. most meg úgy tökéletes, ahogy kell, csak ha mozog az autó, akkor van gond. ha be tudom tenni menet közben, akkor nincs reccs, viszont azt vettem még észre, hogy 1-ből 2-be váltásnál mintha dübbenne valami.
nem bírtam magammal ezért elkezdtem menni egy pár kört.
ha alacsonyabb sebességgel megyek és úgy próbálnám betenni 1-esbe, úgy beveszi, de elég nehezen, egyáltalán nem olyan könnyen mint álló helyzetben. viszont nagyobb tempónál nem is merem erőltetni, annyira lehetetlennek tűnik a dolog. ami persze mondhatnám, hogy nem baj, mert nem váltok véletlen 90-nél 1-est. megmondom őszintén nem tudom korábban néztem-e.
ami még feltünt, ha gurulok és betettem 1-esbe, majd onnan kiveszem üresbe, akkor hallani egy kis hangot (kuplan folyamatosan nyomva), olyasmi hangot mint egy kis szivattyúét. kb 1mp-es a hang, ilyen "jzsiu" szerű a hang, eddig nem figyeltem, csak most.
kettesbe visszatenni egyszerűbb volt most, de azért érezni, hogy nem olyan mint álló helyzetben. felfelé váltásnál semmi gond, visszafelé 2-es, 1-es csak a necces.
esetleg valaki kipróbálhatná, hogy 80-nál be tudná-e tenni 1-esbe. persze kuplungot nem köl felereszteni