Mike83
autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 116i
Évjárat: 2007

státusz Mike83

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2017. április 10. hétfő, 17:19


Sziasztok
BMW116I - A problémám annyi lenne, észre vettem ha az autó tovább áll akkor indításkor egy pici köszörű - kerregő hangot add ki közvetlen indítás után kb 1 másodperc - újra indítom akkor tökéletesen indul,mitől lehet ez?
(Vezérmű lánc és olaj cserélve lett 6000KM el ezelőtt) 5W30 Mobil van benne.
Vagy normális a jelenség attól hogy áll egy kicsit?


autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2006

státusz Tirtiuzi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2017. április 10. hétfő, 11:34


Sziasztok!

Az alábbi gondom van a frissen vásárolt (1 hónapja) e90 316i-vel:
Szombaton mentem vele autópályán kb 40 km-t, leparkoltam majd a következő indítás óta csörgő, fémes hang jön a kocsiból, de nem kimondottan a motorból, inkább alulról. Az erő megvan, nem gyengült, akkor lehet főleg halloni amikor elveszem a gázt és a motorfék dolgozik és csökken a fordulatszám. A kuplung egyébként csereérett, mert van hogy 1-esbe visszakapcsolva beráz, nem tudom hogy köze van-e hozzá.
Van valakinek ötete mi lehet?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2003

státusz cryingdragon

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2017. március 01. szerda, 22:08


Üdv a fórumlakóknak!
2003. decemberi E46 (316Ti) Compactom utasterében (általában csak a motor beindítását követően, nem túl hosszú ideig) különös, erős zaj hallható. Olyasmihez hasonlítanám, mint egy centrifuga hangja, vagy mintha elszakadt volna valami szíj, és valami üreges műanyag alkatrészen dobolna szaporán.
A motor fordulatszámától függetlenül kis idő múlva ez a dobolás felpörög, majd elhallgat. Leginkább hideg, vagy félig meleg motornál csinálja. Még télen kezdte, amikor elég hidegek voltak.
Semmivel nem tudom befolyásolni a hangot, tökmindegy hogy megyek, állok, felkapcsolom a lámpát vagy nem, üresben a váltó vagy sebességben, kinyomom a kuplungot vagy nem, ráadom a fűtést, vagy nem, automatikusra teszem vagy manuálisra, külső levegőt keringetek vagy belsőt, stb. Egyszercsak magától bekussol.
Azért hangsúlyozom, hogy csak az utastérben hallani, mert elvittem szerelőhöz, meghallgatta, ő kívül állt a felnyitott motortérnél, és mikor elindítottam a motort, gyakorlatilag nem hallott semmi különös rendellenest, annyit mondott, a szíjfeszítő csattanását hallotta egy pillanatra, arra azt mondta, hogy a hideg miatt lehet.
De az nem ez a zaj volt, amit én hallok belül, de erre csak utólag jöttem rá, hogy ha kiszállok, kintről egyáltalán nem hallani, belül viszont roppant erőteljes.
Megpóbáltam a telefonommal felvenni, és feltettem ide, valamennyire hallani:
http://dtp.works/noise.mp3
Elvileg az előző tulaj szerint van benne állófűtés, de én nem érzékeltem a téli hidegekben, hogy kurvagyorsan meleg lenne az autóban. Lehet hogy annak van valami baja?
Előre is köszönöm a választ!

naarjan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz naarjan

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 63

Elküldve: 2017. február 13. hétfő, 09:02


YELLOW írta:
naarjan írta:
naarjan írta:
YELLOW írta:
naarjan írta: Sziasztok!

Nem tudok már hova fordulni, mert a szerelők is tanácstalanok.
A probléma: kereszteződéshez érve, mikor benyomom a kuplungot, lemegy a fordulatszám 500 alá, majd visszaáll 670 körülire (melegen ... hidegen 720). Van mikor le is áll.
Új légtömegmérő van, folytószelep tisztítva, új solenoid szelepek, 2 éve cserélt vezérmű jeladók, 2 éve vezérléscsere, 3 éve új üzemanyagpumpa, 1 éve új szűrő, mind a 4 hengerben új gyertyák és trafók. A levegős csövek átnézve, nincs repedés sehol. 1 éves légszűrő.
Hengerekben jó kompresszió. Olajnyomás rendben. Olaj fél éve cserélve (5w40 Castrol szitetikus - tudom nem a legjobb). Karter tömítés fél éve cserélve.
A motor: N40B16
Ezen kívül jól húz, nincs más baja.
Hibakód nincs, szerelők fejet vakarnak.
Köszönöm a válaszokat előre is.


főtengely jeladó

szerk.: pedig ezt általában írja is hibának. (mondjuk nem mindegy mivel olvasnak hibát)


Köszönöm. Gondoltam erre is már. kb 4 éve volt benne cserélve, sajnos egy kóklernél. Ki tudja mit rakott bele, lehet nem gyári minőséget. De igazából nem adja a tipikus főtengely jeladós hibát, mint csere előtt. Tehát leesik akármikor a fordulat hirtelen 0-ra, akár menet közben is. Mindegy. Rendelek hozzá egy normálisat, mert már nagyon idegesítő és veszélyes...
Ha vanmég másnak is esetleg még tippe, kérem írja meg. Köszönöm


UPDATE:
Nem főtengely jeladó volt. Végre hibakódot produkált szombaton (természetesen nem villant fel a lámpa, csak "pending"-ben volt), mikor akartam cserélni. P0011 és P0386. Az egyik vezérmű jeladó lett kukás. Kikaptam, beleraktam egy másikat. Hibakód eltűnt, szépen megy a motor. Még nem teszteltem üzemmeleg állapotban, hogy csinálja-e a fordulatszám ingadozást, de az majd holnap kiderül. Addig a főtengely jeladó talonban marad.


attól, hogy a a Check Engine lámpa nem világít, még lehet hiba.
azért mondom, hogy vagy vez, vagy főtengely jeladó hiba csinál ilyet. sajnos a gyengébb minőségek van, hogy újonnan nem jók.


Eddig sem világított. Viszont pendingben ott lapultak a hibák. Ma viszont újra visszajött a P0011 ugyanúgy a ChE lámpa nélkül pendingben. Ma ránézek, hogy kicserélem a két jeladót és megnézem, hogy változik-e a hibakód a másik bankra. Ebből csak kiderül, hogy tényleg rossz-e a jeladó remélem. Valakinek esetleg még tippe?



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17576

Elküldve: 2017. február 12. vasárnap, 12:40


naarjan írta:
naarjan írta:
YELLOW írta:
naarjan írta: Sziasztok!

Nem tudok már hova fordulni, mert a szerelők is tanácstalanok.
A probléma: kereszteződéshez érve, mikor benyomom a kuplungot, lemegy a fordulatszám 500 alá, majd visszaáll 670 körülire (melegen ... hidegen 720). Van mikor le is áll.
Új légtömegmérő van, folytószelep tisztítva, új solenoid szelepek, 2 éve cserélt vezérmű jeladók, 2 éve vezérléscsere, 3 éve új üzemanyagpumpa, 1 éve új szűrő, mind a 4 hengerben új gyertyák és trafók. A levegős csövek átnézve, nincs repedés sehol. 1 éves légszűrő.
Hengerekben jó kompresszió. Olajnyomás rendben. Olaj fél éve cserélve (5w40 Castrol szitetikus - tudom nem a legjobb). Karter tömítés fél éve cserélve.
A motor: N40B16
Ezen kívül jól húz, nincs más baja.
Hibakód nincs, szerelők fejet vakarnak.
Köszönöm a válaszokat előre is.


főtengely jeladó

szerk.: pedig ezt általában írja is hibának. (mondjuk nem mindegy mivel olvasnak hibát)


Köszönöm. Gondoltam erre is már. kb 4 éve volt benne cserélve, sajnos egy kóklernél. Ki tudja mit rakott bele, lehet nem gyári minőséget. De igazából nem adja a tipikus főtengely jeladós hibát, mint csere előtt. Tehát leesik akármikor a fordulat hirtelen 0-ra, akár menet közben is. Mindegy. Rendelek hozzá egy normálisat, mert már nagyon idegesítő és veszélyes...
Ha vanmég másnak is esetleg még tippe, kérem írja meg. Köszönöm


UPDATE:
Nem főtengely jeladó volt. Végre hibakódot produkált szombaton (természetesen nem villant fel a lámpa, csak "pending"-ben volt), mikor akartam cserélni. P0011 és P0386. Az egyik vezérmű jeladó lett kukás. Kikaptam, beleraktam egy másikat. Hibakód eltűnt, szépen megy a motor. Még nem teszteltem üzemmeleg állapotban, hogy csinálja-e a fordulatszám ingadozást, de az majd holnap kiderül. Addig a főtengely jeladó talonban marad.


attól, hogy a a Check Engine lámpa nem világít, még lehet hiba.
azért mondom, hogy vagy vez, vagy főtengely jeladó hiba csinál ilyet. sajnos a gyengébb minőségek van, hogy újonnan nem jók.

naarjan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz naarjan

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 63

Elküldve: 2017. február 12. vasárnap, 12:28


naarjan írta:
YELLOW írta:
naarjan írta: Sziasztok!

Nem tudok már hova fordulni, mert a szerelők is tanácstalanok.
A probléma: kereszteződéshez érve, mikor benyomom a kuplungot, lemegy a fordulatszám 500 alá, majd visszaáll 670 körülire (melegen ... hidegen 720). Van mikor le is áll.
Új légtömegmérő van, folytószelep tisztítva, új solenoid szelepek, 2 éve cserélt vezérmű jeladók, 2 éve vezérléscsere, 3 éve új üzemanyagpumpa, 1 éve új szűrő, mind a 4 hengerben új gyertyák és trafók. A levegős csövek átnézve, nincs repedés sehol. 1 éves légszűrő.
Hengerekben jó kompresszió. Olajnyomás rendben. Olaj fél éve cserélve (5w40 Castrol szitetikus - tudom nem a legjobb). Karter tömítés fél éve cserélve.
A motor: N40B16
Ezen kívül jól húz, nincs más baja.
Hibakód nincs, szerelők fejet vakarnak.
Köszönöm a válaszokat előre is.


főtengely jeladó

szerk.: pedig ezt általában írja is hibának. (mondjuk nem mindegy mivel olvasnak hibát)


Köszönöm. Gondoltam erre is már. kb 4 éve volt benne cserélve, sajnos egy kóklernél. Ki tudja mit rakott bele, lehet nem gyári minőséget. De igazából nem adja a tipikus főtengely jeladós hibát, mint csere előtt. Tehát leesik akármikor a fordulat hirtelen 0-ra, akár menet közben is. Mindegy. Rendelek hozzá egy normálisat, mert már nagyon idegesítő és veszélyes...
Ha vanmég másnak is esetleg még tippe, kérem írja meg. Köszönöm


UPDATE:
Nem főtengely jeladó volt. Végre hibakódot produkált szombaton (természetesen nem villant fel a lámpa, csak "pending"-ben volt), mikor akartam cserélni. P0011 és P0386. Az egyik vezérmű jeladó lett kukás. Kikaptam, beleraktam egy másikat. Hibakód eltűnt, szépen megy a motor. Még nem teszteltem üzemmeleg állapotban, hogy csinálja-e a fordulatszám ingadozást, de az majd holnap kiderül. Addig a főtengely jeladó talonban marad.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz moonday75

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2017. február 11. szombat, 08:14


Üdv.
Nekem is volt ilyen probléma,kicseréltem a szelepfedél tömìtést,de a baj a vákuum szivatyúnál volt.Ott csöpögött és pont a kipufogóra.Érdekes illatosító volt az autóban




autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz Kennymayer

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2017. február 10. péntek, 10:49


gulyi írta:
RdnyBlzs írta:
naarjan írta:
RdnyBlzs írta:
naarjan írta:
RdnyBlzs írta: Sziasztok!
Fűtés, szellőztetés közben égett, poros, olajos büdös szag jön be az utastérbe. Nem mocsár szag, hanem furcsa "motor" szag. Ez mitől lehet? Hátha sikerül megjavítani alapon pollenszűrőt cseréltem és kitisztítottam a szellőzőrendszert, illetve a klímát úgy, hogy közvetlen a hőcserélőre jusson a hatóanyagból, de még mindig beszivárog a bűz. Nem folytogató a szag, de kellemetlen egy idő után. Szerintetek mi okozhatja? Köszi előre is!


Nincs egy karter csöved elrepedve?



Köszi, lehetséges, nem néztem még. Tudnál segíteni légy szíves, hogy a motor melyik részén keressem? Nem ismerem még annyira az autót, szerelő sem vagyok, így nem tudom melyik cső lehet az. N42B18A motor.


Én sem vagyok szerelő, de ha a realoemen az alvázszámod utolsó 7 karakterét beírod a "serial"-hoz, akkor kiadja a robbantott rajzát a kocsidnak.
Valami ilyet keress: http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=11_3180



Király, köszönöm!


Szia
Nekem az olaj betöltő kupak alatti tömítésnél folyt az olaj, rá a kipu csonkra.Ezt is nézd meg.


Hali!
Szelepfedél tömítés is lehet...pont ráfolyik az olaj a kipufogóra és égett szagot eregethet. Nekem a betöltő sapka és a szelepfedél is eresztette az olajat..kicseréltem mindkét tömítést és azóta megszűnt a baj.

gulyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 2005

státusz gulyi

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 27

Elküldve: 2017. február 10. péntek, 00:07


RdnyBlzs írta:
naarjan írta:
RdnyBlzs írta:
naarjan írta:
RdnyBlzs írta: Sziasztok!
Fűtés, szellőztetés közben égett, poros, olajos büdös szag jön be az utastérbe. Nem mocsár szag, hanem furcsa "motor" szag. Ez mitől lehet? Hátha sikerül megjavítani alapon pollenszűrőt cseréltem és kitisztítottam a szellőzőrendszert, illetve a klímát úgy, hogy közvetlen a hőcserélőre jusson a hatóanyagból, de még mindig beszivárog a bűz. Nem folytogató a szag, de kellemetlen egy idő után. Szerintetek mi okozhatja? Köszi előre is!


Nincs egy karter csöved elrepedve?



Köszi, lehetséges, nem néztem még. Tudnál segíteni légy szíves, hogy a motor melyik részén keressem? Nem ismerem még annyira az autót, szerelő sem vagyok, így nem tudom melyik cső lehet az. N42B18A motor.


Én sem vagyok szerelő, de ha a realoemen az alvázszámod utolsó 7 karakterét beírod a "serial"-hoz, akkor kiadja a robbantott rajzát a kocsidnak.
Valami ilyet keress: http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=11_3180



Király, köszönöm!


Szia
Nekem az olaj betöltő kupak alatti tömítésnél folyt az olaj, rá a kipu csonkra.Ezt is nézd meg.


RdnyBlzs
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2002

státusz RdnyBlzs

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2017. február 09. csütörtök, 19:42


naarjan írta:
RdnyBlzs írta:
naarjan írta:
RdnyBlzs írta: Sziasztok!
Fűtés, szellőztetés közben égett, poros, olajos büdös szag jön be az utastérbe. Nem mocsár szag, hanem furcsa "motor" szag. Ez mitől lehet? Hátha sikerül megjavítani alapon pollenszűrőt cseréltem és kitisztítottam a szellőzőrendszert, illetve a klímát úgy, hogy közvetlen a hőcserélőre jusson a hatóanyagból, de még mindig beszivárog a bűz. Nem folytogató a szag, de kellemetlen egy idő után. Szerintetek mi okozhatja? Köszi előre is!


Nincs egy karter csöved elrepedve?



Köszi, lehetséges, nem néztem még. Tudnál segíteni légy szíves, hogy a motor melyik részén keressem? Nem ismerem még annyira az autót, szerelő sem vagyok, így nem tudom melyik cső lehet az. N42B18A motor.


Én sem vagyok szerelő, de ha a realoemen az alvázszámod utolsó 7 karakterét beírod a "serial"-hoz, akkor kiadja a robbantott rajzát a kocsidnak.
Valami ilyet keress: http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=11_3180



Király, köszönöm!

naarjan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz naarjan

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 63

Elküldve: 2017. február 09. csütörtök, 17:55


RdnyBlzs írta:
naarjan írta:
RdnyBlzs írta: Sziasztok!
Fűtés, szellőztetés közben égett, poros, olajos büdös szag jön be az utastérbe. Nem mocsár szag, hanem furcsa "motor" szag. Ez mitől lehet? Hátha sikerül megjavítani alapon pollenszűrőt cseréltem és kitisztítottam a szellőzőrendszert, illetve a klímát úgy, hogy közvetlen a hőcserélőre jusson a hatóanyagból, de még mindig beszivárog a bűz. Nem folytogató a szag, de kellemetlen egy idő után. Szerintetek mi okozhatja? Köszi előre is!


Nincs egy karter csöved elrepedve?



Köszi, lehetséges, nem néztem még. Tudnál segíteni légy szíves, hogy a motor melyik részén keressem? Nem ismerem még annyira az autót, szerelő sem vagyok, így nem tudom melyik cső lehet az. N42B18A motor.


Én sem vagyok szerelő, de ha a realoemen az alvázszámod utolsó 7 karakterét beírod a "serial"-hoz, akkor kiadja a robbantott rajzát a kocsidnak.
Valami ilyet keress: http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=11_3180



RdnyBlzs
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2002

státusz RdnyBlzs

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2017. február 09. csütörtök, 16:08


naarjan írta:
RdnyBlzs írta: Sziasztok!
Fűtés, szellőztetés közben égett, poros, olajos büdös szag jön be az utastérbe. Nem mocsár szag, hanem furcsa "motor" szag. Ez mitől lehet? Hátha sikerül megjavítani alapon pollenszűrőt cseréltem és kitisztítottam a szellőzőrendszert, illetve a klímát úgy, hogy közvetlen a hőcserélőre jusson a hatóanyagból, de még mindig beszivárog a bűz. Nem folytogató a szag, de kellemetlen egy idő után. Szerintetek mi okozhatja? Köszi előre is!


Nincs egy karter csöved elrepedve?



Köszi, lehetséges, nem néztem még. Tudnál segíteni légy szíves, hogy a motor melyik részén keressem? Nem ismerem még annyira az autót, szerelő sem vagyok, így nem tudom melyik cső lehet az. N42B18A motor.

naarjan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz naarjan

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 63

Elküldve: 2017. február 09. csütörtök, 14:57


RdnyBlzs írta: Sziasztok!
Fűtés, szellőztetés közben égett, poros, olajos büdös szag jön be az utastérbe. Nem mocsár szag, hanem furcsa "motor" szag. Ez mitől lehet? Hátha sikerül megjavítani alapon pollenszűrőt cseréltem és kitisztítottam a szellőzőrendszert, illetve a klímát úgy, hogy közvetlen a hőcserélőre jusson a hatóanyagból, de még mindig beszivárog a bűz. Nem folytogató a szag, de kellemetlen egy idő után. Szerintetek mi okozhatja? Köszi előre is!


Nincs egy karter csöved elrepedve?



RdnyBlzs
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2002

státusz RdnyBlzs

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2017. február 09. csütörtök, 13:36


Sziasztok!
Fűtés, szellőztetés közben égett, poros, olajos büdös szag jön be az utastérbe. Nem mocsár szag, hanem furcsa "motor" szag. Ez mitől lehet? Hátha sikerül megjavítani alapon pollenszűrőt cseréltem és kitisztítottam a szellőzőrendszert, illetve a klímát úgy, hogy közvetlen a hőcserélőre jusson a hatóanyagból, de még mindig beszivárog a bűz. Nem folytogató a szag, de kellemetlen egy idő után. Szerintetek mi okozhatja? Köszi előre is!

naarjan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz naarjan

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 63

Elküldve: 2017. február 09. csütörtök, 11:26


YELLOW írta:
naarjan írta: Sziasztok!

Nem tudok már hova fordulni, mert a szerelők is tanácstalanok.
A probléma: kereszteződéshez érve, mikor benyomom a kuplungot, lemegy a fordulatszám 500 alá, majd visszaáll 670 körülire (melegen ... hidegen 720). Van mikor le is áll.
Új légtömegmérő van, folytószelep tisztítva, új solenoid szelepek, 2 éve cserélt vezérmű jeladók, 2 éve vezérléscsere, 3 éve új üzemanyagpumpa, 1 éve új szűrő, mind a 4 hengerben új gyertyák és trafók. A levegős csövek átnézve, nincs repedés sehol. 1 éves légszűrő.
Hengerekben jó kompresszió. Olajnyomás rendben. Olaj fél éve cserélve (5w40 Castrol szitetikus - tudom nem a legjobb). Karter tömítés fél éve cserélve.
A motor: N40B16
Ezen kívül jól húz, nincs más baja.
Hibakód nincs, szerelők fejet vakarnak.
Köszönöm a válaszokat előre is.


főtengely jeladó

szerk.: pedig ezt általában írja is hibának. (mondjuk nem mindegy mivel olvasnak hibát)


Köszönöm. Gondoltam erre is már. kb 4 éve volt benne cserélve, sajnos egy kóklernél. Ki tudja mit rakott bele, lehet nem gyári minőséget. De igazából nem adja a tipikus főtengely jeladós hibát, mint csere előtt. Tehát leesik akármikor a fordulat hirtelen 0-ra, akár menet közben is. Mindegy. Rendelek hozzá egy normálisat, mert már nagyon idegesítő és veszélyes...
Ha vanmég másnak is esetleg még tippe, kérem írja meg. Köszönöm