Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. július 30. hétfő, 13:27


Látom már megy a háború, pedig csak az általános iskolai fizika anyagon vitáztok - a tehetetlenség törvényén.

A hátsókerekes autó (lóerőtől függetlenül) mindenképp jobban kell, hogy rajtoljon, mint az azonos felépítésű elsőkerekes társa, mivel a súly a hátsó tengelyre bukik. Ez az előny állórajtnál jelentős, későbbi gyorsulásnál már kevésbé érezhető, illetve súlyelosztástól és aerodinamikától függ..

Az elsőkerekesek egyenes úton soha nem lehetnek előnyben, kivéve két esetet:
1. ha az autó aerodinamikája el van baltázva, és az első spoiler lenyomja az elejét, de a szárny nem teszi a dolgát - nagyobb sebességnél a leszorítás így előre kerül.
2. ha kanyarból kifelé jövet kell a helyes irányba "rántani" az autót - míg a hátsókerekeseket jobban be lehet fordítani a kanyarba, az elsőkerekesek gyorsabban hagyják el azt (lásd WTCC, Cruze vs 320TC), és az autók hátulja is kisebb eséllyel fog kisodródni...

A hátsókerekes autók igazi előnye farmotorral, vagy középmotorral érvényesül a legjobban, de a BMW-k 50-50-es súlyelosztása is szép törekvés már

Szóval sokminden befolyásolhatja a dolgot, de az állórajt mindig, mindenhol a hátsókerekeseknek kedvez.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. július 30. hétfő, 10:07


kempelen írta:
jokerface írta: B@szki,hogy Ti min feltudjátok nyomni egymást


Bocs. Csak ő ideges. Nekem semmi bajom, de hancúrozónak van a legnagyobb igaza.



szerintem meg qrvára nincs igaza.... nyalogassátok akkor egymás fenekét
itt ti ketten főleg állandóan azt lesitek melyik írásomba tudtok belekötni. jobb elfoglaltság nincs? ideges a faxom. igazából nem érdekel. sajnálom ha ennyire érthetetlen amit írok, pedig az a valóság. bizonyítsa be valaki az ellenkezőjét. az a legegszerűbb, ha azt mondod, hogymajd valaki elmagyarázza, akinek van türelme a hülye jelóhoz. mintha itt bárki is nagyobb valaki lenne. de úgy látszik van, aki el is hiszi magáról.

off.

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2012. július 30. hétfő, 10:02


jokerface írta: B@szki,hogy Ti min feltudjátok nyomni egymást


Bocs. Csak ő ideges. Nekem semmi bajom, de hancúrozónak van a legnagyobb igaza.



jokerface
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jokerface

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 538

Elküldve: 2012. július 30. hétfő, 09:52


B@szki,hogy Ti min feltudjátok nyomni egymást

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. július 30. hétfő, 09:44


kempelen írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta: néha nézem. sajnos csak érzetre jobb a hátsó kerék rajtkor, mert ugye betapad, és te is az ülésbe. a különbséget akkor látni ha mész egy első kerekessel, mert neki ugyan kipörög, de felpörög olyankor 60 körülire és szinte 1 métert ment csak, aztán ahogy a súlypont visszamegy előre könnyebben veszi fel a tempót. ez kisebb teljesítményű auknál igaz. nagy erős gépeknél már hátrány az elsőkerék, ott jobb a hátsó, a legjobb meg az összkerék.



Ez a legnagyobb hülyeség amit eddig írtál.




Gyorsuláskor az elsőkerekes autó első tengelye láthatóan megemelkedik (fékezéskor előrebukik) Gyorsításkor megváltozik a tengelyterhelés, azaz csökken, ezért általában csak korlátozott teljesítmény vihető az aszfaltra elsőkerékhajtás esetében.

Meg még sokminden más is közrejátszik, de általában nagy teljesítményt elsőkerékkel az útra vinni nem érdemes.

Szerintem valami ilyesmit akart hancurozó leírni vagy mittomén'. Nem vagyok én sem fizikatanár.



ezt én írtam le és nem akartam... ha elolvasod... tudom mi a fizika... ne csak a piros részt olvasd el amit kiemelt, hanem amit utána írtam azt is....


Itt még mintha az ellenkezőjét írnád:

"...de a rajtnál jobban kilő az első kerekes, ha elég hosszú a pálya..."



komolyan mondom szó szerint a faszom ki van, hogy az iylen részletkiragadásotokkal... egybe értelmezd már amit írtam ne külön. ebben a mondokában (faszom megint ismételjem magam) azonos teljesítményű, súlyú autókról beszélek, csak az egyik első a másik hátsó kerekes. az első kerekes jobban elkapja a rajtot, de ha hosszú a pálya, mondjuk nem 1/8 mérföld, hanem 1/4 mile, akkor a hátsókerekes behozza, mert ha már mozgásban van, akkor jobban átviszi az erőt.
pl leírok egy saját esetet: 1-es góf, de Gti motorral olyan 120 lovas, ráadásul könnyebb mint az enyém, demost nem a súly a lényeg. álló rajtból mindig hátrányom volt, nem azért mert béna vagyok. amikor 3-asba váltottam már egymás mellett voltunk, ahhoz képest, hogy a rajztnál 1 kocsinyi hátrányom volt. aztán mentünk gurulásból. hát semmi esélye nem volt.
azt is leírtam, hogy nagy teljesítmnyél hátrány az első kerék (látsd WTCC) vagy akármi, és ott jobb az RWD, vagy az AWD. de 150 lóerő környékén jobban ki lehet lőni egy FWD-vel, mint egy RWD-vel, ha közel azonos adatokat tekintünk.

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2012. július 30. hétfő, 09:33


YELLOW írta:
kempelen írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta: néha nézem. sajnos csak érzetre jobb a hátsó kerék rajtkor, mert ugye betapad, és te is az ülésbe. a különbséget akkor látni ha mész egy első kerekessel, mert neki ugyan kipörög, de felpörög olyankor 60 körülire és szinte 1 métert ment csak, aztán ahogy a súlypont visszamegy előre könnyebben veszi fel a tempót. ez kisebb teljesítményű auknál igaz. nagy erős gépeknél már hátrány az elsőkerék, ott jobb a hátsó, a legjobb meg az összkerék.



Ez a legnagyobb hülyeség amit eddig írtál.




Gyorsuláskor az elsőkerekes autó első tengelye láthatóan megemelkedik (fékezéskor előrebukik) Gyorsításkor megváltozik a tengelyterhelés, azaz csökken, ezért általában csak korlátozott teljesítmény vihető az aszfaltra elsőkerékhajtás esetében.

Meg még sokminden más is közrejátszik, de általában nagy teljesítményt elsőkerékkel az útra vinni nem érdemes.

Szerintem valami ilyesmit akart hancurozó leírni vagy mittomén'. Nem vagyok én sem fizikatanár.



ezt én írtam le és nem akartam... ha elolvasod... tudom mi a fizika... ne csak a piros részt olvasd el amit kiemelt, hanem amit utána írtam azt is....


Itt még mintha az ellenkezőjét írnád:

"...de a rajtnál jobban kilő az első kerekes, ha elég hosszú a pálya..."



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. július 30. hétfő, 07:29


kempelen írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta: néha nézem. sajnos csak érzetre jobb a hátsó kerék rajtkor, mert ugye betapad, és te is az ülésbe. a különbséget akkor látni ha mész egy első kerekessel, mert neki ugyan kipörög, de felpörög olyankor 60 körülire és szinte 1 métert ment csak, aztán ahogy a súlypont visszamegy előre könnyebben veszi fel a tempót. ez kisebb teljesítményű auknál igaz. nagy erős gépeknél már hátrány az elsőkerék, ott jobb a hátsó, a legjobb meg az összkerék.



Ez a legnagyobb hülyeség amit eddig írtál.




Gyorsuláskor az elsőkerekes autó első tengelye láthatóan megemelkedik (fékezéskor előrebukik) Gyorsításkor megváltozik a tengelyterhelés, azaz csökken, ezért általában csak korlátozott teljesítmény vihető az aszfaltra elsőkerékhajtás esetében.

Meg még sokminden más is közrejátszik, de általában nagy teljesítményt elsőkerékkel az útra vinni nem érdemes.

Szerintem valami ilyesmit akart hancurozó leírni vagy mittomén'. Nem vagyok én sem fizikatanár.



ezt én írtam le és nem akartam... ha elolvasod... tudom mi a fizika... ne csak a piros részt olvasd el amit kiemelt, hanem amit utána írtam azt is....


státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2012. július 30. hétfő, 06:10


hancurozo írta:
YELLOW írta: néha nézem. sajnos csak érzetre jobb a hátsó kerék rajtkor, mert ugye betapad, és te is az ülésbe. a különbséget akkor látni ha mész egy első kerekessel, mert neki ugyan kipörög, de felpörög olyankor 60 körülire és szinte 1 métert ment csak, aztán ahogy a súlypont visszamegy előre könnyebben veszi fel a tempót. ez kisebb teljesítményű auknál igaz. nagy erős gépeknél már hátrány az elsőkerék, ott jobb a hátsó, a legjobb meg az összkerék.



Ez a legnagyobb hülyeség amit eddig írtál.




Gyorsuláskor az elsőkerekes autó első tengelye láthatóan megemelkedik (fékezéskor előrebukik) Gyorsításkor megváltozik a tengelyterhelés, azaz csökken, ezért általában csak korlátozott teljesítmény vihető az aszfaltra elsőkerékhajtás esetében.

Meg még sokminden más is közrejátszik, de általában nagy teljesítményt elsőkerékkel az útra vinni nem érdemes.

Szerintem valami ilyesmit akart hancurozó leírni vagy mittomén'. Nem vagyok én sem fizikatanár.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. július 29. vasárnap, 21:39


hancurozo írta:
YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta: néha nézem. sajnos csak érzetre jobb a hátsó kerék rajtkor, mert ugye betapad, és te is az ülésbe. a különbséget akkor látni ha mész egy első kerekessel, mert neki ugyan kipörög, de felpörög olyankor 60 körülire és szinte 1 métert ment csak, aztán ahogy a súlypont visszamegy előre könnyebben veszi fel a tempót. ez kisebb teljesítményű auknál igaz. nagy erős gépeknél már hátrány az elsőkerék, ott jobb a hátsó, a legjobb meg az összkerék.



Ez a legnagyobb hülyeség amit eddig írtál.


akkor na.


Nem fogom elmagyarázni.
Mivel nem vagyok fizikatanár, nem tudom úgy elmagyarázni, hogy te is megértsd. (de a leírtak szerint, ez nekik sem sikerült)
Remélem lesz valaki az oldalon, aki "szájbarágós" stílusban elmagyarázza.


akadj már le...leszarom. én tartom magam hozzá. kész. akkor nem tetszik, neked hülyeség.... nekem meg tapasztalat. ne piros lámpás szarozást nézz, hanem rendes gyorsulást, ahol mindkét autó tulaja figyel. később jobb a hátsókerék, de a rajtnál jobban kilő az első kerekes, ha elég hosszú a pálya, akkor 3. fokozat után simán megvan, de addig nem nagyon. és most azonos teljesítmény/súly-ról beszélek.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. július 29. vasárnap, 21:31


YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta: néha nézem. sajnos csak érzetre jobb a hátsó kerék rajtkor, mert ugye betapad, és te is az ülésbe. a különbséget akkor látni ha mész egy első kerekessel, mert neki ugyan kipörög, de felpörög olyankor 60 körülire és szinte 1 métert ment csak, aztán ahogy a súlypont visszamegy előre könnyebben veszi fel a tempót. ez kisebb teljesítményű auknál igaz. nagy erős gépeknél már hátrány az elsőkerék, ott jobb a hátsó, a legjobb meg az összkerék.



Ez a legnagyobb hülyeség amit eddig írtál.


akkor na.


Nem fogom elmagyarázni.
Mivel nem vagyok fizikatanár, nem tudom úgy elmagyarázni, hogy te is megértsd. (de a leírtak szerint, ez nekik sem sikerült)
Remélem lesz valaki az oldalon, aki "szájbarágós" stílusban elmagyarázza.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. július 29. vasárnap, 21:13


[quote="hancurozo"]
YELLOW írta: néha nézem. sajnos csak érzetre jobb a hátsó kerék rajtkor, mert ugye betapad, és te is az ülésbe. a különbséget akkor látni ha mész egy első kerekessel, mert neki ugyan kipörög, de felpörög olyankor 60 körülire és szinte 1 métert ment csak, aztán ahogy a súlypont visszamegy előre könnyebben veszi fel a tempót. ez kisebb teljesítményű auknál igaz. nagy erős gépeknél már hátrány az elsőkerék, ott jobb a hátsó, a legjobb meg az összkerék.

/quote]

Ez a legnagyobb hülyeség amit eddig írtál.


akkor na.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. július 29. vasárnap, 21:00


YELLOW írta: néha nézem. sajnos csak érzetre jobb a hátsó kerék rajtkor, mert ugye betapad, és te is az ülésbe. a különbséget akkor látni ha mész egy első kerekessel, mert neki ugyan kipörög, de felpörög olyankor 60 körülire és szinte 1 métert ment csak, aztán ahogy a súlypont visszamegy előre könnyebben veszi fel a tempót. ez kisebb teljesítményű auknál igaz. nagy erős gépeknél már hátrány az elsőkerék, ott jobb a hátsó, a legjobb meg az összkerék.



Ez a legnagyobb hülyeség amit eddig írtál.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. július 29. vasárnap, 21:32

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. július 29. vasárnap, 20:52


néha nézem. sajnos csak érzetre jobb a hátsó kerék rajtkor, mert ugye betapad, és te is az ülésbe. a különbséget akkor látni ha mész egy első kerekessel, mert neki ugyan kipörög, de felpörög olyankor 60 körülire és szinte 1 métert ment csak, aztán ahogy a súlypont visszamegy előre könnyebben veszi fel a tempót. ez kisebb teljesítményű auknál igaz. nagy erős gépeknél már hátrány az elsőkerék, ott jobb a hátsó, a legjobb meg az összkerék.

jrtom írta: Hát pedig a hátsókerekes autóval jobbat lehet rajtolni.
YELLOW nem nézel WTCC-t???

YELLOW írta:
valter320d írta: Sziasztok urak

Miért megy jobba a sógorom 1.9 tdi Borája(pbox) mint az én 136le 20d az a kis szar ennyit dobna rajta?
Teljesen magam alatt vagyok


kellett neked a szar dízel

szerintem mert kb könnyebb, elsőkerekes elindulásnál jobb, másrészt azok a motorok alapból 130 lovasak, mégha papír szerint 105 akkor is, mert a legtöbbet ingyen átállították a szervizekbe, most erre jön még a pbox. ezéééé. ne legyél magad alatt, szerintem ez a kategória nem a versenyzésről szól






jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2012. július 29. vasárnap, 20:33


Hát pedig a hátsókerekes autóval jobbat lehet rajtolni.
YELLOW nem nézel WTCC-t???

YELLOW írta:
valter320d írta: Sziasztok urak

Miért megy jobba a sógorom 1.9 tdi Borája(pbox) mint az én 136le 20d az a kis szar ennyit dobna rajta?
Teljesen magam alatt vagyok


kellett neked a szar dízel

szerintem mert kb könnyebb, elsőkerekes elindulásnál jobb, másrészt azok a motorok alapból 130 lovasak, mégha papír szerint 105 akkor is, mert a legtöbbet ingyen átállították a szervizekbe, most erre jön még a pbox. ezéééé. ne legyél magad alatt, szerintem ez a kategória nem a versenyzésről szól




vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. július 29. vasárnap, 20:27


valter320d írta: Sziasztok urak

Miért megy jobba a sógorom 1.9 tdi Borája(pbox) mint az én 136le 20d az a kis szar ennyit dobna rajta?
Teljesen magam alatt vagyok


Nekem volt hasonló motoros passatom. Azok a motorok (pdtdi) olyan nyomatékosak alacsonyabb fordulatszám tartományban, hogy az ember meglepődik ahogy megindul az autó. 3000-es fordulat után viszont kifulladnak.
A bora valószínűleg a 131 lovas motorral van szerelve. +Erre még rájön a box...
A VP44-es adagolós 320d motor teljesen más karakterisztikájú. Szerintem a relatíve kicsi motorhoz képest becsületesen megmozgatja a kasztnit. (bár a 320d után az mondom, hogy inkább a 330d motor jobban passzol ehhez a kasznihoz)

Egy gondolat: azt a p-boxot ami a sógorod autójában is van nem ajánlom senkinek. Annyit csinál, hogy átveri a szenzorokat és ezzel teljesítmény növekedést ér el.
Hosszú távon kizárt, hogy ez használ a motornak.
Tuningolást csak profira érdemes bízni aki ír rá egy normális ecu programot.