- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 316i
- Évjárat: 2002
Elküldve: 2014. június 08. vasárnap, 12:01
lantika írta:YELLOW írta:krissz írta:YELLOW írta:krissz írta:YELLOW írta:lantika írta:krissz írta: Ma reggel be akartam indítani a járgányt, de nem indul. Inditózás helyett egyszerűen ütemes kattogás hallatszik a kocsi alól, és arra az ütemre villog belül minden lámpa.. Mi a franc lehet? Akksi 11.5V, tehát az kilőve. Volt már valakinek ilyen? :O
aksi... 11.5 Volt keves,es az indito äram is kevesebb. Inditäsnäl kell neki nagyon sok.
"A kifogástalan állapotú, teljesen töltött akkumulátorok esetében a nyugalmi, vagy üresjárati feszültség értékét cellánként a sűrűség + 0,84 Volt figyelembevételével kapjuk meg.
Esetünkben: 1,28 + 0,84 = 2,12 Volt, cellánként.
6 x 2,12 = 12,72 Volt.
Ha az akku pólusai között 12,4 V mérhető, a töltöttségi szintje: 75%
12,2 Voltnál már csak 50%, 12,0 Volt esetén pedig már csak 25%, ha 11,7 Voltot vagy kevesebbet mutat a műszer, az akku lemerültnek tekinthető. Természetesen bizonyos célokra ilyenkor még használható: tovább éghet pl. a belső világítás, működhet a rádió, de az akkumulátor a motor indítására már aligha képes. "
magam sem írhattam volna le szebben
Igazatok van, tényleg. Előbb gondolkodnom kellett volna, csak megijedtem egy pillanatra. Köszi a segítséget!
anno én is beszartam ettől. nekem még gyári akksi volt benne 7 éves, de utána ősszel meg is adta magát végleg, pedig előtte sosem merült le. ha gyári neked is, lehet mikor jönnek majd a hidegek, vége lesz.
Banner akksi van benne, nem hiszem, hogy gyári. De ha még egyszer ilyen előfordul azonnal cserélem!
lehet valami leszívta, az még nem akksi probléma. ha sokat mész rövid távon és sokat indítgatod, akkor nem bír visszatöltődni.
mondjuk az ilyen akksiknál 2-3 év felett minden hét egy ajándék
"A kifogástalan ólomakkumulátor belső ellenállása igen csekély, ez teszi alkalmassá arra, hogy pl. az igen nagy áramfelvételű önindítót működtesse. Egy 68 Ah névleges kapacitású új akku belső ellenállása 0,005....0,008 Ohm körüli, egy elhasználódott, több éves ugyanilyen akku esetében a belső ellenállás könnyen ennek a tízszeresét is eléri, a 0,05 Ohm környékét. Ilyenkor jelentős terhelés mellett -mivel az akku belső feszültségesése a terhelő áram és a belső ellenállás szorzata- már olyan alacsony kapocsfeszültség mérhető, hogy az akku képtelen mondjuk az önindítót forgatni. (Az akku belső ellenállása csak közvetett módszerrel mérhető.)
Alacsony külső hőmérsékleten az akku kapacitása lecsökken, ugyanakkor a motor körbeforgatásához nagyobb nyomaték szükségeltetik, két oka is van tehát annak, hogy jóval több akkut cserélnek decemberben, mint júliusban.
Az a kérdés másik oldala, hogy az akkumulátorok nem csak a hideget, de a túl magas környezeti hőmérsékletet sem igazán szeretik. Ha odakinn 35°C van, a motortérben az akku környékén még ennél is jóval több. Ez kifejezetten káros, mivel magasabb lesz az önkisülés mértéke, de a túltöltődés esélye is nő, az akku rácsszerkezetének intenzívebb bomlása miatt az iszaposodás folyamata is felgyorsul. Ennek a következménye az erős igénybevételt jelentő téli üzemben mutatkozik meg igazán. Az akkumulátorok hátsó ülés alá, vagy éppen csomagtartóba száműzése nem csak a súlyeloszlás miatt kedvező.
A használaton kívüli, feltöltött akku is veszít a kapacitásából, akár napi 1%-ot is, ez a folyamat az önkisülés.
Az önkisülés mértéke függ a környezeti hőmérséklettől, az ideális tárolási hőmérséklet 0 és +10°C között van.
Éppen ezért a garázsban álló, használaton kívüli akkumulátort is havonta-kéthavonta fel kell tölteni, mert ha az akku lemerül, és hosszabb ideig lemerülve tartjuk, felgyorsul a szulfátosodás. A durva ólomszulfát kristályok az akku tönkremenetelét okozzák, cellazárlatot okozva.
A villamos fogyasztók közül az akku számára a legnagyobb terhelést az önindító működtetése jelenti. Az akku kapacitását ennek figyelembevételével határozzák meg."A teljes anyag
Toväbbä tevhit,hogy a hideg teszi tönkre az aksit. A melegben felgyorsul a kemiai reakcio az aksi belsejeben,ezältal romlik az ällapota. Ennek következteben a hideg idöben nehezebben tärolja magäban az äramot,es igy "megdöglik".
meg nyáron a gondozásmentes akksiból is szabadul fel gáz, ami az elektrolittal elpárolog nyáron. aztán szépen egy celláról elmegy a víz, vagy többről, a kiváló cuccok az akksi alján megállnak cellazárlat. de ezek télen, vagy az első pár hideg napon derül ki. az még csak tetézi, hogy hidegben az olaj jobban meg van dermedve, így az önindítónak nehezebb átforgatni a motort is, ergó az önindító még nagyobb áramot vesz fel, ami egy rossz akksinál... vagyis halóban lévőnél...