Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2010. július 12. hétfő, 20:20


Egyrészt egyetértek a hozzászólásaitokkal, de:
Adalék - nem véletlenül írtam h dúrva anyag, csak óvatosan a használatával!
Mosóolaj - ez is majdnem üzemmeleg, mivel a fáradtolaj leengedését követően azonnal beöntöd. Nyilván nem használ a motornak egy nem megfelelő olaj, de itt nincs szó használatról, kb. annyit ártasz vele a motornak, mint télen egy -20 fokos hidegindítással. A maradéktalan leengedés nagyon fontos - fel kell bakolni elöl az autót így gyakorlatilag minden kifolyik, továbbá ezért írtam h majd 1 napig csöpögtetem, de vmennyi nyilván így is marad benne. Sztem kevesebbet árt az a max. fél dl nem minőségi olaj, mint a nem megfelelően leengedett, meglehetősen koszos és elhasznált minőségi fáradtolaj.
Orsóolaj - tudtommal a leghígabb olajak egyike, mosásra - a fentiek betartása esetén - sztem tökéletesen alkalmas.
Viszont BarG megoldásánál - olajteknő levétel és tisztítás nincs jobb. Továbbá: 'A lényeg, hogy se rossz minőségű olajból, se a mosóadalékból ne maradjon abban az olajban, amivel aztán járni fogsz.'

'Bocs, de a mosóolaj nem egyenlő az orsó olajjal!' - Köszi! Tudom, sztem egyszer sem állítottam h egyenlő a kettő - csupán alternatívának írtam.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. július 12. hétfő, 19:39


Zolee írta:
Mosóolaj: gyakorlatilag bármilyen olaj lehet (de benzineshez benyás, dizelhez nemtudom), a lényeg h minél hígabb legyen. A Hipermarkatjeinkben szokott lenni akcióban 5L-es noname olaj 2e Ft körül, ezzel szoktam mosni, de van kimondott mosóolaj is (orsóolaj).
Beöntöd - alapjárat, esetleg rövid ideig 1000-1500 rpm - leállít - mosóolaj leenged.
A többi úgy van ahogy írtad.



Bocs, de a mosóolaj nem egyenlő az orsó olajjal!



BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. július 12. hétfő, 18:10


Csak hogy én is beleszóljak - ezt a gyenge minőségű olajjal való öblítést én sem javasolnám. Ha nagyon gyanús, hogy tré gazdája volt a gépnek, én levetetném az olajteknőt és belenéznék. Ha csak a magad megnyugtatására csinálnál mosást, moss valami jó minőségű 0W-30-cal vagy 5W-30-cal, amit pl 5000 km után kidobsz, vagy ha kevés km-t mégy egy évben, akkor 2000 km után, majd mehet bele az újabb adag jó minőségű szintetikus. A lényeg, hogy se rossz minőségű olajból, se a mosóadalékból ne maradjon abban az olajban, amivel aztán járni fogsz.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2010. július 12. hétfő, 17:32


Zolee írta: Az adalékot mindenképp üzemmeleg motornál kell beönteni!
Mosóolaj: gyakorlatilag bármilyen olaj lehet (de benzineshez benyás, dizelhez nemtudom), a lényeg h minél hígabb legyen. A Hipermarkatjeinkben szokott lenni akcióban 5L-es noname olaj 2e Ft körül, ezzel szoktam mosni, de van kimondott mosóolaj is (orsóolaj).
Beöntöd - alapjárat, esetleg rövid ideig 1000-1500 rpm - leállít - mosóolaj leenged.
A többi úgy van ahogy írtad.



Minden normális olajnak van tisztító képességé, és olyan tulajdonsága, hogy nem engedi leülepedni a koszt. Mikor jár a motor így tudja elszállítani az olajszűrőig ahol (jó szűrő esetén) megakad.
Lehet, hogy a noname olajjal többet ártasz a motorodnak, mivel nem jár vele annyit, hogy felmelegedjen (tovább járatni meg nem biztos jó ötlet, ha az olcsó hipermarketek olaját nézem minőség szempontjából) és nem tudod maradéktalanul leengedni ami később keveredik a jó olajaddal.
orsóolajjal meg nem indítanák be még lepukkant 700e km-et futott benzinest sem nem hogy 1 diesel BMW-t.

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2010. július 12. hétfő, 17:30


Zolee írta:
YELLOW írta:
Zolee írta:
YELLOW írta:
seta írta: Sziasztok!
Végigolvastam ezt a topicot és sok hasznos infót találtam benne (thx all!)
Viszont lenne egy olyan kérdésem h szerintetek érdemes-e "átmosni" a motort olajcserekor. Főleg így h nemrég vettem (használtan) és most lesz az első olajcserém. Megér ez plusz pár liter olajat vagy sem?


mivel dízeled van talán... függ a km-től is. illetve korábban mennyire voltak becsületesek az olajcserék. én azt hallottam, ha normálisan van cserélve az olaj, és a minősége jó, és melegen van leengedve, akkor a nagyja kosz, ha van úgyis kijön vele.
a plussz olajas dolgot nem értem. van tisztító adalék,amit a régi olajhoz öntesz, mész pár km-t és leengeded. majd mehet bele az új olaj.



Én értem a plusz olajos dolgot - sőt minden olajcserénél alkalmazom is. Megéri azt a plusz pár liter olajat (mosóolaj). Seta - javaslom Te is tedd meg, pláne h nem ismerheted az autód előeéletét. Elég beleönteni mosóolajból az előírt mennyiség 1/2-2/3-át 1-2 percet járatni alapjáraton, esetleg 1-1 gázfröccs, de óvatosan. Yellow ha Te is mecsinálod, meg fogsz lepődni, h milyen koszos tud lenni a mosólaj is! A tisztító adalék jó dolog, de ésszel kell használni (elég dúrva anyag)! Csak minden 2. olajcsere alkalmával használom, akkor is csak az ajánlott mennyiség felével, de 1 métert sem megyek az autóval! - kizárólag alapjárat 5 percig és leenged - ezután jön a mosóolaj (tisztítóadaléknál sztem kötelező) - az is leenged - 1 éjszakát csöpög - friss olajjal feltölt - Kész is van! Lehet h túlzásba viszem , nem baj sztem meghálálja .


pontosan, hogy is van ez? tavaly akartam csinálni érdekes módon lebeszéltek

- tehát van egy adalék, amit hozzáöntök a bentlévő hazsnált motorolajhoz
- járatom pár percig alapjáraton (motor melegedjen be, vagy már eleve meleg legyen? gondolom azért kell alapjárat, hogy ne verje fel, amit a teknő aljáról felold...)
- leeresztem
- rakok bele pár liter mosóolajat... ez pontosan milyen olajat takar?
- majd ezt is leresztem
- és megy bele a rendes olaj


Az adalékot mindenképp üzemmeleg motornál kell beönteni!
Mosóolaj: gyakorlatilag bármilyen olaj lehet (de benzineshez benyás, dizelhez nemtudom), a lényeg h minél hígabb legyen. A Hipermarkatjeinkben szokott lenni akcióban 5L-es noname olaj 2e Ft körül, ezzel szoktam mosni, de van kimondott mosóolaj is (orsóolaj).
Beöntöd - alapjárat, esetleg rövid ideig 1000-1500 rpm - leállít - mosóolaj leenged.
A többi úgy van ahogy írtad.


Én soha nem raknék ilyen adalékokat a motorba. Ha jó minőségű olajat használsz, és időbe cseréled baj nem lehet. A diesel motor elég korán elszínezi az olajat, de ez nem baj. Az olajnak az a dolga, hogy kenjen és lebegtesse a koszt, ami majd a cserénél el is távozik a motorból. Tehát jó minőségű 0W-30-as olajat bele.

Ja, és nem árt figyelni, mert a turbó és a hidrotőkék nem igazán kedvelik az adalékokat.

Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2010. július 12. hétfő, 12:53


YELLOW írta:
Zolee írta:
YELLOW írta:
seta írta: Sziasztok!
Végigolvastam ezt a topicot és sok hasznos infót találtam benne (thx all!)
Viszont lenne egy olyan kérdésem h szerintetek érdemes-e "átmosni" a motort olajcserekor. Főleg így h nemrég vettem (használtan) és most lesz az első olajcserém. Megér ez plusz pár liter olajat vagy sem?


mivel dízeled van talán... függ a km-től is. illetve korábban mennyire voltak becsületesek az olajcserék. én azt hallottam, ha normálisan van cserélve az olaj, és a minősége jó, és melegen van leengedve, akkor a nagyja kosz, ha van úgyis kijön vele.
a plussz olajas dolgot nem értem. van tisztító adalék,amit a régi olajhoz öntesz, mész pár km-t és leengeded. majd mehet bele az új olaj.



Én értem a plusz olajos dolgot - sőt minden olajcserénél alkalmazom is. Megéri azt a plusz pár liter olajat (mosóolaj). Seta - javaslom Te is tedd meg, pláne h nem ismerheted az autód előeéletét. Elég beleönteni mosóolajból az előírt mennyiség 1/2-2/3-át 1-2 percet járatni alapjáraton, esetleg 1-1 gázfröccs, de óvatosan. Yellow ha Te is mecsinálod, meg fogsz lepődni, h milyen koszos tud lenni a mosólaj is! A tisztító adalék jó dolog, de ésszel kell használni (elég dúrva anyag)! Csak minden 2. olajcsere alkalmával használom, akkor is csak az ajánlott mennyiség felével, de 1 métert sem megyek az autóval! - kizárólag alapjárat 5 percig és leenged - ezután jön a mosóolaj (tisztítóadaléknál sztem kötelező) - az is leenged - 1 éjszakát csöpög - friss olajjal feltölt - Kész is van! Lehet h túlzásba viszem , nem baj sztem meghálálja .


pontosan, hogy is van ez? tavaly akartam csinálni érdekes módon lebeszéltek

- tehát van egy adalék, amit hozzáöntök a bentlévő hazsnált motorolajhoz
- járatom pár percig alapjáraton (motor melegedjen be, vagy már eleve meleg legyen? gondolom azért kell alapjárat, hogy ne verje fel, amit a teknő aljáról felold...)
- leeresztem
- rakok bele pár liter mosóolajat... ez pontosan milyen olajat takar?
- majd ezt is leresztem
- és megy bele a rendes olaj


Az adalékot mindenképp üzemmeleg motornál kell beönteni!
Mosóolaj: gyakorlatilag bármilyen olaj lehet (de benzineshez benyás, dizelhez nemtudom), a lényeg h minél hígabb legyen. A Hipermarkatjeinkben szokott lenni akcióban 5L-es noname olaj 2e Ft körül, ezzel szoktam mosni, de van kimondott mosóolaj is (orsóolaj).
Beöntöd - alapjárat, esetleg rövid ideig 1000-1500 rpm - leállít - mosóolaj leenged.
A többi úgy van ahogy írtad.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2010. július 12. hétfő, 11:32


Zolee írta:
YELLOW írta:
seta írta: Sziasztok!
Végigolvastam ezt a topicot és sok hasznos infót találtam benne (thx all!)
Viszont lenne egy olyan kérdésem h szerintetek érdemes-e "átmosni" a motort olajcserekor. Főleg így h nemrég vettem (használtan) és most lesz az első olajcserém. Megér ez plusz pár liter olajat vagy sem?


mivel dízeled van talán... függ a km-től is. illetve korábban mennyire voltak becsületesek az olajcserék. én azt hallottam, ha normálisan van cserélve az olaj, és a minősége jó, és melegen van leengedve, akkor a nagyja kosz, ha van úgyis kijön vele.
a plussz olajas dolgot nem értem. van tisztító adalék,amit a régi olajhoz öntesz, mész pár km-t és leengeded. majd mehet bele az új olaj.



Én értem a plusz olajos dolgot - sőt minden olajcserénél alkalmazom is. Megéri azt a plusz pár liter olajat (mosóolaj). Seta - javaslom Te is tedd meg, pláne h nem ismerheted az autód előeéletét. Elég beleönteni mosóolajból az előírt mennyiség 1/2-2/3-át 1-2 percet járatni alapjáraton, esetleg 1-1 gázfröccs, de óvatosan. Yellow ha Te is mecsinálod, meg fogsz lepődni, h milyen koszos tud lenni a mosólaj is! A tisztító adalék jó dolog, de ésszel kell használni (elég dúrva anyag)! Csak minden 2. olajcsere alkalmával használom, akkor is csak az ajánlott mennyiség felével, de 1 métert sem megyek az autóval! - kizárólag alapjárat 5 percig és leenged - ezután jön a mosóolaj (tisztítóadaléknál sztem kötelező) - az is leenged - 1 éjszakát csöpög - friss olajjal feltölt - Kész is van! Lehet h túlzásba viszem , nem baj sztem meghálálja .


pontosan, hogy is van ez? tavaly akartam csinálni érdekes módon lebeszéltek

- tehát van egy adalék, amit hozzáöntök a bentlévő hazsnált motorolajhoz
- járatom pár percig alapjáraton (motor melegedjen be, vagy már eleve meleg legyen? gondolom azért kell alapjárat, hogy ne verje fel, amit a teknő aljáról felold...)
- leeresztem
- rakok bele pár liter mosóolajat... ez pontosan milyen olajat takar?
- majd ezt is leresztem
- és megy bele a rendes olaj




Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2010. július 12. hétfő, 11:22


YELLOW írta:
seta írta: Sziasztok!
Végigolvastam ezt a topicot és sok hasznos infót találtam benne (thx all!)
Viszont lenne egy olyan kérdésem h szerintetek érdemes-e "átmosni" a motort olajcserekor. Főleg így h nemrég vettem (használtan) és most lesz az első olajcserém. Megér ez plusz pár liter olajat vagy sem?


mivel dízeled van talán... függ a km-től is. illetve korábban mennyire voltak becsületesek az olajcserék. én azt hallottam, ha normálisan van cserélve az olaj, és a minősége jó, és melegen van leengedve, akkor a nagyja kosz, ha van úgyis kijön vele.
a plussz olajas dolgot nem értem. van tisztító adalék,amit a régi olajhoz öntesz, mész pár km-t és leengeded. majd mehet bele az új olaj.



Én értem a plusz olajos dolgot - sőt minden olajcserénél alkalmazom is. Megéri azt a plusz pár liter olajat (mosóolaj). Seta - javaslom Te is tedd meg, pláne h nem ismerheted az autód előeéletét. Elég beleönteni mosóolajból az előírt mennyiség 1/2-2/3-át 1-2 percet járatni alapjáraton, esetleg 1-1 gázfröccs, de óvatosan. Yellow ha Te is mecsinálod, meg fogsz lepődni, h milyen koszos tud lenni a mosólaj is! A tisztító adalék jó dolog, de ésszel kell használni (elég dúrva anyag)! Csak minden 2. olajcsere alkalmával használom, akkor is csak az ajánlott mennyiség felével, de 1 métert sem megyek az autóval! - kizárólag alapjárat 5 percig és leenged - ezután jön a mosóolaj (tisztítóadaléknál sztem kötelező) - az is leenged - 1 éjszakát csöpög - friss olajjal feltölt - Kész is van! Lehet h túlzásba viszem , nem baj sztem meghálálja .

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2010. július 12. hétfő, 07:20


seta írta: Sziasztok!
Végigolvastam ezt a topicot és sok hasznos infót találtam benne (thx all!)
Viszont lenne egy olyan kérdésem h szerintetek érdemes-e "átmosni" a motort olajcserekor. Főleg így h nemrég vettem (használtan) és most lesz az első olajcserém. Megér ez plusz pár liter olajat vagy sem?


mivel dízeled van talán... függ a km-től is. illetve korábban mennyire voltak becsületesek az olajcserék. én azt hallottam, ha normálisan van cserélve az olaj, és a minősége jó, és melegen van leengedve, akkor a nagyja kosz, ha van úgyis kijön vele.
a plussz olajas dolgot nem értem. van tisztító adalék,amit a régi olajhoz öntesz, mész pár km-t és leengeded. majd mehet bele az új olaj.



seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2010. július 12. hétfő, 00:00


Sziasztok!
Végigolvastam ezt a topicot és sok hasznos infót találtam benne (thx all!)
Viszont lenne egy olyan kérdésem h szerintetek érdemes-e "átmosni" a motort olajcserekor. Főleg így h nemrég vettem (használtan) és most lesz az első olajcserém. Megér ez plusz pár liter olajat vagy sem?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2010. július 08. csütörtök, 17:14


Én azt tanácsolom,hogy az ősz beállta előtt mindenképpen cseréld le az olajat 5w-40 vagy 5w30-ra ! Akár lefutotta a kilométert akár nem!

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. július 08. csütörtök, 12:10


ihorvath írta: Akkor a következő olajcserénél 5w-40 -et tegyek bele? Vagy nem kellene megvárni a 15000 km-et(enyinként akarom cserélni) a 10w40-el? Nem lesz baja, ha ezután hgabb olajat teszek bele, nem fogja enni?

Akkor jól tettem, hogy gyárit vettem bele, maradok is akkor ennél.


Szerintem nincsen olyan sok Km az autódban, ami indokolná a 10w40-et. Ezt akkor szokták beletenni, ha már fogyasztja az hígabb olajat, meg ha kattognak a hydrotőkék. Mivel sűrűbb az olaj, ezért a hydrotőkéktől nem tud elmenni és ezért nem kattog, cserébe viszont rosszabb a kenés, mivel sűrűbb és ezért nem teljesen jut el mindenhová.

Nem okoskodok ezzel, én így tudom, amennyiben rosszul, úgy biztosan ki fog javítani valaki.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2010. július 08. csütörtök, 11:36


ihorvath írta: Szia!

Ez egy 30 éves szerelő, és neki már évek óta BMW-je van, egy e36-os volt eddig, most egy e46-os van.

Szépen karban van tartva az övé, tehát nem hinném hogy hanyag lenne. évek óta viszünk hozzá kocsit, és mindig ok volt. Lehet hogy egyszerüen csak van egy rossz információja, vagy elképzelése az olajokról.

Kérdésem: álljak vissza 5w40-es olajra a következő szervíznél, vagy amint lehet, cseréljem le a mostanit, és az kuka? Vagy ezek után már nem szabad bele 5w40-est tenni?


szerintem nem kell rögtön leereszteni, nem hiszem, hogy baja lenne. de nyugodtan visszaállhatsz. márcsak azért is, mert azért a 10w-40-es olajak nem olyan minőségiek, legyen bármilyen márka, mint mondjuk egy 5w-30, vagy 0w-30. ebből adódik az ár növekedés is. addig amíg nem ezsi látványosan az olajat, addig mindig a legfinomabbat, kell hazsnálni, vagy amit a könyvecskéje ír. ha eszi az olajat, akkor is először a turbót kell megnézni, nem-e ott van valami.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. július 08. csütörtök, 11:37

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Vendég2

Újonc

Elismertség: 5% (2 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2010. július 08. csütörtök, 11:31


Szia!

Ez egy 30 éves szerelő, és neki már évek óta BMW-je van, egy e36-os volt eddig, most egy e46-os van.

Szépen karban van tartva az övé, tehát nem hinném hogy hanyag lenne. évek óta viszünk hozzá kocsit, és mindig ok volt. Lehet hogy egyszerüen csak van egy rossz információja, vagy elképzelése az olajokról.

Kérdésem: álljak vissza 5w40-es olajra a következő szervíznél, vagy amint lehet, cseréljem le a mostanit, és az kuka? Vagy ezek után már nem szabad bele 5w40-est tenni?




[/quote]

az a baj igazából, hogy a többségi szerelőt két részre kell osztani. az idősebbek 40 év felett. ők még értenek a műszaki, gépészeti részéhez, illetve van elég tapasztalatuk, viszont a régi módszerek szerint gondolkoznak. sokszor egy új autó fejtörést okoz nekik. illetve eddigi tapasztalataim szerint, iylen szerelőknél nincs is 10w-40-től kisebb viszkozitású olaj, és ezt próbálják eladni.
a fiatalabb szerelő nemzedék a 40 alatti. velük az a baj, főleg a fiatalabbakkal, hogy nem azért tanultak autószerelőnek, mert érekelte őket a téma, így teljesen más mentalitással állnak a dolgokhoz. ez látszott anno a misköolci BMW szervízben is a 22-25 éves szerelőfiúkon. jobban eligazodnak az újabb autókon, de inkább a hanyagság, felületesség a jellemző rájuk.

persze tisztelet a kivételnek, mert vannak!

[/quote]



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2010. július 08. csütörtök, 11:09


lacaca írta:
ihorvath írta: Sziasztok!

2004-es évjáratú 320 dizel e46-os BMW-ben (130 ezer km) 5w30-as BMW olaj volt. Az autószerelőm azt mondta, hogy túl híg ez az olaj, ő nem javasolja beletenni, hanem inkább a BMW 10w40-est. Az indoka: túl híg az 5w40 ennyi km után, ő is 10w40est használ évek óta a dizel e46-osába. Kérdésem, hogy hibát követtem-e el, hogy hagytam rábeszélni magam, és 10w40-est töltöttünk bele?

A hozzászólásokban nem találtam 10w40-est, mindenki csak 0w40 vagy 5w40-et tesz bele...

Továbbá, kijelenthető az, hogy a castrol olajjal jobban járok mint a gyári BMW olajjal, mert az biztos ugyanaz az évek során, és biztos minőségi?


Igen!!! Komoly hibát követtél el !! Ugyanis amíg a motor nem "eszi" számottevően az olajat ,addig mindenképpen ajánlott!! a vékonyabb és jobb kenést biztosító olaj használata! Nem is tudom ,hogy egy szakember? hogy adhat ilyen buta tanácsot! Mindenképpen 5w-40 vagy inkább 5w-30 viszkozitásút használj ameddig csak lehet. És keress egy hozzáértőbb szerelőt!



az a baj igazából, hogy a többségi szerelőt két részre kell osztani. az idősebbek 40 év felett. ők még értenek a műszaki, gépészeti részéhez, illetve van elég tapasztalatuk, viszont a régi módszerek szerint gondolkoznak. sokszor egy új autó fejtörést okoz nekik. illetve eddigi tapasztalataim szerint, iylen szerelőknél nincs is 10w-40-től kisebb viszkozitású olaj, és ezt próbálják eladni.
a fiatalabb szerelő nemzedék a 40 alatti. velük az a baj, főleg a fiatalabbakkal, hogy nem azért tanultak autószerelőnek, mert érekelte őket a téma, így teljesen más mentalitással állnak a dolgokhoz. ez látszott anno a misköolci BMW szervízben is a 22-25 éves szerelőfiúkon. jobban eligazodnak az újabb autókon, de inkább a hanyagság, felületesség a jellemző rájuk.

persze tisztelet a kivételnek, mert vannak!