Elküldve: 2011. október 18. kedd, 06:50
BarG írta:
Sajnos a történetnek van folytatása.
A turbó ki lett cserélve egy szakember által ellenőrzött és jónak talált példányra. Jártam vele, nem erőszakosan, egy árnyalatnyi olajfogyással, olyan 1 dl/1000 km-rel. Aztán ma volt egy erőltetettebb menetem, erre megint volt egy olajfelkapásom, nagy füstöléssel öngyorsításba kezdett a gép. Fék, erre megszűnt a füstölés és mentem tovább gond nélkül. Otthon olajszint ellenőrzés, fél liter elment belőle. És biztosan nem az intercoolerben megült olajat kapta fel, mert most már ott tartok, hogy minden nap megnézem az olajszintet, és tegnap még mind megvolt a karterban, a helyén.
Mi a fészkes nyavaja van ezzel a géppel? A turbócserénél olaj, olajszűrő, légszűrő, kartergázszellőző, kipuff leömlő is lett cserélve, mit kellett volna még cserélni? MOTORT????!!!
Most elmegyek pár napra melegebb tájakra (jeges kolléga úgyis oda kíván ) és ha senkinek sincs értékelhető ötlete (vagy nem osztja meg) mire hazajövök, akkor atomjaira szedetem ezt a szemetet. Amúgy mibe kerül egy vadiúj komplett 3d motor? Nem lehet igaz, hogy csak én szenvedek ilyen hülye hibától, senkinél se volt ilyen!
BarG,
Azt mondod, öngyorsítás és nagy füst.
Az olajat csak a turbón keresztül kaphatja fel. Ott is csak akkor ha a tengely annyira ki van kopva vagy már törött. Azt kell mondjam, hogy ha ismét elindult magától, akkor megint a turbo lesz az oka.
Ha az öngyorsítás megint megtörtént és leszipákolt egy csomó olajat, azt csak a turbón keresztül tehette.
Ha a motor egyenletesen jár, nem hagy ki és mind a hat henger működik, akkor onnét nem szed fel olajat. Ha mechanikai sérülésed lenne pár hengernél és magából a motorból kapná az elfogyasztott olajat, azt a motor járásából hallanod kellene és akkor nemcsak a bejutott olaj okozna problémát néhány hengerben, hanem azok a hengerek sem mennének már.
Szelepszár-szimmeringnél eheti az olajat ez tény, de ott annyi olaj nincs, hogy felpörögjön a motor.
Az olaj minősége a felpörgés tekintetében ebben az esetben mindegy.
A kartergáz-szellőztetőnél ehetne még rengeteg olajat, de annyit ott sem hogy öngyorsítás lépjen fel.
Tehát ha a motor egyenletesen és szépen jár, akkor akár harmincszor is motort cserélhetsz, akkor is a turbónál zabál fel ekkora mennyiségű olajat.
A szívó oldalon egyedül a turbónál van olajkenés. Öngyorsítás, felpörgés csak akkor következik be ha a szívócsőbe nagy mennyiségű olaj jut és az egyenletesen eloszlik mind a hat henger között. Nos ha a szívóoldalon csak a turbó-t kenik, akkor...
Mielőtt motort cserélnél, megszakértetném azt az "új" turbót még egyszer. Esetleg több helyen.
Új motor egyébként 1 912 000,- +ÁFA környékén kapni. De saját véleményem szerint még mindig a turbó a hiba oka, azt pedig mindenféle szakvélemény nélkül kapsz zsír újjat olcsóbbért, mint a motor.
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. október 18. kedd, 07:36