YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2010. december 07. kedd, 17:43


hancurozo írta:
lacaca írta: Mielőtt még azt hinnéd,hogy rossz szándékkal írtam Itt nézz utána(motorion.hu hirtelen mást nem találtam) ha nekem nem hiszel! És az iskolát ahol ezt tanultad remélem már bezárták!


Akkor az összes iskolát be kellene zárni. Mindíg ezt nézi csak mindenki. Fogalmuk sincs róla mit jelentenek a számok. De azt milyen teljesítményszintnek felel meg, azt semki. Pedig az számít igazán. Minden márkának más a surlodó felületek közötti hézag, más olajfilm réteggel dolgozik a motor (más teljesítményszintű olaj kell bele)
Dugattyúgyűrűnél, vagy szelepszár szimeringnél eszi egy motor az olajat, ahhoz mi köze van az olaj hidegben való viszkozitásához? Ha eszi az 5W30-at, a 10W30-at is fogja. (üzemi hőmérsékleten)
Teherautóhoz is van 5w40-es olaj. Beleraknád az autódba? A M.A.N. 70e km-t ír cserére. (a teljesítményszintje nem felel meg a BMW-nek) Én nem.
Mindenki annak (vagy annak a weboldalnak) hisz akinek aminek akar.


a másik, hogy kicsit túl van lihegve az olaj téma. ember fia ugye hála az internetnek, elkezd tájékozódni, csak ha elsőre rossz helyre téved utána nehéz lesz elhinni a többi dolgot.
a motor a legnagyobb kopásnak indításkor és a bemelegedési fázisig kopik a legjobban. ezért ebből a szempontból lényeges, hogy a "w" előtti szám mekkora. a "w" utáni számnak igazából normál használat mellett semmi jelentősége nincs. verseny szériában van szerepe, mert olyan hőfokú lesz az olaj, hogy a nyomás megnövekedése miatt túl gyorsan áramlik, nem vezeti majd el úgy a hőt. ott olajhűtőt használnak pont ezért.
a korszerű autók illesztései már oylanok, hogy amíg lehet 0w-30, 0w-40 olajat addig kell használni amíg csak lehet. mindig törekedjünk a jobb minőségű olaj alkalmazására. itt érdekesség, hogy sok olaj, amit jónak tartanak még mindig SJ (benzines) szintű olajokat gyártanak, míg a Castrol már SM-nél jár, ami akár lehet egy jó kis propaganda húzás is.
egy dolog biztos, hogy az olajárak azért sok mindenre utalnak, a jó,minőségi, longlife olajok nem véletlen drágák.

a korábban linkelt olvasmányaimat célszerű elolvasni.



hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2010. december 07. kedd, 17:23


lacaca írta: Mielőtt még azt hinnéd,hogy rossz szándékkal írtam Itt nézz utána(motorion.hu hirtelen mást nem találtam) ha nekem nem hiszel! És az iskolát ahol ezt tanultad remélem már bezárták!


Akkor az összes iskolát be kellene zárni. Mindíg ezt nézi csak mindenki. Fogalmuk sincs róla mit jelentenek a számok. De azt milyen teljesítményszintnek felel meg, azt semki. Pedig az számít igazán. Minden márkának más a surlodó felületek közötti hézag, más olajfilm réteggel dolgozik a motor (más teljesítményszintű olaj kell bele)
Dugattyúgyűrűnél, vagy szelepszár szimeringnél eszi egy motor az olajat, ahhoz mi köze van az olaj hidegben való viszkozitásához? Ha eszi az 5W30-at, a 10W30-at is fogja. (üzemi hőmérsékleten)
Teherautóhoz is van 5w40-es olaj. Beleraknád az autódba? A M.A.N. 70e km-t ír cserére. (a teljesítményszintje nem felel meg a BMW-nek) Én nem.
Mindenki annak (vagy annak a weboldalnak) hisz akinek aminek akar.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. december 06. hétfő, 22:53


Szép is lenne, ha egy LL01 vagy 04 minősítési igényű gépbe 10W-40-et töltene valaki. NINCS OLYAN OLAJ, AMINEK ILYEN MINŐSÍTÉSE LENNE, EZZEL A VISZKOZITÁSSAL. Egyszer majdnem 10W-60-at akartak betölteni, de ráordítottam a szerelőre, hogy vigye azt a gépem közeléből!
Ez egy reménytelen küzdelem.
(De jót lehet flame-elni rajta időnként)

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. december 06. hétfő, 22:44


lacaca írta: Mielőtt még azt hinnéd,hogy rossz szándékkal írtam Itt nézz utána(motorion.hu hirtelen mást nem találtam) ha nekem nem hiszel! És az iskolát ahol ezt tanultad remélem már bezárták!


Nem feltételeztem rossz szándékot, viszont ha nem probléma, már harmadszor nem nézek utána, esetleg majd holnap bemásolom a TIS-ből.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2010. december 06. hétfő, 22:35


Mielőtt még azt hinnéd,hogy rossz szándékkal írtam Itt nézz utána(motorion.hu hirtelen mást nem találtam) ha nekem nem hiszel! És az iskolát ahol ezt tanultad remélem már bezárták!

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. december 06. hétfő, 22:23


lacaca írta:
bmw320d4 írta:
lacaca írta: Udv bmw320d4: Amit ide idéztél az mind igaz ! Csak hogy ez nem támasztja alá amit az "olajfogyasztásról" tévesen leírtál!! Keresgélj még ! Az az igazi élmény,ha magad találsz rá az igazságra!


"Ugyanazt" írtam , mint ami a 3 cikkben van. Nem vágyok az "igazi élményre", már évekkel ezelőtt megtanultam az iskolában az igazságot.

"Ha tehát valaki azt mondja, hogy egy 5W30-as(!) olaj fogyását akarja megfékezni egy 5W40-es vagy 10W40-es olajjal, azt elhihetjük, hiszen ettől az olaj üzemi hőmérsékleten mért sűrűsége lesz magasabb. Ha azonban valaki a kopott motorunkba akar 5W40 helyett 10W40-et tölteni, hogy az ne fogyassza, egész nyugodtan utasítsuk vissza."


Ez óriási butaság! Csak kérlek ne terjeszd!



Rendben, megfogadom ezt a tanácsot is.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2010. december 06. hétfő, 22:14


bmw320d4 írta:
lacaca írta: Udv bmw320d4: Amit ide idéztél az mind igaz ! Csak hogy ez nem támasztja alá amit az "olajfogyasztásról" tévesen leírtál!! Keresgélj még ! Az az igazi élmény,ha magad találsz rá az igazságra!


"Ugyanazt" írtam , mint ami a 3 cikkben van. Nem vágyok az "igazi élményre", már évekkel ezelőtt megtanultam az iskolában az igazságot.

"Ha tehát valaki azt mondja, hogy egy 5W30-as(!) olaj fogyását akarja megfékezni egy 5W40-es vagy 10W40-es olajjal, azt elhihetjük, hiszen ettől az olaj üzemi hőmérsékleten mért sűrűsége lesz magasabb. Ha azonban valaki a kopott motorunkba akar 5W40 helyett 10W40-et tölteni, hogy az ne fogyassza, egész nyugodtan utasítsuk vissza."


Ez óriási butaság! Csak kérlek ne terjeszd!




hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. december 06. hétfő, 22:07


bmw320d4 írta: .


ITT


Hú ez nagyon jó írás volt, Köszi!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2010. december 06. hétfő, 21:48


ajánlott olvasmányaim olaj szempontból (sorry, az OFF fórum miatt, de nagyon érdekes írás):

itt az Oktatás címűt érdemes leginkább:
http://www.liqui-moly.hu/letol...dokumentum

1. rész:
http://www.mazda-auto.hu/motor...ruseg.html
2. rész:
http://www.mazda-auto.hu/motor...w-10w.html


bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. december 06. hétfő, 21:47


lacaca írta: Udv bmw320d4: Amit ide idéztél az mind igaz ! Csak hogy ez nem támasztja alá amit az "olajfogyasztásról" tévesen leírtál!! Keresgélj még ! Az az igazi élmény,ha magad találsz rá az igazságra!


"Ugyanazt" írtam , mint ami a 3 cikkben van. Nem vágyok az "igazi élményre", már évekkel ezelőtt megtanultam az iskolában az igazságot.

"Ha tehát valaki azt mondja, hogy egy 5W30-as(!) olaj fogyását akarja megfékezni egy 5W40-es vagy 10W40-es olajjal, azt elhihetjük, hiszen ettől az olaj üzemi hőmérsékleten mért sűrűsége lesz magasabb. Ha azonban valaki a kopott motorunkba akar 5W40 helyett 10W40-et tölteni, hogy az ne fogyassza, egész nyugodtan utasítsuk vissza."


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. december 06. hétfő, 21:49

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2010. december 06. hétfő, 21:44


Udv bmw320d4: Amit ide idéztél az mind igaz ! Csak hogy ez nem támasztja alá amit az "olajfogyasztásról" tévesen leírtál!! Keresgélj még ! Az az igazi élmény,ha magad találsz rá az igazságra!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2010. december 06. hétfő, 21:41


motorolajos topic-ba én is linkeltem kb 2 cikket, amit nagyon érdemes elolvasni. azt az 1-1,5 órát megéri, sok hasznosat tudtam meg belőlük...

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. december 06. hétfő, 21:27


bmw320d4 írta:
lacaca írta:
bmw320d4 írta: Olajfogyasztás szempontjából egyáltalán nincs jelentősége, hogy 0 vagy 5w, sokkal inkább a második szám fontos. Sajnos nagyon sokan tévhitben élnek.


Ennek azért még nézz utána egy kicsit. mielőtt bárkit is félrevezetnél!



Rendben, megfogadom a tanácsot.



Utánanéztem...


ITT

és találtam még 2 írást, amit érdemes elolvasni.

Mit jelent a kenőanyag viszkozitási osztálya? pl.: 5W-40
Az első szám az olaj hidegoldali viszkozitását, folyóképességét jellemzi. Minél alacsonyabb ez a szám, az olaj folyóképessége annál jobb alacsony hőmérsékleten. (hidegindításnál) Általánosságban elmondható a motorolajokról, hogy a 15-ös vagy magasabb jelzésű olajok ásványi alapú készítmények, a 10-es jelzésüek jellemzően részszintetikus technológián alapulnak, 5-ös vagy alacsonyabb hidegoldali viszkozitással pedig általában a szintetikus olajok készülnek.

Ettől azonban egyes termékek esetében lehetnek eltérések, az 5W-40 viszkozitási osztályban például fellelhető számos részszintetikus termék is.

A kötőjel utáni szám (40) egy viszonyszám, amely a motorolaj magas hőmérsékleten mutatott viszkozitására utal. Minél nagyobb ez a szám, annál kevésbé hígul fel az olaj üzemi hőmérsékleten. Az a motorolaj, amelynek viszkozitása üzemi hőmérsékleten túlságosan lecsökken, nem tudja megfelelően ellátni feladatát a motorban. A túlságosan magas melegoldali viszkozitással rendelkező kenőanyag viszont nehezíti a motor működését, ezért magasabb fogyasztást eredményez és a menetteljesítményt is ronthatja.

------------------------------------------------------------------------------------

A W-vel (Winter) jelölt olajok hidegfolyási tulajdonságai kedvezőbbek, minél kisebb a szám,
az adott olaj annál hígabb hideg körülmények között, szivattyúzhatósága jobb. Például a 20W
jelű motorolajok használata nem ajánlott, ha a környezeti hőmérséklet tartósan -10°C alá
csökken, míg a 0W jelű motorolajok -30°C hőmérsékleten is használhatók. Ahhoz azonban,
hogy a motorolaj megkapja a W-viszkozitási fokozat szerinti besorolást, meleg állapotban,
100°C-on is el kell érnie viszkozitásának az adott számjelű osztályra meghatározott
minimumot - ez nagyon fontos, hiszen működés közben a motorolaj gyorsan felmelegszik és
ekkor már a meleg viszkozitási tulajdonságainak van jelentősége. A motorolaj
melegtulajdonságainak vizsgálatakor a 100°C-on végzett vizsgálat sokkal szigorúbb: nem
csak a viszkozitás minimumát, hanem a maximumát is meghatározzák, tehát az egyes meleg
viszkozitási osztályokban a motorolajok 100°C-on mutatott folyási tulajdonságai
egyértelműbbek. Ezen kívül 150°C-on, nagy nyírási igénybevétel mellett megvizsgálják az
olajok hőstabilitását is.


bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. december 06. hétfő, 21:21


lacaca írta:
bmw320d4 írta: Olajfogyasztás szempontjából egyáltalán nincs jelentősége, hogy 0 vagy 5w, sokkal inkább a második szám fontos. Sajnos nagyon sokan tévhitben élnek.


Ennek azért még nézz utána egy kicsit. mielőtt bárkit is félrevezetnél!



Rendben, megfogadom a tanácsot.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2010. december 06. hétfő, 21:17


bmw320d4 írta:
BarG írta:
anubisz írta:
birszkip írta: Sziasztok!
Az E46 320 Ci 2,2 benzines (2001 évjárat) autómba kellene olajat cserélni. Jelenleg Castrol Edge Sport 0W-40 van benne, de ezzel az a problémám, hogy kb 5000 kilométerenként kivillan az olajlámpa, és rá kell töltenem egy litert. Normális dolog ez?
Valaki esetleg tudna ebben tanácsot adni, hogy mivel lenne érdemes próbálkozni, hogy az olajfogyást csökkentsük?
Volt, aki azt javasolta, hogy Mobil 1 5W-30-at próbáljak bele, neki azt bevált.

Köszi előre is
Üdv
Petya


0 ás olaj, hát az nagyon híg, persze hogy zabálja, nekem gyári 5-30 as van benne de ha pörgetem ez is eszi, 25000 alatt 2-3 között eszik. és is gondolkodtam 0- ba, de pont ezért nem használom,bár télen jobb mert egyből kenést ad, de nincs nagy különbség 0 -ás, és 5 -ös között.


Újra:
Jó állapotú motor gond nélkül elmegy 0-s olajjal. Az enyémben 209e van, sose kapott mást, csak 0-30, 0-40-es olajokat Castrolt-Mobilt, de leginkább Castrol 0W-40-et, 15e-ként cserélve sose kellett rátöltenem, 2-3 deci hiányzik csak a végén.
Próbáld meg az 5W-40-et, ha abból is annyit eszik, amit nem tudsz tolerálni, akkor szerelőt keress!



Olajfogyasztás szempontjából egyáltalán nincs jelentősége, hogy 0 vagy 5w, sokkal inkább a második szám fontos. Sajnos nagyon sokan tévhitben élnek.


Ennek azért még nézz utána egy kicsit. mielőtt bárkit is félrevezetnél!