Elküldve: 2012. január 03. kedd, 15:45
Coyote írta:
Remélem igazad van, mert nekem már volt 4 eddig. Ebből 2 autópályán... én megtanultam komolyan értékelni a pótkereket.
Februárban lesz kerek 20 éve hogy jogsim van. Nem akarom elkiabálni, de ezalatt egyetlen egyszer sem kaptam defektet. Bocsánat! Egyszer. Valamikor 8-10 éve. De azt is úgy hogy otthon vettem észre hogy lapos a gumi, mert egy facsavar állt bele. Nos autó megemel és gumi gumishoz elvisz, megfoltoz. Pótkerékhez hozzá sem nyúltam.
Tudom ez csak a véletlen és a szerencse műve, semmi köze hozzám, de így vagyok vele. Ráadásul számtalan autóval mentem eddig, tehát nem csak az azokon nem volt, amik az enyémek voltak, de a többin sem. Pedig hogy nem járok sokat a sajátommal az igaz, de az nem jelenti hogy a többi időmet itthon töltöm a fotelban.
Szóval én így jártam eddig. Aztán lehet hogy majd egyszer utolér a végzet és sorban kapom a defekteket.
De nemrég Kasza Imi hírdetett az oldalán egy E36 pótkereket, ami történetesen teljes értékű alufelni volt, olyan mint a többi négy. Hibátlan fényes, szőrös gumikkal.
Coyote írta:
Lengyelországban 170 km-t mentem 120-szal mankókerékkel, hátul. Nem éreztem semmi diffit, talán picit balra húzott a gép, de nem durván. A másik oldali gumi kopása nem nagyon érdekelt, hiszen másnap ment a kukába (80%-os Dunlop volt )
Amíg kanyarban megyünk a difi egyenlíti ki a két kerék forgásának különbségét.
Nem jó ezt egyenesben is eljátszani, elég a difinek a kanyar vagy másnéven ív is.
Márpedig ha nincs szerencséd, akkor a mankókerék kerülete eltér a másik oldalon lévő gyári kerék kerületétől. Így a difinek mennie kell egyenesben is.
Arról nem is beszélve hogy akkora baszott nagy "80km/h" felirat van a mankókeréken, hogy majdnem elhúzza oldalra a felnit. Hogyan mentél te akkor 120-al vele? Ejj, ergh....
Coyote írta:
Ebben igazad van, bár mostanában már műanyag keretet szoktak kapni a pótkerekek --> ugyanakkor milyen menő, mikor amikor a C5-ön emelőtekergetés helyett megnyomod a gombot, és felmegy szervízállásba. Ebben az állásban megemeli az alját, és a kerékcsere lehetségessé válik egy ék behelyezésével.
Inkább ne firtassuk a francia technológiát.
Képesek a kívül lévő pótkereket is úgy feltenni a gyárban, hogy véletlenszerű helyre esik a pótkerék szelepe, így ha nincs szerencséd és ellenőrizni akarod a nyomást, akkor játszós ruha fel, aláfekszel és talán csekkolni tudod a belső oldalon.
Vannak jó dolgaik kétség kívül, de az előrelátás nem az erényük.
Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2012. január 03. kedd, 16:02