- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Touring
- Modell: 318d
- Évjárat: 2004
Elküldve: 2010. december 21. kedd, 18:49
Sziasztok
Módosítottam az adataimat, 2004-es 318d 1995ccm 116LE touring 204d4 motor
Elküldve: 2010. december 21. kedd, 18:49
Elküldve: 2010. december 20. hétfő, 23:35
bmw320d4 írta:Berti írta: Sziasztok
Most cseréltem a nagy termosztátot, egy éve az egr-t. A problémám az, hogy 3000-es fordulat felett visszahűl a motor mindegy, hogy városba 1.-esbe vagy autópályán 5.-ösbe megyek, ezt fél percen belül megteszi és az első fehér csík felett beáll. Ha visszaveszem a gázt és 2000 rpm körül megyek -10 foknál max fűtésen sem megy le a hőfok.
Olyan mintha a vízpumpa a nagyobb fordulat miatt keletkező áramlás hatására kinyitna valami kört.
Várom az öteleteket, köszi a segítséget.
Berti
Ha van benne viszkó, akkor az okozhat ilyet.
Elküldve: 2010. december 20. hétfő, 23:05
Berti írta: Sziasztok
Most cseréltem a nagy termosztátot, egy éve az egr-t. A problémám az, hogy 3000-es fordulat felett visszahűl a motor mindegy, hogy városba 1.-esbe vagy autópályán 5.-ösbe megyek, ezt fél percen belül megteszi és az első fehér csík felett beáll. Ha visszaveszem a gázt és 2000 rpm körül megyek -10 foknál max fűtésen sem megy le a hőfok.
Olyan mintha a vízpumpa a nagyobb fordulat miatt keletkező áramlás hatására kinyitna valami kört.
Várom az öteleteket, köszi a segítséget.
Berti
Elküldve: 2010. december 20. hétfő, 21:19
Elküldve: 2010. december 19. vasárnap, 12:52
david00 írta: Sziasztok.
Tudnátok abban segíteni,h. hol tudok jofajta megbízható termosztátot venni? 2001 e46 320d 100kw-ba kellene a dolog. Vagy esetleg mely márkát érdemes megvenni?
köszi.
Elküldve: 2010. december 19. vasárnap, 12:48
Elküldve: 2010. december 17. péntek, 13:44
Elküldve: 2010. december 17. péntek, 12:05
Elküldve: 2010. december 16. csütörtök, 20:27
BarG írta:Burns írta:YELLOW írta:Atilla írta: Nálam a helyzet következő: menet közben az első csíknál a mutató, ha viszont állok, akkor rendesen, mint nyáron az üzemi hőmérséklet látható. Végig olvastam az eddigi hozzászólásokat, gondolom nálam is a termosztát a "hibás".
szerintem meg csak annyi van, hogy mivel farkasordító hideg van kint, menet közben rögtön lehül a víz... és mindig a nagy hideg jelentkeztekor panaszkodnak a dízelesek.
viszont ha hosszabb távon (20-25 km) ilyen hidegben sem éri el a közel közép állást, akkor valóban gond lehet.
szerk.: illetve a másik nagyon fontos dolog, hogy sajnos akármilyen hideg is van, nem célszerű a fűtést elindítani, addig, amíg a kék jelzés feletti első fehér csíkot el nem éri a mutató, ugyanis főleg menet közben rögtön képes visszahűlni a víz, ami nagyon nem tesz jót a motorblokknak.
Ha optimálisan működnek a termosztátok, akkor mindegy, hogy -30°C, vagy +30°C van. A mutató nem mozdul el a közép állásból bemelegedés után. A dízelek utastér fűtését egy elektromos melegítő elem is segíti, tehát be lehet kapcsolni. Automata állásban meg nem is kell hozzányúlni.
Hát azért nem teljesen mindegy.
Mostanában nézegetem a titkos menü hűtővíz hőfok kijelzését. Pl ma -9--13 fokban közlekedve kellett vagy 10 km, míg a mutató beállt középre, a vízhőfok ekkor érte el a 73 fokot. Még kellett 5-6 km, hogy felmenjen 80 fokra, attól feljebb nem ment. Nyáron +30 fokban 90 fölé ment, amikor klímáztam, akkor meg megcsippentette a 100 fokot is (mutató továbbra is középállásban). Ezek a mérések mérsékelt autópályás sebességeknél történtek, most ősszel cseréltettem egr termosztátot, mert a múlt tél már gyanús volt.
Elküldve: 2010. december 16. csütörtök, 19:23
Burns írta:YELLOW írta:Atilla írta: Nálam a helyzet következő: menet közben az első csíknál a mutató, ha viszont állok, akkor rendesen, mint nyáron az üzemi hőmérséklet látható. Végig olvastam az eddigi hozzászólásokat, gondolom nálam is a termosztát a "hibás".
szerintem meg csak annyi van, hogy mivel farkasordító hideg van kint, menet közben rögtön lehül a víz... és mindig a nagy hideg jelentkeztekor panaszkodnak a dízelesek.
viszont ha hosszabb távon (20-25 km) ilyen hidegben sem éri el a közel közép állást, akkor valóban gond lehet.
szerk.: illetve a másik nagyon fontos dolog, hogy sajnos akármilyen hideg is van, nem célszerű a fűtést elindítani, addig, amíg a kék jelzés feletti első fehér csíkot el nem éri a mutató, ugyanis főleg menet közben rögtön képes visszahűlni a víz, ami nagyon nem tesz jót a motorblokknak.
Ha optimálisan működnek a termosztátok, akkor mindegy, hogy -30°C, vagy +30°C van. A mutató nem mozdul el a közép állásból bemelegedés után. A dízelek utastér fűtését egy elektromos melegítő elem is segíti, tehát be lehet kapcsolni. Automata állásban meg nem is kell hozzányúlni.
Elküldve: 2010. december 16. csütörtök, 17:29
YELLOW írta:Atilla írta: Nálam a helyzet következő: menet közben az első csíknál a mutató, ha viszont állok, akkor rendesen, mint nyáron az üzemi hőmérséklet látható. Végig olvastam az eddigi hozzászólásokat, gondolom nálam is a termosztát a "hibás".
szerintem meg csak annyi van, hogy mivel farkasordító hideg van kint, menet közben rögtön lehül a víz... és mindig a nagy hideg jelentkeztekor panaszkodnak a dízelesek.
viszont ha hosszabb távon (20-25 km) ilyen hidegben sem éri el a közel közép állást, akkor valóban gond lehet.
szerk.: illetve a másik nagyon fontos dolog, hogy sajnos akármilyen hideg is van, nem célszerű a fűtést elindítani, addig, amíg a kék jelzés feletti első fehér csíkot el nem éri a mutató, ugyanis főleg menet közben rögtön képes visszahűlni a víz, ami nagyon nem tesz jót a motorblokknak.
Elküldve: 2010. december 16. csütörtök, 12:23
Neo78 írta:milan873 írta:YELLOW írta:Atilla írta: Nálam a helyzet következő: menet közben az első csíknál a mutató, ha viszont állok, akkor rendesen, mint nyáron az üzemi hőmérséklet látható. Végig olvastam az eddigi hozzászólásokat, gondolom nálam is a termosztát a "hibás".
szerintem meg csak annyi van, hogy mivel farkasordító hideg van kint, menet közben rögtön lehül a víz... és mindig a nagy hideg jelentkeztekor panaszkodnak a dízelesek.
viszont ha hosszabb távon (20-25 km) ilyen hidegben sem éri el a közel közép állást, akkor valóban gond lehet.
szerk.: illetve a másik nagyon fontos dolog, hogy sajnos akármilyen hideg is van, nem célszerű a fűtést elindítani, addig, amíg a kék jelzés feletti első fehér csíkot el nem éri a mutató, ugyanis főleg menet közben rögtön képes visszahűlni a víz, ami nagyon nem tesz jót a motorblokknak.
nálam is ugyan ez a helyzet pályán vagy hosszbb távon visszahül a víz az első vonalig ha a fűtést lekapcsolom akkor valamellyest jobb lesz a helyzet városba viszont meg álló helyzetbe járó motornál teljesen jó.nekem ki lett cserélve a napokba az egyik termosztát mivel nekem kettő van a kisebbikkel kezdtük és az olcsóbbal de nem igen veszem észre hogy javult volna a helyzet tehát valószínű a másik lesz a szar és vehetek egy olyat is.szívás
Szerintem meg az van, hogy nem jó (valamelyik) termosztát... Az enyémben most lett cserélve, (csak egy volt benne) és azóta kozép állásban van/marad a mutató, akármennyivel megyek akármilyen hideg van. Szerintem pont ez a dolga egy jó termosztátnak: elzár - kinyit. Nekem sem ment fel a vízhomérséklet csak az elso csíkig, sot ha gyorsabban mentem, visszahult a víz az elso csík alá is... Úgyhogy mindenkép valami hiba van, a termosztátba...
Elküldve: 2010. december 16. csütörtök, 11:25
milan873 írta:YELLOW írta:Atilla írta: Nálam a helyzet következő: menet közben az első csíknál a mutató, ha viszont állok, akkor rendesen, mint nyáron az üzemi hőmérséklet látható. Végig olvastam az eddigi hozzászólásokat, gondolom nálam is a termosztát a "hibás".
szerintem meg csak annyi van, hogy mivel farkasordító hideg van kint, menet közben rögtön lehül a víz... és mindig a nagy hideg jelentkeztekor panaszkodnak a dízelesek.
viszont ha hosszabb távon (20-25 km) ilyen hidegben sem éri el a közel közép állást, akkor valóban gond lehet.
szerk.: illetve a másik nagyon fontos dolog, hogy sajnos akármilyen hideg is van, nem célszerű a fűtést elindítani, addig, amíg a kék jelzés feletti első fehér csíkot el nem éri a mutató, ugyanis főleg menet közben rögtön képes visszahűlni a víz, ami nagyon nem tesz jót a motorblokknak.
nálam is ugyan ez a helyzet pályán vagy hosszbb távon visszahül a víz az első vonalig ha a fűtést lekapcsolom akkor valamellyest jobb lesz a helyzet városba viszont meg álló helyzetbe járó motornál teljesen jó.nekem ki lett cserélve a napokba az egyik termosztát mivel nekem kettő van a kisebbikkel kezdtük és az olcsóbbal de nem igen veszem észre hogy javult volna a helyzet tehát valószínű a másik lesz a szar és vehetek egy olyat is.szívás
Elküldve: 2010. december 16. csütörtök, 11:13
YELLOW írta:Atilla írta: Nálam a helyzet következő: menet közben az első csíknál a mutató, ha viszont állok, akkor rendesen, mint nyáron az üzemi hőmérséklet látható. Végig olvastam az eddigi hozzászólásokat, gondolom nálam is a termosztát a "hibás".
szerintem meg csak annyi van, hogy mivel farkasordító hideg van kint, menet közben rögtön lehül a víz... és mindig a nagy hideg jelentkeztekor panaszkodnak a dízelesek.
viszont ha hosszabb távon (20-25 km) ilyen hidegben sem éri el a közel közép állást, akkor valóban gond lehet.
szerk.: illetve a másik nagyon fontos dolog, hogy sajnos akármilyen hideg is van, nem célszerű a fűtést elindítani, addig, amíg a kék jelzés feletti első fehér csíkot el nem éri a mutató, ugyanis főleg menet közben rögtön képes visszahűlni a víz, ami nagyon nem tesz jót a motorblokknak.
Elküldve: 2010. december 16. csütörtök, 09:07
Atilla írta: Nálam a helyzet következő: menet közben az első csíknál a mutató, ha viszont állok, akkor rendesen, mint nyáron az üzemi hőmérséklet látható. Végig olvastam az eddigi hozzászólásokat, gondolom nálam is a termosztát a "hibás".