státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. november 25. péntek, 18:27


PG_Junior írta: Na, én még pl. sosem hallottam erről a hibáról. Asszem nekem is utána kell nézetnem. De minek is pontosan???


Megmondanám pontosan, ha tisztázódna mikori az autód...

A leírás szerint 2000-es évjárat, de a képed alapján faceliftes és 2001 szeptember utáni.

Mi lehet az igazság?

Ha az autód típusa és leírása igaz, akkor a tidében nincs pillangószelep, így nincs mitől aggódni.

Ha a kép igaz és facelift utáni 150 lovas az autód, akkor a szívócsőben lévő pillangószelepek törhetnek bele a szívócsőbe, amit beszippant a motor.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. november 25. péntek, 18:29

PG_Junior
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz PG_Junior

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2011. november 25. péntek, 16:46


Na, én még pl. sosem hallottam erről a hibáról. Asszem nekem is utána kell nézetnem. De minek is pontosan???


anubisz írta:
Coyote írta:
kisg325 írta: Nézegettem itt a belinkelt képeket,pdf-eket,de az ott látható retkes szelepekhez képest az enyém tiszta volt még pucolás előtt is! Hangsúlyozom,hogy azokhoz képest!
Az én autóm 2004.07 havi,viszont azt nem mértem le,hogy milyen méretekkel rendelkezik,de az tuti,hogy fémből készült.

Annak viszont örülök,hogy van olyan,akinek még benne van és kíváncsi lennék arra is,hogy aki nem fórumos és nem fanatikus,hanem csak egy szimpla BMW tulaj,az egyáltalán hallott-e erről a lehetséges hibaforrásról...


Én is csak akkor szembesültem vele, mikor megvettem - de akkor azonnal, mert az első szervíznél szóltak, hogy ha benne van, ki kell venni, mert időzített bomba. Megegyeztem velük, hogy izzítógyertya-cserénél nekiugranak, külön nem érdemes. Persze lehet, hogy mehetnék vele akár 300.000-ig is gond nélkül....

Az ilyen hülye hibák sokszor nem is tervezési hanem beszállítói anyaghibák - ha pl. valaki nem a hibás "batchből" kap, akkor lehet, hogy feleslegesen aggódik. Persze ha nincs benne, az eltörés esélye 0%


KB mint a hátsó rugók,érdekes más típusnál nem törnek,és itt se mindenkinél.




Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. november 24. csütörtök, 23:08


Mától én is biztonságban érzem magam, eltávolították a pillangószelepeket. Igaz, a legparasztabb módszert választották, egyszerűen a lapátok kerültek le a tengelyekről. A tengelyek maradtak, épek (nem csöpög az olaj).

Engem meggyőztek, hogy ez bombabiztos megoldás, évente sok E46 és E60 esik át ezen, és még sosem volt gond a tengely bennhagyásával. Ha gond lenne, garanciában javítják a következményeket.

Részemről elfogadható

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz harmas

Újonc

Elismertség: 30% (27 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2011. november 23. szerda, 18:55


kempelen írta:
bmw320d4 írta:
kempelen írta:

http://swirlflaps.co.uk/

Lehet már rendelni tőlük EU-n belül nyugodtan és küldik is most már ide is.

(de látom neked facelift elötti modell van, abban nincs ilyen dili-szelep)


4 db imbuszcsavar némi tömítővel a töredékébe kerül.


Hát igen jólvan, dehát hogy néz az ki?



Tecsko gazdaságos megoldásnak tűnhet, de működik 4db M5x15 imbuszcsavar, a pillangókat ki kell törni, a tengely furatába pedig M5 menetfúrót betekerni. Nem csinál 100% menetet, de egy kis tömítővel betekerve tökéletesen rögzül a csavar, és nem csöpög mellette olaj. 10 perces munka, minimális felszereltséget igényel.
És utána ki nézegeti



státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. november 22. kedd, 01:58


bmw320d4 írta:
kempelen írta:

http://swirlflaps.co.uk/

Lehet már rendelni tőlük EU-n belül nyugodtan és küldik is most már ide is.

(de látom neked facelift elötti modell van, abban nincs ilyen dili-szelep)


4 db imbuszcsavar némi tömítővel a töredékébe kerül.


Hát igen jólvan, dehát hogy néz az ki?



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. november 22. kedd, 00:54


Pedig milyen stabilnak tűnik ez a szelep itt a linkelt oldalon,hihetetlen,hogy mégis eltörik,szétesik.

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2011. november 21. hétfő, 23:56


kempelen írta:

http://swirlflaps.co.uk/

Lehet már rendelni tőlük EU-n belül nyugodtan és küldik is most már ide is.

(de látom neked facelift elötti modell van, abban nincs ilyen dili-szelep)


4 db imbuszcsavar némi tömítővel a töredékébe kerül.


valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2011. november 21. hétfő, 23:46


kempelen írta:
valter320d írta:
Hello hello kérdésem az lenne hol vetted a vakdugókat és mennyiért? elöre is köszi az infót!



http://swirlflaps.co.uk/

Lehet már rendelni tőlük EU-n belül nyugodtan és küldik is most már ide is.

(de látom neked facelift elötti modell van, abban nincs ilyen dili-szelep)




Jaj de király Köszönöm

jokerface
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jokerface

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 538

Elküldve: 2011. november 20. vasárnap, 19:33


Tyüha!
Köszi az infot.

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. november 20. vasárnap, 18:33


jokerface írta: Amúgy mennyiért lehet venni egy új szivócsonkot?
100-150€ ?


olyan 146.000,- forint, kb 465-488 euro attól függ, hogyan váltjuk.



jokerface
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jokerface

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 538

Elküldve: 2011. november 20. vasárnap, 18:26


Amúgy mennyiért lehet venni egy új szivócsonkot?
100-150€ ?

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2011. november 19. szombat, 19:45


kempelen írta:
Csak azért kérdeztem és próbáltam tisztázni, mert véleményem szerint (csak vélemény, nincs rá bizonyítékom) ezeket a típusokat szerelték már az E60/E61 modellekbe is és mivel hathenger ezért kaptál te is olyan motort már, ilyen műanyag bizbaszokkal, mint amiket az E60/E61-ek kaptak.
De sajnos négy hengeres szívósorral még nem láttam ezt a nagy fajtát és az az érzésem nincs is.



Kicsit olyan a bmw alkatrészpolitikája, mint a lego. Ez a klapni olyan, mint az E60-é, de pl dugattyúgyűrűből 5! félét építettek be akkoriban a 3d-kbe. És úgy tűnik, hogy az enyémbe egy hamar megdöglő széria került - de mintha azt is mondták volna, hogy ez az E46-okra jellemző, az E60, X3, X5 szériáknál nem így van, ezért azoknál nem fog olyan hiba bejönni, vagy legalábbis nem ilyen hamar, mint nálam.
Ja és az én klapnim műanyagból volt, a szerelőm szerint már fejlesztett verzió, kevésbé hajlamos a bepergésre.



státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. november 19. szombat, 18:37


BarG írta:
kempelen írta:
BarG írta:

Az enyém nem 2d, 2004 4. havi és műanyag szelepek voltak benne amiket kiebrudaltam.



Tippelhetek? Neked olyan volt benne, mint az E60/E61-ben? Egy műanyag házban benne a szelep? Emiatt a nagyobb átmérőjű dugó kellett neked... (ha jól emlékszem)

valami ilyesmi forma?



(persze a kép asszem nem jó, mert itt még talán fémből van, de a koksztól nem látom rendesen)





Igen, ilyenek voltak benne.

Aki vesz egy bmw dízelt, de nem tájékozódik a típushibákról, az persze nem találkozik azzal, hogy ez a szelep hány motort tesz tönkre évente. De nem is kell sokat tájékozódni, elég csak körbenézni a bmw-kre szakosodott javítóknál, hogy mi is van a szemetesben. Mert ott bizony lesz egy halom ékszíjtárcsa, eső lengőkar, hátsó szilent, 3d kipuffogócsonk, féktárcsák, és bizonynéhány kidobott 2d, 3d motor, felük olvadt dugókkal (elromlott és időben ki nem cserélt befecskendező miatt) másik felük meg a beesett swirl flaps miatt összevert hengerfallal, hengerfejjel. Ha szerencséje van, akkor ő nem fog így járni, de komoly statisztikai esély van rá.



Csak azért kérdeztem és próbáltam tisztázni, mert véleményem szerint (csak vélemény, nincs rá bizonyítékom) ezeket a típusokat szerelték már az E60/E61 modellekbe is és mivel hathenger ezért kaptál te is olyan motort már, ilyen műanyag bizbaszokkal, mint amiket az E60/E61-ek kaptak.
De sajnos négy hengeres szívósorral még nem láttam ezt a nagy fajtát és az az érzésem nincs is.



BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2011. november 19. szombat, 18:29


kempelen írta:
BarG írta:

Az enyém nem 2d, 2004 4. havi és műanyag szelepek voltak benne amiket kiebrudaltam.



Tippelhetek? Neked olyan volt benne, mint az E60/E61-ben? Egy műanyag házban benne a szelep? Emiatt a nagyobb átmérőjű dugó kellett neked... (ha jól emlékszem)

valami ilyesmi forma?



(persze a kép asszem nem jó, mert itt még talán fémből van, de a koksztól nem látom rendesen)





Igen, ilyenek voltak benne.

Aki vesz egy bmw dízelt, de nem tájékozódik a típushibákról, az persze nem találkozik azzal, hogy ez a szelep hány motort tesz tönkre évente. De nem is kell sokat tájékozódni, elég csak körbenézni a bmw-kre szakosodott javítóknál, hogy mi is van a szemetesben. Mert ott bizony lesz egy halom ékszíjtárcsa, eső lengőkar, hátsó szilent, 3d kipuffogócsonk, féktárcsák, és bizonynéhány kidobott 2d, 3d motor, felük olvadt dugókkal (elromlott és időben ki nem cserélt befecskendező miatt) másik felük meg a beesett swirl flaps miatt összevert hengerfallal, hengerfejjel. Ha szerencséje van, akkor ő nem fog így járni, de komoly statisztikai esély van rá.



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. november 19. szombat, 15:59


Coyote írta:
kisg325 írta: Nézegettem itt a belinkelt képeket,pdf-eket,de az ott látható retkes szelepekhez képest az enyém tiszta volt még pucolás előtt is! Hangsúlyozom,hogy azokhoz képest!
Az én autóm 2004.07 havi,viszont azt nem mértem le,hogy milyen méretekkel rendelkezik,de az tuti,hogy fémből készült.

Annak viszont örülök,hogy van olyan,akinek még benne van és kíváncsi lennék arra is,hogy aki nem fórumos és nem fanatikus,hanem csak egy szimpla BMW tulaj,az egyáltalán hallott-e erről a lehetséges hibaforrásról...


Én is csak akkor szembesültem vele, mikor megvettem - de akkor azonnal, mert az első szervíznél szóltak, hogy ha benne van, ki kell venni, mert időzített bomba. Megegyeztem velük, hogy izzítógyertya-cserénél nekiugranak, külön nem érdemes. Persze lehet, hogy mehetnék vele akár 300.000-ig is gond nélkül....

Az ilyen hülye hibák sokszor nem is tervezési hanem beszállítói anyaghibák - ha pl. valaki nem a hibás "batchből" kap, akkor lehet, hogy feleslegesen aggódik. Persze ha nincs benne, az eltörés esélye 0%


KB mint a hátsó rugók,érdekes más típusnál nem törnek,és itt se mindenkinél.