Berti
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2004

státusz Berti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 22

Elküldve: 2010. december 21. kedd, 18:49


Sziasztok

Módosítottam az adataimat, 2004-es 318d 1995ccm 116LE touring 204d4 motor

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. december 20. hétfő, 23:35


bmw320d4 írta:
Berti írta: Sziasztok

Most cseréltem a nagy termosztátot, egy éve az egr-t. A problémám az, hogy 3000-es fordulat felett visszahűl a motor mindegy, hogy városba 1.-esbe vagy autópályán 5.-ösbe megyek, ezt fél percen belül megteszi és az első fehér csík felett beáll. Ha visszaveszem a gázt és 2000 rpm körül megyek -10 foknál max fűtésen sem megy le a hőfok.
Olyan mintha a vízpumpa a nagyobb fordulat miatt keletkező áramlás hatására kinyitna valami kört.
Várom az öteleteket, köszi a segítséget.

Berti


Ha van benne viszkó, akkor az okozhat ilyet.

én is arra gondoltam, h összezárt a viszkó, bár azért 20-30 fokot visszahűteni ilyen hamar....

Berti, írj egy autótípust!



bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. december 20. hétfő, 23:05


Berti írta: Sziasztok

Most cseréltem a nagy termosztátot, egy éve az egr-t. A problémám az, hogy 3000-es fordulat felett visszahűl a motor mindegy, hogy városba 1.-esbe vagy autópályán 5.-ösbe megyek, ezt fél percen belül megteszi és az első fehér csík felett beáll. Ha visszaveszem a gázt és 2000 rpm körül megyek -10 foknál max fűtésen sem megy le a hőfok.
Olyan mintha a vízpumpa a nagyobb fordulat miatt keletkező áramlás hatására kinyitna valami kört.
Várom az öteleteket, köszi a segítséget.

Berti


Ha van benne viszkó, akkor az okozhat ilyet.


Berti
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2004

státusz Berti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 22

Elküldve: 2010. december 20. hétfő, 21:19


Sziasztok

Most cseréltem a nagy termosztátot, egy éve az egr-t. A problémám az, hogy 3000-es fordulat felett visszahűl a motor mindegy, hogy városba 1.-esbe vagy autópályán 5.-ösbe megyek, ezt fél percen belül megteszi és az első fehér csík felett beáll. Ha visszaveszem a gázt és 2000 rpm körül megyek -10 foknál max fűtésen sem megy le a hőfok.
Olyan mintha a vízpumpa a nagyobb fordulat miatt keletkező áramlás hatására kinyitna valami kört.
Várom az öteleteket, köszi a segítséget.

Berti

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2010. december 19. vasárnap, 12:52


david00 írta: Sziasztok.
Tudnátok abban segíteni,h. hol tudok jofajta megbízható termosztátot venni? 2001 e46 320d 100kw-ba kellene a dolog. Vagy esetleg mely márkát érdemes megvenni?
köszi.


Én tőle rendeltem.: http://www.bmwfanatics.hu/shop...eszek.html
Azóta sincs vele gond, és tud segíteni a választásban is.

david00

státusz david00

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 21

Elküldve: 2010. december 19. vasárnap, 12:48


Sziasztok.
Tudnátok abban segíteni,h. hol tudok jofajta megbízható termosztátot venni? 2001 e46 320d 100kw-ba kellene a dolog. Vagy esetleg mely márkát érdemes megvenni?
köszi.

milan873
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2004

státusz milan873

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 23

Elküldve: 2010. december 17. péntek, 13:44


szerintem én is cserélem a másikat is és akkor jó lesz ezen már nem múlik


Neo78
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2007

státusz Neo78

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 178

Elküldve: 2010. december 17. péntek, 12:05


A lényeg az, ha jó(k) a termosztátok, akkor nem szabad hogy visszahuljon a hutofolyadék! Az enyém, lehet -10 fok is, nem hul vissza jobban mint 88 fok, rossz termosztáttal max 72-re ment fel, az is városban, foutakon viszont visszahult elég jelentosen... Mióta ki lett cserélve a termosztátom nem hul vissza, mehetek akármennyivel és lehet akármilyen hideg.

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2010. december 16. csütörtök, 20:27


BarG írta:
Burns írta:
YELLOW írta:
Atilla írta: Nálam a helyzet következő: menet közben az első csíknál a mutató, ha viszont állok, akkor rendesen, mint nyáron az üzemi hőmérséklet látható. Végig olvastam az eddigi hozzászólásokat, gondolom nálam is a termosztát a "hibás".


szerintem meg csak annyi van, hogy mivel farkasordító hideg van kint, menet közben rögtön lehül a víz... és mindig a nagy hideg jelentkeztekor panaszkodnak a dízelesek.
viszont ha hosszabb távon (20-25 km) ilyen hidegben sem éri el a közel közép állást, akkor valóban gond lehet.


szerk.: illetve a másik nagyon fontos dolog, hogy sajnos akármilyen hideg is van, nem célszerű a fűtést elindítani, addig, amíg a kék jelzés feletti első fehér csíkot el nem éri a mutató, ugyanis főleg menet közben rögtön képes visszahűlni a víz, ami nagyon nem tesz jót a motorblokknak.


Ha optimálisan működnek a termosztátok, akkor mindegy, hogy -30°C, vagy +30°C van. A mutató nem mozdul el a közép állásból bemelegedés után. A dízelek utastér fűtését egy elektromos melegítő elem is segíti, tehát be lehet kapcsolni. Automata állásban meg nem is kell hozzányúlni.


Hát azért nem teljesen mindegy.
Mostanában nézegetem a titkos menü hűtővíz hőfok kijelzését. Pl ma -9--13 fokban közlekedve kellett vagy 10 km, míg a mutató beállt középre, a vízhőfok ekkor érte el a 73 fokot. Még kellett 5-6 km, hogy felmenjen 80 fokra, attól feljebb nem ment. Nyáron +30 fokban 90 fölé ment, amikor klímáztam, akkor meg megcsippentette a 100 fokot is (mutató továbbra is középállásban). Ezek a mérések mérsékelt autópályás sebességeknél történtek, most ősszel cseréltettem egr termosztátot, mert a múlt tél már gyanús volt.



Nem azt írtam, hogy állandó a hűtővíz hőmérséklete, hanem a mutató nem mozdul el

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. december 16. csütörtök, 19:23


Burns írta:
YELLOW írta:
Atilla írta: Nálam a helyzet következő: menet közben az első csíknál a mutató, ha viszont állok, akkor rendesen, mint nyáron az üzemi hőmérséklet látható. Végig olvastam az eddigi hozzászólásokat, gondolom nálam is a termosztát a "hibás".


szerintem meg csak annyi van, hogy mivel farkasordító hideg van kint, menet közben rögtön lehül a víz... és mindig a nagy hideg jelentkeztekor panaszkodnak a dízelesek.
viszont ha hosszabb távon (20-25 km) ilyen hidegben sem éri el a közel közép állást, akkor valóban gond lehet.


szerk.: illetve a másik nagyon fontos dolog, hogy sajnos akármilyen hideg is van, nem célszerű a fűtést elindítani, addig, amíg a kék jelzés feletti első fehér csíkot el nem éri a mutató, ugyanis főleg menet közben rögtön képes visszahűlni a víz, ami nagyon nem tesz jót a motorblokknak.


Ha optimálisan működnek a termosztátok, akkor mindegy, hogy -30°C, vagy +30°C van. A mutató nem mozdul el a közép állásból bemelegedés után. A dízelek utastér fűtését egy elektromos melegítő elem is segíti, tehát be lehet kapcsolni. Automata állásban meg nem is kell hozzányúlni.


Hát azért nem teljesen mindegy.
Mostanában nézegetem a titkos menü hűtővíz hőfok kijelzését. Pl ma -9--13 fokban közlekedve kellett vagy 10 km, míg a mutató beállt középre, a vízhőfok ekkor érte el a 73 fokot. Még kellett 5-6 km, hogy felmenjen 80 fokra, attól feljebb nem ment. Nyáron +30 fokban 90 fölé ment, amikor klímáztam, akkor meg megcsippentette a 100 fokot is (mutató továbbra is középállásban). Ezek a mérések mérsékelt autópályás sebességeknél történtek, most ősszel cseréltettem egr termosztátot, mert a múlt tél már gyanús volt.



státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2010. december 16. csütörtök, 17:29


YELLOW írta:
Atilla írta: Nálam a helyzet következő: menet közben az első csíknál a mutató, ha viszont állok, akkor rendesen, mint nyáron az üzemi hőmérséklet látható. Végig olvastam az eddigi hozzászólásokat, gondolom nálam is a termosztát a "hibás".


szerintem meg csak annyi van, hogy mivel farkasordító hideg van kint, menet közben rögtön lehül a víz... és mindig a nagy hideg jelentkeztekor panaszkodnak a dízelesek.
viszont ha hosszabb távon (20-25 km) ilyen hidegben sem éri el a közel közép állást, akkor valóban gond lehet.


szerk.: illetve a másik nagyon fontos dolog, hogy sajnos akármilyen hideg is van, nem célszerű a fűtést elindítani, addig, amíg a kék jelzés feletti első fehér csíkot el nem éri a mutató, ugyanis főleg menet közben rögtön képes visszahűlni a víz, ami nagyon nem tesz jót a motorblokknak.


Ha optimálisan működnek a termosztátok, akkor mindegy, hogy -30°C, vagy +30°C van. A mutató nem mozdul el a közép állásból bemelegedés után. A dízelek utastér fűtését egy elektromos melegítő elem is segíti, tehát be lehet kapcsolni. Automata állásban meg nem is kell hozzányúlni.

Tom_Sawyer
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Tom_Sawyer

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 117

Elküldve: 2010. december 16. csütörtök, 12:23


Neo78 írta:
milan873 írta:
YELLOW írta:
Atilla írta: Nálam a helyzet következő: menet közben az első csíknál a mutató, ha viszont állok, akkor rendesen, mint nyáron az üzemi hőmérséklet látható. Végig olvastam az eddigi hozzászólásokat, gondolom nálam is a termosztát a "hibás".


szerintem meg csak annyi van, hogy mivel farkasordító hideg van kint, menet közben rögtön lehül a víz... és mindig a nagy hideg jelentkeztekor panaszkodnak a dízelesek.
viszont ha hosszabb távon (20-25 km) ilyen hidegben sem éri el a közel közép állást, akkor valóban gond lehet.


szerk.: illetve a másik nagyon fontos dolog, hogy sajnos akármilyen hideg is van, nem célszerű a fűtést elindítani, addig, amíg a kék jelzés feletti első fehér csíkot el nem éri a mutató, ugyanis főleg menet közben rögtön képes visszahűlni a víz, ami nagyon nem tesz jót a motorblokknak.


nálam is ugyan ez a helyzet pályán vagy hosszbb távon visszahül a víz az első vonalig ha a fűtést lekapcsolom akkor valamellyest jobb lesz a helyzet városba viszont meg álló helyzetbe járó motornál teljesen jó.nekem ki lett cserélve a napokba az egyik termosztát mivel nekem kettő van a kisebbikkel kezdtük és az olcsóbbal de nem igen veszem észre hogy javult volna a helyzet tehát valószínű a másik lesz a szar és vehetek egy olyat is.szívás


Szerintem meg az van, hogy nem jó (valamelyik) termosztát... Az enyémben most lett cserélve, (csak egy volt benne) és azóta kozép állásban van/marad a mutató, akármennyivel megyek akármilyen hideg van. Szerintem pont ez a dolga egy jó termosztátnak: elzár - kinyit. Nekem sem ment fel a vízhomérséklet csak az elso csíkig, sot ha gyorsabban mentem, visszahult a víz az elso csík alá is... Úgyhogy mindenkép valami hiba van, a termosztátba...



Szia! Nekem is hasonló problémám volt, az alapján szinte biztos, hogy a nagy termosztát a hibás. Mi is leteszteltük először egy EGR termosztát cserével, de semmit sem javult. Miután a nagyot kicseréltük nem hűl vissza ebben a hidegben sem a motor, még városon kívül sem!


Neo78
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2007

státusz Neo78

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 178

Elküldve: 2010. december 16. csütörtök, 11:25


milan873 írta:
YELLOW írta:
Atilla írta: Nálam a helyzet következő: menet közben az első csíknál a mutató, ha viszont állok, akkor rendesen, mint nyáron az üzemi hőmérséklet látható. Végig olvastam az eddigi hozzászólásokat, gondolom nálam is a termosztát a "hibás".


szerintem meg csak annyi van, hogy mivel farkasordító hideg van kint, menet közben rögtön lehül a víz... és mindig a nagy hideg jelentkeztekor panaszkodnak a dízelesek.
viszont ha hosszabb távon (20-25 km) ilyen hidegben sem éri el a közel közép állást, akkor valóban gond lehet.


szerk.: illetve a másik nagyon fontos dolog, hogy sajnos akármilyen hideg is van, nem célszerű a fűtést elindítani, addig, amíg a kék jelzés feletti első fehér csíkot el nem éri a mutató, ugyanis főleg menet közben rögtön képes visszahűlni a víz, ami nagyon nem tesz jót a motorblokknak.


nálam is ugyan ez a helyzet pályán vagy hosszbb távon visszahül a víz az első vonalig ha a fűtést lekapcsolom akkor valamellyest jobb lesz a helyzet városba viszont meg álló helyzetbe járó motornál teljesen jó.nekem ki lett cserélve a napokba az egyik termosztát mivel nekem kettő van a kisebbikkel kezdtük és az olcsóbbal de nem igen veszem észre hogy javult volna a helyzet tehát valószínű a másik lesz a szar és vehetek egy olyat is.szívás


Szerintem meg az van, hogy nem jó (valamelyik) termosztát... Az enyémben most lett cserélve, (csak egy volt benne) és azóta kozép állásban van/marad a mutató, akármennyivel megyek akármilyen hideg van. Szerintem pont ez a dolga egy jó termosztátnak: elzár - kinyit. Nekem sem ment fel a vízhomérséklet csak az elso csíkig, sot ha gyorsabban mentem, visszahult a víz az elso csík alá is... Úgyhogy mindenkép valami hiba van, a termosztátba...


milan873
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2004

státusz milan873

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 23

Elküldve: 2010. december 16. csütörtök, 11:13


YELLOW írta:
Atilla írta: Nálam a helyzet következő: menet közben az első csíknál a mutató, ha viszont állok, akkor rendesen, mint nyáron az üzemi hőmérséklet látható. Végig olvastam az eddigi hozzászólásokat, gondolom nálam is a termosztát a "hibás".


szerintem meg csak annyi van, hogy mivel farkasordító hideg van kint, menet közben rögtön lehül a víz... és mindig a nagy hideg jelentkeztekor panaszkodnak a dízelesek.
viszont ha hosszabb távon (20-25 km) ilyen hidegben sem éri el a közel közép állást, akkor valóban gond lehet.


szerk.: illetve a másik nagyon fontos dolog, hogy sajnos akármilyen hideg is van, nem célszerű a fűtést elindítani, addig, amíg a kék jelzés feletti első fehér csíkot el nem éri a mutató, ugyanis főleg menet közben rögtön képes visszahűlni a víz, ami nagyon nem tesz jót a motorblokknak.


nálam is ugyan ez a helyzet pályán vagy hosszbb távon visszahül a víz az első vonalig ha a fűtést lekapcsolom akkor valamellyest jobb lesz a helyzet városba viszont meg álló helyzetbe járó motornál teljesen jó.nekem ki lett cserélve a napokba az egyik termosztát mivel nekem kettő van a kisebbikkel kezdtük és az olcsóbbal de nem igen veszem észre hogy javult volna a helyzet tehát valószínű a másik lesz a szar és vehetek egy olyat is.szívás

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2010. december 16. csütörtök, 09:07


Atilla írta: Nálam a helyzet következő: menet közben az első csíknál a mutató, ha viszont állok, akkor rendesen, mint nyáron az üzemi hőmérséklet látható. Végig olvastam az eddigi hozzászólásokat, gondolom nálam is a termosztát a "hibás".


szerintem meg csak annyi van, hogy mivel farkasordító hideg van kint, menet közben rögtön lehül a víz... és mindig a nagy hideg jelentkeztekor panaszkodnak a dízelesek.
viszont ha hosszabb távon (20-25 km) ilyen hidegben sem éri el a közel közép állást, akkor valóban gond lehet.


szerk.: illetve a másik nagyon fontos dolog, hogy sajnos akármilyen hideg is van, nem célszerű a fűtést elindítani, addig, amíg a kék jelzés feletti első fehér csíkot el nem éri a mutató, ugyanis főleg menet közben rögtön képes visszahűlni a víz, ami nagyon nem tesz jót a motorblokknak.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. december 16. csütörtök, 09:23