- autója adatai
- Széria: Z4
- Típus: E89
- Kivitel: Roadster
- Modell: Z4 30i
- Évjárat: 2009
Elküldve: 2012. július 30. hétfő, 13:27
Látom már megy a háború, pedig csak az általános iskolai fizika anyagon vitáztok - a tehetetlenség törvényén.
A hátsókerekes autó (lóerőtől függetlenül) mindenképp jobban kell, hogy rajtoljon, mint az azonos felépítésű elsőkerekes társa, mivel a súly a hátsó tengelyre bukik. Ez az előny állórajtnál jelentős, későbbi gyorsulásnál már kevésbé érezhető, illetve súlyelosztástól és aerodinamikától függ..
Az elsőkerekesek egyenes úton soha nem lehetnek előnyben, kivéve két esetet:
1. ha az autó aerodinamikája el van baltázva, és az első spoiler lenyomja az elejét, de a szárny nem teszi a dolgát - nagyobb sebességnél a leszorítás így előre kerül.
2. ha kanyarból kifelé jövet kell a helyes irányba "rántani" az autót - míg a hátsókerekeseket jobban be lehet fordítani a kanyarba, az elsőkerekesek gyorsabban hagyják el azt (lásd WTCC, Cruze vs 320TC), és az autók hátulja is kisebb eséllyel fog kisodródni...
A hátsókerekes autók igazi előnye farmotorral, vagy középmotorral érvényesül a legjobban, de a BMW-k 50-50-es súlyelosztása is szép törekvés már
Szóval sokminden befolyásolhatja a dolgot, de az állórajt mindig, mindenhol a hátsókerekeseknek kedvez.