státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2012. január 03. kedd, 15:45


Coyote írta:
Remélem igazad van, mert nekem már volt 4 eddig. Ebből 2 autópályán... én megtanultam komolyan értékelni a pótkereket.


Februárban lesz kerek 20 éve hogy jogsim van. Nem akarom elkiabálni, de ezalatt egyetlen egyszer sem kaptam defektet. Bocsánat! Egyszer. Valamikor 8-10 éve. De azt is úgy hogy otthon vettem észre hogy lapos a gumi, mert egy facsavar állt bele. Nos autó megemel és gumi gumishoz elvisz, megfoltoz. Pótkerékhez hozzá sem nyúltam.
Tudom ez csak a véletlen és a szerencse műve, semmi köze hozzám, de így vagyok vele. Ráadásul számtalan autóval mentem eddig, tehát nem csak az azokon nem volt, amik az enyémek voltak, de a többin sem. Pedig hogy nem járok sokat a sajátommal az igaz, de az nem jelenti hogy a többi időmet itthon töltöm a fotelban.
Szóval én így jártam eddig. Aztán lehet hogy majd egyszer utolér a végzet és sorban kapom a defekteket.

De nemrég Kasza Imi hírdetett az oldalán egy E36 pótkereket, ami történetesen teljes értékű alufelni volt, olyan mint a többi négy. Hibátlan fényes, szőrös gumikkal.

Coyote írta:
Lengyelországban 170 km-t mentem 120-szal mankókerékkel, hátul. Nem éreztem semmi diffit, talán picit balra húzott a gép, de nem durván. A másik oldali gumi kopása nem nagyon érdekelt, hiszen másnap ment a kukába (80%-os Dunlop volt )


Amíg kanyarban megyünk a difi egyenlíti ki a két kerék forgásának különbségét.
Nem jó ezt egyenesben is eljátszani, elég a difinek a kanyar vagy másnéven ív is.

Márpedig ha nincs szerencséd, akkor a mankókerék kerülete eltér a másik oldalon lévő gyári kerék kerületétől. Így a difinek mennie kell egyenesben is.
Arról nem is beszélve hogy akkora baszott nagy "80km/h" felirat van a mankókeréken, hogy majdnem elhúzza oldalra a felnit. Hogyan mentél te akkor 120-al vele? Ejj, ergh....

Coyote írta:

Ebben igazad van, bár mostanában már műanyag keretet szoktak kapni a pótkerekek --> ugyanakkor milyen menő, mikor amikor a C5-ön emelőtekergetés helyett megnyomod a gombot, és felmegy szervízállásba. Ebben az állásban megemeli az alját, és a kerékcsere lehetségessé válik egy ék behelyezésével.


Inkább ne firtassuk a francia technológiát.
Képesek a kívül lévő pótkereket is úgy feltenni a gyárban, hogy véletlenszerű helyre esik a pótkerék szelepe, így ha nincs szerencséd és ellenőrizni akarod a nyomást, akkor játszós ruha fel, aláfekszel és talán csekkolni tudod a belső oldalon.
Vannak jó dolgaik kétség kívül, de az előrelátás nem az erényük.









Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2012. január 03. kedd, 16:02

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. január 03. kedd, 15:00


kempelen írta:

Aztán van akinek soha vagy életében kétszer van defektje. Így minek álljon egy teljes értékű kerék hátul a csomagtartóban. Soha sincs rá szükség.



Remélem igazad van, mert nekem már volt 4 eddig. Ebből 2 autópályán... én megtanultam komolyan értékelni a pótkereket.

kempelen írta:

Oszt' majd elfelejtettem, milyen jó ha hajtott keréken kapunk defektet és netán mind a négy felni egyforma. Ilyenkor vehetjük le elölről az egyiket és tehetjük hátra, hogy utána elől figyeljen a mankókerék. Mert ugye hajtott tengelyre azonos méretű kereket illik tenni.


Lengyelországban 170 km-t mentem 120-szal mankókerékkel, hátul. Nem éreztem semmi diffit, talán picit balra húzott a gép, de nem durván. A másik oldali gumi kopása nem nagyon érdekelt, hiszen másnap ment a kukába (80%-os Dunlop volt )

kempelen írta:

Azt azonban igen, hogy a franciák csinálják/csinálták jól. Kibaszták' kívülre az autó alá a pótkereket. Aztán évek múlva ha szükség volt rá sofőr legyen a talpán aki az összerohadt és mocskos kereket lebányászta onnét.



Ebben igazad van, bár mostanában már műanyag keretet szoktak kapni a pótkerekek --> ugyanakkor milyen menő, mikor amikor a C5-ön emelőtekergetés helyett megnyomod a gombot, és felmegy szervízállásba. Ebben az állásban megemeli az alját, és a kerékcsere lehetségessé válik egy ék behelyezésével.


státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2012. január 03. kedd, 12:23


K_Gergo írta: ezúton szeretném minden klubtárs figyelmét felhívni a pótkerék nyomásának minimum szezonváltáskor történő ellenőrzésére! sok felesleges szopástól kímélhet meg az az évi 2 perc...

egyébként mi értelme van teljes értékű kereket befogadó helyre mankókereket rakni, majd műanyag idommal kitölteni a maradék teret? felhasználói szempontból csak rosszabb ez a diagonál-virsli álmegoldás. talán olcsóbb a gyárnak, vagy mi lehet az oka?


Szavaidból ítélve az "...ember a saját kárán tanul" esete foroghat fent nálad. No nem örömködésből mondom, de mintha a szavaid azt tükröznék, hogy elmulasztottad az ellenőrzést és most szükséged volt rá.

Olcsóbb a gyárnak, mert nem kell egy ötödik olyan kereket betenni az autóba, mint amivel a gyárba szerelték. Ráadásul mankókerékből elég kétfélét, 16 és 17 coll-ost alkalmazni, míg alufelniből az E46-ban is van kismillió. A szélesség miatt pedig egy 245-ös már biztosan nem férne be a kialakított helyre.

Aztán meg ha olyan a gyári felni, mint néhány 17 és 18-as hogy az első tengelyen más a méret, mint hátul, akkor melyikből legyen az ötödik?

Nomeg így elmegy az ürge megjavíttatni a gumit vagy lecserélni egy másikra, míg ha csak elő kellene kapni hátulról az eredetivel megegyezőt nem biztos hogy azonnal ezt tenné.

Aztán van akinek soha vagy életében kétszer van defektje. Így minek álljon egy teljes értékű kerék hátul a csomagtartóban. Soha sincs rá szükség.

Oszt' majd elfelejtettem, milyen jó ha hajtott keréken kapunk defektet és netán mind a négy felni egyforma. Ilyenkor vehetjük le elölről az egyiket és tehetjük hátra, hogy utána elől figyeljen a mankókerék. Mert ugye hajtott tengelyre azonos méretű kereket illik tenni.

Végül pedig nem is tudom.

Azt azonban igen, hogy a franciák csinálják/csinálták jól. Kibaszták' kívülre az autó alá a pótkereket. Aztán évek múlva ha szükség volt rá sofőr legyen a talpán aki az összerohadt és mocskos kereket lebányászta onnét.







Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2012. január 03. kedd, 12:37

K_Gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2000

státusz K_Gergo

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 476

Elküldve: 2012. január 03. kedd, 12:06


ezúton szeretném minden klubtárs figyelmét felhívni a pótkerék nyomásának minimum szezonváltáskor történő ellenőrzésére! sok felesleges szopástól kímélhet meg az az évi 2 perc...

egyébként mi értelme van teljes értékű kereket befogadó helyre mankókereket rakni, majd műanyag idommal kitölteni a maradék teret? felhasználói szempontból csak rosszabb ez a diagonál-virsli álmegoldás. talán olcsóbb a gyárnak, vagy mi lehet az oka?

si3rrabravo
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 535d
Évjárat: 2007

státusz si3rrabravo

Fórumlakó

Elismertség: 9% (26 pont) | Hozzászólások: 271

Elküldve: 2012. január 02. hétfő, 23:39


RePTaiL írta: Isteni szerencse, hogy megint 12 forinttal drágul az üzemanyag! Lassan tényleg elérjük az 500 Ft-os gázolaj árat


Egyik kedvenc TC cikkem:

http://totalcar.hu/magazin/vel..._a_benzin/

RePTaiL
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz RePTaiL

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 211

Elküldve: 2012. január 02. hétfő, 22:48


bmw320d4 írta:
Robinson írta:
bmw320d4 írta:
RePTaiL írta: Isteni szerencse, hogy megint 12 forinttal drágul az üzemanyag! Lassan tényleg elérjük az 500 Ft-os gázolaj árat


Rohadjon el élve OV!



tüntetés az opera előtt. több mint 10.000 ember:

Idézet: Selmeczi Gabriella, a Fidesz szóvivője szerint [..] míg a nemzeti ügyek kormánya az emberek felhatalmazása alapján kijavítja a Gyurcsány-korszak hibáit, addig az "országot tönkretevő gyurcsányi gyűlöletkeltők" rendetlenséget, káoszt csinálnak


a megjelent emberek mind huligánok, mert amúgy elégedettség van az országban.


Hülye ribanc...

Ja, tudtátok, hogy tilos baloldali híreket mondani a TV-ben? Jó, mi?



Az emberek már arra is felhatalmaznák őket, hogy takarodjanak a pic5ába

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2012. január 02. hétfő, 22:42


Robinson írta:
bmw320d4 írta:
RePTaiL írta: Isteni szerencse, hogy megint 12 forinttal drágul az üzemanyag! Lassan tényleg elérjük az 500 Ft-os gázolaj árat


Rohadjon el élve OV!



tüntetés az opera előtt. több mint 10.000 ember:

Idézet: Selmeczi Gabriella, a Fidesz szóvivője szerint [..] míg a nemzeti ügyek kormánya az emberek felhatalmazása alapján kijavítja a Gyurcsány-korszak hibáit, addig az "országot tönkretevő gyurcsányi gyűlöletkeltők" rendetlenséget, káoszt csinálnak


a megjelent emberek mind huligánok, mert amúgy elégedettség van az országban.


Hülye ribanc...

Ja, tudtátok, hogy tilos baloldali híreket mondani a TV-ben? Jó, mi?




Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2012. január 02. hétfő, 22:39


bmw320d4 írta:
RePTaiL írta: Isteni szerencse, hogy megint 12 forinttal drágul az üzemanyag! Lassan tényleg elérjük az 500 Ft-os gázolaj árat


Rohadjon el élve OV!



tüntetés az opera előtt. több mint 10.000 ember:

Idézet: Selmeczi Gabriella, a Fidesz szóvivője szerint [..] míg a nemzeti ügyek kormánya az emberek felhatalmazása alapján kijavítja a Gyurcsány-korszak hibáit, addig az "országot tönkretevő gyurcsányi gyűlöletkeltők" rendetlenséget, káoszt csinálnak


a megjelent emberek mind huligánok, mert amúgy elégedettség van az országban.

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2012. január 02. hétfő, 22:09


RePTaiL írta: Isteni szerencse, hogy megint 12 forinttal drágul az üzemanyag! Lassan tényleg elérjük az 500 Ft-os gázolaj árat


Rohadjon el élve OV!



RePTaiL
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz RePTaiL

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 211

Elküldve: 2012. január 02. hétfő, 21:10


Isteni szerencse, hogy megint 12 forinttal drágul az üzemanyag! Lassan tényleg elérjük az 500 Ft-os gázolaj árat

blasekati
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz blasekati

Törzsvendég

Elismertség: 8% (9 pont) | Hozzászólások: 102

Elküldve: 2012. január 02. hétfő, 19:26


YELLOW írta:
YELLOW írta: "A tájon nincs hópaplan, asztalomon, sült kappan,
de bor meg kalács se nagyon, Orbánt üssétek agyon!
Kívánok minden jót és szépet, FIDESZ mentes boldog új évet!"






.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. január 02. hétfő, 19:27

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. január 02. hétfő, 19:22


YELLOW írta: "A tájon nincs hópaplan, asztalomon, sült kappan,
de bor meg kalács se nagyon, Orbánt üssétek agyon!
Kívánok minden jót és szépet, FIDESZ mentes boldog új évet!"




anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. január 02. hétfő, 10:27


petermover írta:
anubisz írta:
petermover írta:
anubisz írta:
petermover írta: Sziasztok!

E46 316i (1.6-os)-ban katalizátor előtt és után is van lambdaszonda?
Fontos lenne tudnom, most viszem a héten műszakira, és nem mindegy, milyen besorolást kapok (cégautó adó miatt - a mocskos kurva anyjukat).
Ha EURO II-es a motor, akkor 22.000-et fizetek havonta, ha két lambdaszonda van, akkor "csak" 11.000-et az eddigi 7000 helyett.

Ha nem kapom meg legalább a 6-os besorolást, akkor vagy átiratom saját nevemre, vagy lesz egy eladó, nagyon megkímélt, frissen rendbehozott, irtó jó állapotban lévő E46 sedan.......



22 ezer havonta,ha cég nevén van a kocsi? Így akarják segíteni a kisvállalkozásokat,hát beszarok ezen a geci Orbánon.


Az eddigi 1.6-ig 7000, 1.6-os felett 15.000/hó helyett most egy szép kis táblázatot állítottak össze, teljesítmény és környezetvédelmi besorolást figyelembe véve.

Az a vicces, hogy pl. egy 2000-es évjáratú 1.6-os Opel Astra havi cégautó adója 22.000 Ft, míg egy vadiúj 535d-ek is ugyanennyi...

http://www.konyvelozona.hu/201...oado-2012/


Szarrágók,persze,okosan kiszámolva,hiszen nem sokan használnak 15 millás kocsit cégautónak,Inkább a 8,10,15 éves kategória,ahol persze zsebbe kel nyúlni a KV besorolás miatt. Rohadt fasiszták. Tényleg el kel vinni innen minden vállalkozást,más Országba.
Már csak az a kérdés,miért éri meg akkor cégen tartani kocsit? Ha magánszemély a tulaj,nem lehet semmit visszaigényelni rá? Nem értek hozzá.


Kell a költség. Csak ilyenekre sajnálok kiadni...
Ezt tudják nagyon jól ők is (hiszen ők is mutyiznak cégautókkal).
Cégre elírhatok minden költséget (üzemanyag, szervíz, alkatrész, autómosás, stb), csak ÁFA-t nem tudok leírni, mivel személyautó, nem pedig teher.
Ha magánszemélyként tartanám, csak a kiküldetések után járó törvényben szabályozott költséget tudnám leírni, sem szervíz, sem egyéb költséget.

Példa: egy 127ezer forintos szervíz számlán van 100ezer forint költségoldali növelés, 27ezer forint ÁFA-t bukok, tehát hülyén fogalmazva kétszer kell kifizetni az ÁFA-t (egyszer a szervízben bruttót kell fizetni, majd ezt az ÁFA-t nem írhatom le az ÁFA alapból, ezért "újra" be kell fizetnem ÁFA-ként az államnak - ez persze nem ilyen egyszerű, de nagyjából ez van). Tehát a cég nyereségét csökkentettem 100ezer forinttal, 27ezer forintot viszont elbuktam ÁFA-n. Így kb. 135-140ezer forintba kerül egy ilyen szervíz (ha az "elbukott" ÁFA-ról leveszem a nyereségadót csökkentő összeget).

Ha magánszemélyként tartanám az autót, akkor azt a 127ezer forintot nyereségadóval, egyéb járulékokkal megfűszerezve tudnám csak kivenni a cégből (mint egy fizetést), így kb. 255ezer forintba kerülne a cégnek ugyanaz a szervíz.

Ez csak egy nagyon hasraütött számolás, senki ne vegye készpénznek, korán van még, meg lehet hogy ki is hagytam valamit, de nagyjából ez a különbség.

Ki lehetne számolni, hogy mekkora szervíz és üzemanyag ráfordításnál éri meg a cégautóadót kipengetni, mindenesetre évi 200ezer forint szervíz, gumicsere, alkatrész (nem utolsó sorban esetemben havi 50-90ezer forint üzemanyag...) esetén már megérheti, hacsak nem 40ezret fizet valaki havonta.






Igen,én is gondoltam,hogy annak éri meg aki sokat tud elszámoltatni,annál sokkal többet,mint amit éves szinten befizet 12x22 ezer. Gondolom azt akarták korlátozni,hogy ne minden második ember számoltasson el ilyen költségeket,mindenféle kis fals cégek.Aki viszont nagy flottát tart,ott nem semmi összeg az a havi 20,25 ezer,már 10 kocsinál is.
Kíváncsi leszek,mi lesz erre az újabb kiskapu. Kis cég,kis bevétel,1,2 autó,az biztos cumi.Amúgy,ha felhívsz egy szervizt nem tudják megmondani menyi labda van benne? ETK robbantott rajz nem mutatja?
Itt úgy néz ki van előtte,és mögötte is.
http://bmwfans.info/parts/cata...e_fixings/


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. január 02. hétfő, 10:31

petermover
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz petermover

Újonc

Elismertség: 4% (2 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2012. január 02. hétfő, 10:06


anubisz írta:
petermover írta:
anubisz írta:
petermover írta: Sziasztok!

E46 316i (1.6-os)-ban katalizátor előtt és után is van lambdaszonda?
Fontos lenne tudnom, most viszem a héten műszakira, és nem mindegy, milyen besorolást kapok (cégautó adó miatt - a mocskos kurva anyjukat).
Ha EURO II-es a motor, akkor 22.000-et fizetek havonta, ha két lambdaszonda van, akkor "csak" 11.000-et az eddigi 7000 helyett.

Ha nem kapom meg legalább a 6-os besorolást, akkor vagy átiratom saját nevemre, vagy lesz egy eladó, nagyon megkímélt, frissen rendbehozott, irtó jó állapotban lévő E46 sedan.......



22 ezer havonta,ha cég nevén van a kocsi? Így akarják segíteni a kisvállalkozásokat,hát beszarok ezen a geci Orbánon.


Az eddigi 1.6-ig 7000, 1.6-os felett 15.000/hó helyett most egy szép kis táblázatot állítottak össze, teljesítmény és környezetvédelmi besorolást figyelembe véve.

Az a vicces, hogy pl. egy 2000-es évjáratú 1.6-os Opel Astra havi cégautó adója 22.000 Ft, míg egy vadiúj 535d-ek is ugyanennyi...

http://www.konyvelozona.hu/201...oado-2012/


Szarrágók,persze,okosan kiszámolva,hiszen nem sokan használnak 15 millás kocsit cégautónak,Inkább a 8,10,15 éves kategória,ahol persze zsebbe kel nyúlni a KV besorolás miatt. Rohadt fasiszták. Tényleg el kel vinni innen minden vállalkozást,más Országba.
Már csak az a kérdés,miért éri meg akkor cégen tartani kocsit? Ha magánszemély a tulaj,nem lehet semmit visszaigényelni rá? Nem értek hozzá.


Kell a költség. Csak ilyenekre sajnálok kiadni...
Ezt tudják nagyon jól ők is (hiszen ők is mutyiznak cégautókkal).
Cégre elírhatok minden költséget (üzemanyag, szervíz, alkatrész, autómosás, stb), csak ÁFA-t nem tudok leírni, mivel személyautó, nem pedig teher.
Ha magánszemélyként tartanám, csak a kiküldetések után járó törvényben szabályozott költséget tudnám leírni, sem szervíz, sem egyéb költséget.

Példa: egy 127ezer forintos szervíz számlán van 100ezer forint költségoldali növelés, 27ezer forint ÁFA-t bukok, tehát hülyén fogalmazva kétszer kell kifizetni az ÁFA-t (egyszer a szervízben bruttót kell fizetni, majd ezt az ÁFA-t nem írhatom le az ÁFA alapból, ezért "újra" be kell fizetnem ÁFA-ként az államnak - ez persze nem ilyen egyszerű, de nagyjából ez van). Tehát a cég nyereségét csökkentettem 100ezer forinttal, 27ezer forintot viszont elbuktam ÁFA-n. Így kb. 135-140ezer forintba kerül egy ilyen szervíz (ha az "elbukott" ÁFA-ról leveszem a nyereségadót csökkentő összeget).

Ha magánszemélyként tartanám az autót, akkor azt a 127ezer forintot nyereségadóval, egyéb járulékokkal megfűszerezve tudnám csak kivenni a cégből (mint egy fizetést), így kb. 255ezer forintba kerülne a cégnek ugyanaz a szervíz.

Ez csak egy nagyon hasraütött számolás, senki ne vegye készpénznek, korán van még, meg lehet hogy ki is hagytam valamit, de nagyjából ez a különbség.

Ki lehetne számolni, hogy mekkora szervíz és üzemanyag ráfordításnál éri meg a cégautóadót kipengetni, mindenesetre évi 200ezer forint szervíz, gumicsere, alkatrész (nem utolsó sorban esetemben havi 50-90ezer forint üzemanyag...) esetén már megérheti, hacsak nem 40ezret fizet valaki havonta.






anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. január 02. hétfő, 09:46


petermover írta:
anubisz írta:
petermover írta: Sziasztok!

E46 316i (1.6-os)-ban katalizátor előtt és után is van lambdaszonda?
Fontos lenne tudnom, most viszem a héten műszakira, és nem mindegy, milyen besorolást kapok (cégautó adó miatt - a mocskos kurva anyjukat).
Ha EURO II-es a motor, akkor 22.000-et fizetek havonta, ha két lambdaszonda van, akkor "csak" 11.000-et az eddigi 7000 helyett.

Ha nem kapom meg legalább a 6-os besorolást, akkor vagy átiratom saját nevemre, vagy lesz egy eladó, nagyon megkímélt, frissen rendbehozott, irtó jó állapotban lévő E46 sedan.......



22 ezer havonta,ha cég nevén van a kocsi? Így akarják segíteni a kisvállalkozásokat,hát beszarok ezen a geci Orbánon.


Az eddigi 1.6-ig 7000, 1.6-os felett 15.000/hó helyett most egy szép kis táblázatot állítottak össze, teljesítmény és környezetvédelmi besorolást figyelembe véve.

Az a vicces, hogy pl. egy 2000-es évjáratú 1.6-os Opel Astra havi cégautó adója 22.000 Ft, míg egy vadiúj 535d-ek is ugyanennyi...

http://www.konyvelozona.hu/201...oado-2012/


Szarrágók,persze,okosan kiszámolva,hiszen nem sokan használnak 15 millás kocsit cégautónak,Inkább a 8,10,15 éves kategória,ahol persze zsebbe kel nyúlni a KV besorolás miatt. Rohadt fasiszták. Tényleg el kel vinni innen minden vállalkozást,más Országba.
Már csak az a kérdés,miért éri meg akkor cégen tartani kocsit? Ha magánszemély a tulaj,nem lehet semmit visszaigényelni rá? Nem értek hozzá.