nyílván lehetnek látható jelek, amikről lehet ítálkezni. de van ami egyik percről a másikra tönkre mehet minden előjel nélkül, vagy, hogy bárki is tudta volna előre.
nyílván ha nepper, (bár én a nepper szót azokra használnám, akik a legtrébb kereskedők) keresni akar rajta. ha új a hirdetés, nem nagyon enged az árból, hisz lehet 2-3 hónapot is állhat nála az autó, majd enged utána, ha nem viszik el. másról nem is írok, hisz leírtátok visszább, meg sokszor témáztunk már. azért az mindig gyanús, ha olyan áron mennek, mint egy hasonló korú golf, vagy valami hasonló népautó. nem véletélen kaphatók ennyiért E46-ok, nem véletlen, hogy akik ezeket megveszik, azokkal hamarosan találkozunk itt
hisz milyen jó, hogy golf áron egy E46-ot vehet a paprika jancsi, milyen jó lesz gizdázni. ezt hazsnálják ki, az emberi tényezőt, butaságot. nem a nepper a hibás, hanem a vevő. nepper snekire nem fog fegyvert, hogy már pedig vedd meg. egy jó marketinges tanfolyamon szerintem tanítják is ezt, a meggyőzés ereje. nyílván ezek a hulladékok úgy lenyomják az árakat, hogy a jó, megbízható, megkímélt darabok ára is lemegy, szóval nem lehetetlen jót kifogni emiatt, ha muszáj eladnia az eladónak.
a másik fontos, az eladó mindig a legjobb áron akarja eladni (leg magasabb), a vevő a meg a legjobb áron akarja megvenni (legalacsonyabb). az én autóm pl, bő hét éve majdnem 4 millára volt meghirdetve. igaz az még pont a válság előtti idő volt. nem modom pofátlanul alkudtam belőle, de amik kiderültek később és elhallgatott az eladó, így nem is csoda és jól tettem, nem is voltam pofátlan. mostanában bringás motyókkal "üzletelek" vagyis üzletelnék, a korábban megvett dolgokat szeretném eladni, de itt is mi van. van olyan bringám, amit nem szivesen adok el, csak jó árért, újszerű, új ára annyi, amennyiért sokan E46-ot szeretnének venni
erre van olyan gyökér, hogy 50ezret akar érte adni. a másik kb reálisan 110ezret érő bringámat nem adom oda annyiért, ezek meg egy cirka 7-800ezres bringát 50-ért akarnak megvenni. vagy jobb esetben 150-ért. de mindneki azt hiszi, ha valami eladó a mai világban, akkor biztos az eladónak kenyérre kell a pénz. autóknál ugyanez van.
a másik. sokan úgy hoznak be autót, hogy kettőt hoz be, a jobbikat egyben eladja, esetleg lesz benne olyan alkatrész, alkatrészek, amik hamarosan megmurdelnak, aztán segítően a vevőbvek tud biztosítani alkatrészt. kint a bontó elől megvesz, mondjuk 400ezeré 2 autót. ebből helyrerak egyet, eladja, 1,2milla körül, mondjuk de ha 800-ért is jó. aztán a másikból kiárul majdnem ugyanenniyt, jobb esetben ugyanannak, aki megvette a másik egybe autót. és ugyanott fog járni a mit sem sejtő vevő, hogy egy hazai normális magánembertől, 1,8-ért vett autóval jobban járt volna.