Bmwcooler írta:
Üdv.
Sziasztok, egy kérdéssel fordulnék hozzátok van egy 2005-ös E90 318i manuál amit kinéztem és most tervezem majd megnézni,lekérdeztem és látszólag minden rendben van egy tulaj,nincs tekerés, sérülés, km húzós: 244.000 vezérlés még nemvolt cserélve..
...Az alany N46B20B de a többi úgyis személyesen derül ki.
Az lenne a kérdésem ,hogy tudok egy két rossz dolgot erről a motorról
.. de mégis bevállalható lenne-e így ez a motor ,vagy felejtős?
Nyilván lesz rá költve nem kevés, vezérlés és a többi kötelező dolog.
Köszönöm.
az a baj, hogy 17 éves autó, relatíve magas futással, már ha valós. nagyban függne az előéletétől. hány tulajdonosa volt az is árulkodó. ha sok, akkor inkább kerülendő, mert arra kb. senki nem költött akkor. ha betartották a 20-25ezres szerviz ciklust, akkor szintén hanyagolnám.
itt nem a vezérléssel van a legnagyobb baj, bár ugye meg tud ugrani. de minden összefügg mindennel. rossz olaj, hosszú csereintervallum, feszítőpatron nem feszít, lánc megugrik, nyúlik, láncvezetők törnek. a rossz olaj, vagy hosszú cserék miatt a Valvetronic excenter tengelye hamarabb kopik meg. persze ettől a motorja használható, de ez a része drága mutatvány.
az N46B20 hajlamosabb hajtókarcsapágy lenni, de ez megint inkább az olajos témára vezethető vissza. ezek a mocik nagyon érzékenyek erre.
én ennyi km-nél már lehet nem merném bevállalni, max ha lesz keret esetlegesen felújításra.
amúgy ha jó, ez egy nagyon jó motor. csak mivel összetett, bonyolult vezérlések vannak benne, ezért nagyobb a hibalehetőség.
amúgy tipikus egyéb hibák, a trafók, vákuum rendszer tömítései, PCV szelep, amik érintik a mocit, de az kb bármelyik mocira elmondható.