- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 320d
- Évjárat: 1999
Elküldve: 2011. február 21. hétfő, 19:01
SAS írta: Igen, ez megnyugtató! (Ezek szerint, ha jó állapotban van, Te sem vagy igazából a ledugózás pártján?) Hány kilométer van a tiédben, Burns?Burns írta:SAS írta: Sziasztok Klubtársak!
Bár ezen a fórumon több olyan véleményt is olvastam már - általában Rhantos kollégára hivatkozva -, hogy a probléma a 2004-es 318d Touringomra nem is vonatkozik, annyira aggódtam, hogy levéllel fordultam a Wallis Ügyfélszolgálatához, hátha tisztázhatjuk a kérdést.
A kérdés így hangzott:
"Tisztelt Ügyfélszolgálat!
Mivel számtalan érvet és ellenérvet hallok a kérdéssel kapcsolatban, szíves felvilágosításukat kérném: E46 318d Touring (2004-es évjárat) típusú gépkocsimnál a szívótorok cseréje - hibamegelőzésként - bizonyos futásteljesítmény esetén csakugyan indokolt-e, van-e erre vonatkozó gyári ajánlás?
(Állítólag a szívótorok pillangószelepei leszakadnak, és azt a motor beszívja, amely komoly károsodáshoz és komoly anyagi kárhoz vezet.)
Létezik, hogy olyan típushibáról van szó a modell esetében (az internetes fórumok ezt erősítik), amely 150 ezer kilométeres futásteljesítmény környékén nagy valószínűséggel előfordul?"
Az udvarias válasz egy napon belül megérkezett, miután az Ügyfélszolgálat továbbította a kérdést a Wallis műszaki szakértőjének. Íme:
"Tisztelt XY Úr!
Köszönöm, hogy válaszunk megérkezéséig türelmével megtisztelt minket.
A kérdéses alkatrészre nincs előírt csere, semilyen gyári ajánlás nem vonatkozik rá.
Az előírt időszakos szervizek során az alkatrész ellenőrzése egy esetleges meghibásodást vagy annak kezdeti jeleit kiszűrheti.
Remélem, válaszommal segítségére voltam.
Üdvözlettel: ... "
Nos, ezek után mi a véleményetek? :
Az enyém 320d M47N motor, 2004.09. havi, tökéletes állapotban vannak a pillangók, ha ez megnyugtat. (szombaton néztem)
Ki lehet venni, és ledugózni, erre is megvan a módszer.
Elküldve: 2011. február 21. hétfő, 18:57
Burns írta:SAS írta: Sziasztok Klubtársak!
Bár ezen a fórumon több olyan véleményt is olvastam már - általában Rhantos kollégára hivatkozva -, hogy a probléma a 2004-es 318d Touringomra nem is vonatkozik, annyira aggódtam, hogy levéllel fordultam a Wallis Ügyfélszolgálatához, hátha tisztázhatjuk a kérdést.
A kérdés így hangzott:
"Tisztelt Ügyfélszolgálat!
Mivel számtalan érvet és ellenérvet hallok a kérdéssel kapcsolatban, szíves felvilágosításukat kérném: E46 318d Touring (2004-es évjárat) típusú gépkocsimnál a szívótorok cseréje - hibamegelőzésként - bizonyos futásteljesítmény esetén csakugyan indokolt-e, van-e erre vonatkozó gyári ajánlás?
(Állítólag a szívótorok pillangószelepei leszakadnak, és azt a motor beszívja, amely komoly károsodáshoz és komoly anyagi kárhoz vezet.)
Létezik, hogy olyan típushibáról van szó a modell esetében (az internetes fórumok ezt erősítik), amely 150 ezer kilométeres futásteljesítmény környékén nagy valószínűséggel előfordul?"
Az udvarias válasz egy napon belül megérkezett, miután az Ügyfélszolgálat továbbította a kérdést a Wallis műszaki szakértőjének. Íme:
"Tisztelt XY Úr!
Köszönöm, hogy válaszunk megérkezéséig türelmével megtisztelt minket.
A kérdéses alkatrészre nincs előírt csere, semilyen gyári ajánlás nem vonatkozik rá.
Az előírt időszakos szervizek során az alkatrész ellenőrzése egy esetleges meghibásodást vagy annak kezdeti jeleit kiszűrheti.
Remélem, válaszommal segítségére voltam.
Üdvözlettel: ... "
Nos, ezek után mi a véleményetek? :
Az enyém 320d M47N motor, 2004.09. havi, tökéletes állapotban vannak a pillangók, ha ez megnyugtat. (szombaton néztem)
Ki lehet venni, és ledugózni, erre is megvan a módszer.
Elküldve: 2011. február 21. hétfő, 18:42
SAS írta: Sziasztok Klubtársak!
Bár ezen a fórumon több olyan véleményt is olvastam már - általában Rhantos kollégára hivatkozva -, hogy a probléma a 2004-es 318d Touringomra nem is vonatkozik, annyira aggódtam, hogy levéllel fordultam a Wallis Ügyfélszolgálatához, hátha tisztázhatjuk a kérdést.
A kérdés így hangzott:
"Tisztelt Ügyfélszolgálat!
Mivel számtalan érvet és ellenérvet hallok a kérdéssel kapcsolatban, szíves felvilágosításukat kérném: E46 318d Touring (2004-es évjárat) típusú gépkocsimnál a szívótorok cseréje - hibamegelőzésként - bizonyos futásteljesítmény esetén csakugyan indokolt-e, van-e erre vonatkozó gyári ajánlás?
(Állítólag a szívótorok pillangószelepei leszakadnak, és azt a motor beszívja, amely komoly károsodáshoz és komoly anyagi kárhoz vezet.)
Létezik, hogy olyan típushibáról van szó a modell esetében (az internetes fórumok ezt erősítik), amely 150 ezer kilométeres futásteljesítmény környékén nagy valószínűséggel előfordul?"
Az udvarias válasz egy napon belül megérkezett, miután az Ügyfélszolgálat továbbította a kérdést a Wallis műszaki szakértőjének. Íme:
"Tisztelt XY Úr!
Köszönöm, hogy válaszunk megérkezéséig türelmével megtisztelt minket.
A kérdéses alkatrészre nincs előírt csere, semilyen gyári ajánlás nem vonatkozik rá.
Az előírt időszakos szervizek során az alkatrész ellenőrzése egy esetleges meghibásodást vagy annak kezdeti jeleit kiszűrheti.
Remélem, válaszommal segítségére voltam.
Üdvözlettel: ... "
Nos, ezek után mi a véleményetek? :
Elküldve: 2011. február 21. hétfő, 18:34
SAS írta: Sziasztok Klubtársak!
Bár ezen a fórumon több olyan véleményt is olvastam már - általában Rhantos kollégára hivatkozva -, hogy a probléma a 2004-es 318d Touringomra nem is vonatkozik, annyira aggódtam, hogy levéllel fordultam a Wallis Ügyfélszolgálatához, hátha tisztázhatjuk a kérdést.
A kérdés így hangzott:
"Tisztelt Ügyfélszolgálat!
Mivel számtalan érvet és ellenérvet hallok a kérdéssel kapcsolatban, szíves felvilágosításukat kérném: E46 318d Touring (2004-es évjárat) típusú gépkocsimnál a szívótorok cseréje - hibamegelőzésként - bizonyos futásteljesítmény esetén csakugyan indokolt-e, van-e erre vonatkozó gyári ajánlás?
(Állítólag a szívótorok pillangószelepei leszakadnak, és azt a motor beszívja, amely komoly károsodáshoz és komoly anyagi kárhoz vezet.)
Létezik, hogy olyan típushibáról van szó a modell esetében (az internetes fórumok ezt erősítik), amely 150 ezer kilométeres futásteljesítmény környékén nagy valószínűséggel előfordul?"
Az udvarias válasz egy napon belül megérkezett, miután az Ügyfélszolgálat továbbította a kérdést a Wallis műszaki szakértőjének. Íme:
"Tisztelt XY Úr!
Köszönöm, hogy válaszunk megérkezéséig türelmével megtisztelt minket.
A kérdéses alkatrészre nincs előírt csere, semilyen gyári ajánlás nem vonatkozik rá.
Az előírt időszakos szervizek során az alkatrész ellenőrzése egy esetleges meghibásodást vagy annak kezdeti jeleit kiszűrheti.
Remélem, válaszommal segítségére voltam.
Üdvözlettel: ... "
Nos, ezek után mi a véleményetek? :
Elküldve: 2011. február 21. hétfő, 18:29
Elküldve: 2011. január 18. kedd, 12:03
czellaia írta:Alesi írta:tschikosch írta:Alesi írta: Sziasztok!
Ettol a pillangoszelep-problematol kb mikortol kell felni? Enyembe meg csak 95e km van, kezdjek rettegni?
A Masik, elobbi oldalakon is megkerdezte vki, de nem jott valasz, igy en is megkerdem, hogy az NT Auto vajon foglalkozik ilyen tores-dugozassal, es ha nem, akkor tud valaki egy jo BMW szakit, akinek mindene megvan ehhez?
Koszi elore is
Ami a legfontosabb:vedd le,és nézd meg milyen állapotban van.Ha könnyen járnak a pillangók,és nem taknyolja az olajat a tengelynél,akkor egy takarítás után mehet vissza.
Sztem nem azért szívja be a motor,mert akkora szívóhatás van ott,hanem elrakódik korommal,retekkel,és nem bír mozogni,amikor a rudazat mozgatná,valószínű sérül a tengelynél.
Ha bizonyos időközönként karban van tartva,tisztítva,akkor nem fogja beszívni.
Ettől még a folyás megeshet.
Akik ledugózták,azon nem tapasztaltak semmi hátrányos jelenséget (füst,lomhaság,fogyasztás,stb).
Van akinek viszont a gyári állapot fenntartása a fontos.
Én is most vívódom,mert az egyik tengelynél már taknyolja a cuccot.
Köszi a választ!
Sajnos a legkisebb mértékben sem vagyok autószerelő szaki, így a levétellel inkább nem próbálkoznék (sztem nagyobb kárt okoznék, mint hasznot)...a legjobb megoldás valószínűleg az lesz, ha a legközelebbi kötelező szervizen egyszerűen kiírtom a problémát.
Tudtok erre valakit, aki nem néz hülyének, ha ilyet kérek, és a megfelelő felszerelése is megvan hozzá?
Szia!
22-ker Nagytétényi út 48.HANTOS RICSI.Én decemberben szedetem ki,semmit nem vettem észre
azóta az autón,csak magamon.Már nem rettegekEsetleg ha kell a száma szólj.A szervíz
értékeléseknél találsz róla véleményeket.
Rem segítettem
Elküldve: 2011. január 17. hétfő, 21:02
Alesi írta:tschikosch írta:Alesi írta: Sziasztok!
Ettol a pillangoszelep-problematol kb mikortol kell felni? Enyembe meg csak 95e km van, kezdjek rettegni?
A Masik, elobbi oldalakon is megkerdezte vki, de nem jott valasz, igy en is megkerdem, hogy az NT Auto vajon foglalkozik ilyen tores-dugozassal, es ha nem, akkor tud valaki egy jo BMW szakit, akinek mindene megvan ehhez?
Koszi elore is
Ami a legfontosabb:vedd le,és nézd meg milyen állapotban van.Ha könnyen járnak a pillangók,és nem taknyolja az olajat a tengelynél,akkor egy takarítás után mehet vissza.
Sztem nem azért szívja be a motor,mert akkora szívóhatás van ott,hanem elrakódik korommal,retekkel,és nem bír mozogni,amikor a rudazat mozgatná,valószínű sérül a tengelynél.
Ha bizonyos időközönként karban van tartva,tisztítva,akkor nem fogja beszívni.
Ettől még a folyás megeshet.
Akik ledugózták,azon nem tapasztaltak semmi hátrányos jelenséget (füst,lomhaság,fogyasztás,stb).
Van akinek viszont a gyári állapot fenntartása a fontos.
Én is most vívódom,mert az egyik tengelynél már taknyolja a cuccot.
Köszi a választ!
Sajnos a legkisebb mértékben sem vagyok autószerelő szaki, így a levétellel inkább nem próbálkoznék (sztem nagyobb kárt okoznék, mint hasznot)...a legjobb megoldás valószínűleg az lesz, ha a legközelebbi kötelező szervizen egyszerűen kiírtom a problémát.
Tudtok erre valakit, aki nem néz hülyének, ha ilyet kérek, és a megfelelő felszerelése is megvan hozzá?
Elküldve: 2011. január 17. hétfő, 15:24
tschikosch írta:Alesi írta: Sziasztok!
Ettol a pillangoszelep-problematol kb mikortol kell felni? Enyembe meg csak 95e km van, kezdjek rettegni?
A Masik, elobbi oldalakon is megkerdezte vki, de nem jott valasz, igy en is megkerdem, hogy az NT Auto vajon foglalkozik ilyen tores-dugozassal, es ha nem, akkor tud valaki egy jo BMW szakit, akinek mindene megvan ehhez?
Koszi elore is
Ami a legfontosabb:vedd le,és nézd meg milyen állapotban van.Ha könnyen járnak a pillangók,és nem taknyolja az olajat a tengelynél,akkor egy takarítás után mehet vissza.
Sztem nem azért szívja be a motor,mert akkora szívóhatás van ott,hanem elrakódik korommal,retekkel,és nem bír mozogni,amikor a rudazat mozgatná,valószínű sérül a tengelynél.
Ha bizonyos időközönként karban van tartva,tisztítva,akkor nem fogja beszívni.
Ettől még a folyás megeshet.
Akik ledugózták,azon nem tapasztaltak semmi hátrányos jelenséget (füst,lomhaság,fogyasztás,stb).
Van akinek viszont a gyári állapot fenntartása a fontos.
Én is most vívódom,mert az egyik tengelynél már taknyolja a cuccot.
Elküldve: 2011. január 15. szombat, 19:23
Alesi írta: Sziasztok!
Ettol a pillangoszelep-problematol kb mikortol kell felni? Enyembe meg csak 95e km van, kezdjek rettegni?
A Masik, elobbi oldalakon is megkerdezte vki, de nem jott valasz, igy en is megkerdem, hogy az NT Auto vajon foglalkozik ilyen tores-dugozassal, es ha nem, akkor tud valaki egy jo BMW szakit, akinek mindene megvan ehhez?
Koszi elore is
Elküldve: 2011. január 14. péntek, 23:28
Elküldve: 2010. november 29. hétfő, 22:01
czellaia írta:BarG írta:Hori írta:czellaia írta: Sziasztok!
Egy nagyon kedves segítőkész itteni fórumossal beszélgettem gátló ügyben,szó szót követtet
egyszer csak megkérdezi hogy tudom -e mi az pillangó szelep?Persze nem volt a válaszom.Felhívta a figyelmemet hogy előfordulhat hogy egyszer csak beleesik a motorba és
akkor ki tudja mi lesz.Azóta nem nagyon alszomMég abban is segített hogy
pesten kihez vigyem,beszéltem is a szerelővelcsütörtökön vár hogy kiszedje amit kell,és ha már ott vagyok megnézi a ízzító gyergyákat is,de valóban ez megoldás??A kérdésem az lenne hozzátok hogy ti mit tennétek??Az autóban 170000km van,2005-ös 320d.Köszönöm előre is.
2 dolgot tehetsz, megveszed a gyári új szívocsonkot és akkor egy darabig megint nyugi van, vagy kiszedeted őket /az enyémet én is kioperáltam/. esetleg még lehet az is hogy bennehagyod és várod hogy mi fog történni
Tegyük hozzá, hogy a szívócsonk csere közel 100 000 pénzes történet, a dugózás megvan 20-30 táján. A sima pillangó kitörögetést - bár ez a legolcsóbb - nem ajánlom, mert a pillangók tengelyénél folyhat az olaj. A szívócsonkcserénél a probléma idővel újra generálódik, a dugózott csonknál ez a hiba már nem lesz, de tisztítani időnként kellhet.
Azt szeretném kérdezni hogy akkor nem kell ki venni őket?csak dugózni?,vagy
kivenni és aztán dugózni??
Elküldve: 2010. november 29. hétfő, 21:36
BarG írta:Hori írta:czellaia írta: Sziasztok!
Egy nagyon kedves segítőkész itteni fórumossal beszélgettem gátló ügyben,szó szót követtet
egyszer csak megkérdezi hogy tudom -e mi az pillangó szelep?Persze nem volt a válaszom.Felhívta a figyelmemet hogy előfordulhat hogy egyszer csak beleesik a motorba és
akkor ki tudja mi lesz.Azóta nem nagyon alszomMég abban is segített hogy
pesten kihez vigyem,beszéltem is a szerelővelcsütörtökön vár hogy kiszedje amit kell,és ha már ott vagyok megnézi a ízzító gyergyákat is,de valóban ez megoldás??A kérdésem az lenne hozzátok hogy ti mit tennétek??Az autóban 170000km van,2005-ös 320d.Köszönöm előre is.
2 dolgot tehetsz, megveszed a gyári új szívocsonkot és akkor egy darabig megint nyugi van, vagy kiszedeted őket /az enyémet én is kioperáltam/. esetleg még lehet az is hogy bennehagyod és várod hogy mi fog történni
Tegyük hozzá, hogy a szívócsonk csere közel 100 000 pénzes történet, a dugózás megvan 20-30 táján. A sima pillangó kitörögetést - bár ez a legolcsóbb - nem ajánlom, mert a pillangók tengelyénél folyhat az olaj. A szívócsonkcserénél a probléma idővel újra generálódik, a dugózott csonknál ez a hiba már nem lesz, de tisztítani időnként kellhet.
Elküldve: 2010. november 29. hétfő, 17:43
Hori írta:czellaia írta: Sziasztok!
Egy nagyon kedves segítőkész itteni fórumossal beszélgettem gátló ügyben,szó szót követtet
egyszer csak megkérdezi hogy tudom -e mi az pillangó szelep?Persze nem volt a válaszom.Felhívta a figyelmemet hogy előfordulhat hogy egyszer csak beleesik a motorba és
akkor ki tudja mi lesz.Azóta nem nagyon alszomMég abban is segített hogy
pesten kihez vigyem,beszéltem is a szerelővelcsütörtökön vár hogy kiszedje amit kell,és ha már ott vagyok megnézi a ízzító gyergyákat is,de valóban ez megoldás??A kérdésem az lenne hozzátok hogy ti mit tennétek??Az autóban 170000km van,2005-ös 320d.Köszönöm előre is.
2 dolgot tehetsz, megveszed a gyári új szívocsonkot és akkor egy darabig megint nyugi van, vagy kiszedeted őket /az enyémet én is kioperáltam/. esetleg még lehet az is hogy bennehagyod és várod hogy mi fog történni
Elküldve: 2010. november 28. vasárnap, 19:15
czellaia írta: Sziasztok!
Egy nagyon kedves segítőkész itteni fórumossal beszélgettem gátló ügyben,szó szót követtet
egyszer csak megkérdezi hogy tudom -e mi az pillangó szelep?Persze nem volt a válaszom.Felhívta a figyelmemet hogy előfordulhat hogy egyszer csak beleesik a motorba és
akkor ki tudja mi lesz.Azóta nem nagyon alszomMég abban is segített hogy
pesten kihez vigyem,beszéltem is a szerelővelcsütörtökön vár hogy kiszedje amit kell,és ha már ott vagyok megnézi a ízzító gyergyákat is,de valóban ez megoldás??A kérdésem az lenne hozzátok hogy ti mit tennétek??Az autóban 170000km van,2005-ös 320d.Köszönöm előre is.