Elküldve: 2019. szeptember 26. csütörtök, 06:44
Sziasztok!
A következő problémával állok szembe. Maga az autó E46 318i N42-es motorral szerelt típus. A probléma egyik pillanatról a másikra jött elő váratlanúl. Olyat produkál, hogy hidegen az 1.es henger nem jár, ugrál az alapjárat, dig szerint gyújtás kimaradás van az 1-es hengerben és összegzett gyújtáshiba. Hangjából is hallatszik, hogy csak 3 henger jár. Ha bemelegszik üzemi hőfokra és leállítom majd újból elindítom akkor mennek a hengerek de az alapjárat továbbra is ingadozik bár csak kis mértékben. Hibakód törlés után nem írja vissza az adott hibakódok, de ha lehül a motor, akár az üzemi hőfok felére is, ugyan úgy 1-es henger nem jár és írja a hibakódot. (1-es henger alatt a hűtőviz felelőli hengerre gondolok) Volt benne gyertya cserélve, gyújtótrafóból vadonat újjal se működik, ezen felül felcseréltük őket egymással akkor is ugyan ez a hiba áll fent. Befecskendező szelepet is felcseréltem 1-es ből ment át a 3-as ba, nincs változás. 1-es hengerhez tartozó befecskendező szelepet kimértük és kapja a jelet (2W próba led izzóval teszteltük, teljes fénnyel felvillan). Mértünk benne kompressziót, egyformán 12bar. Lánc 45e kilóméterrel ezelőtt volt cserélve. Olajleválasztó szelep működik, a motorban van egy kis vákum, A szívósort és környezetét befújtúk féktisztitóval ezzel fals levegőre utaló hibát keresve, de eredménytelen volt. Elvittem BMW márkaszervízbe de érdemlegeset nem tudtak mondani, mire odaértem bemelegedett és nem hozta vissza a hibakódokat tesztelés közben. Mértek a szervízben üzemanyag nyomást, alapjáraton 2.5 bar ha nyomok neki gázt leesik 2-re. Szerintük AC pumpa hiba lesz. Ma délután viszem AC pumpa és szűrő cserére. Valakinek volt már hasonló hibája, vagy valami ötlet, hogy merre indúljak el. Átnéztem több topicot illetve angol fórumot de hasonlót nem találtam. Válaszotokat előre is köszönöm!