vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2009. április 30. csütörtök, 23:44


YELLOW írta: mint korábban írtam tegnap megjött az olajam...
összehasonlítva a Longtec és Powerflow olajakatk, a Powerflow dobozon keresztül világosabb kicvsit pirosas színû volt... a Powerflow 2007-2008-as gyártású, míg a sötétebb Longtec 2009-es.
írtam a formula3000-nek, hogy miért nem frisebb olajat küldtek... felhívtak és mondták küldenek egy új gyártású olajakat (respect)
most már nálam is vannak az újak mindez 24 óra alatt.
mielõtt átvettem az olajakat összehasonlítottam a régi és új Powerflow-kat. az új színe sötétebb.

következtetés: a két olaj lehet nem egyforma?

a világosabb: lehet tisztább olaj? vagy éppen hígított?

sötétebb: koszos? vagy éppen olyannak kell lennie?

egy biztos a két eltérõ gyártású olaj színe nem egyezett. mivel dolgoztam vegyiparba, sõt BarG kollégát meg kérem, ha lehet valahol a TVK-n belül valamit ha lehet vizsgáljunk be. kíváncsi vagyok.


az mondjuk nem lehet egy realis magyarazat, hogy egy kicsit valtoztattak ez olaj osszetetelen? nem kell egyböl arra gondolni, hogy az egyik szarabb volt, vagy higitva volt stb...

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2009. április 30. csütörtök, 17:24


batuska74 írta:

Idõközben azonban már megjött a CASTROL EDGE Sport 0W-40, remélem beválik

Szerintetek mi az egészséges csereperiódus?


Szerintem meg kell venni a gyári olajat, és cserélni a szûrõkkel együtt a megadott intervallumban. Ennyi az egész. Aki esetleg jobbat tesz bele mint a gyári, biztos nem okoz bajt vele, aki meg sûrûbben cseréli, biztos nem sajnálja rá a pénzt.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. április 30. csütörtök, 16:33


Hát, ki kell, hogy ábrándítsalak, kedves Yellow kolléga.

Egy olajnak rengeteg tulajdonsága van, ebbõl egy keveset közepesen felszerelt kémiai laborokban meg lehet mérni. Lehet mérni sûrûséget, viszkozitást, desztillációs görbét, lobbanáspontot, etc. De ezek a mérések nem adnak választ a fõ kérdésre: hogyan fogja ez az olaj teljesíteni a kenõ funkcióját a motorodban? Valójában egy adott olajfajtának se kötelezõen kell ugyanolyannak lenni. Például ha két olaj 0W-30, az még lehet különbözõ, mert ez csak annyit jelent, hogy azonos SÁVBA esnek, nem pedig azt, hogy hajszálra azonosak. A színbeli különbség fakadhat abból, hogy más gyárban készültek, kicsit más alapolajokból, de attól még tökéletesen kielégíthetik a rájuk vonatkozó követelményeket. Sõt olajguruktól még azt is hallottam, hogy a PAO alapolajok majdnem víztiszta folyadékok és a gyárak direkt színezik az olajat, mert a tájékozatlan vásárló "hígabbnak" látná az olajat eredeti formájában. Vagyis ezek szerint a színnek semmi köze sincs semmihez se.
üdv

ettõl függetlenül nagyobb viszkozitásbeli különbséget ki tudunk mérni laborban, de nem leszünk sokkal okosabbak tõle

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2009. április 30. csütörtök, 07:32


mint korábban írtam tegnap megjött az olajam...
összehasonlítva a Longtec és Powerflow olajakatk, a Powerflow dobozon keresztül világosabb kicvsit pirosas színû volt... a Powerflow 2007-2008-as gyártású, míg a sötétebb Longtec 2009-es.
írtam a formula3000-nek, hogy miért nem frisebb olajat küldtek... felhívtak és mondták küldenek egy új gyártású olajakat (respect)
most már nálam is vannak az újak mindez 24 óra alatt.
mielõtt átvettem az olajakat összehasonlítottam a régi és új Powerflow-kat. az új színe sötétebb.

következtetés: a két olaj lehet nem egyforma?

a világosabb: lehet tisztább olaj? vagy éppen hígított?

sötétebb: koszos? vagy éppen olyannak kell lennie?

egy biztos a két eltérõ gyártású olaj színe nem egyezett. mivel dolgoztam vegyiparba, sõt BarG kollégát meg kérem, ha lehet valahol a TVK-n belül valamit ha lehet vizsgáljunk be. kíváncsi vagyok.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2009. április 30. csütörtök, 01:13


batuska74 írta: Szerintetek mi az egészséges csereperiódus?

Olvass vissza... Amugy megfelelo olajjal valszeg elmegy a gyari olajcsere-periodusig is, de nem hasznal, a felenel erdemes lecserelni.

batuska74

státusz batuska74

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 102

Elküldve: 2009. április 29. szerda, 23:34


Kíváncsiságképpen írtam a totalcar.hu-n az olajdokinak is, õ mit javasolna, s ezt a választ kaptam:
"Kedves Érdeklõdõ!

A gyárilag javasolt minõség BMW LL-04, LL-01 vagy LL-98. Ezek az olajok 0W30, 5W30 és 5W40-es viszkozitásokban érhetõk el. Minél alacsonyabb a W elõtti szám, annál jobban teljesít az olaj télen a mínuszokban, és minél kisebb a W utáni szám, annál kisebb olajellenállást kell az üzemmeleg motornak leküzdenie, ami az üzemanyag-fogyasztás csökkenését eredményezi. A mérleg másik serpenyõjében az van, hogy minél kisebbek ezek a számok annál valószínûbb, hogy egy kevésbé precíz illesztésekkel megtervezett vagy rosszabb állapotú tömítésekkel rendelkezõ motorban elégtelen lesz az olajnyomás és/vagy fogyaszthatja az olajat. Én olyan teljesen szintetikus olajat választanék, amelyik rendelkezik a fenti BMW minõsítések valamelyikével.

Üdv,

Olajdoki"

Idõközben azonban már megjött a CASTROL EDGE Sport 0W-40, remélem beválik

Szerintetek mi az egészséges csereperiódus?

m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2009. április 29. szerda, 20:53


Szia!

Ha tényleg 150.000 km van az autódban akkor 5w-40 es olajat tennék én bele.
Én forgalmazok gyári bmw 5w-40 es olajat. Én 525tds be is ezt használom 256.000 km után

üdv

m_attila
20-326-4882

bazsa írta: Nekem lenne egy kérdésem 97 es e36 318 tdsbemilyen olajat illene belerakni?
az autoba 150ezer van
elöre is köszi ha valaki tud valami jot mondani



Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2009. április 29. szerda, 19:23


Eapa írta: Fiúk!

Mivel elég nagy a bizalmatlanság olaj ügyben felajánlok egy lehetõséget.
Egy volt tankörtársam az ország nyugati felében CASTROL dealer.
Én mindig Tõle veszem az olajat, eredeti Castrol dobozban.
Amennyiben lenne rá igény beregisztrálna ide és lehetne Tõle olajat rendelni, postázás megoldható, sõt azt mondta, hogy a nagyobb talikra el tudna jönni, teli csomagtartóval. Szóljatok vissza.

Szia Eapa, Engem érdekelne a dolog! Az ország nyugati felében pontosan mit jelent?

státusz bazsa

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2009. április 29. szerda, 17:37


Nekem lenne egy kérdésem 97 es e36 318 tdsbemilyen olajat illene belerakni?
az autoba 150ezer van
elöre is köszi ha valaki tud valami jot mondani

státusz Szabb1

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 112

Elküldve: 2009. április 29. szerda, 16:59


Mindenki gyárt már mindenkinek sajna...
Én pl az enyémbe (Honda) csak Motul-t teszek, sztem (és mások szerint is) nagyon jó olaj, elérhetõ áron.

Öcskös a 323-ba Q8-ast tett és eddig az is rendben van.

YELLOW írta: most meg voltam az olajszûrõért (MANN), oszt aszondja a csávó, hogy ukránba csinálják a kaszrojt (Castrol) meg 5000 km után csörögni fog az ótó... nagy hantás a csávó, de van 3 BMW-jük is (X5 330d, E46 320d, E36 1.6 asszem) szal õ pl a Metabond olajat ajánlotta amibõl van BMW LL04, igaz abban tutti nincs metabond adalék, mert akkor túl olcsó lenne


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2009. április 29. szerda, 11:30


most meg voltam az olajszûrõért (MANN), oszt aszondja a csávó, hogy ukránba csinálják a kaszrojt (Castrol) meg 5000 km után csörögni fog az ótó... nagy hantás a csávó, de van 3 BMW-jük is (X5 330d, E46 320d, E36 1.6 asszem) szal õ pl a Metabond olajat ajánlotta amibõl van BMW LL04, igaz abban tutti nincs metabond adalék, mert akkor túl olcsó lenne

státusz Eapa

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 320

Elküldve: 2009. április 29. szerda, 09:48


Fiúk!

Mivel elég nagy a bizalmatlanság olaj ügyben felajánlok egy lehetõséget.
Egy volt tankörtársam az ország nyugati felében CASTROL dealer.
Én mindig Tõle veszem az olajat, eredeti Castrol dobozban.
Amennyiben lenne rá igény beregisztrálna ide és lehetne Tõle olajat rendelni, postázás megoldható, sõt azt mondta, hogy a nagyobb talikra el tudna jönni, teli csomagtartóval. Szóljatok vissza.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2009. április 29. szerda, 09:06


én nem tudom, de a hangról annyit, hogy nekem 5w-50 volt benne, vagyis még van benne, de hidegen alapjáraton szép hangja van... viszont üzemi hõfokon alapjáraton nincs szép hangja, pedig még ott is relatíve sûrû az olaj az 50-es számnak köszönhetõen... BarG azt mondta, jobb lesz a hígabb, hát én kíváncsian várom, de szerintem ugyanúgy kattogó hangú lesz a motor... vagy nem tudom


Padre323i írta:
YELLOW írta: régen csak sima SLX volt a neve, most meg azon belül Longtec Powerflow stb...


Én a gyári csomagolású 5W-30-at használom,egy csepp se fogy és gyönyörû hangja van a motornak.Bömbölõtõl vettem az olajat és nem csalódtam,pedig már 225000 km-nél járok...


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2009. április 29. szerda, 08:56


akkor ha eléri a külsõ hõmérséklet a 35 fokot, akkor álljak meg az autóval, és ne menjek tovább vele?


"Viszkozitás - Teljesítményszint

Viszkozitás:

A viszkozitási jellemzõk osztályába sorolását az Amerikai Autómérnökök Egyesülete dolgozta ki elõször. Jele: SAE.

Hidegindításkor az a legjobb, ha az olaj viszkozitása alacsony. Ez azért elõnyös, mivel csökkennek a veszteségek, könnyebb a szivattyúzhatóság és kisebb a kopás, mert gyorsabban áramlik a kenõolaj a súrlódó felületekhez.

Azokat az olajakat, amelyek ezeket a követelményeket teljesítik, téli olajaknak nevezzük és „W” (az angol winter, azaz tél szó rövidítése) betûvel jelöljük. Ezen olajok osztályozása 0W-25W-ig terjed.

Nyáron a nagy viszkozitású olajakkal érhetjük el a megfelelõ kenõhatást, besorolásuk 20W-60W-ig terjed.

Azon olajok, amelyek használata nem egy adott idõszakhoz kötött, hanem egész évben használható, többfokozatú (multigrade) olajoknak hívjuk. Jelölésükre jellemzõ, hogy egy téli és egy nyári besorolási szinttel rendelkeznek.

SAE / ºC

0W / -35
5W / -30
10W / -25
15W / -20
20W / -15
25W / -10
20 / 30
30 / 35
40 / 40
50 / 45
60 / 50

Pl. egy SAE 10W-40 viszkozitású motorolaj -25 és +40 ºC közötti hõmérséklettartományban használható.

A legfontosabb, hogy az alkalmazott olaj viszkozitási paramétereivel tisztába legyünk. Elõfordulhat, hogy télen a hõmérséklet nagyon lecsökken. Ilyenkor érdemesebb a kopás és a veszteségek csökkentése, valamint a jobb hidegindítás érdekében kisebb viszkozitású olajat használni. Nyáron ennek az ellenkezõje fordulhat elõ.

Kopott motoroknál a tömítettség viszonylagos helyreállítása érdekében a gyárilag elõirt SAE besorolás helyett ajánlatos magasabb viszkozitású olajat alkalmazni.

Teljesítmény tulajdonságok:

Arról ad jellemzést, hogy a motor mûködésébõl adódó terhelésviszonyokat, az olaj milyen mértékében képes elviselni. A motorolajok elsõ teljesítményszint szerinti osztályozását az Amerikai Olajipari Intézet dolgozta ki (API). Ez a fajta besorolási forma az eltérõ terhelési és hõmérsékleti viszonyok miatt megkülönböztet, benzinmotorokhoz és diesel motorokhoz használható olajokat.

A benzinmotorokhoz használható olajok jele „S”.
(SA , SB , SC , SD , SE , SF , SG , SH , SJ, SI)

A dieselmotorokhoz használható olajokat „C”-vel jelölik.
(CA, CB, CC, CD, CD-II, CE, CF, CF-2, CF-4, CG-4)

1990-ben került bevezetésre a CCMC besorolási norma, amelynek neve idõközben ACEA-ra módosult. (Európai Közösség Motorgyártóinak Szövetsége). Ez egy európai besorolási norma rendszer, a motorolajokat az európai viszonyoknak megfelelõen osztályozza.

Ennek a bevezetésnek az indoka, hogy Európában – ellentétben az amerikai gyártmányú motorokkal – a kis méretû, nagy fordulatszámú és nagy teljesítményû motorok terjedtek el. Így az olaj terhelése nagyobb, mivel a tömegegységre vonatkoztatott teljesítményegység nagyobb az amerikai motorokkal szemben.

A benzinmotorokhoz használható olajakat „G”-vel jelölik.
(G1, G2, G3, G4, G5)
A haszongépjármûvekhez használható motorolajakat „D”-vel jelölik.
(D1, D2, D3, D4, D5)
Nagy fordulatszámú dieselmotorokhoz használható olajok: „PD”.
(PD1, PD2)

1996-tól az ACEA (CCMC) új osztályokat vezetett be.
Benzinüzemû jármûvekhez az: A1, A2, A3.
Diesel üzemû személygépkocsikhoz a: B1, B2, B3.
Diesel haszongépjármûvekhez az új jelölés az: E1, E2, E3, E4.

A magasabb teljesítményszintû olajoknál találkozhatunk a motorgyártók specifikációval is."

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2009. április 29. szerda, 07:27


nah 22 perce vettem át az olajakat, szinte gondoltam, hogy korán hozzák...


sajnos 5 lityibõl 2 lityit 2007. szeptemberében, 3 lityit 2008 áprilisában csomagoltak... engem egy kicsit bosszant, hogy nem képesek új olajat küldeni... ami azé bosszantó mert apám H Astrájába is rendeltem 4 lityit igaz abba SLX LongTec-et, de azok 2009 februáriak...


gyorsan utána olvastam, elvileg bontatlan csomagolásban 5 évig is jók az olajak, sõt ha ideális a tárolási körülmény akár 10 év is lehet... ez szép is jó, de ha veszek valamit, akkor a legjobbat akarom

összehasonlítva a két olajat érdekes, hogy a PowerFlow 0w-30 világosabb, a LongTec 0w-30 meg sötétebb... ezek szerint csak van típusbeli különbség az olajak között


idézet BMW Power-rõl
"Uraim!
Valaki belinkelt egy olajjal foglalkozó cég honlapját.
Az AUTÓTÉKA 2000 -rõl van szó.
Castrol olajakat forgalmaznak, de feltûnõen olcsó áron.
Amit Pécsett 12e ft kapok meg, azt õk 7600 ft -ért forgalmazzák.
(TXT Softec 5w-40)
Vásárolt már valaki tõlük olajat?
Nem szeretnék befürödni, azt halottam hogy a Castrolt elõszeretettel hamisítják, lehet ez az oka az olcsóságuknak?"