PTamas7894
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz PTamas7894

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 43

Elküldve: 2021. augusztus 27. péntek, 20:51


Sziasztok,

Az alábbi jelenségre keresem a választ:
Miért van az hogy ha az autó több napot áll, (min3-4) akkor bemelegedés után is az első ujraindításig erőtlenebb a kocsi illetve jobban kerreg, mint ahogy szokott, talán a vanos mintha hangosabb lenne. Ha újraindítom hibátlan.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2021. augusztus 27. péntek, 20:52

sutius
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz sutius

Törzsvendég

Elismertség: 7% (9 pont) | Hozzászólások: 119

Elküldve: 2021. február 07. vasárnap, 19:30


YELLOW írta:
sutius írta: Sziasztok,
Egesz nap az autót basztattam és feltunt valami: hidegen, ha úgy indítom, hogy a gazpedalt nyomva tartom kB 1500as fordulaton akkor aztán tökéletesen megy. KB addig tartom nyomva míg a másodlagos levegő pumpa el nem hallgat.
Ha ezt nem teszem meg akkor szaggat, nincs benne erő.
Egy véleményre volnak kíváncsi..
Köszike


még most az a véleményem amit leírtam. kell a légtömegmérőnek egy adaptáció törlés és/vagy a Velvetronic már hidegen is működik. de ennek több oka is lehet.
korábban is ezt csinálta? nert nondom ha ez a jelenség a trafó csere után jött elő, akkor lehet a Valvetronic excenter tengely csatlakozójával lett ott valami. látatlanban nincs más ötletem.

Csere előtt nem volt ilyen problémám, holnap elviszem a szakihoz nézze meg.
Köszönöm a gyors válaszokat


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2021. február 07. vasárnap, 19:23


sutius írta: Sziasztok,
Egesz nap az autót basztattam és feltunt valami: hidegen, ha úgy indítom, hogy a gazpedalt nyomva tartom kB 1500as fordulaton akkor aztán tökéletesen megy. KB addig tartom nyomva míg a másodlagos levegő pumpa el nem hallgat.
Ha ezt nem teszem meg akkor szaggat, nincs benne erő.
Egy véleményre volnak kíváncsi..
Köszike


még most az a véleményem amit leírtam. kell a légtömegmérőnek egy adaptáció törlés és/vagy a Velvetronic már hidegen is működik. de ennek több oka is lehet.
korábban is ezt csinálta? nert nondom ha ez a jelenség a trafó csere után jött elő, akkor lehet a Valvetronic excenter tengely csatlakozójával lett ott valami. látatlanban nincs más ötletem.

sutius
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz sutius

Törzsvendég

Elismertség: 7% (9 pont) | Hozzászólások: 119

Elküldve: 2021. február 07. vasárnap, 19:19


Sziasztok,
Egesz nap az autót basztattam és feltunt valami: hidegen, ha úgy indítom, hogy a gazpedalt nyomva tartom kB 1500as fordulaton akkor aztán tökéletesen megy. KB addig tartom nyomva míg a másodlagos levegő pumpa el nem hallgat.
Ha ezt nem teszem meg akkor szaggat, nincs benne erő.
Egy véleményre volnak kíváncsi..
Köszike

sutius
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz sutius

Törzsvendég

Elismertség: 7% (9 pont) | Hozzászólások: 119

Elküldve: 2021. február 06. szombat, 18:04


YELLOW írta:
sutius írta: Sziasztok,
Megvolt a gyertya és a trafó csere. Egy napig minden ok. Ma reggel megint csak 3 hengerrel indult, miután melegedett egy kicsit helyrejott. Ezt a hibauzenetet dobja ki..
cdkfrau adaption multiple area1
Valami ötlet mi lehet?

Köszöntem....


lehet légtömegmérő hiba, vagy koszolódás. annak egy adaptáció törlés nem ártana első körben.
de simán lehet valamelyik lambda szonda. sajnos 4 is van. de ezt egy autóvillamosságis, vagy megfelelő diaggal lehet ellenőrizni.
keverékképzési hibára utal ez a hibajelzés.
rosszabb esetben az a baj, hogy a Valvetronic beragadva maradt, ezért hidegen nem fojtószelepes üzemmódban van, hanem át van váltva valvetronic-os működésre. ennek szenzorának értékéből kikövetkeztető lenne. de érdemes esetleg megnézni, az excentertengely szenzorát, csatlakozását. mivel ott van az 1-es henger trafója mellett, lehet cserekor sérült ott valami, vagy kontakt hiba lett.

Én is keverekkepzesi hibara gondolok, mert lentebb valami olyasmit ír ki, hogy gemisch zu
mager, vagyis túl sovány. Na mire ezt kibogozza a szerelő....


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2021. február 06. szombat, 17:53


sutius írta: Sziasztok,
Megvolt a gyertya és a trafó csere. Egy napig minden ok. Ma reggel megint csak 3 hengerrel indult, miután melegedett egy kicsit helyrejott. Ezt a hibauzenetet dobja ki..
cdkfrau adaption multiple area1
Valami ötlet mi lehet?

Köszöntem....


lehet légtömegmérő hiba, vagy koszolódás. annak egy adaptáció törlés nem ártana első körben.
de simán lehet valamelyik lambda szonda. sajnos 4 is van. de ezt egy autóvillamosságis, vagy megfelelő diaggal lehet ellenőrizni.
keverékképzési hibára utal ez a hibajelzés.
rosszabb esetben az a baj, hogy a Valvetronic beragadva maradt, ezért hidegen nem fojtószelepes üzemmódban van, hanem át van váltva valvetronic-os működésre. ennek szenzorának értékéből kikövetkeztető lenne. de érdemes esetleg megnézni, az excentertengely szenzorát, csatlakozását. mivel ott van az 1-es henger trafója mellett, lehet cserekor sérült ott valami, vagy kontakt hiba lett.

sutius
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz sutius

Törzsvendég

Elismertség: 7% (9 pont) | Hozzászólások: 119

Elküldve: 2021. február 06. szombat, 11:38


Sziasztok,
Megvolt a gyertya és a trafó csere. Egy napig minden ok. Ma reggel megint csak 3 hengerrel indult, miután melegedett egy kicsit helyrejott. Ezt a hibauzenetet dobja ki..
cdkfrau adaption multiple area1
Valami ötlet mi lehet?

Köszöntem....


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2021. február 02. kedd, 20:15


sutius írta:
YELLOW írta:
sutius írta: Sziasztok,
Ma melóbol alig tudtam hazajonni mivel alapjaraton az autó remegett, az alapjarat össze-vissza ugralt( nem állt meg a motor), ereje nem volt. Miután kicsit melegedett a motor sikerült elindulnom, de gyorsításnal szaggatott alig akart menni. Haza érve inpa ezt írta ki CDKM MISSFIRE DETECTION,és MISSFIRE CYL 1 és 3.
Mas hibauzenet nem volt. Szerelőm csak pénteken tudja megnezni.....
Addig is valami ötlet, hogy mi lehet?
PS N42B18

Köszöntem


valószínűleg a gyújtótrafó szállt el. típushiba. érdemes megcserélni, az 1-est a 2-essel, a 3-ast a 4-essel. megnézni átviszi-e a hibát.
ha veszel trafót én a Beru-t javaslom. és érdemes mind a 4-et cserélni. nálam 1 volt rossz, kb 85ezret bírt a gyári Bremi. de idővel valószínű sorra elszálltak volna.


Köszi a gyors választ,
Én is arra gyanakodtam. Egyúttal a gyertyákat is kicserélem (gondolom az is legyen Beru). lassan azok is cseresek...
P.S. BERU ZS324 ok lenne?

Köszöntem


gyertyában NGK (NGK BKR6EQUP én ilyet vettem) mivel a gyárija is az. nekem az új gyertya tette be a kiskaput a már korábban is haldokló trafónak.

sutius
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz sutius

Törzsvendég

Elismertség: 7% (9 pont) | Hozzászólások: 119

Elküldve: 2021. február 02. kedd, 19:47


YELLOW írta:
sutius írta: Sziasztok,
Ma melóbol alig tudtam hazajonni mivel alapjaraton az autó remegett, az alapjarat össze-vissza ugralt( nem állt meg a motor), ereje nem volt. Miután kicsit melegedett a motor sikerült elindulnom, de gyorsításnal szaggatott alig akart menni. Haza érve inpa ezt írta ki CDKM MISSFIRE DETECTION,és MISSFIRE CYL 1 és 3.
Mas hibauzenet nem volt. Szerelőm csak pénteken tudja megnezni.....
Addig is valami ötlet, hogy mi lehet?
PS N42B18

Köszöntem


valószínűleg a gyújtótrafó szállt el. típushiba. érdemes megcserélni, az 1-est a 2-essel, a 3-ast a 4-essel. megnézni átviszi-e a hibát.
ha veszel trafót én a Beru-t javaslom. és érdemes mind a 4-et cserélni. nálam 1 volt rossz, kb 85ezret bírt a gyári Bremi. de idővel valószínű sorra elszálltak volna.


Köszi a gyors választ,
Én is arra gyanakodtam. Egyúttal a gyertyákat is kicserélem (gondolom az is legyen Beru). lassan azok is cseresek...
P.S. BERU ZS324 ok lenne?

Köszöntem



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2021. február 02. kedd, 19:24


sutius írta: Sziasztok,
Ma melóbol alig tudtam hazajonni mivel alapjaraton az autó remegett, az alapjarat össze-vissza ugralt( nem állt meg a motor), ereje nem volt. Miután kicsit melegedett a motor sikerült elindulnom, de gyorsításnal szaggatott alig akart menni. Haza érve inpa ezt írta ki CDKM MISSFIRE DETECTION,és MISSFIRE CYL 1 és 3.
Mas hibauzenet nem volt. Szerelőm csak pénteken tudja megnezni.....
Addig is valami ötlet, hogy mi lehet?
PS N42B18

Köszöntem


valószínűleg a gyújtótrafó szállt el. típushiba. érdemes megcserélni, az 1-est a 2-essel, a 3-ast a 4-essel. megnézni átviszi-e a hibát.
ha veszel trafót én a Beru-t javaslom. és érdemes mind a 4-et cserélni. nálam 1 volt rossz, kb 85ezret bírt a gyári Bremi. de idővel valószínű sorra elszálltak volna.

sutius
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz sutius

Törzsvendég

Elismertség: 7% (9 pont) | Hozzászólások: 119

Elküldve: 2021. február 02. kedd, 18:07


Sziasztok,
Ma melóbol alig tudtam hazajonni mivel alapjaraton az autó remegett, az alapjarat össze-vissza ugralt( nem állt meg a motor), ereje nem volt. Miután kicsit melegedett a motor sikerült elindulnom, de gyorsításnal szaggatott alig akart menni. Haza érve inpa ezt írta ki CDKM MISSFIRE DETECTION,és MISSFIRE CYL 1 és 3.
Mas hibauzenet nem volt. Szerelőm csak pénteken tudja megnezni.....
Addig is valami ötlet, hogy mi lehet?
PS N42B18

Köszöntem


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2021. február 02. kedd, 17:12


PTamas7894 írta: Sziasztok,

Tegnapi olajszintellenőrzésnél észrevettem, hogy a nivópálcámon minimális fehér trutyi van azon a részén ami már nem ér bele az olajba.
Meg kellene ilyednem, vagy ez természetes így télen?
Az olajbetöltőnél teljesen szép tiszta minden, vízszint is rendben, és a víz sem zavaros.


normális, ne foglalkozz vele.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525i
Évjárat: 2006

státusz Benyo89

Újonc

Elismertség: 6% (3 pont) | Hozzászólások: 49

Elküldve: 2021. február 02. kedd, 14:13


PTamas7894 írta: Sziasztok,

Tegnapi olajszintellenőrzésnél észrevettem, hogy a nivópálcámon minimális fehér trutyi van azon a részén ami már nem ér bele az olajba.
Meg kellene ilyednem, vagy ez természetes így télen?
Az olajbetöltőnél teljesen szép tiszta minden, vízszint is rendben, és a víz sem zavaros.


Szia!
Ha inkább rövid távokat mész akkor normális.

PTamas7894
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz PTamas7894

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 43

Elküldve: 2021. február 02. kedd, 09:50


Sziasztok,

Tegnapi olajszintellenőrzésnél észrevettem, hogy a nivópálcámon minimális fehér trutyi van azon a részén ami már nem ér bele az olajba.
Meg kellene ilyednem, vagy ez természetes így télen?
Az olajbetöltőnél teljesen szép tiszta minden, vízszint is rendben, és a víz sem zavaros.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2020. december 05. szombat, 18:57


lacos76 írta:
YELLOW írta:
lacos76 írta: Sziasztok!
Nos, Yellow az említett N43 problémák közül a feleségem e81-be az alábbi hibakódokat olvastam ki:
2E85: 0X2E85 ELECTRIC COOLANT PUMP, COMMUNICATION
30EA: 0X30EA DENOX CATALYST, SULPHUrized
2AF4: 0X2AF4 NITROGEN OXIDE SENSOR, ELECTRIC
2AF2: 0X2AF2 NITROGEN OXIDE SENSOR, LAMBDA LINEAR
2AF6: 0X2AF6 NITROGEN OXIDE SENSOR, LAMBDA BINARY
Ötletek? NOX szenzor csere gondolom és még ezenkívül?
UI: alapjáraton kicsit remeg és a fogyasztás is magasnak gondolom


havernak E91-ben pontosan ugyanezek voltak. NOx szenzort is cserélt pumpát, injektort, trafót, gyertyát. de nem nagyon tudom mi lett a vége végül, már rég volt. azóta el si adta az autót, és ilyenkor már nem keres.

Injektor, trafó, gyertya? mia z összefüggés ezekkel a hibakódokkal.


először ő is NOx-ot cserélt...
attól, hogy szenzort hoz hibának, még nem jön egyenesen, hogy annak van baja. hanem bárminek köze lehet hozzá, aminek a motor keverék képzéséhez, gyújtásához köze van.
ja neki még erőtlen is volt. a 116 lóval simán lenyomtam. nem mintha később sokkal jobb lett volna
mást nem tudok mondani, vidd el szervizbe, majd kiderült.