Padre323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Padre323i

Fórumlakó

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 282

Elküldve: 2013. június 24. hétfő, 16:30


Már párszor eljátszotta a drága 20d,hogy hidegen nem indul.Teljesen összevissza,1 hétig jó,aztán hidegen nem indul,gondol egyet,1 óra után mintha mi sem történt volna.Az AC-ra gyanakodtam,tegnap kicseréltem mérőműszerrel együtt gyárira,indult-ment tegnap.Most ülök be,semmi.Milyen okok fordulhatnak elő?


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. június 22. szombat, 21:40


Tom_Sawyer írta:
Padre323i írta:
Tom_Sawyer írta: Sziasztok!

Automata váltós autómat vontatni kellett, és azóta nem méri a sebességet, és a kipörgésgátló, kézifék és az ABS visszajelző lámpa világít a műszerfalon. Ja, és a kilométert sem méri egyáltalán (ezzel együtt a fogyasztást sem). Szerintetek hol keressem a hibát? Volt valakinek hasonló tapasztalata?


Jobbik esetben egy ABS jeladó,rosszabban az ABS tömb.Ezek szoktak ilyen galibát okozni,ha tömb mondta be az unalmast akkor elvileg a váltó vészprogramban működik csak,tehát csak 3. fokozat van.Diagot neki.

Ha jól tudom,az automatát 50km/h-val 50km-t lehet vontatni.Ennyit bír el kenés nélkül,utána károsodik.




Csak kb. 1 km-t vontattuk. Amúgy rendesen megy. A furcsa, hogy a szerelő azt mondja, hogy a fékrendszerrel nem tud kapcsolatba lépni a hibaolvasóval.


biztik rendben vannak? amik a fékkel és ABS, DSC-vel kapcsolatban vannak?

Tom_Sawyer
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Tom_Sawyer

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 117

Elküldve: 2013. június 22. szombat, 21:10


Padre323i írta:
Tom_Sawyer írta: Sziasztok!

Automata váltós autómat vontatni kellett, és azóta nem méri a sebességet, és a kipörgésgátló, kézifék és az ABS visszajelző lámpa világít a műszerfalon. Ja, és a kilométert sem méri egyáltalán (ezzel együtt a fogyasztást sem). Szerintetek hol keressem a hibát? Volt valakinek hasonló tapasztalata?


Jobbik esetben egy ABS jeladó,rosszabban az ABS tömb.Ezek szoktak ilyen galibát okozni,ha tömb mondta be az unalmast akkor elvileg a váltó vészprogramban működik csak,tehát csak 3. fokozat van.Diagot neki.

Ha jól tudom,az automatát 50km/h-val 50km-t lehet vontatni.Ennyit bír el kenés nélkül,utána károsodik.






Csak kb. 1 km-t vontattuk. Amúgy rendesen megy. A furcsa, hogy a szerelő azt mondja, hogy a fékrendszerrel nem tud kapcsolatba lépni a hibaolvasóval.

Padre323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Padre323i

Fórumlakó

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 282

Elküldve: 2013. június 22. szombat, 20:36


Tom_Sawyer írta: Sziasztok!

Automata váltós autómat vontatni kellett, és azóta nem méri a sebességet, és a kipörgésgátló, kézifék és az ABS visszajelző lámpa világít a műszerfalon. Ja, és a kilométert sem méri egyáltalán (ezzel együtt a fogyasztást sem). Szerintetek hol keressem a hibát? Volt valakinek hasonló tapasztalata?


Jobbik esetben egy ABS jeladó,rosszabban az ABS tömb.Ezek szoktak ilyen galibát okozni,ha tömb mondta be az unalmast akkor elvileg a váltó vészprogramban működik csak,tehát csak 3. fokozat van.Diagot neki.

Ha jól tudom,az automatát 50km/h-val 50km-t lehet vontatni.Ennyit bír el kenés nélkül,utána károsodik.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. június 22. szombat, 20:38

Tom_Sawyer
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Tom_Sawyer

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 117

Elküldve: 2013. június 22. szombat, 20:15


Iceman írta:
Tom_Sawyer írta: Sziasztok!

Automata váltós autómat vontatni kellett, és azóta nem méri a sebességet, és a kipörgésgátló, kézifék és az ABS visszajelző lámpa világít a műszerfalon. Ja, és a kilométert sem méri egyáltalán (ezzel együtt a fogyasztást sem). Szerintetek hol keressem a hibát? Volt valakinek hasonló tapasztalata?


Nekem nemrég volt olyan, hogy nem mérte a kilométert + a fogyasztást sem. Az aksiról a kábelt levettem, kis idő után visszatettem és megjavult.


Szia!

Köszönöm a tippet, már próbáltam, de sajnos nem működött. Valakinek más ötlete?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. június 22. szombat, 19:23


Tom_Sawyer írta: Sziasztok!

Automata váltós autómat vontatni kellett, és azóta nem méri a sebességet, és a kipörgésgátló, kézifék és az ABS visszajelző lámpa világít a műszerfalon. Ja, és a kilométert sem méri egyáltalán (ezzel együtt a fogyasztást sem). Szerintetek hol keressem a hibát? Volt valakinek hasonló tapasztalata?


lehet, hogy vontatni kellett, de nem szabad!!! (bár állítólag bizonyos sebességgel lehet) annak örülj, ha csak ennyi baja lett. amúgy próbáld ki az akkis levételt, meg vissza, ahogy írták.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz Iceman

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2013. június 22. szombat, 19:12


Tom_Sawyer írta: Sziasztok!

Automata váltós autómat vontatni kellett, és azóta nem méri a sebességet, és a kipörgésgátló, kézifék és az ABS visszajelző lámpa világít a műszerfalon. Ja, és a kilométert sem méri egyáltalán (ezzel együtt a fogyasztást sem). Szerintetek hol keressem a hibát? Volt valakinek hasonló tapasztalata?


Nekem nemrég volt olyan, hogy nem mérte a kilométert + a fogyasztást sem. Az aksiról a kábelt levettem, kis idő után visszatettem és megjavult.


Tom_Sawyer
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Tom_Sawyer

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 117

Elküldve: 2013. június 22. szombat, 18:49


Sziasztok!

Automata váltós autómat vontatni kellett, és azóta nem méri a sebességet, és a kipörgésgátló, kézifék és az ABS visszajelző lámpa világít a műszerfalon. Ja, és a kilométert sem méri egyáltalán (ezzel együtt a fogyasztást sem). Szerintetek hol keressem a hibát? Volt valakinek hasonló tapasztalata?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. június 21. péntek, 18:41


Padre323i írta:
baloe írta:
nincs 34 lo különbség,a régi 129 volt ez pedig 115,sajnos nem "is csak sima i!akkor ez ijen?vagy azért lehet kulcsolni rajta?


"Sajnos" ez ilyen.Akkor nem olyan rossz,ha egy bármilyen más 1.4-1.6-ból ülsz át.Mivel egy m20-ból ültél át,kevesebbnek érzed,ez természetes.Nemrég adtam el az m43 1.6 Compactomat,közben volt egy V8-am is,amikor néha átültem az 1.6-ba,úgy éreztem felesleges nyomni neki,mert csak a benzint pazarolom.Viszont pályán szépen ment 140 körül,de akár 160-170-el is és beérte 7-8l benzinnel.
Az újabb 1.9-es motorok,a sima és az IS is más tészta.
A turbózás felejtős.Ha rádobsz egyet és nem építed hozzá a motort,a gyári nem bírja sokáig.Fogadd el,vagy válts megint nagyobbra.



a turbózást én sem úgy értetetm, hogy turbót rádobni. hanem ahogy Te írtad. de jól építhető moci.

Padre323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Padre323i

Fórumlakó

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 282

Elküldve: 2013. június 21. péntek, 07:46


baloe írta:
nincs 34 lo különbség,a régi 129 volt ez pedig 115,sajnos nem "is csak sima i!akkor ez ijen?vagy azért lehet kulcsolni rajta?


"Sajnos" ez ilyen.Akkor nem olyan rossz,ha egy bármilyen más 1.4-1.6-ból ülsz át.Mivel egy m20-ból ültél át,kevesebbnek érzed,ez természetes.Nemrég adtam el az m43 1.6 Compactomat,közben volt egy V8-am is,amikor néha átültem az 1.6-ba,úgy éreztem felesleges nyomni neki,mert csak a benzint pazarolom.Viszont pályán szépen ment 140 körül,de akár 160-170-el is és beérte 7-8l benzinnel.
Az újabb 1.9-es motorok,a sima és az IS is más tészta.
A turbózás felejtős.Ha rádobsz egyet és nem építed hozzá a motort,a gyári nem bírja sokáig.Fogadd el,vagy válts megint nagyobbra.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. június 20. csütörtök, 22:03


baloe írta:
Padre323i írta:
baloe írta: sziasztok!kb 3 hónaja vettem egy e36 318i-t.az a bajom hogy "szerintem" nem megy elég jól!elötte e30 320am volt,kis bütykóléssel ment mint a rakéta!simán füstöltem vele a 225 r17 gumikat,ez az uj meg lusta mint a lajhár!hirröl se közeliti meg a régi 20ast!szóval nem megy!tudnátok segiteni hogy mit csináljak vele,vagy törödjek bele hogy ez ijen és kész?!elöre is köszönöm a hozzászólásokat!!!


34 ló különbséget sajnos már igencsak észre lehet venni,+ a 4 hengeres eleve nyomatékszegényebb mint a 6.


nincs 34 lo különbség,a régi 129 volt ez pedig 115,sajnos nem "is csak sima i!akkor ez ijen?vagy azért lehet kulcsolni rajta?


hát ez ilyen... tudsz, pl egy turbózás. egész jól lehet ezeket a mocikat állítólag okosítani turbóval. de az a 115 ló már nincs anniy, csak 100 jobb esetben. el kell vinni kompressziót méretni esetleg az nem nagy munka és összeg, aztán legalább a motorkopás kiderül valamelyest.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1992

státusz baloe

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2013. június 20. csütörtök, 22:02


YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
Padre323i írta:
baloe írta: sziasztok!kb 3 hónaja vettem egy e36 318i-t.az a bajom hogy "szerintem" nem megy elég jól!elötte e30 320am volt,kis bütykóléssel ment mint a rakéta!simán füstöltem vele a 225 r17 gumikat,ez az uj meg lusta mint a lajhár!hirröl se közeliti meg a régi 20ast!szóval nem megy!tudnátok segiteni hogy mit csináljak vele,vagy törödjek bele hogy ez ijen és kész?!elöre is köszönöm a hozzászólásokat!!!


34 ló különbséget sajnos már igencsak észre lehet venni,+ a 4 hengeres eleve nyomatékszegényebb mint a 6.



őőő egy 4 hengeres hamarabb pörög fel, mondhatni jobban "tölt" nyomatékszegény? 15Nm különbség van, vagy 10 pl a 150lovas 6 hengeres, meg az enyém között.
az iS meg simán veri a 20i-t. tehát ha iS-ről beszélünk akkor ott valami gond van. de ilyen idős motornál a kopástól kezdve bármi lehet dugulás, szűrő, stb.


Semmi köze a hengerek számának a felpörgéshez! A lökethossz, a főtengely, lendkerék, tengelykapcsoló súlya viszont befolyásolja. Soha ne a nyomatékcsúcsot hasonlítsd össze, hanem a teljes nyomatékgörbét. Semmit sem ér a magas nyomaték, ha csak kis fordulatszám tartományban képes leadni. (nagyon szűken kellene lépcsőzni a nyomatékváltó fokozatait) A 6 hathengeresnek sokkal telítettebb a nyomatékgörbéje (szélesebb tartományban dolgozik a motorja, nagyobb fordulatszám tartományban adja le a nyomatékának legalább a 75%-át)


nah jó én sem azt írtam, hogy a hengreszám miatt pörög fel jobban, hanem hogy a 4 hengeres jobban pörög. amit leírtál okokat, az oké, de pont a 4 hengeresre igaz. a többi részét is osztom, ezek fényében írtam azt amit... de ezeket feleslegesnek tartottam leírni jelen esetben. az tény, hogy a 6 hengeres rugalmasabb nagyobb tempónál, mondjuk az enyém néha 180-ról még úgy megindul, hogy csak lesek...
a lényeg nem ez, hanem hogy a kérdező kommentjében lévő motor az melyik a natúr, vagy az iS. addig kár is ilyen dolgokról beszélni.

sima natur m40,sajnos nem is!


autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1992

státusz baloe

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2013. június 20. csütörtök, 22:00


Padre323i írta:
baloe írta: sziasztok!kb 3 hónaja vettem egy e36 318i-t.az a bajom hogy "szerintem" nem megy elég jól!elötte e30 320am volt,kis bütykóléssel ment mint a rakéta!simán füstöltem vele a 225 r17 gumikat,ez az uj meg lusta mint a lajhár!hirröl se közeliti meg a régi 20ast!szóval nem megy!tudnátok segiteni hogy mit csináljak vele,vagy törödjek bele hogy ez ijen és kész?!elöre is köszönöm a hozzászólásokat!!!


34 ló különbséget sajnos már igencsak észre lehet venni,+ a 4 hengeres eleve nyomatékszegényebb mint a 6.


nincs 34 lo különbség,a régi 129 volt ez pedig 115,sajnos nem "is csak sima i!akkor ez ijen?vagy azért lehet kulcsolni rajta?


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. június 20. csütörtök, 22:00


hancurozo írta:
YELLOW írta:
Padre323i írta:
baloe írta: sziasztok!kb 3 hónaja vettem egy e36 318i-t.az a bajom hogy "szerintem" nem megy elég jól!elötte e30 320am volt,kis bütykóléssel ment mint a rakéta!simán füstöltem vele a 225 r17 gumikat,ez az uj meg lusta mint a lajhár!hirröl se közeliti meg a régi 20ast!szóval nem megy!tudnátok segiteni hogy mit csináljak vele,vagy törödjek bele hogy ez ijen és kész?!elöre is köszönöm a hozzászólásokat!!!


34 ló különbséget sajnos már igencsak észre lehet venni,+ a 4 hengeres eleve nyomatékszegényebb mint a 6.



őőő egy 4 hengeres hamarabb pörög fel, mondhatni jobban "tölt" nyomatékszegény? 15Nm különbség van, vagy 10 pl a 150lovas 6 hengeres, meg az enyém között.
az iS meg simán veri a 20i-t. tehát ha iS-ről beszélünk akkor ott valami gond van. de ilyen idős motornál a kopástól kezdve bármi lehet dugulás, szűrő, stb.


Semmi köze a hengerek számának a felpörgéshez! A lökethossz, a főtengely, lendkerék, tengelykapcsoló súlya viszont befolyásolja. Soha ne a nyomatékcsúcsot hasonlítsd össze, hanem a teljes nyomatékgörbét. Semmit sem ér a magas nyomaték, ha csak kis fordulatszám tartományban képes leadni. (nagyon szűken kellene lépcsőzni a nyomatékváltó fokozatait) A 6 hathengeresnek sokkal telítettebb a nyomatékgörbéje (szélesebb tartományban dolgozik a motorja, nagyobb fordulatszám tartományban adja le a nyomatékának legalább a 75%-át)


nah jó én sem azt írtam, hogy a hengreszám miatt pörög fel jobban, hanem hogy a 4 hengeres jobban pörög. amit leírtál okokat, az oké, de pont a 4 hengeresre igaz. a többi részét is osztom, ezek fényében írtam azt amit... de ezeket feleslegesnek tartottam leírni jelen esetben. az tény, hogy a 6 hengeres rugalmasabb nagyobb tempónál, mondjuk az enyém néha 180-ról még úgy megindul, hogy csak lesek...
a lényeg nem ez, hanem hogy a kérdező kommentjében lévő motor az melyik a natúr, vagy az iS. addig kár is ilyen dolgokról beszélni.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2013. június 20. csütörtök, 21:52


YELLOW írta:
Padre323i írta:
baloe írta: sziasztok!kb 3 hónaja vettem egy e36 318i-t.az a bajom hogy "szerintem" nem megy elég jól!elötte e30 320am volt,kis bütykóléssel ment mint a rakéta!simán füstöltem vele a 225 r17 gumikat,ez az uj meg lusta mint a lajhár!hirröl se közeliti meg a régi 20ast!szóval nem megy!tudnátok segiteni hogy mit csináljak vele,vagy törödjek bele hogy ez ijen és kész?!elöre is köszönöm a hozzászólásokat!!!


34 ló különbséget sajnos már igencsak észre lehet venni,+ a 4 hengeres eleve nyomatékszegényebb mint a 6.



őőő egy 4 hengeres hamarabb pörög fel, mondhatni jobban "tölt" nyomatékszegény? 15Nm különbség van, vagy 10 pl a 150lovas 6 hengeres, meg az enyém között.
az iS meg simán veri a 20i-t. tehát ha iS-ről beszélünk akkor ott valami gond van. de ilyen idős motornál a kopástól kezdve bármi lehet dugulás, szűrő, stb.


Semmi köze a hengerek számának a felpörgéshez! A lökethossz, a főtengely, lendkerék, tengelykapcsoló súlya viszont befolyásolja. Soha ne a nyomatékcsúcsot hasonlítsd össze, hanem a teljes nyomatékgörbét. Semmit sem ér a magas nyomaték, ha csak kis fordulatszám tartományban képes leadni. (nagyon szűken kellene lépcsőzni a nyomatékváltó fokozatait) A 6 hathengeresnek sokkal telítettebb a nyomatékgörbéje (szélesebb tartományban dolgozik a motorja, nagyobb fordulatszám tartományban adja le a nyomatékának legalább a 75%-át)