jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2015. szeptember 20. vasárnap, 17:36


gulyi írta:
Rorybreaker írta:
fokadriver írta: Szevasztok Urak,
Segítséget szeretnék tőletek kérni...
Öcsém külföldön vezet egy 2004-es gyártású 3as BMW-t E46 316i 1.8i-t automata váltóval.
(316i - N46B18A) Nem túl gyakori verzió itthon az automata miatt.
Megugrott az olajfogyasztása (hirtelen) bő 1 liter/1000 km-re. Kompresszió méretve 13.5 bar szimmetrikus. 110ekm az autóban, végig pecsételve,olyan ország ahol ezzel nem játszanak, tehát valós lehet. Szervizben cserélteti az olajat, mert nem ért hozzá. Vélhetőleg gyári spec-nek megfelelő olajat tesznek bele.

Amennyire ki tudtam itt hámozni, ebben a típusban vagy kartergáz szűrő, vagy kartergáz szelep van, ami el tud tömődni, és akkor nem szellőzik a forgattyús ház, ez okozza a megugró olajfogyasztást, és az utastérbe beszűrődő "furcsa" kvázi üzemanyagra talán hasonlító szagért is ez a felelős...Eddig jól tudom ?

Milyen árban (forint) lehet ennek a javítása, vagy hány munkaóra lehet, a ti tippetek alapján ?

A leírtak alapján van más hibára is tippetek ?

Köszönettel,
FD.





Ez rohadtul érdekelne, hogy mi lett vele, Nekem ugyanez a motor és eszi, nem ennyire, de 3ezer km alatt majdnem elfogy 1 L...

Ha valakinek van valami ötlete segíthetne...
Ja és semmi füst, 0.


Szia!

Én cseréltettem olajleválasztó szelepet,csökkent az olajfogy,de még midíg füstöl


Szelepszárszimering probléma lesz.

gulyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 2005

státusz gulyi

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 27

Elküldve: 2015. szeptember 20. vasárnap, 16:43


Rorybreaker írta:
fokadriver írta: Szevasztok Urak,
Segítséget szeretnék tőletek kérni...
Öcsém külföldön vezet egy 2004-es gyártású 3as BMW-t E46 316i 1.8i-t automata váltóval.
(316i - N46B18A) Nem túl gyakori verzió itthon az automata miatt.
Megugrott az olajfogyasztása (hirtelen) bő 1 liter/1000 km-re. Kompresszió méretve 13.5 bar szimmetrikus. 110ekm az autóban, végig pecsételve,olyan ország ahol ezzel nem játszanak, tehát valós lehet. Szervizben cserélteti az olajat, mert nem ért hozzá. Vélhetőleg gyári spec-nek megfelelő olajat tesznek bele.

Amennyire ki tudtam itt hámozni, ebben a típusban vagy kartergáz szűrő, vagy kartergáz szelep van, ami el tud tömődni, és akkor nem szellőzik a forgattyús ház, ez okozza a megugró olajfogyasztást, és az utastérbe beszűrődő "furcsa" kvázi üzemanyagra talán hasonlító szagért is ez a felelős...Eddig jól tudom ?

Milyen árban (forint) lehet ennek a javítása, vagy hány munkaóra lehet, a ti tippetek alapján ?

A leírtak alapján van más hibára is tippetek ?

Köszönettel,
FD.





Ez rohadtul érdekelne, hogy mi lett vele, Nekem ugyanez a motor és eszi, nem ennyire, de 3ezer km alatt majdnem elfogy 1 L...

Ha valakinek van valami ötlete segíthetne...
Ja és semmi füst, 0.


Szia!

Én cseréltettem olajleválasztó szelepet,csökkent az olajfogy,de még midíg füstöl


gulyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 2005

státusz gulyi

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 27

Elküldve: 2015. szeptember 20. vasárnap, 15:41


szotakdavid írta:
gulyi írta: Sziasztok márkatársak!
Segítségre volna szükségem.Márciusban vettem a verdát,E46 316i kód:N46B18A.Hazahozatal közben nem füstölt a pályán.Olajcsere után mentem 2000 km-t,és megevett 1 lit olajat
Elkezdett füstölni,mint egy diesel,de nem mindíg.Olvastam az olaj fogyasztásról a kommenteket,de ez a kocsi nem azokat a hibákat produkálja.Ha beindítom és jár alapjáraton,semmi füst.elindulok, fordulaton semmi füst.Motorfék 2 km nagy gáz semmi füst.
Alacsony fordulaton okádja füstöt,leginkább városban,de nem a piros lámpás elindulás után. Meg büdös égett olajszag árad a motortér felől.Olajleválasztó szelep cserélve lett/CCV/.Óra szerint 185000 van benne,de ha 285000 lenne benne sem kéne neki füstölni.Ha gyorsítok,alacsony fordulatról,akkor egy kicsit megtorpan és akkor dob egy füst felhőt.Mit gondoltok,mi a f...sz lehet?

Köszi:gulyi


Sajnos ezek ilyenek. Motor szét..


Ok,de biztos van valami megoldás bontás nélkül is.Nehogy már egy olajlehúzó gyűrű addig se bírja,mint egy turbófeltöltő??? Amúgy kevesebbet füstöl most,miután kicseréltük az oljleválasztó szelepet.



szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2015. szeptember 20. vasárnap, 12:49


gulyi írta: Sziasztok márkatársak!
Segítségre volna szükségem.Márciusban vettem a verdát,E46 316i kód:N46B18A.Hazahozatal közben nem füstölt a pályán.Olajcsere után mentem 2000 km-t,és megevett 1 lit olajat
Elkezdett füstölni,mint egy diesel,de nem mindíg.Olvastam az olaj fogyasztásról a kommenteket,de ez a kocsi nem azokat a hibákat produkálja.Ha beindítom és jár alapjáraton,semmi füst.elindulok, fordulaton semmi füst.Motorfék 2 km nagy gáz semmi füst.
Alacsony fordulaton okádja füstöt,leginkább városban,de nem a piros lámpás elindulás után. Meg büdös égett olajszag árad a motortér felől.Olajleválasztó szelep cserélve lett/CCV/.Óra szerint 185000 van benne,de ha 285000 lenne benne sem kéne neki füstölni.Ha gyorsítok,alacsony fordulatról,akkor egy kicsit megtorpan és akkor dob egy füst felhőt.Mit gondoltok,mi a f...sz lehet?

Köszi:gulyi


Sajnos ezek ilyenek. Motor szét..

gulyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 2005

státusz gulyi

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 27

Elküldve: 2015. szeptember 20. vasárnap, 08:55


Sziasztok márkatársak!
Segítségre volna szükségem.Márciusban vettem a verdát,E46 316i kód:N46B18A.Hazahozatal közben nem füstölt a pályán.Olajcsere után mentem 2000 km-t,és megevett 1 lit olajat
Elkezdett füstölni,mint egy diesel,de nem mindíg.Olvastam az olaj fogyasztásról a kommenteket,de ez a kocsi nem azokat a hibákat produkálja.Ha beindítom és jár alapjáraton,semmi füst.elindulok, fordulaton semmi füst.Motorfék 2 km nagy gáz semmi füst.
Alacsony fordulaton okádja füstöt,leginkább városban,de nem a piros lámpás elindulás után. Meg büdös égett olajszag árad a motortér felől.Olajleválasztó szelep cserélve lett/CCV/.Óra szerint 185000 van benne,de ha 285000 lenne benne sem kéne neki füstölni.Ha gyorsítok,alacsony fordulatról,akkor egy kicsit megtorpan és akkor dob egy füst felhőt.Mit gondoltok,mi a f...sz lehet?

Köszi:gulyi


státusz Rorybreaker

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 125

Elküldve: 2015. március 24. kedd, 13:50


fokadriver írta: Szevasztok Urak,
Segítséget szeretnék tőletek kérni...
Öcsém külföldön vezet egy 2004-es gyártású 3as BMW-t E46 316i 1.8i-t automata váltóval.
(316i - N46B18A) Nem túl gyakori verzió itthon az automata miatt.
Megugrott az olajfogyasztása (hirtelen) bő 1 liter/1000 km-re. Kompresszió méretve 13.5 bar szimmetrikus. 110ekm az autóban, végig pecsételve,olyan ország ahol ezzel nem játszanak, tehát valós lehet. Szervizben cserélteti az olajat, mert nem ért hozzá. Vélhetőleg gyári spec-nek megfelelő olajat tesznek bele.

Amennyire ki tudtam itt hámozni, ebben a típusban vagy kartergáz szűrő, vagy kartergáz szelep van, ami el tud tömődni, és akkor nem szellőzik a forgattyús ház, ez okozza a megugró olajfogyasztást, és az utastérbe beszűrődő "furcsa" kvázi üzemanyagra talán hasonlító szagért is ez a felelős...Eddig jól tudom ?

Milyen árban (forint) lehet ennek a javítása, vagy hány munkaóra lehet, a ti tippetek alapján ?

A leírtak alapján van más hibára is tippetek ?

Köszönettel,
FD.





Ez rohadtul érdekelne, hogy mi lett vele, Nekem ugyanez a motor és eszi, nem ennyire, de 3ezer km alatt majdnem elfogy 1 L...

Ha valakinek van valami ötlete segíthetne...
Ja és semmi füst, 0.


státusz Rorybreaker

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 125

Elküldve: 2015. február 20. péntek, 10:13


Hektor írta:
YELLOW írta:
Hektor írta:
YELLOW írta:
Rorybreaker írta:
YELLOW írta:
Rorybreaker írta: Sziasztok!

Olajfogyasztással kapcsolatban van 1 kérdésem.

Van valamiféle gyári adat arra vonatkozóan, hogy egy N46B18-as motornak mennyi a még elfogadható olajfogyasztása?

1000 km-t mentem vele olajcsere óta, de már kissé lejjebb van a maximumtól. nem gondolnám vészesnek, csak tudni szeretném, meddig nem kell aggódni...

A kartergázszűrőcsere meglesz lassacskán, gyanítom a kicsit több fehér füst a kelleténél (inkább nem üzemmeleg motornál) arra utal. De annyira nem értek hozzá, kijavít, aki jobban vágja a dolgokat.

Köszönöm szépen!


ha minden igaz MIN-MAX között 1 liter a diffi. állítólag a legtöbb márkánál, az 1000km/1liter elfogadható még. szerintem ez mondjuk vicces. én azt tudom mondani, hogy 10ezerkm/ 1 liter lenne a normális még elfogadható. szerintem ha 5ezer alatt lecsökken minimumra az már gáz.


Köszönöm a választ!

Igen elég vicces, mert ez előtt egy H astrám volt és ott tényleg írták az 1000km/1L-t, mondván, az teljesen mindennapi és normális
Ha így lett volna, meg is gyújtottam volna...

Akkor jól sejtettem, hogy ez valahogy így lenne még elfogadható, ahogy írtad.

Köszi!



jaja nekünk is a H astrába ezt írja, de vw konszernnél is hasonlóak vannak írva. ez mindez azért van, hogy ezzel az autógyártó kivonja magát a felelősség alól. hiába szar a motor, ha még benne van az irreális limitben, akkor leszarják. eleve műszakin nem menne át az olyan autó.


Hát úgy látom motorja válogatja. Én most állok BMW vásárlás előtt, megnéztem sokat és vannak kiszemelt példányok is, de nekem még nagyon furcsák ezek a dolgok. Jelenleg 18-19 éves öreg autómat akarom beszámíttatni, de ebbe biz olajcsere periódus közt egy deci sem kell. Ezért vagyok kicsit megijedve, mikor olvasgatom a fórumot, de lassan megnyugszom hogy itt ez normális is lehet.



oké, hogy egy decit sem töltesz rá, végülis, amíg nem éri el a minimumot nem is fontos...(bár jó ha avn benne olaj)
igen mi a régi kopott autónál sem tapasztaltunk olajfogyást, főleg ilyen mértékűt. mondom kicsit a gyártók túl biztosították magukat... persze itt most olyan olajfogyasztásról van szó, ami az égéstérbe kerül. mert ugye sziváoghat szimmeringeknél is, vagy épp olajlecsapatónál. szerintem a régi ikarus buszok nem esznek meg 1000km alatt 1 liter olajat.


Igen a szivárgásokkal, tömítetlenségekkel ugye kezd az ember valamit, viszont ha már a motor égeti el, akkor mérlegelni kell a javítással járó egyéb okokat.Egyébként meg vannak autók, amik igen is igénylik az olajat két töltési periódus közt is és vannak amik kevésbé. Tudomásul vettem, kalkulálok vele a vételnél, csak megjegyeztem, hogy mostani öreg autómhoz nem kellett.


Én is ezért félek, vagyis furcsa nagyon, mert amilyen autók voltak eddig nekem (volt jópár) soha nem kellett olajcsere közt utánaönteni, még 1 deci sem fogyott...


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Hektor

Törzsvendég

Elismertség: 9% (14 pont) | Hozzászólások: 155

Elküldve: 2015. február 20. péntek, 10:01


YELLOW írta:
Hektor írta:
YELLOW írta:
Rorybreaker írta:
YELLOW írta:
Rorybreaker írta: Sziasztok!

Olajfogyasztással kapcsolatban van 1 kérdésem.

Van valamiféle gyári adat arra vonatkozóan, hogy egy N46B18-as motornak mennyi a még elfogadható olajfogyasztása?

1000 km-t mentem vele olajcsere óta, de már kissé lejjebb van a maximumtól. nem gondolnám vészesnek, csak tudni szeretném, meddig nem kell aggódni...

A kartergázszűrőcsere meglesz lassacskán, gyanítom a kicsit több fehér füst a kelleténél (inkább nem üzemmeleg motornál) arra utal. De annyira nem értek hozzá, kijavít, aki jobban vágja a dolgokat.

Köszönöm szépen!


ha minden igaz MIN-MAX között 1 liter a diffi. állítólag a legtöbb márkánál, az 1000km/1liter elfogadható még. szerintem ez mondjuk vicces. én azt tudom mondani, hogy 10ezerkm/ 1 liter lenne a normális még elfogadható. szerintem ha 5ezer alatt lecsökken minimumra az már gáz.


Köszönöm a választ!

Igen elég vicces, mert ez előtt egy H astrám volt és ott tényleg írták az 1000km/1L-t, mondván, az teljesen mindennapi és normális
Ha így lett volna, meg is gyújtottam volna...

Akkor jól sejtettem, hogy ez valahogy így lenne még elfogadható, ahogy írtad.

Köszi!



jaja nekünk is a H astrába ezt írja, de vw konszernnél is hasonlóak vannak írva. ez mindez azért van, hogy ezzel az autógyártó kivonja magát a felelősség alól. hiába szar a motor, ha még benne van az irreális limitben, akkor leszarják. eleve műszakin nem menne át az olyan autó.


Hát úgy látom motorja válogatja. Én most állok BMW vásárlás előtt, megnéztem sokat és vannak kiszemelt példányok is, de nekem még nagyon furcsák ezek a dolgok. Jelenleg 18-19 éves öreg autómat akarom beszámíttatni, de ebbe biz olajcsere periódus közt egy deci sem kell. Ezért vagyok kicsit megijedve, mikor olvasgatom a fórumot, de lassan megnyugszom hogy itt ez normális is lehet.



oké, hogy egy decit sem töltesz rá, végülis, amíg nem éri el a minimumot nem is fontos...(bár jó ha avn benne olaj)
igen mi a régi kopott autónál sem tapasztaltunk olajfogyást, főleg ilyen mértékűt. mondom kicsit a gyártók túl biztosították magukat... persze itt most olyan olajfogyasztásról van szó, ami az égéstérbe kerül. mert ugye sziváoghat szimmeringeknél is, vagy épp olajlecsapatónál. szerintem a régi ikarus buszok nem esznek meg 1000km alatt 1 liter olajat.


Igen a szivárgásokkal, tömítetlenségekkel ugye kezd az ember valamit, viszont ha már a motor égeti el, akkor mérlegelni kell a javítással járó egyéb okokat.Egyébként meg vannak autók, amik igen is igénylik az olajat két töltési periódus közt is és vannak amik kevésbé. Tudomásul vettem, kalkulálok vele a vételnél, csak megjegyeztem, hogy mostani öreg autómhoz nem kellett.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. február 20. péntek, 09:55


Hektor írta:
YELLOW írta:
Rorybreaker írta:
YELLOW írta:
Rorybreaker írta: Sziasztok!

Olajfogyasztással kapcsolatban van 1 kérdésem.

Van valamiféle gyári adat arra vonatkozóan, hogy egy N46B18-as motornak mennyi a még elfogadható olajfogyasztása?

1000 km-t mentem vele olajcsere óta, de már kissé lejjebb van a maximumtól. nem gondolnám vészesnek, csak tudni szeretném, meddig nem kell aggódni...

A kartergázszűrőcsere meglesz lassacskán, gyanítom a kicsit több fehér füst a kelleténél (inkább nem üzemmeleg motornál) arra utal. De annyira nem értek hozzá, kijavít, aki jobban vágja a dolgokat.

Köszönöm szépen!


ha minden igaz MIN-MAX között 1 liter a diffi. állítólag a legtöbb márkánál, az 1000km/1liter elfogadható még. szerintem ez mondjuk vicces. én azt tudom mondani, hogy 10ezerkm/ 1 liter lenne a normális még elfogadható. szerintem ha 5ezer alatt lecsökken minimumra az már gáz.


Köszönöm a választ!

Igen elég vicces, mert ez előtt egy H astrám volt és ott tényleg írták az 1000km/1L-t, mondván, az teljesen mindennapi és normális
Ha így lett volna, meg is gyújtottam volna...

Akkor jól sejtettem, hogy ez valahogy így lenne még elfogadható, ahogy írtad.

Köszi!



jaja nekünk is a H astrába ezt írja, de vw konszernnél is hasonlóak vannak írva. ez mindez azért van, hogy ezzel az autógyártó kivonja magát a felelősség alól. hiába szar a motor, ha még benne van az irreális limitben, akkor leszarják. eleve műszakin nem menne át az olyan autó.


Hát úgy látom motorja válogatja. Én most állok BMW vásárlás előtt, megnéztem sokat és vannak kiszemelt példányok is, de nekem még nagyon furcsák ezek a dolgok. Jelenleg 18-19 éves öreg autómat akarom beszámíttatni, de ebbe biz olajcsere periódus közt egy deci sem kell. Ezért vagyok kicsit megijedve, mikor olvasgatom a fórumot, de lassan megnyugszom hogy itt ez normális is lehet.



oké, hogy egy decit sem töltesz rá, végülis, amíg nem éri el a minimumot nem is fontos...(bár jó ha avn benne olaj)
igen mi a régi kopott autónál sem tapasztaltunk olajfogyást, főleg ilyen mértékűt. mondom kicsit a gyártók túl biztosították magukat... persze itt most olyan olajfogyasztásról van szó, ami az égéstérbe kerül. mert ugye sziváoghat szimmeringeknél is, vagy épp olajlecsapatónál. szerintem a régi ikarus buszok nem esznek meg 1000km alatt 1 liter olajat.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Hektor

Törzsvendég

Elismertség: 9% (14 pont) | Hozzászólások: 155

Elküldve: 2015. február 20. péntek, 09:49


YELLOW írta:
Rorybreaker írta:
YELLOW írta:
Rorybreaker írta: Sziasztok!

Olajfogyasztással kapcsolatban van 1 kérdésem.

Van valamiféle gyári adat arra vonatkozóan, hogy egy N46B18-as motornak mennyi a még elfogadható olajfogyasztása?

1000 km-t mentem vele olajcsere óta, de már kissé lejjebb van a maximumtól. nem gondolnám vészesnek, csak tudni szeretném, meddig nem kell aggódni...

A kartergázszűrőcsere meglesz lassacskán, gyanítom a kicsit több fehér füst a kelleténél (inkább nem üzemmeleg motornál) arra utal. De annyira nem értek hozzá, kijavít, aki jobban vágja a dolgokat.

Köszönöm szépen!


ha minden igaz MIN-MAX között 1 liter a diffi. állítólag a legtöbb márkánál, az 1000km/1liter elfogadható még. szerintem ez mondjuk vicces. én azt tudom mondani, hogy 10ezerkm/ 1 liter lenne a normális még elfogadható. szerintem ha 5ezer alatt lecsökken minimumra az már gáz.


Köszönöm a választ!

Igen elég vicces, mert ez előtt egy H astrám volt és ott tényleg írták az 1000km/1L-t, mondván, az teljesen mindennapi és normális
Ha így lett volna, meg is gyújtottam volna...

Akkor jól sejtettem, hogy ez valahogy így lenne még elfogadható, ahogy írtad.

Köszi!



jaja nekünk is a H astrába ezt írja, de vw konszernnél is hasonlóak vannak írva. ez mindez azért van, hogy ezzel az autógyártó kivonja magát a felelősség alól. hiába szar a motor, ha még benne van az irreális limitben, akkor leszarják. eleve műszakin nem menne át az olyan autó.


Hát úgy látom motorja válogatja. Én most állok BMW vásárlás előtt, megnéztem sokat és vannak kiszemelt példányok is, de nekem még nagyon furcsák ezek a dolgok. Jelenleg 18-19 éves öreg autómat akarom beszámíttatni, de ebbe biz olajcsere periódus közt egy deci sem kell. Ezért vagyok kicsit megijedve, mikor olvasgatom a fórumot, de lassan megnyugszom hogy itt ez normális is lehet.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. február 20. péntek, 09:42


Rorybreaker írta:
YELLOW írta:
Rorybreaker írta: Sziasztok!

Olajfogyasztással kapcsolatban van 1 kérdésem.

Van valamiféle gyári adat arra vonatkozóan, hogy egy N46B18-as motornak mennyi a még elfogadható olajfogyasztása?

1000 km-t mentem vele olajcsere óta, de már kissé lejjebb van a maximumtól. nem gondolnám vészesnek, csak tudni szeretném, meddig nem kell aggódni...

A kartergázszűrőcsere meglesz lassacskán, gyanítom a kicsit több fehér füst a kelleténél (inkább nem üzemmeleg motornál) arra utal. De annyira nem értek hozzá, kijavít, aki jobban vágja a dolgokat.

Köszönöm szépen!


ha minden igaz MIN-MAX között 1 liter a diffi. állítólag a legtöbb márkánál, az 1000km/1liter elfogadható még. szerintem ez mondjuk vicces. én azt tudom mondani, hogy 10ezerkm/ 1 liter lenne a normális még elfogadható. szerintem ha 5ezer alatt lecsökken minimumra az már gáz.


Köszönöm a választ!

Igen elég vicces, mert ez előtt egy H astrám volt és ott tényleg írták az 1000km/1L-t, mondván, az teljesen mindennapi és normális
Ha így lett volna, meg is gyújtottam volna...

Akkor jól sejtettem, hogy ez valahogy így lenne még elfogadható, ahogy írtad.

Köszi!



jaja nekünk is a H astrába ezt írja, de vw konszernnél is hasonlóak vannak írva. ez mindez azért van, hogy ezzel az autógyártó kivonja magát a felelősség alól. hiába szar a motor, ha még benne van az irreális limitben, akkor leszarják. eleve műszakin nem menne át az olyan autó.

státusz Rorybreaker

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 125

Elküldve: 2015. február 20. péntek, 09:37


YELLOW írta:
Rorybreaker írta: Sziasztok!

Olajfogyasztással kapcsolatban van 1 kérdésem.

Van valamiféle gyári adat arra vonatkozóan, hogy egy N46B18-as motornak mennyi a még elfogadható olajfogyasztása?

1000 km-t mentem vele olajcsere óta, de már kissé lejjebb van a maximumtól. nem gondolnám vészesnek, csak tudni szeretném, meddig nem kell aggódni...

A kartergázszűrőcsere meglesz lassacskán, gyanítom a kicsit több fehér füst a kelleténél (inkább nem üzemmeleg motornál) arra utal. De annyira nem értek hozzá, kijavít, aki jobban vágja a dolgokat.

Köszönöm szépen!


ha minden igaz MIN-MAX között 1 liter a diffi. állítólag a legtöbb márkánál, az 1000km/1liter elfogadható még. szerintem ez mondjuk vicces. én azt tudom mondani, hogy 10ezerkm/ 1 liter lenne a normális még elfogadható. szerintem ha 5ezer alatt lecsökken minimumra az már gáz.


Köszönöm a választ!

Igen elég vicces, mert ez előtt egy H astrám volt és ott tényleg írták az 1000km/1L-t, mondván, az teljesen mindennapi és normális
Ha így lett volna, meg is gyújtottam volna...

Akkor jól sejtettem, hogy ez valahogy így lenne még elfogadható, ahogy írtad.

Köszi!



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. február 20. péntek, 09:28


Rorybreaker írta: Sziasztok!

Olajfogyasztással kapcsolatban van 1 kérdésem.

Van valamiféle gyári adat arra vonatkozóan, hogy egy N46B18-as motornak mennyi a még elfogadható olajfogyasztása?

1000 km-t mentem vele olajcsere óta, de már kissé lejjebb van a maximumtól. nem gondolnám vészesnek, csak tudni szeretném, meddig nem kell aggódni...

A kartergázszűrőcsere meglesz lassacskán, gyanítom a kicsit több fehér füst a kelleténél (inkább nem üzemmeleg motornál) arra utal. De annyira nem értek hozzá, kijavít, aki jobban vágja a dolgokat.

Köszönöm szépen!


ha minden igaz MIN-MAX között 1 liter a diffi. állítólag a legtöbb márkánál, az 1000km/1liter elfogadható még. szerintem ez mondjuk vicces. én azt tudom mondani, hogy 10ezerkm/ 1 liter lenne a normális még elfogadható. szerintem ha 5ezer alatt lecsökken minimumra az már gáz.

státusz Rorybreaker

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 125

Elküldve: 2015. február 20. péntek, 08:08


Sziasztok!

Olajfogyasztással kapcsolatban van 1 kérdésem.

Van valamiféle gyári adat arra vonatkozóan, hogy egy N46B18-as motornak mennyi a még elfogadható olajfogyasztása?

1000 km-t mentem vele olajcsere óta, de már kissé lejjebb van a maximumtól. nem gondolnám vészesnek, csak tudni szeretném, meddig nem kell aggódni...

A kartergázszűrőcsere meglesz lassacskán, gyanítom a kicsit több fehér füst a kelleténél (inkább nem üzemmeleg motornál) arra utal. De annyira nem értek hozzá, kijavít, aki jobban vágja a dolgokat.

Köszönöm szépen!





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. február 20. péntek, 08:47

krissz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2002

státusz krissz

Törzsvendég

Elismertség: 4% (7 pont) | Hozzászólások: 142

Elküldve: 2015. február 08. vasárnap, 15:03


minimal írta:
m87z írta:
mrred írta: Sziasztok!

Van egy 2005.12 gyártású 320D E91-es autóm. Mostanában nagyon eszi az olajat. Most lett benne cserélve turbó kb 1 hónapja, de mai nap már a sárga kancsó ki is villant. Kb 4000 km-et mentünk vele ezen időszak alatt..szerelők nem nagyon tudtak mit mondani, a turbót mondták még decemberben, január elején meg is adta magát, de már cserélve lett.
Olajszag is szokott lenni néha az utastérben, illetve ha megállok akkor utána kint is olajszag van néha...
Gyári olajjjal van használva (ha át nem b*sznak a szerelők).
Most öntök bele 2 L-et de már nem tudom mit csináljak, hova vigyem....

Mi lehet a baj? hátha már volt valakinek ilyen jellegű gondja,



helo
sztem még próbáld meg azt hogy járó motornál a kipufogóhoz odateszel egy fehér rongyot és nyomod a gázt mert ha eszi az olajat akkor fekete pöttyök lesznek a rongyon meg ugye elég jól kormol a gép mellette, bár mondjuk ez a módszer nem tudom hogy működik e a részecskeszűrővel szerelt példányoknál, de egy próbát azért megér hátha...


Nem fog mukodni. Csak ha rossz a resz.szuro de akkor a kipuf belseje is kormos nem femtiszta.



Nekem elöregedett szelepfedéltömítés miatt volt égett olajszag kívül-belül, mondjuk dizelnél nem tudom mi a szitu.