YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. június 08. szombat, 05:15


E46Sanyi írta: Hali!

A gép adott (e46 325i). Viszont nem úgy megy ahogy kéne mennie. Igazából egy 1.6-hoz tudnám hasonlítani.
Majd gyertyacsere után hasonló a helyzet, annyi különbséggel, hogy már nem tilt le. Az viszont biztos, hogy két hengerem leáll. Trafó nem lehet, cserélgettem őket, de mindig hasonló volt a probléma. Volt amikor 4-es, 6-os, máskor az 5-ős, 6-os hengerem állt. A hengerek magas fordulaton állnak csak le, addig működnek.
Még egy gond, ami lehet összefüggésben van az előzővel, hogy elég öblös hangja van gépnek, ami gázállástól függősen erősödik. Teszem azt negyed gázon van a lábam és gyorsul az autó, majd ha padlógázt nyomok, az autó nem gyorsul jobban viszont erősödik ez a "torokhang".

Voltam vele szerelőnél, ahol elkezdték volna a szokásos játékot, hogy cseréljem ki az összes alkatrészt (Disa szelep 1100.000, légtömegmérő 120.00, azóta Disa szelepet cseréltem 20.000-ből).

Köszönöm a segítségeket!


az öblösebb hang akkor van, ha a szívónál direktebbenmegy a levegő. lehet szív falsot, amit ugye nem méár be, így nem tud annyi levegőt adni hozzá. nekem is úgy tűnik mintha nem menne egy henger, de ezt csak akkor tűnt fel mikor megálltál is ugrált a fordulat.
nem tudom, hogy cserélgetted a trafót, de lehet a 4-5-6 cserélni kéne az 1-2-3-mal. ha ygí is ugyanaz, akkor lehet még a trafó vezetéke.
látom mérföldes téma, gondolom nem angol lett átépítve. véletlen nem katrina hurrikános amcsi modelled van?
lehet Nagy Mikit (bmw320d4 user) kéne megkeresnek, találsz szervíz értékelést róla, kommenteket is olvasd el, az elérhetőséggel kapcsolatban.

E46Sanyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2003

státusz E46Sanyi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. június 07. péntek, 22:28


Hali!

A gép adott (e46 325i). Viszont nem úgy megy ahogy kéne mennie. Igazából egy 1.6-hoz tudnám hasonlítani.
eleinte ezt produkálta:
YouTube videó
Majd gyertyacsere után hasonló a helyzet, annyi különbséggel, hogy már nem tilt le. Az viszont biztos, hogy két hengerem leáll. Trafó nem lehet, cserélgettem őket, de mindig hasonló volt a probléma. Volt amikor 4-es, 6-os, máskor az 5-ős, 6-os hengerem állt. A hengerek magas fordulaton állnak csak le, addig működnek.
Még egy gond, ami lehet összefüggésben van az előzővel, hogy elég öblös hangja van gépnek, ami gázállástól függősen erősödik. Teszem azt negyed gázon van a lábam és gyorsul az autó, majd ha padlógázt nyomok, az autó nem gyorsul jobban viszont erősödik ez a "torokhang".

Voltam vele szerelőnél, ahol elkezdték volna a szokásos játékot, hogy cseréljem ki az összes alkatrészt (Disa szelep 1100.000, légtömegmérő 120.00, azóta Disa szelepet cseréltem 20.000-ből).

Köszönöm a segítségeket!

zoli900
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz zoli900

Törzsvendég

Elismertség: 3% (5 pont) | Hozzászólások: 132

Elküldve: 2013. június 07. péntek, 14:19


csaki91 írta:
Ropika írta:
csaki91 írta: hello

most történt velem az az eset hogy mentem országúton nem mondom mennyivel... gyorsan az a lényeg
és egyszercsak beragadtam vmi kamion mögé
amikor kiment előlem elkeztem gyorsítani
de semmi ereje nem volt a kocsinak a turbót hallottam fütyülni a szokásos kormoláson kívül nem volt más füst mégis hiába nyomtam nem gyorsult szinte semmit
aztán egy másfél perc után kb.
lassítottam egy kanyar miatt aztán megint gyorsítottam 2.ba nyomtam de szinte alig ment nem rántott meg ugy 2000körül mint szokott
aztán ahogy jött ugy ment a hiba most semmi baja
a turbó járhatja a végét?


Szia.

Nekem ugyanezt csinálta a M2-esen egy emelkedőnél, és utána a hiba el is tűnt. Egy pár nappal később gépre raktuk és el is volt tárolva a hiba, hogy x km-nél x fordulatszámnál, alacsony turbónyomás. Azt mondta a szerelő hogy változó geometriájú turbónál ez előfordulhat, hogy megszorulhatott egy pillanatra, de nem kell vele foglalkozni. Na rá 1-2 hónapra turbótengely törés lett és majdnem motorcsere.



hát ez nem a legjobbhír :S
remélem nem lesz vele probléma :S


Nekem is ilyen problémám van,hogy elég jól megy az autó,aztán mintha elfogyna az anyag,de a turbó hallatszik!
Turbócsere óta 6000 km-t mentem vele,szerintem valami érzékelő lesz,mert van amikor jó hidegen,de akkor sem tökéletes,melegen aztán meg hol jó hol nem jó.
Ez lehet légtömegmérő,mi a véleményetek? :

csaki91
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz csaki91

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 45

Elküldve: 2013. június 06. csütörtök, 20:23


Ropika írta:
csaki91 írta: hello

most történt velem az az eset hogy mentem országúton nem mondom mennyivel... gyorsan az a lényeg
és egyszercsak beragadtam vmi kamion mögé
amikor kiment előlem elkeztem gyorsítani
de semmi ereje nem volt a kocsinak a turbót hallottam fütyülni a szokásos kormoláson kívül nem volt más füst mégis hiába nyomtam nem gyorsult szinte semmit
aztán egy másfél perc után kb.
lassítottam egy kanyar miatt aztán megint gyorsítottam 2.ba nyomtam de szinte alig ment nem rántott meg ugy 2000körül mint szokott
aztán ahogy jött ugy ment a hiba most semmi baja
a turbó járhatja a végét?


Szia.

Nekem ugyanezt csinálta a M2-esen egy emelkedőnél, és utána a hiba el is tűnt. Egy pár nappal később gépre raktuk és el is volt tárolva a hiba, hogy x km-nél x fordulatszámnál, alacsony turbónyomás. Azt mondta a szerelő hogy változó geometriájú turbónál ez előfordulhat, hogy megszorulhatott egy pillanatra, de nem kell vele foglalkozni. Na rá 1-2 hónapra turbótengely törés lett és majdnem motorcsere.



hát ez nem a legjobbhír :S
remélem nem lesz vele probléma :S

Ropika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2000

státusz Ropika

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 78

Elküldve: 2013. június 06. csütörtök, 14:55


csaki91 írta: hello

most történt velem az az eset hogy mentem országúton nem mondom mennyivel... gyorsan az a lényeg
és egyszercsak beragadtam vmi kamion mögé
amikor kiment előlem elkeztem gyorsítani
de semmi ereje nem volt a kocsinak a turbót hallottam fütyülni a szokásos kormoláson kívül nem volt más füst mégis hiába nyomtam nem gyorsult szinte semmit
aztán egy másfél perc után kb.
lassítottam egy kanyar miatt aztán megint gyorsítottam 2.ba nyomtam de szinte alig ment nem rántott meg ugy 2000körül mint szokott
aztán ahogy jött ugy ment a hiba most semmi baja
a turbó járhatja a végét?


Szia.

Nekem ugyanezt csinálta a M2-esen egy emelkedőnél, és utána a hiba el is tűnt. Egy pár nappal később gépre raktuk és el is volt tárolva a hiba, hogy x km-nél x fordulatszámnál, alacsony turbónyomás. Azt mondta a szerelő hogy változó geometriájú turbónál ez előfordulhat, hogy megszorulhatott egy pillanatra, de nem kell vele foglalkozni. Na rá 1-2 hónapra turbótengely törés lett és majdnem motorcsere.



csaki91
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz csaki91

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 45

Elküldve: 2013. június 05. szerda, 23:50


hello

most történt velem az az eset hogy mentem országúton nem mondom mennyivel... gyorsan az a lényeg
és egyszercsak beragadtam vmi kamion mögé
amikor kiment előlem elkeztem gyorsítani
de semmi ereje nem volt a kocsinak a turbót hallottam fütyülni a szokásos kormoláson kívül nem volt más füst mégis hiába nyomtam nem gyorsult szinte semmit
aztán egy másfél perc után kb.
lassítottam egy kanyar miatt aztán megint gyorsítottam 2.ba nyomtam de szinte alig ment nem rántott meg ugy 2000körül mint szokott
aztán ahogy jött ugy ment a hiba most semmi baja
a turbó járhatja a végét?

Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2013. június 05. szerda, 21:10


hil írta:
ignasow írta:
Húú akkor nincs nagy gond..... de azért veszek egy új kupakot is mert az új Hella tartályhoz 20 ezerért nem jár a mostani meg csak épp hogy rá van tekerve a szerelő javaslatára de akkor valószinűleg jobbb is...........


Szia! Csak úgy megemlítem: kb 3 éve egyszer nem tekertem fel rendesen a kupakot aztán kb 20 Km megtétele után, mikor megálltam, kiment a hűtőből kb 1 liter folyadék....
bye:hil



Így van! Nem volt zárt a rendszer, és tudott "forrni" a víz annyit, hogy gőz formájában távozott, épp úgy mint a nyitott hűtőrendszerű járműveknél.

Üdv.:Neo


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2013. június 05. szerda, 20:58


ignasow írta:
Húú akkor nincs nagy gond..... de azért veszek egy új kupakot is mert az új Hella tartályhoz 20 ezerért nem jár a mostani meg csak épp hogy rá van tekerve a szerelő javaslatára de akkor valószinűleg jobbb is...........


Szia! Csak úgy megemlítem: kb 3 éve egyszer nem tekertem fel rendesen a kupakot aztán kb 20 Km megtétele után, mikor megálltam, kiment a hűtőből kb 1 liter folyadék....
bye:hil



ignasow
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz ignasow

Törzsvendég

Elismertség: 6% (9 pont) | Hozzászólások: 143

Elküldve: 2013. június 05. szerda, 20:26


hil írta:
ignasow írta: Sziasztok! Tegnap az M3-as autópályán szétdurrant a tágulástartály a 320D-ben, szerintetek mi lehet a baj? Üdv.


Szia!
Lehet a kupakban lévő szelep hibája, de szerintem egyszerűen elfáradt a tágulási tartály anyaga az évek alatt. Nekem télen játszotta el ezt.

bye: hil

Húú akkor nincs nagy gond..... de azért veszek egy új kupakot is mert az új Hella tartályhoz 20 ezerért nem jár a mostani meg csak épp hogy rá van tekerve a szerelő javaslatára de akkor valószinűleg jobbb is...........

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2013. június 05. szerda, 20:19


ignasow írta: Sziasztok! Tegnap az M3-as autópályán szétdurrant a tágulástartály a 320D-ben, szerintetek mi lehet a baj? Üdv.


Szia!
Lehet a kupakban lévő szelep hibája, de szerintem egyszerűen elfáradt a tágulási tartály anyaga az évek alatt. Nekem télen játszotta el ezt.

bye: hil


ignasow
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz ignasow

Törzsvendég

Elismertség: 6% (9 pont) | Hozzászólások: 143

Elküldve: 2013. június 05. szerda, 20:17


BarG írta:
ignasow írta:
Padre323i írta:
ignasow írta:
Neo954 írta:
ignasow írta: Sziasztok! Tegnap az M3-as autópályán szétdurrant a tágulástartály a 320D-ben, szerintetek mi lehet a baj? Üdv.


Szia!
A tartály kupakjában is van egy szelep, (vagy fel tudja nyomni a kupakot a nyomás) ami ezt hivatott megakadályozni, és egy csövön keresztűl a szabadba engedi a nagynyomású gőzt. Neked az nem működött, és ezért szétnyomta a tartályt.
Mennyire volt meleg a motor?
Üdv.:Neo


Középen állt a mutató, aztán egyszer csak elkezdett felmenni, gondolom a vízhiány miatt!
Közben szét lett szedve a termosztátház és kivette a szerelő a termosztátot, mert rendeltem egy újat és most jön a lényeg: - a vízhőfok mutató ugyanúgy beáll középre termosztát nélkül mint termosztáttal- ilyet még nem láttam..... szerinted????


75-nél már középen áll,így 20 fok környékén felmegy addig termosztát nélkül is.


Köszi a gyors választ akkor még sincs akkora baj mint gondoltam. Mondjuk a szerelőt meg sem kérdeztem...




És tegyük hozzá, hogy 110°C-nál még ugyanúgy középen áll a mutató, mint 75°C-nál. 110°C-nál viszont már van nyomás, ami rombolhat, ha valami meghibásodik.


Köszi Padre, BarG és Neo!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. június 05. szerda, 20:18

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2013. június 05. szerda, 20:14


ignasow írta:
Padre323i írta:
ignasow írta:
Neo954 írta:
ignasow írta: Sziasztok! Tegnap az M3-as autópályán szétdurrant a tágulástartály a 320D-ben, szerintetek mi lehet a baj? Üdv.


Szia!
A tartály kupakjában is van egy szelep, (vagy fel tudja nyomni a kupakot a nyomás) ami ezt hivatott megakadályozni, és egy csövön keresztűl a szabadba engedi a nagynyomású gőzt. Neked az nem működött, és ezért szétnyomta a tartályt.
Mennyire volt meleg a motor?
Üdv.:Neo


Középen állt a mutató, aztán egyszer csak elkezdett felmenni, gondolom a vízhiány miatt!
Közben szét lett szedve a termosztátház és kivette a szerelő a termosztátot, mert rendeltem egy újat és most jön a lényeg: - a vízhőfok mutató ugyanúgy beáll középre termosztát nélkül mint termosztáttal- ilyet még nem láttam..... szerinted????


75-nél már középen áll,így 20 fok környékén felmegy addig termosztát nélkül is.


Köszi a gyors választ akkor még sincs akkora baj mint gondoltam. Mondjuk a szerelőt meg sem kérdeztem...




És tegyük hozzá, hogy 110°C-nál még ugyanúgy középen áll a mutató, mint 75°C-nál. 110°C-nál viszont már van nyomás, ami rombolhat, ha valami meghibásodik.

ignasow
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz ignasow

Törzsvendég

Elismertség: 6% (9 pont) | Hozzászólások: 143

Elküldve: 2013. június 05. szerda, 20:07


Padre323i írta:
ignasow írta:
Neo954 írta:
ignasow írta: Sziasztok! Tegnap az M3-as autópályán szétdurrant a tágulástartály a 320D-ben, szerintetek mi lehet a baj? Üdv.


Szia!
A tartály kupakjában is van egy szelep, (vagy fel tudja nyomni a kupakot a nyomás) ami ezt hivatott megakadályozni, és egy csövön keresztűl a szabadba engedi a nagynyomású gőzt. Neked az nem működött, és ezért szétnyomta a tartályt.
Mennyire volt meleg a motor?
Üdv.:Neo


Középen állt a mutató, aztán egyszer csak elkezdett felmenni, gondolom a vízhiány miatt!
Közben szét lett szedve a termosztátház és kivette a szerelő a termosztátot, mert rendeltem egy újat és most jön a lényeg: - a vízhőfok mutató ugyanúgy beáll középre termosztát nélkül mint termosztáttal- ilyet még nem láttam..... szerinted????


75-nél már középen áll,így 20 fok környékén felmegy addig termosztát nélkül is.


Köszi a gyors választ akkor még sincs akkora baj mint gondoltam. Mondjuk a szerelőt meg sem kérdeztem...




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. június 05. szerda, 20:08

Padre323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Padre323i

Fórumlakó

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 282

Elküldve: 2013. június 05. szerda, 20:05


ignasow írta:
Neo954 írta:
ignasow írta: Sziasztok! Tegnap az M3-as autópályán szétdurrant a tágulástartály a 320D-ben, szerintetek mi lehet a baj? Üdv.


Szia!
A tartály kupakjában is van egy szelep, (vagy fel tudja nyomni a kupakot a nyomás) ami ezt hivatott megakadályozni, és egy csövön keresztűl a szabadba engedi a nagynyomású gőzt. Neked az nem működött, és ezért szétnyomta a tartályt.
Mennyire volt meleg a motor?
Üdv.:Neo


Középen állt a mutató, aztán egyszer csak elkezdett felmenni, gondolom a vízhiány miatt!
Közben szét lett szedve a termosztátház és kivette a szerelő a termosztátot, mert rendeltem egy újat és most jön a lényeg: - a vízhőfok mutató ugyanúgy beáll középre termosztát nélkül mint termosztáttal- ilyet még nem láttam..... szerinted????


75-nél már középen áll,így 20 fok környékén felmegy addig termosztát nélkül is.



ignasow
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz ignasow

Törzsvendég

Elismertség: 6% (9 pont) | Hozzászólások: 143

Elküldve: 2013. június 05. szerda, 19:59


Neo954 írta:
ignasow írta: Sziasztok! Tegnap az M3-as autópályán szétdurrant a tágulástartály a 320D-ben, szerintetek mi lehet a baj? Üdv.


Szia!
A tartály kupakjában is van egy szelep, (vagy fel tudja nyomni a kupakot a nyomás) ami ezt hivatott megakadályozni, és egy csövön keresztűl a szabadba engedi a nagynyomású gőzt. Neked az nem működött, és ezért szétnyomta a tartályt.
Mennyire volt meleg a motor?
Üdv.:Neo


Középen állt a mutató, aztán egyszer csak elkezdett felmenni, gondolom a vízhiány miatt!
Közben szét lett szedve a termosztátház és kivette a szerelő a termosztátot, mert rendeltem egy újat és most jön a lényeg: - a vízhőfok mutató ugyanúgy beáll középre termosztát nélkül mint termosztáttal- ilyet még nem láttam..... szerinted????