státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2011. március 04. péntek, 22:42


YELLOW írta:
czellaia írta:
YELLOW írta:
czellaia írta: Sziasztok!

Nem rég volt cserélve a "kis"termosztát,mert negyed és fél között feljebb nem ment a mutató.Nagyon hidegben még negyedig sem.Most olyat vettem észre hogy ha elkezdem neki
tolni akkor középről vissza esik egy picit,ha nem tolom neki akkor szépen vissza áll középre.Valamikor meg gondol egyet és csak úgy egy hangyányit KB:1-2 milt vissza esik,megyek tovább megint középre áll.Kérdés:Mi lehet a gond?"Nagy termosztát"??

Előre is köszi.


jó lenne megnézni titkos menüben pontosan milyen visszaesések ezek.
ha 85 és 108 fok között történik (jah dízelnél lehet másképp van) akkor nem feltétlen baj.
ugyanis a termosztát, nyit egy adott hőfokon, ekkor lehet visszaesés, de ha már a menetszél nem tudja hűteni eléggé, akkor kapcsol a venti, ami újabb visszaesést eredményez. tehát a tartományt kellene tudni.
szerintem jól működik neked. ha pl nem megy a fűtésed, nincs befűvás, és elindulás után kb 4-5 km-rel, mikor majdnem eléri a mutató a közép állást, majd kinyitod a fűtést bentre, akkor is visszafog esni, hisz a fűtés körben lévő víz, belekeveredik a meleghez, ergó annak egy pilalnatra lecsökken a hőfoka.



Meg próbálom megnézni,de gondolod hogy ha jó idő lesz és nem fűtök akkor nem lesz
visszaesés?


a fűtés dolgot csak magyarázat, szemlélet képp írtam. hogy pl amikor rányit a nagy kör, akkor visszaeshet a mutató, de ennek függ a mértéke. aztán ha anynira meleg a víz és a venti beindul, akkor mégjobban visszaesik. azért mondom, hogy a titkos menüben kellene megnézni. nekem 85 és 106 fok között szokott melegen vándotolni, de nekem benzines, azoknál ez az üzemi. tehát nekem 106 foknál indul a venti, ilyenkor 85 fokig visszahül. olyan 102 fok körül nyit a nagy kör, ilyenkor olyan 94 fokig hül vissza a titkos menü szerint. de mondom nekem benyás, neked lehet másak a határok.


Yellow! Hagyd már ezt a fűtés dolgot. Semmi köze hozzá. A dízel elektromosan is melegíti az utastér fűtési körét, és ha jó a termosztát, akkor nem mozog a mutató, tök mindegy, hogy -20, vagy +40 fok van, megy a fűtés vagy nem. Ki kell cserélni ha szar a termosztát, ennyi az egész.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2011. március 04. péntek, 22:05


czellaia írta:
YELLOW írta:
czellaia írta: Sziasztok!

Nem rég volt cserélve a "kis"termosztát,mert negyed és fél között feljebb nem ment a mutató.Nagyon hidegben még negyedig sem.Most olyat vettem észre hogy ha elkezdem neki
tolni akkor középről vissza esik egy picit,ha nem tolom neki akkor szépen vissza áll középre.Valamikor meg gondol egyet és csak úgy egy hangyányit KB:1-2 milt vissza esik,megyek tovább megint középre áll.Kérdés:Mi lehet a gond?"Nagy termosztát"??

Előre is köszi.


jó lenne megnézni titkos menüben pontosan milyen visszaesések ezek.
ha 85 és 108 fok között történik (jah dízelnél lehet másképp van) akkor nem feltétlen baj.
ugyanis a termosztát, nyit egy adott hőfokon, ekkor lehet visszaesés, de ha már a menetszél nem tudja hűteni eléggé, akkor kapcsol a venti, ami újabb visszaesést eredményez. tehát a tartományt kellene tudni.
szerintem jól működik neked. ha pl nem megy a fűtésed, nincs befűvás, és elindulás után kb 4-5 km-rel, mikor majdnem eléri a mutató a közép állást, majd kinyitod a fűtést bentre, akkor is visszafog esni, hisz a fűtés körben lévő víz, belekeveredik a meleghez, ergó annak egy pilalnatra lecsökken a hőfoka.



Meg próbálom megnézni,de gondolod hogy ha jó idő lesz és nem fűtök akkor nem lesz
visszaesés?


a fűtés dolgot csak magyarázat, szemlélet képp írtam. hogy pl amikor rányit a nagy kör, akkor visszaeshet a mutató, de ennek függ a mértéke. aztán ha anynira meleg a víz és a venti beindul, akkor mégjobban visszaesik. azért mondom, hogy a titkos menüben kellene megnézni. nekem 85 és 106 fok között szokott melegen vándotolni, de nekem benzines, azoknál ez az üzemi. tehát nekem 106 foknál indul a venti, ilyenkor 85 fokig visszahül. olyan 102 fok körül nyit a nagy kör, ilyenkor olyan 94 fokig hül vissza a titkos menü szerint. de mondom nekem benyás, neked lehet másak a határok.

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2011. március 04. péntek, 21:58


czellaia írta: Sziasztok!

Nem rég volt cserélve a "kis"termosztát,mert negyed és fél között feljebb nem ment a mutató.Nagyon hidegben még negyedig sem.Most olyat vettem észre hogy ha elkezdem neki
tolni akkor középről vissza esik egy picit,ha nem tolom neki akkor szépen vissza áll középre.Valamikor meg gondol egyet és csak úgy egy hangyányit KB:1-2 milt vissza esik,megyek tovább megint középre áll.Kérdés:Mi lehet a gond?"Nagy termosztát"??

Előre is köszi.


Akkor eljött az idő és ki kell cserélni a másikat is, mert a mutató jó termosztátok esetén bemelegedés után nem mozog.

czellaia
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz czellaia

Újonc

Elismertség: 6% (4 pont) | Hozzászólások: 64

Elküldve: 2011. március 04. péntek, 21:54


YELLOW írta:
czellaia írta: Sziasztok!

Nem rég volt cserélve a "kis"termosztát,mert negyed és fél között feljebb nem ment a mutató.Nagyon hidegben még negyedig sem.Most olyat vettem észre hogy ha elkezdem neki
tolni akkor középről vissza esik egy picit,ha nem tolom neki akkor szépen vissza áll középre.Valamikor meg gondol egyet és csak úgy egy hangyányit KB:1-2 milt vissza esik,megyek tovább megint középre áll.Kérdés:Mi lehet a gond?"Nagy termosztát"??

Előre is köszi.


jó lenne megnézni titkos menüben pontosan milyen visszaesések ezek.
ha 85 és 108 fok között történik (jah dízelnél lehet másképp van) akkor nem feltétlen baj.
ugyanis a termosztát, nyit egy adott hőfokon, ekkor lehet visszaesés, de ha már a menetszél nem tudja hűteni eléggé, akkor kapcsol a venti, ami újabb visszaesést eredményez. tehát a tartományt kellene tudni.
szerintem jól működik neked. ha pl nem megy a fűtésed, nincs befűvás, és elindulás után kb 4-5 km-rel, mikor majdnem eléri a mutató a közép állást, majd kinyitod a fűtést bentre, akkor is visszafog esni, hisz a fűtés körben lévő víz, belekeveredik a meleghez, ergó annak egy pilalnatra lecsökken a hőfoka.



Meg próbálom megnézni,de gondolod hogy ha jó idő lesz és nem fűtök akkor nem lesz
visszaesés?


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2011. március 04. péntek, 13:19


czellaia írta: Sziasztok!

Nem rég volt cserélve a "kis"termosztát,mert negyed és fél között feljebb nem ment a mutató.Nagyon hidegben még negyedig sem.Most olyat vettem észre hogy ha elkezdem neki
tolni akkor középről vissza esik egy picit,ha nem tolom neki akkor szépen vissza áll középre.Valamikor meg gondol egyet és csak úgy egy hangyányit KB:1-2 milt vissza esik,megyek tovább megint középre áll.Kérdés:Mi lehet a gond?"Nagy termosztát"??

Előre is köszi.


jó lenne megnézni titkos menüben pontosan milyen visszaesések ezek.
ha 85 és 108 fok között történik (jah dízelnél lehet másképp van) akkor nem feltétlen baj.
ugyanis a termosztát, nyit egy adott hőfokon, ekkor lehet visszaesés, de ha már a menetszél nem tudja hűteni eléggé, akkor kapcsol a venti, ami újabb visszaesést eredményez. tehát a tartományt kellene tudni.
szerintem jól működik neked. ha pl nem megy a fűtésed, nincs befűvás, és elindulás után kb 4-5 km-rel, mikor majdnem eléri a mutató a közép állást, majd kinyitod a fűtést bentre, akkor is visszafog esni, hisz a fűtés körben lévő víz, belekeveredik a meleghez, ergó annak egy pilalnatra lecsökken a hőfoka.



czellaia
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz czellaia

Újonc

Elismertség: 6% (4 pont) | Hozzászólások: 64

Elküldve: 2011. március 04. péntek, 12:45


Sziasztok!

Nem rég volt cserélve a "kis"termosztát,mert negyed és fél között feljebb nem ment a mutató.Nagyon hidegben még negyedig sem.Most olyat vettem észre hogy ha elkezdem neki
tolni akkor középről vissza esik egy picit,ha nem tolom neki akkor szépen vissza áll középre.Valamikor meg gondol egyet és csak úgy egy hangyányit KB:1-2 milt vissza esik,megyek tovább megint középre áll.Kérdés:Mi lehet a gond?"Nagy termosztát"??

Előre is köszi.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. február 17. csütörtök, 15:16


DnielCool írta: Sziasztok segítségeteket szeretném kérni megvettem az egr termosztátot és kiszeretném cserélni . Ez nehéz művelet? Hogy fogjak hozzá . A segítséget nyújtónak köszönet és hála . Üdv.


Nem nagy munka kicserélni.
Leveszed a motorolaj feltöltőnél lévő burkolatot, utána hozzá fogsz férni. Értelem szerűen leveszed róla a vízcsövet, kicsavarod a csavarokat és már mehet is rá az új.
Érdemes kicserélni a régi tömítést is, biztos el van már öregedve.
Némi hűtőfolyadék ki fog folyni, azt pótold és légtelenítsd a rendszert.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz DnielCool

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2011. február 17. csütörtök, 13:49


Sziasztok segítségeteket szeretném kérni megvettem az egr termosztátot és kiszeretném cserélni . Ez nehéz művelet? Hogy fogjak hozzá . A segítséget nyújtónak köszönet és hála . Üdv.

Alesi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Alesi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 7% (26 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2011. február 12. szombat, 13:25


sumi20 írta:
wizzaerr írta:
sumi20 írta: Azonban lenne még egy kis problémám! Kicseréltem a nagy termosztátot, de még most sem nagyon akar felmenni a vízhőfok mérő közép állásba. Lehetséges, hogy az egr termosztátját is ki kellene cserélnem? Észrevettem valamit, ha beindítom a kocsit egy pár másodperc után megemelkedik az alapjárat, most pedig, amikor álló helyzetben felment a vízhőmérő majdnem középre akkor vissza esett az alapjárat. Gondolom ez így van rendjén....

Alapjárat dologhoz nem tudok hozzászólni, de ha állóhelyzetben várod, hogy felmelegedjen az sokkal tovább tart, inkább menj vele 2-3 km-t és ha akkor sem melegszik fel (terhelés alatt) középállásig akkor még vmi gond van.


Ha megyek vele nem 2-3 km-t hanem 15-20-at akkor sem megy fel középállásba. Kicserélem még az egr termosztátját is hátha az megoldja.


Nekem is ez volt a problemam, es az EGR termosztat csere megoldotta!



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz sumi20

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2011. február 12. szombat, 13:18


wizzaerr írta:
sumi20 írta: Azonban lenne még egy kis problémám! Kicseréltem a nagy termosztátot, de még most sem nagyon akar felmenni a vízhőfok mérő közép állásba. Lehetséges, hogy az egr termosztátját is ki kellene cserélnem? Észrevettem valamit, ha beindítom a kocsit egy pár másodperc után megemelkedik az alapjárat, most pedig, amikor álló helyzetben felment a vízhőmérő majdnem középre akkor vissza esett az alapjárat. Gondolom ez így van rendjén....

Alapjárat dologhoz nem tudok hozzászólni, de ha állóhelyzetben várod, hogy felmelegedjen az sokkal tovább tart, inkább menj vele 2-3 km-t és ha akkor sem melegszik fel (terhelés alatt) középállásig akkor még vmi gond van.


Ha megyek vele nem 2-3 km-t hanem 15-20-at akkor sem megy fel középállásba. Kicserélem még az egr termosztátját is hátha az megoldja.

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2011. február 12. szombat, 00:06


sumi20 írta: Észrevettem valamit, ha beindítom a kocsit egy pár másodperc után megemelkedik az alapjárat, most pedig, amikor álló helyzetben felment a vízhőmérő majdnem középre akkor vissza esett az alapjárat. Gondolom ez így van rendjén....


Bekapcsolt fűtés esetén normális a megemelt alapjárat. Ha 16C°-ra állítod visszaesik, ha 32C°-ra akkor megemelkedik.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz wizzaerr

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2011. február 11. péntek, 23:27


sumi20 írta: Azonban lenne még egy kis problémám! Kicseréltem a nagy termosztátot, de még most sem nagyon akar felmenni a vízhőfok mérő közép állásba. Lehetséges, hogy az egr termosztátját is ki kellene cserélnem? Észrevettem valamit, ha beindítom a kocsit egy pár másodperc után megemelkedik az alapjárat, most pedig, amikor álló helyzetben felment a vízhőmérő majdnem középre akkor vissza esett az alapjárat. Gondolom ez így van rendjén....

Alapjárat dologhoz nem tudok hozzászólni, de ha állóhelyzetben várod, hogy felmelegedjen az sokkal tovább tart, inkább menj vele 2-3 km-t és ha akkor sem melegszik fel (terhelés alatt) középállásig akkor még vmi gond van.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz sumi20

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2011. február 11. péntek, 18:36


hancurozo írta:
sumi20 írta: Gyors kérdés. Nem tudja valaki, hogy az egr termosztátot hogyan kell összerakni? Sajna rossz helyen szedtem szét.


A kicsi megy be elsőnek az acél végével majd a műanyag kosár a 4 lábbal lefelé (a házban illeszkednie kell a kosár nútjának).Majd az alu henger. Az alu henger csak a falat védi a rugótól, ill távtartó szerepe van. A kicsi végbe megy a hosszabb szintén az acél felével. A rugó a szűkített végével a nagyobb termosztát elemre. Végül a záró elem. (ez is egyféle képpen megy rá, és vigyázz a tömítő gyűrűre)


Köszönöm, így sikerült összerakni.
Azonban lenne még egy kis problémám! Kicseréltem a nagy termosztátot, de még most sem nagyon akar felmenni a vízhőfok mérő közép állásba. Lehetséges, hogy az egr termosztátját is ki kellene cserélnem? Észrevettem valamit, ha beindítom a kocsit egy pár másodperc után megemelkedik az alapjárat, most pedig, amikor álló helyzetben felment a vízhőmérő majdnem középre akkor vissza esett az alapjárat. Gondolom ez így van rendjén....

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2011. február 11. péntek, 16:32


sumi20 írta: Gyors kérdés. Nem tudja valaki, hogy az egr termosztátot hogyan kell összerakni? Sajna rossz helyen szedtem szét.


A kicsi megy be elsőnek az acél végével majd a műanyag kosár a 4 lábbal lefelé (a házban illeszkednie kell a kosár nútjának).Majd az alu henger. Az alu henger csak a falat védi a rugótól, ill távtartó szerepe van. A kicsi végbe megy a hosszabb szintén az acél felével. A rugó a szűkített végével a nagyobb termosztát elemre. Végül a záró elem. (ez is egyféle képpen megy rá, és vigyázz a tömítő gyűrűre)

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz sumi20

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2011. február 11. péntek, 16:16


Gyors kérdés. Nem tudja valaki, hogy az egr termosztátot hogyan kell összerakni? Sajna rossz helyen szedtem szét.