autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 318is
Évjárat: 1998

státusz batigol09

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 141

Elküldve: 2012. június 04. hétfő, 16:43


Sziasztok!

Szeretnék kérdezni, megpróbálom érthetően leírni

Előfordul, hogy kb 1600 as fordulaton berezonál az autó folyamatos lassú gyorsításnál. (5.6 másodpercig) Értem ezalatt, hogy megyek kb 60 -nal és alacsony fordulaton. Ekkor ha kicsit gyorsítok, akkor jön ez a rezonálás, mintha manuális autóm lenne és például 5. ból nem pakolnék vissza pl. 4. - es fokozatba, tehát erőlködve gyorsulnék a kocsival. Szóval, ha érzem ezt a rezonálást, akkor ha leveszem a gázról lábam, akkor rögtön megszűnik, gondolom nem kap terhelést a motor...., vagy ha nagyobb gázt adok akkor is megszűnik, hiszen visszavált a váltó és szépen gyorsul ahogy kell. 2 dologra tippelek: az egyik a váltó olaj csere...nem tudom... vagy a motortartó bakok, mert hallottam, h azok is okozhatnak ilyen jellegű "remegést".

köszönöm

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2012. május 30. szerda, 12:51


RePTaiL írta:
lorand007 írta:
Tano írta:
RePTaiL írta: Hali ute!

milyen olajat kíván?


MTF-LT1, LT2 vagy LT3


Tiszteletem, milyen márka ez? nem leltem a neten igy, esetleg v.mi link? köszönöm


Jaja az engem is érdekelne, mert így csak a fórumos hsz-ket dobja ki


Ez a gyári márka. Ha bemész a szervízbe, ilyennel fogják feltölteni. Kb 1,5 liter kell a cseréhez, csak sajnos ilyen kis kiszerelésben nem kapható.

RePTaiL
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz RePTaiL

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 211

Elküldve: 2012. május 30. szerda, 10:42


lorand007 írta:
Tano írta:
RePTaiL írta: Hali ute!

milyen olajat kíván?


MTF-LT1, LT2 vagy LT3


Tiszteletem, milyen márka ez? nem leltem a neten igy, esetleg v.mi link? köszönöm


Jaja az engem is érdekelne, mert így csak a fórumos hsz-ket dobja ki

lorand007
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2004

státusz lorand007

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2012. május 30. szerda, 10:27


Tano írta:
RePTaiL írta: Hali ute!

milyen olajat kíván?


MTF-LT1, LT2 vagy LT3


Tiszteletem, milyen márka ez? nem leltem a neten igy, esetleg v.mi link? köszönöm

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2012. május 30. szerda, 06:55


RePTaiL írta: Hali ute!

milyen olajat kíván?


MTF-LT1, LT2 vagy LT3

RePTaiL
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz RePTaiL

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 211

Elküldve: 2012. május 29. kedd, 22:07


ute107 írta:
lorand007 írta: Tiszteletem mindenkinek, eszrevettem, hogy neha nem tudom behuzni kettesbe a valtot, kcsit meg kell cibaljam vagy, megegyszer neki esek, koze lehet a lendkerek kuplung cserenek ehez vagy valtoban keresem a hibat?koszonom


Igaza van Yellow (ejtsd jelló... ), egy olajcsere és pikkpakk....

Én 60e kmként cserélem. Nem nagy összeg.


Hali ute!

milyen olajat kíván?

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2012. május 29. kedd, 21:32


lorand007 írta: Tiszteletem mindenkinek, eszrevettem, hogy neha nem tudom behuzni kettesbe a valtot, kcsit meg kell cibaljam vagy, megegyszer neki esek, koze lehet a lendkerek kuplung cserenek ehez vagy valtoban keresem a hibat?koszonom


Igaza van Yellow (ejtsd jelló... ), egy olajcsere és pikkpakk....

Én 60e kmként cserélem. Nem nagy összeg.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. május 29. kedd, 17:16


lorand007 írta: Tiszteletem mindenkinek, eszrevettem, hogy neha nem tudom behuzni kettesbe a valtot, kcsit meg kell cibaljam vagy, megegyszer neki esek, koze lehet a lendkerek kuplung cserenek ehez vagy valtoban keresem a hibat?koszonom


ez inkább szinkrongyűrű, de lehet egy olajcsere is segít.

lorand007
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2004

státusz lorand007

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2012. május 29. kedd, 17:06


Tiszteletem mindenkinek, eszrevettem, hogy neha nem tudom behuzni kettesbe a valtot, kcsit meg kell cibaljam vagy, megegyszer neki esek, koze lehet a lendkerek kuplung cserenek ehez vagy valtoban keresem a hibat?koszonom

autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 535i
Évjárat: 1997

státusz rolandkvar

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2012. május 20. vasárnap, 23:52


Sziasztok!!
E39 535i aut.váltó probléma miatt lenne kérdésem!!az autót most szeretném megvenni,de.....
beteszem "D" be de nem reagál gázadáskor(nem indul az auto el...),aztán sokadik próbára hirtelen rántással elindul,de van hogy menet közben sem reagál!!erre tud valaki valami segitséget mondani??érdemes vele foglalkozni,kisebb a vagy nagy a baj???persze tudom szerelö....
elöre is köszi

gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2012. május 12. szombat, 19:28


YELLOW írta: nem ez a lényeg én is csináltam már ilyen "gyorsulást", hogy alapjáraton és váltottam felfelé a gázhoz nem értem. dízelnél lehet nem is hallani azt, amiről én beszélek, mert a motorzaj elviszi.
nem tom, hogy írjam le a jelenséget. 850-900 fordulatról lassan vagy padlózva nyomva a gázt el kezd gyorsítani. kuplunghoz nem nyúlok. a gyorsítás (szép lassú gyorsulás) első 1-2 másodpercében van az a hang, ami zavar. olyan mintha két nehezebb fémet húznál el egymáson, az elején morgósabb, aztán finomodik a hang. de mondom kb 2 sec alatt lejátszódik a folyamat. én nem emlékszem, hogy régebben csinálta volna. a motornak persze van hangja, mert alacsony a fordulat és úgy kell megindulnia, így az a kis vibrálás az oké.
majd bmw320d4 megnézi, amint eljutok hozzá. (legalábbis remélem)


Yellow, lécci had tudjam már nekem mi a lényeg! Köszönöm előre is. sajna nem tudom mi okozza a hangot a kocsidban reméljük Mikinél kiderül. de ha normál fordulaton monjuk 1500 felett nem csinálja akkor nekem gyanús hogy úgy kéne használni az autót és nem alapjáraton. még ha spórolás miatt is csinálod így lehet több kárt okozol mint amit a benyán spórolsz. ha egyáltalán spórolsz bármit is mert nem vagyok benne biztos.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. május 12. szombat, 19:16


nem ez a lényeg én is csináltam már ilyen "gyorsulást", hogy alapjáraton és váltottam felfelé a gázhoz nem értem. dízelnél lehet nem is hallani azt, amiről én beszélek, mert a motorzaj elviszi.
nem tom, hogy írjam le a jelenséget. 850-900 fordulatról lassan vagy padlózva nyomva a gázt el kezd gyorsítani. kuplunghoz nem nyúlok. a gyorsítás (szép lassú gyorsulás) első 1-2 másodpercében van az a hang, ami zavar. olyan mintha két nehezebb fémet húznál el egymáson, az elején morgósabb, aztán finomodik a hang. de mondom kb 2 sec alatt lejátszódik a folyamat. én nem emlékszem, hogy régebben csinálta volna. a motornak persze van hangja, mert alacsony a fordulat és úgy kell megindulnia, így az a kis vibrálás az oké.
majd bmw320d4 megnézi, amint eljutok hozzá. (legalábbis remélem)

gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2012. május 12. szombat, 19:16


BarG írta:
gampetibor írta:
csbalu írta:
20d-nél az alapjárat 3.-ban ilyen 30km/h-t jelent. én is szoktam 3.-ban alapjáratok kanyarodni de olyankor már nem nyomok semmilyen pedált, szépen elkanyarodik és húz. Én városban is szoktam használni araszolásnál a 3.-at alapjáraton, gyönyörűen viszi a kocsit 30-al és 4L-t ir ki a computer. 20d elinduláson kívül gyönyörűen húz alapjáraton majdnem minden fokozatban. 4. alapjáratot még nem próbáltam annak valahol 40 körül kéne lennie. 5. alapjárat már kizártnak tartom hogy elvigye a kocsit magától de annak ilyen 50-55 körül kéne lennie.



Na jó de a tiéd nagyobb moci, ráadásul diesel, tehát a nyomaték is sokkal nagyobb, tehát jobban bírja az alacsony fordulaton autózást. Mondjuk nekünk van 20d e90 is de azzal se járok alapjáraton soha.


Nem attól függ, hogy nagy-e a motor vagy kicsi. A dízeleknek olyan a szabályzása, hogy minden körülmény között megpróbálja tartani az alapjáratot - az alapjárati fordulatszámot. Ha 6.-ban vagy, akkor 6.-ban. Én alapjáratban, finom kuplunggal egészen 6.-ig gyorsítottam az 1,9pdtdi-vel, meg a 3d bmw-vel is, 1-gyel kezdve, majd végig az összes fokozaton. Ez nem azt jelenti, hogy így kell járni vele, de ha van időd, kipróbálhatod, hogy a dízel így működik. És az se biztos, hogy ez nem árt az erőátvitelnek!


az igen nem is hittem volna hogy minden fokozatban viszi én olyan 3.ig gondoltam de még sose probáltam a 20d vel sem. a 16i vel meg eszembe se jutna. a nagyobb motornál meg a nagyobb nyomaték miatt gondoltam h könyebben elviseli. de a lényegben egyetértünk


csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. május 12. szombat, 19:14


BarG írta:
gampetibor írta:
csbalu írta:
20d-nél az alapjárat 3.-ban ilyen 30km/h-t jelent. én is szoktam 3.-ban alapjáratok kanyarodni de olyankor már nem nyomok semmilyen pedált, szépen elkanyarodik és húz. Én városban is szoktam használni araszolásnál a 3.-at alapjáraton, gyönyörűen viszi a kocsit 30-al és 4L-t ir ki a computer. 20d elinduláson kívül gyönyörűen húz alapjáraton majdnem minden fokozatban. 4. alapjáratot még nem próbáltam annak valahol 40 körül kéne lennie. 5. alapjárat már kizártnak tartom hogy elvigye a kocsit magától de annak ilyen 50-55 körül kéne lennie.



Na jó de a tiéd nagyobb moci, ráadásul diesel, tehát a nyomaték is sokkal nagyobb, tehát jobban bírja az alacsony fordulaton autózást. Mondjuk nekünk van 20d e90 is de azzal se járok alapjáraton soha.


Nem attól függ, hogy nagy-e a motor vagy kicsi. A dízeleknek olyan a szabályzása, hogy minden körülmény között megpróbálja tartani az alapjáratot - az alapjárati fordulatszámot. Ha 6.-ban vagy, akkor 6.-ban. Én alapjáratban, finom kuplunggal egészen 6.-ig gyorsítottam az 1,9pdtdi-vel, meg a 3d bmw-vel is, 1-gyel kezdve, majd végig az összes fokozaton. Ez nem azt jelenti, hogy így kell járni vele, de ha van időd, kipróbálhatod, hogy a dízel így működik. És az se biztos, hogy ez nem árt az erőátvitelnek!


Sehol nem találom az interneten az e46 20d (150Le) motorkarakterisztikáját. Azt tudom hogy 2000nél jön meg a 330NM és 3500nál a 150Le de egy kicsit pontosabb adatokat szeretnék látni. Valakinek van esetleg?

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. május 12. szombat, 18:58


gampetibor írta:
csbalu írta:
20d-nél az alapjárat 3.-ban ilyen 30km/h-t jelent. én is szoktam 3.-ban alapjáratok kanyarodni de olyankor már nem nyomok semmilyen pedált, szépen elkanyarodik és húz. Én városban is szoktam használni araszolásnál a 3.-at alapjáraton, gyönyörűen viszi a kocsit 30-al és 4L-t ir ki a computer. 20d elinduláson kívül gyönyörűen húz alapjáraton majdnem minden fokozatban. 4. alapjáratot még nem próbáltam annak valahol 40 körül kéne lennie. 5. alapjárat már kizártnak tartom hogy elvigye a kocsit magától de annak ilyen 50-55 körül kéne lennie.



Na jó de a tiéd nagyobb moci, ráadásul diesel, tehát a nyomaték is sokkal nagyobb, tehát jobban bírja az alacsony fordulaton autózást. Mondjuk nekünk van 20d e90 is de azzal se járok alapjáraton soha.


Nem attól függ, hogy nagy-e a motor vagy kicsi. A dízeleknek olyan a szabályzása, hogy minden körülmény között megpróbálja tartani az alapjáratot - az alapjárati fordulatszámot. Ha 6.-ban vagy, akkor 6.-ban. Én alapjáratban, finom kuplunggal egészen 6.-ig gyorsítottam az 1,9pdtdi-vel, meg a 3d bmw-vel is, 1-gyel kezdve, majd végig az összes fokozaton. Ez nem azt jelenti, hogy így kell járni vele, de ha van időd, kipróbálhatod, hogy a dízel így működik. És az se biztos, hogy ez nem árt az erőátvitelnek!