autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 523i
Évjárat: 2006

státusz hocila

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2016. május 19. csütörtök, 09:18


YELLOW írta:
hocila írta:
A szerelőhöz azóta is visszajárok egyéb ügyekkel, korrekt és érti a dolgát. A történtekből okulva azt javaslom minden kedves márkatársnak, hogy fontolja meg érdemes-e otthagyni olajcserékre, pollenszűrő cserékre súlyos tízezreket (hosszabb távon százezreket) olyan szerelőnél, aki ha valódi szakértelmet igényló probléma van, cserbenhagy, válaszra sem méltat. Ez nem a reklám helye, de ha valakinek kell a szerelő elérhetősége, privátban szívesen átadom.(Mondjuk nincs rászorulva, hogy kuncsaftokat toborozzak, mert folyamatosan tele van a műhely).


azért van az oldalon Szerviz értékelések menüpont, hogy az emberek megosszák a jó, vagy éppen rossz tapasztalataikat a márkatársakkal.

"érdemes-e otthagyni olajcserékre, pollenszűrő cserékre súlyos tízezreket (hosszabb távon százezreket) olyan szerelőnél, aki ha valódi szakértelmet igényló probléma van, cserbenhagy, válaszra sem méltat."

erre pedig azt mondom (kicsit tovább gondolva, simán valós megeshetőségek alapján), hogy lehet ott hagysz 10ezreket és a ki/le sem lesz cserélve, nem lesz elvégezve a munka. aztán megy a csodálkozás a motor generál miatt.

Antireklámot sem akartam, de ha valaki figyelmesen végigolvassa az általam leírtakat, láthatja, hogy a szervizértékelés menüpont alatt leginkább méltatott szakember volt az, akihez korábban jártam, majd a bajban nem segített. Ezzel szemben a megoldást nyújtó szerviz/szerelő nem is szerepel a listában, pedig Budapesti BMW specialista, kiterjedt ügyfélkörrel.
A második megjegyzéseddel egyetértek, annyival fűszerezve, hogy hiába vettem olyan példányt, aminek a BMW elektronikus rendszere szerint is végig követhető előélete volt, gyakori, 10-15 ezrenkénti olajcserékkel, 200 ezer után kellett neki a motorgenerál. Tehát szinte biztos, hogy nem az történt a márkaszervizben, mint amit ledokumentáltak.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. május 19. csütörtök, 08:48


hocila írta:
A szerelőhöz azóta is visszajárok egyéb ügyekkel, korrekt és érti a dolgát. A történtekből okulva azt javaslom minden kedves márkatársnak, hogy fontolja meg érdemes-e otthagyni olajcserékre, pollenszűrő cserékre súlyos tízezreket (hosszabb távon százezreket) olyan szerelőnél, aki ha valódi szakértelmet igényló probléma van, cserbenhagy, válaszra sem méltat. Ez nem a reklám helye, de ha valakinek kell a szerelő elérhetősége, privátban szívesen átadom.(Mondjuk nincs rászorulva, hogy kuncsaftokat toborozzak, mert folyamatosan tele van a műhely).


azért van az oldalon Szerviz értékelések menüpont, hogy az emberek megosszák a jó, vagy éppen rossz tapasztalataikat a márkatársakkal.

"érdemes-e otthagyni olajcserékre, pollenszűrő cserékre súlyos tízezreket (hosszabb távon százezreket) olyan szerelőnél, aki ha valódi szakértelmet igényló probléma van, cserbenhagy, válaszra sem méltat."

erre pedig azt mondom (kicsit tovább gondolva, simán valós megeshetőségek alapján), hogy lehet ott hagysz 10ezreket és a ki/le sem lesz cserélve, nem lesz elvégezve a munka. aztán megy a csodálkozás a motor generál miatt.


autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 523i
Évjárat: 2006

státusz hocila

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2016. május 19. csütörtök, 08:37


sutius írta:
hocila írta:
hil írta:
hocila írta: Sziasztok!
A napokban vettem egy E61-es 523i-t. Szép, törésmentes, Németországból származó, követhető 200 ezer km-es múlttal rendelkező példány, de úgy tűnik nincs vele szerencsém.
A motorja (N52B25A) 350 km-enként kér egy liter olajat, a váltója (manuális 6-os) kidobálja az egyes úgy tízből egyszer. Amúgy a motor szépen jár, nem tűnik erőtlennek, normális a fogyasztása. Kompressziót mérettem, az nem nagyon van
A szerelő szerint nem érdemes belefogni a motorgenerálba, olcsóbb a motorcsere bontott motorra, amit vagy találok, vagy nem...
A pénzt rászánnám arra, hogy az autó kompromisszummentesen legyen rendbe rakva, de most úgy tűnik, hogy ez is kevés: mintha az emberek kerülnék az ilyen volumenű munkákat. Most név nélkül írom (de itt is méltatott) szerelő, akihez a másik BMW-met rendszeresen hordtam rutin szervizekre, nem tud (vagy nem hajlandó) időpontot adni, a bontós akinek állítólag van ilyen motorja nem válaszol alap kérdésekre (milyen évjáratból, milyen típusból származik a motor), szóval kicsit kilátástalannak látom a helyzetet. Mindez elkeserít, mivel anyagilag is nyakig benne vagyok ebben a projektben és amúgy valóban egy remek, jobb sorsra érdemes példányról van szó.
Kérem, ha valaki tanáccsal, ötlettel, kapcsolattal, vagy esetleg saját maga tudna segíteni, az legyen kedves írni, illetve felvenni velem a kapcsolatot. Nagyon köszönöm!
Hocila 06/70/kilenc47-hat734


Sziasztok!
Én nem tudom, miért megy még mindig ez a német országi autó imádat, véleményemet már korábban kifejtettem, amit most személyes tapasztalatom is megerősített: vettem egy onnan származó, szervízkönyves autót. A oloejcsere számláló 21500 Km-t mutatott (elvileg most cserélték), az olaj szerint régebbi volt, én jobbakat szoktam ledobni. Lecseréltem természetesen, az olajszűrő ki volt keményedve és kereszten el volt törve. Az autót BMW márka szervizben szervizelték, de valahogyan az olajszűrő csere régóta nem történhetett meg. Nem gondolnám, hogy tulaj kérte így, szerintem a "szakember" egyszerűen megspórolta az árát magának. Ez azért igazán fillérbaszó eljárás, mert ő spórolt magának pár Eurót, de veszélyeztette ezzel egy motor életét.

bye:hil



Részemről nincs németországi autóimádat. Magyar magánszemélytől vettem meg, Magyarországon, az akkor két db eladó 523i touringból (E61) az egyiket. Az igaz, hogy eladásra hozta be az illető a németektől, de ez önmagában nem szólt a kiszemelt példány ellen. (Az eladó eddig korrekt volt, mindketten bukunk, én valamivel többet szívok. Ez van.)
Viszont ezek után valóban nem sok jót feltételezek a német márkaszervizről, akik 2006-tól kezdve évente egy-két bejegyzéssel igazolták 206 ezer kilométeren keresztül az autó múltját. Ha valóban mindent megkapott volna, amit bejegyeztek, most nem szívnék vele. De nem sopánkodni akarok, megoldást keresek.

Én azt mondanám, keress egy hozzáértő szerelőt és bontsd meg a motort. ha megbontod akkor már meglátod, hogy meg lehet menteni a motort vagy tényleg kuka. ha kuka akkor a bontás munkadija kidobott pénz, de meg lehet menteni a motort lehet nem kerül annyiba mint egy másik motor, ami valljuk be lehet beválik, lehet nem és akkor még ott van a kiszerelés beszerelés, papirozás ami kb annyi mint a motor...


Sziasztok! Hogy ne maradjon elvarratlan ez a szál leírom, hogy mi lett a megoldás. Megfogadva (többek között) az itt kapott tanácsokat találtam egy hozzáértő szerelőt, aki el is vállalta, nem csak hitegetett. A javítást elkezdtük a kisebb beavatkozástól :kartelgáz szelep csere, gépműhelyes hengerfej felújítás, szelpelszár szimering csere, egy db elégett szelep cseréje, új gyertyák, majd, mivel az olajfogyást ez nem oldotta meg, továbbmentünk és full motorfelújítás lett a vége, új gyűrűkészlettel, új csapágyazással és új vezérléssel. Sok idő, sok idegeskedés és sok-sok pénz ment rá, de legalább most úgy tűnik, hogy megérte, mert kiváló lett a végeredmény Azóta tettem bele 7-8 ezer km-t és ez alatt nincs kimutatható olajfogyás, teszi a dolgát.
A szerelőhöz azóta is visszajárok egyéb ügyekkel, korrekt és érti a dolgát. A történtekből okulva azt javaslom minden kedves márkatársnak, hogy fontolja meg érdemes-e otthagyni olajcserékre, pollenszűrő cserékre súlyos tízezreket (hosszabb távon százezreket) olyan szerelőnél, aki ha valódi szakértelmet igényló probléma van, cserbenhagy, válaszra sem méltat. Ez nem a reklám helye, de ha valakinek kell a szerelő elérhetősége, privátban szívesen átadom.(Mondjuk nincs rászorulva, hogy kuncsaftokat toborozzak, mert folyamatosan tele van a műhely).

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Nocsi20d

Újonc

Elismertség: 16% (2 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2016. március 26. szombat, 15:14


Sziasztok
Valaki esetleg korrekt áron működő képes e46 320d 136le adagolót?
Előre is köszönöm

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2003

státusz gabesz979

Újonc

Elismertség: 14% (1 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2016. március 11. péntek, 05:58


szotakdavid írta:
gabesz979 írta:
YELLOW írta:
gabesz979 írta: Sziasztok! Hozzáértő segítségét szeretném kérni:

E90 325i N52B25A motorkód. Szelepfedél- tömítés csere során ki kellett venni (pontos nevét nem tudom) a szelepfedél alatt található elektromos motort?? ami egy menetes orsón keresztül a vezérmű tengelyt állítja. Kérdésem, hogy ennek a motornak a nullpoziciót ill kitérést.. bármit meg kell-e adni,(tanítani kell) vagy szenzor jelek alapján automatikusan beáll?

Köszönöm.


az a Valvetronic motorja. a kérdés már volt egyszer, de nem emlékszem tisztán. így inkább nem írok erről semmit.


Igen, azaz a Valvetronic motor.



Nem àrtana neki egy valvetronic tanítàs.


Köszönöm. És hogy kell tanítani? Gyári szoftver kell hozzá? Összerakható indítható tanítás előtt? Nem lenne jó újból szétszedni. Új tömítés, csavarkészlet...

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2016. március 11. péntek, 02:38


gabesz979 írta:
YELLOW írta:
gabesz979 írta: Sziasztok! Hozzáértő segítségét szeretném kérni:

E90 325i N52B25A motorkód. Szelepfedél- tömítés csere során ki kellett venni (pontos nevét nem tudom) a szelepfedél alatt található elektromos motort?? ami egy menetes orsón keresztül a vezérmű tengelyt állítja. Kérdésem, hogy ennek a motornak a nullpoziciót ill kitérést.. bármit meg kell-e adni,(tanítani kell) vagy szenzor jelek alapján automatikusan beáll?

Köszönöm.


az a Valvetronic motorja. a kérdés már volt egyszer, de nem emlékszem tisztán. így inkább nem írok erről semmit.


Igen, azaz a Valvetronic motor.



Nem àrtana neki egy valvetronic tanítàs.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2003

státusz gabesz979

Újonc

Elismertség: 14% (1 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2016. március 10. csütörtök, 21:03


YELLOW írta:
gabesz979 írta: Sziasztok! Hozzáértő segítségét szeretném kérni:

E90 325i N52B25A motorkód. Szelepfedél- tömítés csere során ki kellett venni (pontos nevét nem tudom) a szelepfedél alatt található elektromos motort?? ami egy menetes orsón keresztül a vezérmű tengelyt állítja. Kérdésem, hogy ennek a motornak a nullpoziciót ill kitérést.. bármit meg kell-e adni,(tanítani kell) vagy szenzor jelek alapján automatikusan beáll?

Köszönöm.


az a Valvetronic motorja. a kérdés már volt egyszer, de nem emlékszem tisztán. így inkább nem írok erről semmit.


Igen, azaz a Valvetronic motor.




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. március 10. csütörtök, 20:35


gabesz979 írta: Sziasztok! Hozzáértő segítségét szeretném kérni:

E90 325i N52B25A motorkód. Szelepfedél- tömítés csere során ki kellett venni (pontos nevét nem tudom) a szelepfedél alatt található elektromos motort?? ami egy menetes orsón keresztül a vezérmű tengelyt állítja. Kérdésem, hogy ennek a motornak a nullpoziciót ill kitérést.. bármit meg kell-e adni,(tanítani kell) vagy szenzor jelek alapján automatikusan beáll?

Köszönöm.


az a Valvetronic motorja. a kérdés már volt egyszer, de nem emlékszem tisztán. így inkább nem írok erről semmit.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2003

státusz gabesz979

Újonc

Elismertség: 14% (1 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2016. március 10. csütörtök, 18:11


Sziasztok! Hozzáértő segítségét szeretném kérni:

E90 325i N52B25A motorkód. Szelepfedél- tömítés csere során ki kellett venni (pontos nevét nem tudom) a szelepfedél alatt található elektromos motort?? ami egy menetes orsón keresztül a vezérmű tengelyt állítja. Kérdésem, hogy ennek a motornak a nullpoziciót ill kitérést.. bármit meg kell-e adni,(tanítani kell) vagy szenzor jelek alapján automatikusan beáll?

Köszönöm.


szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2016. február 28. vasárnap, 19:44


Nocsi20d írta:
Nocsi20d írta:
bendeguz írta:
szotakdavid írta:
Nocsi20d írta: Sziasztok.Egy kis segitséget szeretnék kérni.320d-m van 2000-s évjárat üzemanyag van elektronikailag a gép nem hoz rá semmi hibát nem akar indulni tekeri és ennyi valaki tud rá valami meg oldást?Előre is köszönöm.


Adagoló!!! Bontott vagy felújítás.


Tankszivattyú rendes nyomást csinál?


Köszönöm a segitséget


Valaki esetleg tudna segiteni e46 320d adagoló vezérlő elektronikára lenne szükségem a száma 0 281 001 827.Előre is köszi.


Hajdúböszörmény,Hódmezővásárhely. Küld el felújításra mert oka van annak h meghalt az elektronika!!!!

Nem véletlen írtam fentebb is a felújítást,láttam már pár vp44 adagolót!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Nocsi20d

Újonc

Elismertség: 16% (2 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2016. február 28. vasárnap, 19:23


Nocsi20d írta:
bendeguz írta:
szotakdavid írta:
Nocsi20d írta: Sziasztok.Egy kis segitséget szeretnék kérni.320d-m van 2000-s évjárat üzemanyag van elektronikailag a gép nem hoz rá semmi hibát nem akar indulni tekeri és ennyi valaki tud rá valami meg oldást?Előre is köszönöm.


Adagoló!!! Bontott vagy felújítás.


Tankszivattyú rendes nyomást csinál?


Köszönöm a segitséget


Valaki esetleg tudna segiteni e46 320d adagoló vezérlő elektronikára lenne szükségem a száma 0 281 001 827.Előre is köszi.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Nocsi20d

Újonc

Elismertség: 16% (2 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2016. február 28. vasárnap, 19:19


bendeguz írta:
szotakdavid írta:
Nocsi20d írta: Sziasztok.Egy kis segitséget szeretnék kérni.320d-m van 2000-s évjárat üzemanyag van elektronikailag a gép nem hoz rá semmi hibát nem akar indulni tekeri és ennyi valaki tud rá valami meg oldást?Előre is köszönöm.


Adagoló!!! Bontott vagy felújítás.


Tankszivattyú rendes nyomást csinál?


Köszönöm a segitséget

autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 520d
Évjárat: 2003

státusz bendeguz

Újonc

Elismertség: 12% (1 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2016. február 28. vasárnap, 18:18


szotakdavid írta:
Nocsi20d írta: Sziasztok.Egy kis segitséget szeretnék kérni.320d-m van 2000-s évjárat üzemanyag van elektronikailag a gép nem hoz rá semmi hibát nem akar indulni tekeri és ennyi valaki tud rá valami meg oldást?Előre is köszönöm.


Adagoló!!! Bontott vagy felújítás.


Tankszivattyú rendes nyomást csinál?

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2016. február 27. szombat, 19:49


Nocsi20d írta: Sziasztok.Egy kis segitséget szeretnék kérni.320d-m van 2000-s évjárat üzemanyag van elektronikailag a gép nem hoz rá semmi hibát nem akar indulni tekeri és ennyi valaki tud rá valami meg oldást?Előre is köszönöm.


Adagoló!!! Bontott vagy felújítás.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Nocsi20d

Újonc

Elismertség: 16% (2 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2016. február 27. szombat, 19:20


Sziasztok.Egy kis segitséget szeretnék kérni.320d-m van 2000-s évjárat üzemanyag van elektronikailag a gép nem hoz rá semmi hibát nem akar indulni tekeri és ennyi valaki tud rá valami meg oldást?Előre is köszönöm.