- autója adatai
- Széria: X3
- Típus: E83
- Kivitel: SAV
- Modell: X3 3.0d
- Évjárat: 2005
Elküldve: 2019. április 03. szerda, 22:40
YELLOW írta:Jenci87 írta:
A hiba több okból tevődött össze...
1. Rángat magasabb fordulaton: új gumik megoldották. Hátsó gumik kopotabbak voltak és a kis eltérés miatt (szemmel nem látható) próbálta kapcsolgatni az elejét. Összkeréknél van értelme az elsőt és hátsó gumit cserélgetni egyszerre kopjon.
2. Ingadozik a töltés: főtengely szíjtárcsa elcsúszott a gumiágyban. 200.000km-enként cserélni kellene mint kiderült. Mikor meghajtottam megolvadt a gumiágy és nem csúszott el.
Már csak egy tünetet keresek... Kuplung benyomása után a fordulat eléggé leesik. (Olyan 650-re és azután visszaáll 750-re kb) Ez már nem befolyásol semmit csak a szemem zavarja.
Remélem hasonló problémákkal küzdőknek adtam ötleteket.
az 1. pont szerintem hülyeség. lehetne valós hiba, de ahhoz nagyobb eltérés kell. ez gyárilag benne van, hogy ha valahol új gumi van, másol teljesen kopott, akkor se legyen probléma belőle. még kb ~20mm teljes kerékátmérő eltérés sem jelent problémát, ami sugárban 10mm-t jelent. egy gumi mintája téli esetén is általában max 9mm, de inkább kevesebb mostanság. szóval inkább más probléma lehetett, valami szennyeződés az ABS tárcsán, esetleg ABS jeladó kontakt hiba és babrálás után megjavult.
összkerék esetén valóban figyelni kell, de az az osztóműre lehet probléma. de ott sem ilyen mértékű eltérésre kell gondolni. tehát ha neked elől-hátul egyforma méretű gumik voltak, vagy az első tökéletes váltómérete a hátsónak, akkor az egyik tengelyen lévő teljes gumikopás sem kellene problémát jelentsen. ezekkel számolnak a gyárban.
kuplung benyomás és azt mondanám, hogy lehet főtengely szenzor lesz. ha már le is áll, akkor biztosra lehetne mondani kb.
Pontosan ugyan ezt gondoltam... hát miért ne gondolnának kopásra. De aztán az új gumi óta semmi jele a rángatásnak, pedig már 3 hete és mást nem csináltunk akkor ott vele.(lényeg hogy gyönyörűen gyorsít) Most még a tárcsa hiba is meglett pénteken... A szaki ellenben említette már a főtengely jeladót mint lehetséges hibát a típusnál. Nem tudom mekkora munka lehet... Valaki cserélt már?