autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2007

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2019. október 01. kedd, 17:57


https://kepkuldes.com/image/eZfTNZ
https://kepkuldes.com/image/eZf4SA
Én cseréltem ki az egr szelepen az egyik anyát! Ennyi képem van róla!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2019. október 01. kedd, 17:27


peti9577 írta:
YELLOW írta:
peti9577 írta: sziasztok! olyan segítséget szeretnék kérni hogy következő hiba jött ki: (Camshaft sensor 1, intake)
(N46b18a motor)és hogy a képen a 3 mas vagy a 4 es jeladót kell kicserélni?

https://kepkuldes.com/image/eK4gZZ

Válaszotok előre is köszönöm!


hát mivel intake, tehát a szívó oldalit, az pedig a 4-es a képen. már amennyiben a szenzor rossz, és nem esetleg ugrott egyet a szívó oldali vezérlés.


Köszi a választ! Remélhetőleg nem a vezérlés ugrott el kB 10000km ezelőtt lett cserélve!(szakszervizbe)


nem akarlak elszomorítani, de a szakszerviz itt nem garancia semmire. főleg nem mindegy mit is cseréltek valójában... egy normális helyen nem csak kiszámlázzák, hanem ki is cserélik az egész feszítést, megvezetést, lánckereket, láncot, feszítőpatront.
persze nem rémisztgetni akarlak, csak mondom.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2007

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2019. október 01. kedd, 15:19


YELLOW írta:
peti9577 írta: sziasztok! olyan segítséget szeretnék kérni hogy következő hiba jött ki: (Camshaft sensor 1, intake)
(N46b18a motor)és hogy a képen a 3 mas vagy a 4 es jeladót kell kicserélni?

https://kepkuldes.com/image/eK4gZZ

Válaszotok előre is köszönöm!


hát mivel intake, tehát a szívó oldalit, az pedig a 4-es a képen. már amennyiben a szenzor rossz, és nem esetleg ugrott egyet a szívó oldali vezérlés.


Köszi a választ! Remélhetőleg nem a vezérlés ugrott el kB 10000km ezelőtt lett cserélve!(szakszervizbe)


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2019. október 01. kedd, 07:50


peti9577 írta: sziasztok! olyan segítséget szeretnék kérni hogy következő hiba jött ki: (Camshaft sensor 1, intake)
(N46b18a motor)és hogy a képen a 3 mas vagy a 4 es jeladót kell kicserélni?

https://kepkuldes.com/image/eK4gZZ

Válaszotok előre is köszönöm!


hát mivel intake, tehát a szívó oldalit, az pedig a 4-es a képen. már amennyiben a szenzor rossz, és nem esetleg ugrott egyet a szívó oldali vezérlés.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2007

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2019. szeptember 30. hétfő, 22:16


sziasztok! olyan segítséget szeretnék kérni hogy következő hiba jött ki: (Camshaft sensor 1, intake)
(N46b18a motor)és hogy a képen a 3 mas vagy a 4 es jeladót kell kicserélni?

https://kepkuldes.com/image/eK4gZZ

Válaszotok előre is köszönöm!

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2019. szeptember 15. vasárnap, 19:52


Magellan írta: Sziasztok kerdesem hogy (4b90)hibakódot ír az autó és nem indul amég nem kapcsol be az ac pumpa a tankba utána indul mi lehet a hiba ?

https://www.bimmerfest.com/for...p?t=637707



autója adatai
Széria: X3
Típus: E83
Kivitel: SAV
Modell: X3 2.0d
Évjárat: 2004

státusz Magellan

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2019. szeptember 15. vasárnap, 13:46


Sziasztok kerdesem hogy (4b90)hibakódot ír az autó és nem indul amég nem kapcsol be az ac pumpa a tankba utána indul mi lehet a hiba ?


panelsniper
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 520i
Évjárat: 2003

státusz panelsniper

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2019. szeptember 13. péntek, 12:01


Sziasztok,
milyen adatokat szabad, illetve érdemes törölni és újra tanítani a rendszernek,ha a hibakód olvasás után alkatrészeket cseréltünk? Pl.: thermostat csere(M52TU - hibakódot dobott) vagy üzemanyagszűrő csere után.
Illetve ha bizonyos adaptációkat törlünk, akkor mi a menete az "újratanításnak"?
Találni valahol a neten egy leírást, hogy egyes adaptációk mit jelentenek?
Vagy van egy részletes lista, hogy mit hol talál a programban az ember?(úgy mint pl a titkos BMW menü)
Köszi!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Adamyno

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 75

Elküldve: 2019. június 29. szombat, 14:31


Zolcsok írta: Sziasztok, szeretnek konkret tippeket kapni, hogy diagnosztikahoz/hibakodolvasashoz/torleshez stb mi az az arany kozeput, ami meg nem nagyon draga de mar hasznos es er valamit. Szoval gagyi hibakodolvaso nem erdekel, de nem is vagyok nagyszerviz hogy a legdragabb eszkozom legyen. Szoval van ilyen konkret eszkoz, vagy inkabb szoftver kabellel es laptoppal? Tehat a cel egy megbizhato es ertheto otthoni hibafeltaras lenne ameddig lehet otthoni javitassal. Kerlek konkret eszkozoket nevvel tipussal ajanljatok, ugy konnyebb elindulni. Remelem ez masnak is segit, koszonom!


Én egy ilyet vettem. Közép ármezőny. A vezérlőket kiolvassa, mindig bent van a csomiban, számítógép sem kell hozzá. Lehet vele adaptációtörlést csinálni, hibakód tárolót törölni, élő adatokat nézni, stb...
A másik a bmw scanner, amihez kell számítógép is, de elég okos program, viszont kérdéses, hogy mennyire megbízható, mert amikor átírom vele pl. az LCM-et, akkor mást is módosít nem csak azt amit eredetileg akartam + mindig írja a légzsákvezérlőmre, hogy alacsony tápfesz pedig cserélték a légzsákokat is és megvizsgálták a márkaszervizben, ott sem találtak ilyen hibát és az INPA, Rheingold sem jelzi, szóval ez érdekes. De ettől függetlenül átlátható és jól kezelhető csak ne bízd rá az életed.

papamaci199
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz papamaci199

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2019. június 29. szombat, 10:06


Sziasztok!

Ista-D, Ista-P -hez van valakinek magyar nyelvcsomagja? Esetleg tudja valaki létezik-e vagy honnan tudom beszerezni?

Előre is köszi!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2003

státusz Zolcsok

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2019. június 13. csütörtök, 16:03


Sziasztok, szeretnek konkret tippeket kapni, hogy diagnosztikahoz/hibakodolvasashoz/torleshez stb mi az az arany kozeput, ami meg nem nagyon draga de mar hasznos es er valamit. Szoval gagyi hibakodolvaso nem erdekel, de nem is vagyok nagyszerviz hogy a legdragabb eszkozom legyen. Szoval van ilyen konkret eszkoz, vagy inkabb szoftver kabellel es laptoppal? Tehat a cel egy megbizhato es ertheto otthoni hibafeltaras lenne ameddig lehet otthoni javitassal. Kerlek konkret eszkozoket nevvel tipussal ajanljatok, ugy konnyebb elindulni. Remelem ez masnak is segit, koszonom!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2019. március 11. hétfő, 15:55


YELLOW írta:
adams22 írta:
BMW0926 írta: Sziasztok

Az INPA az alábbi infot tárta fel: 242 - Burning fail Cylinder 5
A beteg: E46 M54B22-es motorral.
Tünetek: Hideg indítés -- alapjárat katasztrófa! 3x 4x újra kell indítani az autót, hogy menjen mind a hat henger. A hűtővíz néha fogy, néha nem, de mindig párás a kipufogó füst! Ha közel hajolok, érezni, hogy van nedvesség tartalma, amit az egyik kipufogóvég nedvessége is bizonyít. És itt van pár INPA kép.

https://imgur.com/a/yCUDxg7

Szerintetek mi lehet a probléma?

Szerk.: Gyertyák, trafók rendben!



Nekem is csak a 2-es hengerre hoz hibát (gyújtáskimaradás) igaz nekem N42B18A a motorkód.
Már minden ki lett cserélve szinte, teljesen felújított hengerfej, új szelepek, hidrotőkék, új gyertyák, trafók, üzemanyag szivattyú szűrővel. Új légtömegmérő, lambda szonda és stb.. gyári alkatrészekkel. De a hiba még továbbra is a 2es hengernél van és csak hidegindításkor. Melegen semmi baja. Viszont nekem belefolyt az olaj az ecuba. Tavaly volt olyan történet hogy eldugult a ccv szelepem és nyomta ki az olajat a tömítéseknél. A vastag kábelkötegen felkúszott az olaj a csatlakozón keresztül az ecuba. A múltkor vettem csak észre akkor kitakarítottam de a probléma meg maradt. Arra gondoltam hogy tönkre vágott valami áramkört odabent. De az is lehet hogy csak ki kellene takarítanom viszont szétszedni magát az ecu-t nem lehet, mert tönkremegy. Javítani kb 50 ezer. Bontottat lehetne még venni esetleg. Csak azért mondom ezt el, hogy nézd meg nem folyt-e valami az ecu környékére. Láttam a neten, hogy valakinek meg a hűtővíz folyt bele.


még mindig nem jó?


Neem
A héten viszem márkaszervízbe van ott egy ismi átnézi. Meg kivizsgálják az ecu-t is. Vagyis azt szeretném.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2019. március 11. hétfő, 14:16


adams22 írta:
BMW0926 írta: Sziasztok

Az INPA az alábbi infot tárta fel: 242 - Burning fail Cylinder 5
A beteg: E46 M54B22-es motorral.
Tünetek: Hideg indítés -- alapjárat katasztrófa! 3x 4x újra kell indítani az autót, hogy menjen mind a hat henger. A hűtővíz néha fogy, néha nem, de mindig párás a kipufogó füst! Ha közel hajolok, érezni, hogy van nedvesség tartalma, amit az egyik kipufogóvég nedvessége is bizonyít. És itt van pár INPA kép.

https://imgur.com/a/yCUDxg7

Szerintetek mi lehet a probléma?

Szerk.: Gyertyák, trafók rendben!



Nekem is csak a 2-es hengerre hoz hibát (gyújtáskimaradás) igaz nekem N42B18A a motorkód.
Már minden ki lett cserélve szinte, teljesen felújított hengerfej, új szelepek, hidrotőkék, új gyertyák, trafók, üzemanyag szivattyú szűrővel. Új légtömegmérő, lambda szonda és stb.. gyári alkatrészekkel. De a hiba még továbbra is a 2es hengernél van és csak hidegindításkor. Melegen semmi baja. Viszont nekem belefolyt az olaj az ecuba. Tavaly volt olyan történet hogy eldugult a ccv szelepem és nyomta ki az olajat a tömítéseknél. A vastag kábelkötegen felkúszott az olaj a csatlakozón keresztül az ecuba. A múltkor vettem csak észre akkor kitakarítottam de a probléma meg maradt. Arra gondoltam hogy tönkre vágott valami áramkört odabent. De az is lehet hogy csak ki kellene takarítanom viszont szétszedni magát az ecu-t nem lehet, mert tönkremegy. Javítani kb 50 ezer. Bontottat lehetne még venni esetleg. Csak azért mondom ezt el, hogy nézd meg nem folyt-e valami az ecu környékére. Láttam a neten, hogy valakinek meg a hűtővíz folyt bele.


még mindig nem jó?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2019. március 11. hétfő, 11:08


BMW0926 írta: Sziasztok

Az INPA az alábbi infot tárta fel: 242 - Burning fail Cylinder 5
A beteg: E46 M54B22-es motorral.
Tünetek: Hideg indítés -- alapjárat katasztrófa! 3x 4x újra kell indítani az autót, hogy menjen mind a hat henger. A hűtővíz néha fogy, néha nem, de mindig párás a kipufogó füst! Ha közel hajolok, érezni, hogy van nedvesség tartalma, amit az egyik kipufogóvég nedvessége is bizonyít. És itt van pár INPA kép.

https://imgur.com/a/yCUDxg7

Szerintetek mi lehet a probléma?

Szerk.: Gyertyák, trafók rendben!


Nekem is csak a 2-es hengerre hoz hibát (gyújtáskimaradás) igaz nekem N42B18A a motorkód.
Már minden ki lett cserélve szinte, teljesen felújított hengerfej, új szelepek, hidrotőkék, új gyertyák, trafók, üzemanyag szivattyú szűrővel. Új légtömegmérő, lambda szonda és stb.. gyári alkatrészekkel. De a hiba még továbbra is a 2es hengernél van és csak hidegindításkor. Melegen semmi baja. Viszont nekem belefolyt az olaj az ecuba. Tavaly volt olyan történet hogy eldugult a ccv szelepem és nyomta ki az olajat a tömítéseknél. A vastag kábelkötegen felkúszott az olaj a csatlakozón keresztül az ecuba. A múltkor vettem csak észre akkor kitakarítottam de a probléma meg maradt. Arra gondoltam hogy tönkre vágott valami áramkört odabent. De az is lehet hogy csak ki kellene takarítanom viszont szétszedni magát az ecu-t nem lehet, mert tönkremegy. Javítani kb 50 ezer. Bontottat lehetne még venni esetleg. Csak azért mondom ezt el, hogy nézd meg nem folyt-e valami az ecu környékére. Láttam a neten, hogy valakinek meg a hűtővíz folyt bele.







autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Adamyno

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 75

Elküldve: 2019. március 10. vasárnap, 21:45


Ebben nem vagyok kompetens viszont engem is érdekelne. Ha már hengerfej, akkor szerintem érdemes a szelepszár szimeringeket is cserélni meg ami még ott van. Hengerfej levételnél a vanost nem kell piszkálni? Mert annak az összerakása az eddigi olvasataim alapján nem egy alap feladat

BMW0926 írta: Köszi a hasznos információkat!

Annyit kérdeznék még, hogy a hengerfej tömítést kizárólag úgy lehet megcsinálni, hogy kiemeljük a motort? Vagy meg lehet oldani úgy is, hogy nem szereljük ki? Itthon van hozzá mindenféle célszerszám, és szerintem meg tudnám csinálni, csak hát zsiráfom nincs itthon, hogy a motort kiemeljem a helyéről.

Adamyno írta: Ha fogy a hűtővized is, akkor lehet, hogy hengerfej tömítés. De az is lehet, hogy két különböző dolog. Nekem ezt akkor csinálta amikor az egyik vákuumcső el volt repedve. A pára a kipufogóban pedig természetes dolog, mivel a katalizátor vízpárára és széndioxidra alakítja a kipufogógázok nagy részét (szerencsés esetben). Ha mindig csak az 5-ösben van a baj, akkor tényleg lehet tömítés is, bár ott akkor a vízbe is szokott menni olaj illetve az olajba víz + füstölhet is az autó. Próbáld meg kicserélni a gyertyát trafóval együtt egy másik hengerrel. Égéskimaradás injektor miatt is lehet vagy hibás adaptáció miatt (bár utóbbi esetben váltakozni szokott, hogy melyik hengerben). Ha melegebb van, nagyobb a nyomás is a rendszerben, 100-105 fok körül van a víz, simán lehet, hogy szivárog valahol.

A hűtővíz tartály kupakja nyomáskiegyenlítős, elengedi a nyomást/gőzt amennyiben túlnyomás lenne a rendszerben. Ha ez meghibásodik, akkor a túlnyomás szétnyomhatja a tömítéseket a motorban, a csöveket az illesztéseknél vagy magát a tartályt, hűtőt, stb... fogalmam sincs hogy lehet ellenőrizni, hogy a kupak működik-e de fontos tényező az biztos mert ha emiatt van a gond, akkor hiába csinálod meg a tömítéseket, rövidesen visszatér a hiba.

BMW0926 írta: Sziasztok

Az INPA az alábbi infot tárta fel: 242 - Burning fail Cylinder 5
A beteg: E46 M54B22-es motorral.
Tünetek: Hideg indítés -- alapjárat katasztrófa! 3x 4x újra kell indítani az autót, hogy menjen mind a hat henger. A hűtővíz néha fogy, néha nem, de mindig párás a kipufogó füst! Ha közel hajolok, érezni, hogy van nedvesség tartalma, amit az egyik kipufogóvég nedvessége is bizonyít. És itt van pár INPA kép.

https://imgur.com/a/yCUDxg7

Szerintetek mi lehet a probléma?

Szerk.: Gyertyák, trafók rendben!