- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 316i
- Évjárat: 2002
Elküldve: 2012. július 17. kedd, 12:51
hancurozo írta:YELLOW írta: na sehol senki? unatkozom... tegnap is jól feldobom itt a kesztyűt, erre senki, pedig olyan jól elmentem alukálni, reggel alig vártam mit fogok itt olvasni...
egy kis off:
tegnap fater H Astra-jában cseréltem pollenszűrőt. asszem az opel az nem az a kategória, hogy német logika, mert a fél anyós oldalt le kellett bontani. kesztyűtartó ki 4 torx csavar fogja. stekker lehúz a szofitáról (kesztyűtartó világítás). aztán van bent a középboxon egy műanyag lemez, amit 3 csavar fog. nah ezen a 6-os kulcs nagy az 5-ös kicsi. mondom biztos collos. otthon egy jó kulcs sem volt. mondommajd fogó. nehezen de kiszedtem őket. a venti motortól alig tudtam kiszedni a szűrőt, ami meglepő módon gyárilag aktív szenes. bent volt még némi kosz, amit le merek fogadni egy szervízben tutkó nem porszívóztak volna ki, de legalább innen már a süni könnyen elérhető. amúgy az autó 2006.06. havi és még a gyári delphi szűrő volt benne. annyira nem is volt vészes. azért vettem ki, mert a fain unix több méretet hoz, pedig az csak G Astránál volt nem mindegy. elmentem az egyik autós boltba, ahova rég nem jártam már, mert az eladó stílusa nem tetszett, illetve annó átvágta magát az ATE fékszettemmel. vagy csak nagyon rendes volt. a lényeg itthon kinéztem Unix-os aktívszenest 2.980 Ft-ért. fater nem akart drágábban, sőt sima is jó lett volna neki. de kb 3-4 ezer volt a hatát, mondom akkor aktív szenes. megrendeltem délután 1 óra felé, azt mondta kb 1 óra és megvan. közben elmentem más boltokba, de vagy nem volt szimpatikus az eladó, nem tudom mit hitt magáról, G astra tulajokat ócsárolta, hogy nála csak olcsó dolgok vannak, mert az a vásárló közönség ezt igényli... na mindegy reménykedtem benen, jó lesz amit rendeltem. nem akart jönni az SMS-ezértszakadó esőben elindultam, mondom hátha csak elfelejtett szólni, de tudtam 15:30 környékén jön a szállító. már úton voltam, mikor hívott, hogy megjött a cucc mehetek. az Unix-os aktívszenes, szinte ugyanaz volt mint a drága delphi, talán a külső része nem volt olyan vastag borítás, de mit számít, ha szűr. már mikor megrendeltem azt mondta, hogy 2800-ért ideadja kedvezménnyel. aztán amikor rá mondtam, hogy jó lesz, akkor azt mondja mindjárt ad egy kis kedvezményt.... 2500 Ft-ért vihetem. mondom nagyon fasza. ideadta én meg szakadó esőben góó haza. az opel kint állt a másik garázs előtt szétbombázva. gondolhattam volna, hogy a duplagarázs egyik részébe már be keleltt volna állnom, ott van hely szerelni nyitott ajtónál. így ezt esőben kínlódtuk meg, vezető ülésről elpakol, át áll, közbenfater másik garázsból cuccát arrébb gór. mindig ügyködik valamivel. hát beszerelni nehezebb volt. az új szűrő nem hajlott úgy. mérete jó volt, de még új. mindegy összeraktam kész lett. megírtam FB-n az esetet röviden. az utcánkban lévő régen opel szervízben dolgozó szerelő (aki úgy volt, hogy majd ő cseréli) reagált is rá, hogy acsavarokra 5,5-ös villás kell, ami van neki. én komoylan mondom iylen méretről nem is hallottam még. de legalább már tudom. voltam iylen szerszám boltban is, de azt mondták felejtsem el a coll-os méretet kulcsban, nem fogok kapni. mondom mi a faszért nem?! persze próbáltunk 6-os villást össze kalapálni, de hát a kulcs erős volt
nem tudom szervízben mennyi lett volna a mutatvány Ft-ban, de a szerelésért lehet vagy 3-4ezret kiszámláztak volna, + vagy 6-8 ezer a szűrő. neten láttam 12-ért is, nem tudom azmivel tudhat többet...
vagy veszek, ha lehet egyáltallán kapni 5,5-ös villást, vagy kireszelek, majd valami anyagból...
remélem erre a hatalmas off-ra majd beindul az élet.
Látom unatkozol.
Azért a társalgóba nehéz off témát felhozni.
OBI-ban kapni pici crova készletet (kb 1000Ft) abban találsz 4, 4.5, 5, 5.5, 6, -tól 13ig crovafejet. (ha több dolgba is beleturkálsz akkor szükséged lesz torx, fúrt torx és E kulcsokra is) Úgy sokkal egyszerűbb lesz. Ha nem az első csere, akkor fél óra sincs, de a suzukiban is így cseréled, a volvó s40-ben pedig a sofőr oldalon kell lebontani a szőnyeget Európai autóhoz mm-es kulcs kell. Az amerikai kocsikat viszont nehéz javítani, oda nem jó a mm-es készlet.
Az, hogy sok alkatrész/szűrő egyforma és más az ára természetes. (pl ford gyári gázolajszűrő 3x drágább a bosch-nál, ja és a gyári dobozában is bosch van) De mondhatnám a fiat unó/lancia delta 1.3 hátsó fék és a p126 féket is. (ott is csak az ára más)
úgy értem az OFF-ot, hogy BMW oldalon... opelozni
kis készletem van, ez a somogyi féle szürke kis kofferes. nagyon jó, csak ebben a krova nincs. amúgy minden benne van. ez a krovát meg meg fogom nézni. szerencsére fogóval minimális fejsérüléssel ki tudtam szedni és visszarakni a csavarokat.
mondo az egyik boltosnál meglepődtem, hogy azt mondta, hogy a legolcsóbb kell midnenből. egy sima szűrő 1500-2200ig simán megy (és az 1500 a kedvezményes ár) a legtöbb helyen simát 2000 alatt nem láttam, és akkor egy 3000 sajnál egy akítvszenesért??? mi manapság 3000 ft? semmi. aki enynit sajnál egy normális szűrőért... eddig sosem vettem unix csomagolású alkatrészt, de lehet ezután nem fogok parázni... persze azért légszűrő, olajszűrő, üzemanyag, továbbra is mann, mahle, knecht... ami durva volt az unix oldalán, hogy az opelhoz volt az az orione márkájú szűrő, mintha műanyag keretre vattacukrot tettek volna. na ezt be sem tudtam volna rakni a kerete miatt, ráadásul merevítve is volt. 6500 Ft volt. illetve eccer olyat vettem a BMW-be ugyanez a szar anyag, egy hónap után ki is basztam a fenébe. nem való semmire én is vagy 5ezerért vettem. 6-7ezer körül kapok aktívszenest Atti-tól mahle-t, akkor inkább az. itt az opelnál is 2500-ért az unix-os aktívszenes full jó.