- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E90
- Kivitel: Sedan
- Modell: 330xd
- Évjárat: 2006
Elküldve: 2015. szeptember 20. vasárnap, 17:36
gulyi írta:Rorybreaker írta:fokadriver írta: Szevasztok Urak,
Segítséget szeretnék tőletek kérni...
Öcsém külföldön vezet egy 2004-es gyártású 3as BMW-t E46 316i 1.8i-t automata váltóval.
(316i - N46B18A) Nem túl gyakori verzió itthon az automata miatt.
Megugrott az olajfogyasztása (hirtelen) bő 1 liter/1000 km-re. Kompresszió méretve 13.5 bar szimmetrikus. 110ekm az autóban, végig pecsételve,olyan ország ahol ezzel nem játszanak, tehát valós lehet. Szervizben cserélteti az olajat, mert nem ért hozzá. Vélhetőleg gyári spec-nek megfelelő olajat tesznek bele.
Amennyire ki tudtam itt hámozni, ebben a típusban vagy kartergáz szűrő, vagy kartergáz szelep van, ami el tud tömődni, és akkor nem szellőzik a forgattyús ház, ez okozza a megugró olajfogyasztást, és az utastérbe beszűrődő "furcsa" kvázi üzemanyagra talán hasonlító szagért is ez a felelős...Eddig jól tudom ?
Milyen árban (forint) lehet ennek a javítása, vagy hány munkaóra lehet, a ti tippetek alapján ?
A leírtak alapján van más hibára is tippetek ?
Köszönettel,
FD.
Ez rohadtul érdekelne, hogy mi lett vele, Nekem ugyanez a motor és eszi, nem ennyire, de 3ezer km alatt majdnem elfogy 1 L...
Ha valakinek van valami ötlete segíthetne...
Ja és semmi füst, 0.
Szia!
Én cseréltettem olajleválasztó szelepet,csökkent az olajfogy,de még midíg füstöl
Szelepszárszimering probléma lesz.