YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2019. augusztus 23. péntek, 13:37


konkolyd írta:
hil írta: Sziasztok,
nem tudja valaki, hogy az N42B20 motornál a VVT excenter szenzor cseréhez le kell venni a vezérlés lánckerekét, vagy anélkül is kivehető az? Sok videót, leírást megnéztem, de nem derült ki ez.
Előre is köszi a válaszokat: hil


elvileg nem kell levenni, ki kell jönnie felfelé...
https://www.pelicanparts.com/B...lacing.htm


megnézted a képeket rendesen?
a scatlakozás lejön, de a képen is jól látszik, hogy a szelepfedelet le kell venni, mert maga a szenzor 2db csavarral a hengerfejre van fogatva.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz konkolyd

Újonc

Elismertség: 18% (11 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2019. augusztus 23. péntek, 10:02


hil írta: Sziasztok,
nem tudja valaki, hogy az N42B20 motornál a VVT excenter szenzor cseréhez le kell venni a vezérlés lánckerekét, vagy anélkül is kivehető az? Sok videót, leírást megnéztem, de nem derült ki ez.
Előre is köszi a válaszokat: hil


elvileg nem kell levenni, ki kell jönnie felfelé...
https://www.pelicanparts.com/B...lacing.htm

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2019. augusztus 23. péntek, 08:25


Sziasztok,
nem tudja valaki, hogy az N42B20 motornál a VVT excenter szenzor cseréhez le kell venni a vezérlés lánckerekét, vagy anélkül is kivehető az? Sok videót, leírást megnéztem, de nem derült ki ez.
Előre is köszi a válaszokat: hil

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2019. augusztus 14. szerda, 09:15


TomyMU írta:
YELLOW írta:
TomyMU írta:
YELLOW írta:
kaszas2006 írta: Sziasztok. Egy ideje szevedek egy hibával. Motor: N42B20A. Meleg motornál leesik 1x az alapjáratom, ha ez megtörténik nem jön többet elő amíg le nem állítom a motort és újra elundulok. Kartergáz szűrő és vanos kerék lett cserélve utána jött elő a hiba. INPA ezt dobja. 2731 - chamsaft control inlet VANOS. Valakinek van ötlete merre menjek tovább? Idegesítő mert valamikor le is fullad az auto amikor leesik a fordulat.


ez a hiba arra utalhat, hogy a szívóoldali Vanos vezérlése nem jó. Lehet a pozíció szenzor false értéket küld, vagy maga a Vanos vezérlés nem működik, pl egy rossz tömítés miatt. Vagy ugye a kerék rosszul lett felrakva, vagy elment a vezérlés. ha csak 1 foggal is, már hibát generál. viszont fura, hogy csak melegen, lehet csak kontakt hiba van.


Sziasztok! Mostanában (az elmúlt 1 hét) azt csinálja az autóm, hogy mikor beindítom (hidegen) csak dadog a motor és egy 10 mp múlva le is áll/fullad. Aztán újra indítom, akkor már jó. Ez mitől lehet? A Vanosszal lehet nekem is valami? Nekem nem volt hozzányúlva egyeltalán. (N42B18A)


check engine villog? ha igen, akkor gyújtás probléma lesz, pl trafó. így kezdte nekem is.


Ja igen az kimaradt, hogy egyeltalán semmilyen hibakód nincs.


ha megjavul, akkor nem is lesz hibakód. ezért kérdezem, hogy amikor rossz, akkor villog-e a check engine? én pl mikor kicseréltem a trafót, nem is kellett hibakódot törölni, sőt ha jól emlékszem még árnyék hibaként sem volt benne, vagy hogy lett volna vele gond. de ha úgy leállítod, amikor rossz és villogott a check engine, akkor elvileg lesz hibakód, még pedig gyújtás kimaradásra ha jól rémlik.

TomyMU
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz TomyMU

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 77

Elküldve: 2019. augusztus 13. kedd, 22:46


YELLOW írta:
TomyMU írta:
YELLOW írta:
kaszas2006 írta: Sziasztok. Egy ideje szevedek egy hibával. Motor: N42B20A. Meleg motornál leesik 1x az alapjáratom, ha ez megtörténik nem jön többet elő amíg le nem állítom a motort és újra elundulok. Kartergáz szűrő és vanos kerék lett cserélve utána jött elő a hiba. INPA ezt dobja. 2731 - chamsaft control inlet VANOS. Valakinek van ötlete merre menjek tovább? Idegesítő mert valamikor le is fullad az auto amikor leesik a fordulat.


ez a hiba arra utalhat, hogy a szívóoldali Vanos vezérlése nem jó. Lehet a pozíció szenzor false értéket küld, vagy maga a Vanos vezérlés nem működik, pl egy rossz tömítés miatt. Vagy ugye a kerék rosszul lett felrakva, vagy elment a vezérlés. ha csak 1 foggal is, már hibát generál. viszont fura, hogy csak melegen, lehet csak kontakt hiba van.


Sziasztok! Mostanában (az elmúlt 1 hét) azt csinálja az autóm, hogy mikor beindítom (hidegen) csak dadog a motor és egy 10 mp múlva le is áll/fullad. Aztán újra indítom, akkor már jó. Ez mitől lehet? A Vanosszal lehet nekem is valami? Nekem nem volt hozzányúlva egyeltalán. (N42B18A)


check engine villog? ha igen, akkor gyújtás probléma lesz, pl trafó. így kezdte nekem is.


Ja igen az kimaradt, hogy egyeltalán semmilyen hibakód nincs.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2019. augusztus 13. kedd, 22:28


TomyMU írta:
YELLOW írta:
kaszas2006 írta: Sziasztok. Egy ideje szevedek egy hibával. Motor: N42B20A. Meleg motornál leesik 1x az alapjáratom, ha ez megtörténik nem jön többet elő amíg le nem állítom a motort és újra elundulok. Kartergáz szűrő és vanos kerék lett cserélve utána jött elő a hiba. INPA ezt dobja. 2731 - chamsaft control inlet VANOS. Valakinek van ötlete merre menjek tovább? Idegesítő mert valamikor le is fullad az auto amikor leesik a fordulat.


ez a hiba arra utalhat, hogy a szívóoldali Vanos vezérlése nem jó. Lehet a pozíció szenzor false értéket küld, vagy maga a Vanos vezérlés nem működik, pl egy rossz tömítés miatt. Vagy ugye a kerék rosszul lett felrakva, vagy elment a vezérlés. ha csak 1 foggal is, már hibát generál. viszont fura, hogy csak melegen, lehet csak kontakt hiba van.


Sziasztok! Mostanában (az elmúlt 1 hét) azt csinálja az autóm, hogy mikor beindítom (hidegen) csak dadog a motor és egy 10 mp múlva le is áll/fullad. Aztán újra indítom, akkor már jó. Ez mitől lehet? A Vanosszal lehet nekem is valami? Nekem nem volt hozzányúlva egyeltalán. (N42B18A)


check engine villog? ha igen, akkor gyújtás probléma lesz, pl trafó. így kezdte nekem is.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz konkolyd

Újonc

Elismertség: 18% (11 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2019. augusztus 13. kedd, 11:38


kaszas2006 írta:
YELLOW írta:
kaszas2006 írta: Sziasztok. Egy ideje szevedek egy hibával. Motor: N42B20A. Meleg motornál leesik 1x az alapjáratom, ha ez megtörténik nem jön többet elő amíg le nem állítom a motort és újra elundulok. Kartergáz szűrő és vanos kerék lett cserélve utána jött elő a hiba. INPA ezt dobja. 2731 - chamsaft control inlet VANOS. Valakinek van ötlete merre menjek tovább? Idegesítő mert valamikor le is fullad az auto amikor leesik a fordulat.


ez a hiba arra utalhat, hogy a szívóoldali Vanos vezérlése nem jó. Lehet a pozíció szenzor false értéket küld, vagy maga a Vanos vezérlés nem működik, pl egy rossz tömítés miatt. Vagy ugye a kerék rosszul lett felrakva, vagy elment a vezérlés. ha csak 1 foggal is, már hibát generál. viszont fura, hogy csak melegen, lehet csak kontakt hiba van.


Köszi a választ, most tudtam foglalkozni kicsit az autóval, csináltam INPA-val élő adatot, a lenti linken megnézhető.

https://drive.google.com/open?...nf_103OhHF

A videó alatt az történik, hogy elindulok az autóval majd par perc után megállok, a motor megy alapjáraton. A videón 3:40-nél (alapjáraton) leesik a fordulat, majd ugyan ebben a pillanatban a Crankshaft adaption inlet bank1 -nél az érték is lejjebb esik. Ezek az értékek jók vagy a vanos kerék cserénél nem jól lett beállítva a vezérlés?


Ha a vanos kerék csere előtt nem volt ez a hiba, akkor ott lesz a baj. Aki csinálta a cserét az rendes vezérlés rögzítővel rakta össze, vagy csak bejelölte ahogy levette és úgy vissza? Trükkös mert ezeken nincsenek fogak, bordák, stiftek, úgy rakod fel ahogy akarod ezért kell hozzá a célszerszám, az állítja be a megfelelő pozíciót...
Én magamnak csináltam a vezérlés cserét, persze vezérlés rögzítő szerszámmal, elsőre hibátlan lett, azóta sincs baj vele, már 20 ezer km-t mentem vele kb...


TomyMU
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz TomyMU

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 77

Elküldve: 2019. augusztus 13. kedd, 11:32


YELLOW írta:
kaszas2006 írta: Sziasztok. Egy ideje szevedek egy hibával. Motor: N42B20A. Meleg motornál leesik 1x az alapjáratom, ha ez megtörténik nem jön többet elő amíg le nem állítom a motort és újra elundulok. Kartergáz szűrő és vanos kerék lett cserélve utána jött elő a hiba. INPA ezt dobja. 2731 - chamsaft control inlet VANOS. Valakinek van ötlete merre menjek tovább? Idegesítő mert valamikor le is fullad az auto amikor leesik a fordulat.


ez a hiba arra utalhat, hogy a szívóoldali Vanos vezérlése nem jó. Lehet a pozíció szenzor false értéket küld, vagy maga a Vanos vezérlés nem működik, pl egy rossz tömítés miatt. Vagy ugye a kerék rosszul lett felrakva, vagy elment a vezérlés. ha csak 1 foggal is, már hibát generál. viszont fura, hogy csak melegen, lehet csak kontakt hiba van.


Sziasztok! Mostanában (az elmúlt 1 hét) azt csinálja az autóm, hogy mikor beindítom (hidegen) csak dadog a motor és egy 10 mp múlva le is áll/fullad. Aztán újra indítom, akkor már jó. Ez mitől lehet? A Vanosszal lehet nekem is valami? Nekem nem volt hozzányúlva egyeltalán. (N42B18A)



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. augusztus 13. kedd, 15:51

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz kaszas2006

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2019. augusztus 04. vasárnap, 10:47


YELLOW írta:
kaszas2006 írta: Sziasztok. Egy ideje szevedek egy hibával. Motor: N42B20A. Meleg motornál leesik 1x az alapjáratom, ha ez megtörténik nem jön többet elő amíg le nem állítom a motort és újra elundulok. Kartergáz szűrő és vanos kerék lett cserélve utána jött elő a hiba. INPA ezt dobja. 2731 - chamsaft control inlet VANOS. Valakinek van ötlete merre menjek tovább? Idegesítő mert valamikor le is fullad az auto amikor leesik a fordulat.


ez a hiba arra utalhat, hogy a szívóoldali Vanos vezérlése nem jó. Lehet a pozíció szenzor false értéket küld, vagy maga a Vanos vezérlés nem működik, pl egy rossz tömítés miatt. Vagy ugye a kerék rosszul lett felrakva, vagy elment a vezérlés. ha csak 1 foggal is, már hibát generál. viszont fura, hogy csak melegen, lehet csak kontakt hiba van.


Köszi a választ, most tudtam foglalkozni kicsit az autóval, csináltam INPA-val élő adatot, a lenti linken megnézhető.

https://drive.google.com/open?...nf_103OhHF

A videó alatt az történik, hogy elindulok az autóval majd par perc után megállok, a motor megy alapjáraton. A videón 3:40-nél (alapjáraton) leesik a fordulat, majd ugyan ebben a pillanatban a Crankshaft adaption inlet bank1 -nél az érték is lejjebb esik. Ezek az értékek jók vagy a vanos kerék cserénél nem jól lett beállítva a vezérlés?


autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2007

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2019. augusztus 01. csütörtök, 22:24


Hát igen van benne igaz ez tuti! Az ember már csak annak hihet amit ő maga csinál vagy amit lát a két szemével! Mondjuk nálam nem hinném hogy idő előtt cserélt volna mert ez a 24000 km megmagyarázza a hibákat amivel vettem! Pl szelepszár szimering...mert ahogy halottam sokat rásegít az is a kikeményedéshez hogy húzta halasztotta az olajcserét!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2019. augusztus 01. csütörtök, 22:16


peti9577 írta: Nekem novemberben volt teljes motor felújítás!(370e Ft)
Mert ette az olajat illetve füstölt mint a gőzgép...
Mert ugy van ahogy mondod.. az az idióta német csak akkor vitte amikor az a 24000km es olajcsere intervallum letelt... egy cseppel se előbb... ez a szervizkönyv ben tisztán leírták a szervízben! Én meg nem sajnálom tőle a legjobbat! 8000km mentem kb eddig november óta! De már a kocsiban van 5 liter twin power turbo sae 5w30 BMW longlife-04(BMW márkaszervíz ajánlotta,mikor rendbe pakolta a motort ő is ezt tett bele)illetve a mann filter olajszűrő és szerintem nem fogja elérni a 10e km de már friss olaj lesz benne!


tudod mi a baj?
igaz nem BMW, de fater új autójánál mondták mikor átvettük, vagyis én kérdezgettem. ugye neki 30ezer km vagy 1 év. jó mi 5800 km-t mentünk 1 év alatt. de az a lényeg, hogy ha 10 vagy 15ezernél szeretné lecserélni, de mondjuk ezt fél éves korában, akkor nem cserélik le. WTF? és magadnak sem csinálhatod meg, mert olyan szűrű van benne, amit figyelnek és az csak a szalonban kapható. és ha máshol cserélteted és nem az a szűrő van benne, akkor ugrik a gari. ezt csak azért írtam, hogy azért tudok olyan német tulajdonost, hogy a szervizkönyvben a hivatalos km-ek szerepelnek, de ő felénél már csinált egy olajcserét maszekba. lehet BMW-nél nem vesződött el a gari emiatt. szóval előfordulhat, hogy más van, mint amit a szervizkönyv mutat. persze lehet olyan is, hogy 90ezret futott motorban még az eredeti szűrő volt, az olajcsere is kérdéses, de a szervizfüzetben már a 3. csere lett volna.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2007

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2019. augusztus 01. csütörtök, 22:00


Nekem novemberben volt teljes motor felújítás!(370e Ft)
Mert ette az olajat illetve füstölt mint a gőzgép...
Mert ugy van ahogy mondod.. az az idióta német csak akkor vitte amikor az a 24000km es olajcsere intervallum letelt... egy cseppel se előbb... ez a szervizkönyv ben tisztán leírták a szervízben! Én meg nem sajnálom tőle a legjobbat! 8000km mentem kb eddig november óta! De már a kocsiban van 5 liter twin power turbo sae 5w30 BMW longlife-04(BMW márkaszervíz ajánlotta,mikor rendbe pakolta a motort ő is ezt tett bele)illetve a mann filter olajszűrő és szerintem nem fogja elérni a 10e km de már friss olaj lesz benne!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2019. augusztus 01. csütörtök, 18:26


peti9577 írta: Köszönöm a válaszod! Én már kb az életemet rákötöttem! Csak kíváncsi vagyok mire számoljak még!!
A jó olaj az mit takar? Gyári 5w30?


az 5w-30 csak egy viszkozitás. ACEA, API besorolás fontosabb. ACEA A3 kell nekünk, ha csak C3 van ráírva, megfelel az A3-nak is. de kis betűvel az is rajta van. API SL vagy jobb kell az az SM, SN. 0w-30, 0w-40, 5w-30, 5w-40 körül bármelyik jó lehet.
Én azt szoktam mondani, aki ősszel és tavasszal scerél oaljat és a motor jó állapotban van, az ősszel 0w-30-at tegyen bele, tavasszal pedig 5w-40. Így nyárra olcsóbban megússza. de az 5w-30 az aranyközépút. a lényeg, hogy ACEA, API szabványok jók legyenek. ha van BMW jóváhagyása az olajnak, az plusz pont.
az a baj amúgy, hogy a német nem viszi el hamarabb mint jelezne az autó. de ott is török, román szerelő dolgozik vele, aki ugyanúgy elcsalja a dolgokat. megnézik a színét az olajnak, oszt annyi. vagy szűrőt nem cserél, pedig az nagyon nagy hiba. ugyanis benzinesnél nem színezi be az olajat pár 100km után a motor, mint a dízelnél. nekem most kb 6-7ezer km van az olajban, de alig van elszíneződve. mondjuk ha korábban rossz olaj volt a motorban, és sok lerakódás keletkezett, majd belekerül egy jó, minőségi olaj, akkor feloldja azt és elszíneződhet. jó olaj? ami márkásabb, nem a teszkó gazdaságos.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2007

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2019. augusztus 01. csütörtök, 16:42


Köszönöm a válaszod! Én már kb az életemet rákötöttem! Csak kíváncsi vagyok mire számoljak még!!
A jó olaj az mit takar? Gyári 5w30?



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2019. augusztus 01. csütörtök, 14:27


peti9577 írta: Sziasztok!
N46b18a motornál mire kell figyelni? Illetve milyen hibák fordulnak elő? Lehet vele csapatni (hogy el ne lustuljon) vagy jobb normális ember módjára hajtani?


de sokszor leírtam már...
én már most nem vennék 15+ évesen 150ezer+ km-rel.
amúgy jó motor lenne. lehet vele takarékosan járni, és ha kell, akkor megy is, elég az ereje.
hibák? mint minden más benzin motornál x2. trafó probléma, az sok motor esetén gond. valvetronic rendszerből bármi. szereti a jó olajat és max 15ezrenkénti cserét. ez a Vanos-nak is jót tesz. meg kell nézni alaposan az olaj nem csöpög-e valahol, mert az is tud számos helyen. Főtengely szimmering, hengerfej, karter tömítés, valvetronic szenzor csatlakozó, vákuumpumpa tömítés hátul, Vanos szelepek tövében. ha túl tiszta a motor, akkor gyanús lehet. kartergázszűrő alapjárati problémák, macerás kiszedni, a fél motort, az egész szívósort le kell bontani.
ha nincs vele baj, akkor precíz kis szerszám. viszont ha rossz a valvetronic, az autó simán használható tovább. mint egy normális fojtószelepes motor működik tovább. ja és hajlamos lehet láncátugrásra.