Elküldve: 2013. augusztus 24. szombat, 08:54
Robin68 írta:kempelen írta:anubisz írta:Tano írta: Most már a korszerű benzinesek is szívhatják a fogukat: http://totalcar.hu/magazin/tec...4_tsi-nel/
80K alatt a mi dízeleinkben nincs ilyen lerakódás...
A mi benzineseink is közvetlen befecskendezésűek? E46 benzinesbe? esküszöm atom ilyen hibajelenséggel szívtam sokáig. Csak a hidegindítás utáni dúsítás fázisába, max 1 percig.
Most, hogy meg lett bontva a henger, azóta nem ír be kimaradást, de hidegen pár mp ig még mindig idegesen jár.
Gondolom nálunk másfajta a befecskendezés, nem értem ilyen pontosan hozzá
Nektek még a szelep elé fecskendez, így lemossa a karter által "visszaböfögött" cuccot, így nincs elméletben lerakódás...
Akkor ha jól értelmezem a kartergázzal visszakerült szmötyi a probléma forrása. Egyszer már volt itt téma és akkor a "jó magyar gányolálos" jelzőt is megkapta ez a kis okosság. Gondozást igényel az igaz, viszont cserébe rengeteg trutyit megfog.
Igen, a szívócsőbe visszakeveredett kartergáz rakódik le idővel a közvetlen befecskendezésű motoroknál. Mivel a befecskendezés a hengerbe történik, nincs ami lemossa a szelep köré rakódott szutykot.
Gondozást igényel valóban. a Kérdés már csak az, kellemes dolog-e 60-80 ezrenként szétborítani egy benzinest és megtisztítani a szutyoktól. Mert ezt a lerakódást nem távolítja el semmiféle csodaszer...
Állítólag vannak motortípusok, ahol korábban rájöttek erre a hibára és a szívócsőbe is szereltek befecskendezőszelepeket, melyek időközönként működve tisztán tartják a szelep környékét...