YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2011. november 02. szerda, 19:24


bbali81 írta: Sziasztok,

Bocs inkább kérdés vagy kérés lenne. Tegnap BP-Zalaegerszeg-BP távon egyszercsak azt vettem észre, hogy nem középen áll a hőfok jelzőm hanem 2-3mm balra dőlt namármost ha nyomtam neki akkor visszaállt középre, ha csak úgy "gurultunk" akkor megint eldőlt egy kicsit. Városban araszolva középen áll. Lehet fázott az orra
Kérdés? Megadja magát? Mit lehet megnézni, csekkolni, hogy tuti termosztát e?

Köszi előre is a válaszokat.

üdv:
BBali


tavaly is elmondtam, tavaly is lehurrogtak, de szerintem ilyen hidegben ez normális. minden évben ilyen tájt ezzel jönnek a dízelesek.



bbali81

státusz bbali81

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 5% (21 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2011. november 02. szerda, 17:50


Sziasztok,

Bocs inkább kérdés vagy kérés lenne. Tegnap BP-Zalaegerszeg-BP távon egyszercsak azt vettem észre, hogy nem középen áll a hőfok jelzőm hanem 2-3mm balra dőlt namármost ha nyomtam neki akkor visszaállt középre, ha csak úgy "gurultunk" akkor megint eldőlt egy kicsit. Városban araszolva középen áll. Lehet fázott az orra
Kérdés? Megadja magát? Mit lehet megnézni, csekkolni, hogy tuti termosztát e?

Köszi előre is a válaszokat.

üdv:
BBali

bomos535
autója adatai
Széria: 7
Típus: E38
Kivitel: Sedan
Modell: 728i
Évjárat: 2001

státusz bomos535

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 95

Elküldve: 2011. október 20. csütörtök, 19:25


bomos535 írta: Ma kicseréltük az EGR thermosztatot mert nagyon nehezen érte el az üzemit.Sajna nem sikerült a mutatvány mivel a hiba továbbra is jelentkezik.Ha el is éri az üzemi hömérsékletet nem tartja, képes visszahülni. Valaki tapasztalt hasonlot? Most már a nagy thermora gyanakszom...


Túl vagyok a másik thermo cserén is és jelentem most már van üzemi hőmérséklet.Megjegyzem 40 pénzbe került az akció mivel egyuttal ledobbattam a folyadékot is. Az augusztusi ékszijtárcsa cserével együtt idén már 1 kiló körül tartok. Ami azért bosszantó mert igy egy benzinessel szemben szinte hátrányba kerülők.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. október 16. vasárnap, 00:14


Hogy, ki lett cserélve a termosztát, olyan fasza lett, tegnap 5 fokba talán 3 km mehettem KB 50Km/h-val, már 87 fokos volt a vizem,rátettem a fűtést,csak 79-ig esett vissza.Pillanatok alatt középen van a mutató,eddig télen 20 km kellett néha mennem,hogy középre álljon,-15 fokba. Pillanatok alatt 92 fokon van. Légtelenittés is elsőre tökéletes lett.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2011. október 13. csütörtök, 20:14


RePTaiL írta:
bomos535 írta: Ma kicseréltük az EGR thermosztatot mert nagyon nehezen érte el az üzemit.Sajna nem sikerült a mutatvány mivel a hiba továbbra is jelentkezik.Ha el is éri az üzemi hömérsékletet nem tartja, képes visszahülni. Valaki tapasztalt hasonlot? Most már a nagy thermora gyanakszom...


A két termosztátot érdemes egyszerre kicserélni, mivel ha az egyik beadja az unalmast akkor nagy a valószínűsége, hogy a másik is be fogja!
Amúgy pont ez volt a baja nekem is! múlt héten cseréltem ki mindkettőt és a hibajelenség megszűnt! Sőt azóta nincs az, hogy ha meleg levegő fújatom az arcomba akkor hirtelen átvált minden kérdezés nélkül hideg levegőre (bár itt először inkább a sünire gyanakodtam, de egyenlőre megoldódni látszódott)!



a süni az csak a fújás erősségét figyeli, ha automatára van állítva, vagy ez alapján szabályozza az áramot, hogy emnynire pörögjön az adott fokozathoz. a hideg-meleghez nincs köze. úgy tudom.



RePTaiL
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz RePTaiL

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 211

Elküldve: 2011. október 13. csütörtök, 20:08


bomos535 írta: Ma kicseréltük az EGR thermosztatot mert nagyon nehezen érte el az üzemit.Sajna nem sikerült a mutatvány mivel a hiba továbbra is jelentkezik.Ha el is éri az üzemi hömérsékletet nem tartja, képes visszahülni. Valaki tapasztalt hasonlot? Most már a nagy thermora gyanakszom...


A két termosztátot érdemes egyszerre kicserélni, mivel ha az egyik beadja az unalmast akkor nagy a valószínűsége, hogy a másik is be fogja!
Amúgy pont ez volt a baja nekem is! múlt héten cseréltem ki mindkettőt és a hibajelenség megszűnt! Sőt azóta nincs az, hogy ha meleg levegő fújatom az arcomba akkor hirtelen átvált minden kérdezés nélkül hideg levegőre (bár itt először inkább a sünire gyanakodtam, de egyenlőre megoldódni látszódott)!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. október 13. csütörtök, 20:10

bomos535
autója adatai
Széria: 7
Típus: E38
Kivitel: Sedan
Modell: 728i
Évjárat: 2001

státusz bomos535

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 95

Elküldve: 2011. október 13. csütörtök, 19:26


Ma kicseréltük az EGR thermosztatot mert nagyon nehezen érte el az üzemit.Sajna nem sikerült a mutatvány mivel a hiba továbbra is jelentkezik.Ha el is éri az üzemi hömérsékletet nem tartja, képes visszahülni. Valaki tapasztalt hasonlot? Most már a nagy thermora gyanakszom...


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. október 06. csütörtök, 12:22


wizzaerr írta:
anubisz írta: Valaki megtudná mondani,a termosztát cseréhez a 6 hengeresbe ki kel venni a ventilátort? Anélkül nem lehet hozzáférni? Ha le kel kötni,inkább nem állok neki. Nincs akkora kulcsom,meg amúgy sem szedtem még le ventilátort. Nem szeretném utána a kuplungját is cserélni.


Nekem 320d-m van úgyhogy nem nekem szólt a kérdés, de ebből ki kellett venni. Elég egyszerű volt, visszatenni már más kérdés...
Csodálkoznék, ha egy 6hengeres motornál anélkül is ki tudnád cserélni, hogy kiszereled.


U,akkor inkább szerelőhöz viszem. Néztem a TIS be ott nem írta, gondolom mert alap
Biztos nem lehet akkor. A kezem is alig fér be. Akkor nem szarakodok vele. Még nem szedtem le ventit,aztán nem akarok ott széttörni valamit.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz wizzaerr

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2011. október 06. csütörtök, 12:15


anubisz írta: Valaki megtudná mondani,a termosztát cseréhez a 6 hengeresbe ki kel venni a ventilátort? Anélkül nem lehet hozzáférni? Ha le kel kötni,inkább nem állok neki. Nincs akkora kulcsom,meg amúgy sem szedtem még le ventilátort. Nem szeretném utána a kuplungját is cserélni.


Nekem 320d-m van úgyhogy nem nekem szólt a kérdés, de ebből ki kellett venni. Elég egyszerű volt, visszatenni már más kérdés...
Csodálkoznék, ha egy 6hengeres motornál anélkül is ki tudnád cserélni, hogy kiszereled.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. október 06. csütörtök, 12:11


tarkanyif írta:
hil írta:
tarkanyif írta:

ez rendben is, de kicsit furcsa, hogy amióta hűtőt cseréltem (1 hete) azóta szarakodik a termosztát.
Előtte nem hűlt vissza a víz menet közben, minden normális volt, ezért vagyok kicsit
tanácstalan.
szerintem légtelenítettem rendesen.


Akkor elképzelhető, hogy valami szmőtyi került a termosztát szelepe alá és azért nem zár teljesen hideg állapotban. Nem kell hozzá sok. A hűtőcserét nem írtad....



nem szötyi volt a gond!
Tegnap nekiálltam, szétszedtem, mi lehet ugyan a gond!Max dolgozok feleslegesen egy kicsit
Hát ez volt.

a termosztát kinyomta magát a házból!
már csak azon izgulok, hogy a letört darabok merre járnak a rendszerben. Nem szeretnék vízszivattyút is cserélni, mondjuk ha letöri a lapátot.
Azért elég furcsa, hogy így szétment, sőtt a furcsa, hogy hűtőcserével nem tudom összhangba hozni a hibát.
Hülyeség, de talán hirtelen lett leeresztve a víz? Nem hinném, de már mindegy.



Ez barátok között sem bizalomgerjesztő Erről az jut eszembe,mikor Japánba felrobbant az Atomreaktor. Akkor azt mondta egy szakértő.
Az a nap már nemjól indul,amikor kiderül,hogy tűzoltókocsival kel atomreaktort hűteni

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. október 06. csütörtök, 12:04


Valaki megtudná mondani,a termosztát cseréhez a 6 hengeresbe ki kel venni a ventilátort? Anélkül nem lehet hozzáférni? Ha le kel kötni,inkább nem állok neki. Nincs akkora kulcsom,meg amúgy sem szedtem még le ventilátort. Nem szeretném utána a kuplungját is cserélni.

tarkanyif
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz tarkanyif

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 71

Elküldve: 2011. október 05. szerda, 07:32


hil írta:
tarkanyif írta:

ez rendben is, de kicsit furcsa, hogy amióta hűtőt cseréltem (1 hete) azóta szarakodik a termosztát.
Előtte nem hűlt vissza a víz menet közben, minden normális volt, ezért vagyok kicsit
tanácstalan.
szerintem légtelenítettem rendesen.


Akkor elképzelhető, hogy valami szmőtyi került a termosztát szelepe alá és azért nem zár teljesen hideg állapotban. Nem kell hozzá sok. A hűtőcserét nem írtad....



nem szötyi volt a gond!
Tegnap nekiálltam, szétszedtem, mi lehet ugyan a gond!Max dolgozok feleslegesen egy kicsit
Hát ez volt.

a termosztát kinyomta magát a házból!
már csak azon izgulok, hogy a letört darabok merre járnak a rendszerben. Nem szeretnék vízszivattyút is cserélni, mondjuk ha letöri a lapátot.
Azért elég furcsa, hogy így szétment, sőtt a furcsa, hogy hűtőcserével nem tudom összhangba hozni a hibát.
Hülyeség, de talán hirtelen lett leeresztve a víz? Nem hinném, de már mindegy.



hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. október 04. kedd, 09:35


tarkanyif írta:

ez rendben is, de kicsit furcsa, hogy amióta hűtőt cseréltem (1 hete) azóta szarakodik a termosztát.
Előtte nem hűlt vissza a víz menet közben, minden normális volt, ezért vagyok kicsit
tanácstalan.
szerintem légtelenítettem rendesen.


Akkor elképzelhető, hogy valami szmőtyi került a termosztát szelepe alá és azért nem zár teljesen hideg állapotban. Nem kell hozzá sok. A hűtőcserét nem írtad....



tarkanyif
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz tarkanyif

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 71

Elküldve: 2011. október 04. kedd, 08:27


hil írta:
tarkanyif írta: hétvégén nem voltam netközelbe, de látom kisebb vita alakult ki erre az ártatlan kis kérdésemre.
köszönöm mindenkinek a válaszát.
Ezzel kapcsolatban már csak egy kérdésem lenne:
van-e lehetőség kipróbálni az EGR thermot, hogy tuti azt cseréljem ami a rossz!
(arra gondolok, mint a hagyományos thermoknál, vízben hőmérővel felforral, ha nyit akkor valszeg jó.)
korábban olvastam, hogy ezt hozták ki többen hibásnak, de azért ha van rá lehetőség én sem költök olyanra, ami felesleges.


Nem! Ha vízben melegíted és úgy figyeled a működését, akkor bizony sok esetben az autóban rossznak bizonyuló is jónak látszik! Ezt tapasztalatból írom. Általában az szokott lenni, hogy nem zár le, ezért melegedik lassabban vagy hidegben egyáltalán nem a motor.
Csatlakozom Hori javaslatához, mert ha az egyik elromlik, akkor hamarosan megy utána a másik is, ami meg ugye dupla munka már.





ez rendben is, de kicsit furcsa, hogy amióta hűtőt cseréltem (1 hete) azóta szarakodik a termosztát.
Előtte nem hűlt vissza a víz menet közben, minden normális volt, ezért vagyok kicsit
tanácstalan.
szerintem légtelenítettem rendesen.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. október 03. hétfő, 15:17


tarkanyif írta: hétvégén nem voltam netközelbe, de látom kisebb vita alakult ki erre az ártatlan kis kérdésemre.
köszönöm mindenkinek a válaszát.
Ezzel kapcsolatban már csak egy kérdésem lenne:
van-e lehetőség kipróbálni az EGR thermot, hogy tuti azt cseréljem ami a rossz!
(arra gondolok, mint a hagyományos thermoknál, vízben hőmérővel felforral, ha nyit akkor valszeg jó.)
korábban olvastam, hogy ezt hozták ki többen hibásnak, de azért ha van rá lehetőség én sem költök olyanra, ami felesleges.


Nem! Ha vízben melegíted és úgy figyeled a működését, akkor bizony sok esetben az autóban rossznak bizonyuló is jónak látszik! Ezt tapasztalatból írom. Általában az szokott lenni, hogy nem zár le, ezért melegedik lassabban vagy hidegben egyáltalán nem a motor.
Csatlakozom Hori javaslatához, mert ha az egyik elromlik, akkor hamarosan megy utána a másik is, ami meg ugye dupla munka már.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. október 03. hétfő, 15:18