Szemy írta:
BarG írta:
Jópár oka lehet, hogy egye a motor az olajat, a legegyszerűbb, legolcsóbban orvosolható, ha a karterszellőzésre fogjuk a dolgot. Ez kb 10e ft-ból megvan + munkadíj - úgyhogy egetverő költségekbe nem lovalták magukat. Egyszer egy szerelő azt mondta, hogy a szivacsos karterszűrő jobban olajleválaszt, ha több a kartergáz, akkor a szivacsossal kisebb az olajfogyasztás, az áramlástörőssel több olaj elég.
A megadott olajcsere periódust tényleg nem tudják az olajok, csatlakozok anubiszhoz, cseréld gyakrabban! Volt már rengeteg weboldalon vita arról, hogy mennyi az elfogadható olajfogyasztás, és bizony mindenki mond mindenfélét. Ökölszabályként én azt mondom, hogy egészséges motor 10-15e alatt 1 liter olajat megehet (meg is eszik, csak néhányan azt hiszik, hogy az övék ugyan dehogy - de azok a motorolajukban örülnek az égéstermékeknek, a benzinnek meg a gázolajnak) akkor pont a felső jelről az alsóra csökken a szint, de utánaönteni még nem kell. Ha ettől több a fogyásod, akkor ott valami kezdődik és csak a tűrésedtől függ, hogy meddig hagyod romlani a helyzetet. Most majd nézegetheted a szintedet és vagy 2000 km után meglátod, hogy valóban az volt-e a baj, amit cseréltek, vagy lehet tovább keresgélni.
Szeretnem ezt az olajfogyasztasos dolgot picit tisztazni. Alapvetö tervezesi kriterium minden motornal, hogy a gyar altal megadott csereperiodus alatt (15-20-25-30 ezer km) nem csökkenhet az olajszint a maximum szintröl a minimum szint ala. Maskent megfogalmazva egy csereperioduson belül nem kell utantölteni.
Masfelöl amiota megjelentek a CR dieselmotorok, azota sajnos felerösödött a motorolaj felhigulasa is. A gyartok nem szivesen foglalkoznak nyilvanosan a problemaval, de mar a nemet ADAC is vegzett emiatt tesztet: 25 autot vizsgaltak meg, mindegyiknel 8-22% volt a motorolaj üzemanyagtartalma. Szemelyes elmenyem volt, amikor az egyik csoportvezetö nalunk 15000 km megtetele utan a DEUTZ laborjaban bevizsgaltatta az autoja motorolajat (3 eves BMW 120d): 16% volt dieselolaj.
Ettöl függetlenül sem en, sem a kollegaim köreben nem ismeretes olyan teszteredmeny, ami arra mutatna ra, hogy ha valaki betartja a gyar altal megadott csereintervallumot, akkor annak nagy valoszinüseggel tönkre fog menni a motorja. Termeszetesen ezzel senkinek nem akarok a lelki vilagaba belegazolni, ugyis mindenki ugy cserel olajat, ahogy ö maga jonak latja. Es igy is van ez jol.
Szemy
Az autógyárak kib...ul pökhendien állnak hozzá minden olyan kérdéshez, amiben sárosak valahol. Nem tudok olyan autótípust mondani, ahol valamelyik alkatrész ne lenne súlyosan alultervezve, de a gyárak csak akkor reagálnak, ha már ég a ház. Csak az olyan civil szervezetekben lehet reménykedni, akik kikutatják a problémákat és rábírják a gyárakat a cselekvésre. És mivel mindegyik autógyártó ilyen simlis, ezért a vásárló nem tud mást csinálni, mint választ egy másik simlis bandát. Bár most itt van a feltörekvő koreai ipar, akik nem tudom milyen gépeket csinálnak, de a 7 év garanciával legalább a felelőséget vállalják a szarukért. Talán ez rászorítja a tisztelt prémium európai márkákat is a felelősségvállalásra.
Jó vicc ez a szervízciklus kiterjesztés. Meg hogy a csereperiódus alatt ne kelljen utántölteni az olajat. Ez lehet, hogy elvárás, de hogy nincs teljesítve, az tuti. Sokat szoktak példálózni azzal, hogy a mai motorok, ha hagyják őket futni, akkor millio km-eken keresztül kopásmentesen tudnak menni, dehát ki tudja úgy használni az autóját, hogy sose hűljön ki, ne legyen rövid távokon is használva? A való élet nem erről szól, a motorok aztán 2-3-400e km után feladják a küzdelme, pont azért is, amit írtál. Nem azonnal, csak éppen hamarabb, mint a lehetséges maximum. Az én műszakilag azt hiszem, hogy megalapozott véleményem az volna, hogy rá lehetne szabni a motorokat a valós élet követelményeire, csak éppen a gyáraknak nem érdeke a kétszeres, vagy többszörös futásteljesítmény, meg néhányszáz €-val meg kellene toldani a gyártási költségeket, ami a mai világban elfogadhatatlan egyrészt, másrészt meg a vásárló nem is támasz ilyen követelményeket az áruval szemben, akkor meg minek? Csak a legelvetemültebbek elégedetlenkednek azzal, amit kapnak, a többieknek tökjól van minden úgy, ahogy van.