szeda
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz szeda

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2011. november 28. hétfő, 18:48


Nálam a kipufogóhűtő vagy mi ugye múltkor kilyukadt ezért a kis termosztátot leszedtem, a csövet ledugóztam.
Hát így is remekül működik.Kicsit lassabban melegszik de mire kiállok a kapun már a kék elején van és mire kiérek a kis utcákból a kék tetején.Aztán a főúton kb 3-4km 80-as tempóban és teljesen be is melegszik.
Tavaszig ez nálam így marad.Úgyis kell még ezer dolgot cserélni a kocsin.

Neo78
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2007

státusz Neo78

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 178

Elküldve: 2011. november 28. hétfő, 16:26


Tano írta: Jól írja ute kolléga, a titkos/szervíz menüben pontosan látható a számszerű érték.
A mutató 75 foktól áll középen, ezt a pozíciót tartja kb 105-110 fokig. Néhány fokos ingadozás van ilyen hidegben is, pl. motorféknél vagy városban amikor szinte csak gurulni kell, nekem a CarPC képernyőjén kijelzi és látom ezt az ingadozást. De az üzemi tartományt nem hagyja el, tehát a műszerfal mutatója végig középen áll, ez az ingadozás csak a szervíz menüben követhető le. Egy próbát megér szerintem.


Nálam mutatott a titkos menu Horváto.-ban 116 fokot is, a mutato meg kozépen állt (!), igaz akkor már nem is igen akart menni dombra felfelé, majd megálltam, visszahult és ment mint állat. Hutomosás megoldotta ezt is...

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. november 28. hétfő, 15:09


Jól írja ute kolléga, a titkos/szervíz menüben pontosan látható a számszerű érték.
A mutató 75 foktól áll középen, ezt a pozíciót tartja kb 105-110 fokig. Néhány fokos ingadozás van ilyen hidegben is, pl. motorféknél vagy városban amikor szinte csak gurulni kell, nekem a CarPC képernyőjén kijelzi és látom ezt az ingadozást. De az üzemi tartományt nem hagyja el, tehát a műszerfal mutatója végig középen áll, ez az ingadozás csak a szervíz menüben követhető le. Egy próbát megér szerintem.

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2011. november 28. hétfő, 14:55


Üdv termosztátosok...

Egyszerű...írassátok ki az ún. "Titkos menüvel" a vízhőfokot. Annak 86-87-nek kell lennie. Szerintem normál tempónál, de városban tuti 15-20 km után ott kell lenni. A mutató a BMW-nél szart se ér... én sokáig jártam 108fokos vízzel és szépen középen állt, holott azért az már nem igazán jónak mondható.

Én első megoldásnak a felső termoszát cserét javaslom, mivel azt könnyebb cserélni/ vagy akár ellenőrizni. Az egy műanyag szar ami hamar eldeformálódik.

Nálam a hibajelenség úgy volt, hogy nem melegedett kellően, max 80 fok, de sokat mondtam és ha autópályára felhajtottam, vagy alapból 100 feletti sebességnél visszahűlt 50 fokig.



Neo78
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2007

státusz Neo78

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 178

Elküldve: 2011. november 28. hétfő, 14:31


Tano írta:
Coyote írta: Konkrétan erről van szó:

- hibaüzenet nincs
- fűtés tökéletes
- garázs-M7: 4 km, 50km/h, mutató még kékben mikor M7-re érek
- M7: 45km, 140-160 km/h, mutató épphogy túllépi a fehér vonalat, de nem áll középre.
- M7-parkoló: 3 km, a mutató 1-2 mm-t esik le.

Ha hibaüzenet sincs, honnan tudjam, hogy ez hiba vagy sem?


Pedig leírtad a megoldás kulcsát, vesd össze azzal amit az előbb írtam.
Ha neked 45 km alatt akkora tempónál, amikor eléggé terhelt is a motor nem melegszik be az üzemi tartományba, akkor biztos lehetsz benne, hogy nyitva marad a termosztátod.


Tavalyelott nekem is visszahult, miután lejottem a pályáról, viszont nem egész a kék mezoig, azt hittem ez normális, majd mikor nagyobb hideg lett, már nehéz volt kozépre állítani a mutatót, csak városban sikerult, miután autópályára értem, vagy visszavettem hosszab szakasz után, rendesen visszahult. Egyébként a futésemmel nem volt baj, futott mint a gázkazán (olajkazán). Miután kicseréltettem a termosztátot, azóta rovidebb ido alatt melegszik fel és miután csokkentem a temptót sem hul vissza, meg sem mozdul a mutató. Pedig volt mifelénk tavaly hideg rendesen...



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. november 28. hétfő, 14:31

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. november 28. hétfő, 14:25


Coyote írta: Konkrétan erről van szó:

- hibaüzenet nincs
- fűtés tökéletes
- garázs-M7: 4 km, 50km/h, mutató még kékben mikor M7-re érek
- M7: 45km, 140-160 km/h, mutató épphogy túllépi a fehér vonalat, de nem áll középre.
- M7-parkoló: 3 km, a mutató 1-2 mm-t esik le.

Ha hibaüzenet sincs, honnan tudjam, hogy ez hiba vagy sem?


Pedig leírtad a megoldás kulcsát, vesd össze azzal amit az előbb írtam.
Ha neked 45 km alatt akkora tempónál, amikor eléggé terhelt is a motor nem melegszik be az üzemi tartományba, akkor biztos lehetsz benne, hogy nyitva marad a termosztátod.

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. november 28. hétfő, 14:20


Tano írta:
Coyote írta: Bakker, lehet, hogy akkor nekem nem is rossz a termosztátom??? Normális, hogy visszahűl???

HIBAÜZENET NINCS - csak a mutató megy lefelé, ha belassulok.


Ez attól függ, nem olyan egyszerű ez hogy fekete vagy fehér. Leginkább a körülményektől függ. Ha hosszú kilóméterekig mész valahol motorfékkel, akkor természetes, hogy valamennyit vissza tud hűlni, de ez szerintem ritka eset.
Az üzemi hőfokot el kell hogy tudja érni normál esetben. Ha ez nem történik meg több 10 km autózás után sem, valamint már egy sima rövid idejű motorfék üzem alatt is visszahűl az üzemi tartományból, akkor az biztos, hogy rossz termosztát jele.


Konkrétan erről van szó:

- hibaüzenet nincs
- fűtés tökéletes
- garázs-M7: 4 km, 50km/h, mutató még kékben mikor M7-re érek
- M7: 45km, 140-160 km/h, mutató épphogy túllépi a fehér vonalat, de nem áll középre.
- M7-parkoló: 3 km, a mutató 1-2 mm-t esik le.

Ha hibaüzenet sincs, honnan tudjam, hogy ez hiba vagy sem?


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. november 28. hétfő, 14:11


Coyote írta: Bakker, lehet, hogy akkor nekem nem is rossz a termosztátom??? Normális, hogy visszahűl???

HIBAÜZENET NINCS - csak a mutató megy lefelé, ha belassulok.


Ez attól függ, nem olyan egyszerű ez hogy fekete vagy fehér. Leginkább a körülményektől függ. Ha hosszú kilóméterekig mész valahol motorfékkel, akkor természetes, hogy valamennyit vissza tud hűlni, de ez szerintem ritka eset.
Az üzemi hőfokot el kell hogy tudja érni normál esetben. Ha ez nem történik meg több 10 km autózás után sem, valamint már egy sima rövid idejű motorfék üzem alatt is visszahűl az üzemi tartományból, akkor az biztos, hogy rossz termosztát jele.

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2011. november 28. hétfő, 14:07


Coyote írta:
hil írta:
YELLOW írta:

és akkor benyásoknál, miből lehet kiszúrni ha gond van a termosztáttal?


Úgy, ahogyan azt Tano írta. A dízelben kettő termosztát van és ez 50%-al megnöveli a hiba lehetőséget. Abból veszed észre, hogy gyengébb a fűtés, lassabban, vagy nem melegedik fel a motor. Az, hogy visszahűl nem mérvadó túlságosan: nekem jó a termosztátom, de 0 fokban jöttem le Galyatetőről (szinte végig motorfék, nulla gázadás) vissza is hűlt a kékig. Ugyanez Esztergom felé a Pilisről lefelé.



Bakker, lehet, hogy akkor nekem nem is rossz a termosztátom??? Normális, hogy visszahűl???

HIBAÜZENET NINCS - csak a mutató megy lefelé, ha belassulok.


lehet hogy a többieké rossz?



Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. november 28. hétfő, 13:47


hil írta:
YELLOW írta:

és akkor benyásoknál, miből lehet kiszúrni ha gond van a termosztáttal?


Úgy, ahogyan azt Tano írta. A dízelben kettő termosztát van és ez 50%-al megnöveli a hiba lehetőséget. Abból veszed észre, hogy gyengébb a fűtés, lassabban, vagy nem melegedik fel a motor. Az, hogy visszahűl nem mérvadó túlságosan: nekem jó a termosztátom, de 0 fokban jöttem le Galyatetőről (szinte végig motorfék, nulla gázadás) vissza is hűlt a kékig. Ugyanez Esztergom felé a Pilisről lefelé.



Bakker, lehet, hogy akkor nekem nem is rossz a termosztátom??? Normális, hogy visszahűl???

HIBAÜZENET NINCS - csak a mutató megy lefelé, ha belassulok.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2011. november 28. hétfő, 13:45


hil írta:
YELLOW írta:

és akkor benyásoknál, miből lehet kiszúrni ha gond van a termosztáttal?


Úgy, ahogyan azt Tano írta. A dízelben kettő termosztát van és ez 50%-al megnöveli a hiba lehetőséget. Abból veszed észre, hogy gyengébb a fűtés, lassabban, vagy nem melegedik fel a motor. Az, hogy visszahűl nem mérvadó túlságosan: nekem jó a termosztátom, de 0 fokban jöttem le Galyatetőről (szinte végig motorfék, nulla gázadás) vissza is hűlt a kékig. Ugyanez Esztergom felé a Pilisről lefelé.



én ezt vágom, csak mikor tavaly, meg előtte is írtam, hogy nekem is visszahül hidegben nagyobb állandó tempónál, vagy amikor elindulok, és kék fölé megy, majd benyitom bentre a fűtést, akkor visszaesik, de utána újra emelkedik. akkor mindenki jött, hogy nekem pedig szar a termosztátom.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. november 28. hétfő, 13:38


YELLOW írta:

és akkor benyásoknál, miből lehet kiszúrni ha gond van a termosztáttal?


Úgy, ahogyan azt Tano írta. A dízelben kettő termosztát van és ez 50%-al megnöveli a hiba lehetőséget. Abból veszed észre, hogy gyengébb a fűtés, lassabban, vagy nem melegedik fel a motor. Az, hogy visszahűl nem mérvadó túlságosan: nekem jó a termosztátom, de 0 fokban jöttem le Galyatetőről (szinte végig motorfék, nulla gázadás) vissza is hűlt a kékig. Ugyanez Esztergom felé a Pilisről lefelé.



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. november 28. hétfő, 11:10


Nekem is volt ilyen gondom,le is írtam. Dobta is a hibakódot,hogy nyitva marad a termosztát,minden indításkor beírta,ki nem jelezte,de kiolvasáskor benne volt. Nem is melegedett a kocsim fel,csak 10km után.

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. november 28. hétfő, 10:03


YELLOW írta:
Tano írta:
YELLOW írta:

ez is mindig télen jön elő, és főleg a dízeleseknél. mindig termosztátot javasolnak nekik, általában beválik. már csak azt nem tudom benzinesektől miért nem olvasok ilyet.... (szerintem nem merik leírni)


A benzinesnek sokkal nagyobb a hővesztesége, ezért könnyebben melegíti a vizet, ezért nem szokott ez ott probléma lenni.


és akkor benyásoknál, miből lehet kiszúrni ha gond van a termosztáttal?


szerintem ugyanúgy mint dízelnél: ha nyitva marad, leesik a hőmérséklet. Ha nem nyit, felmegy a hőmérséklet, vagy ha épp a vízpumpa fossa el magát, akkor meg nincs fűtés. Legalábbis én ezzel a jelenséggel találkoztam benyás off autónál

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2011. november 28. hétfő, 09:59


Tano írta:
YELLOW írta:

ez is mindig télen jön elő, és főleg a dízeleseknél. mindig termosztátot javasolnak nekik, általában beválik. már csak azt nem tudom benzinesektől miért nem olvasok ilyet.... (szerintem nem merik leírni)


A benzinesnek sokkal nagyobb a hővesztesége, ezért könnyebben melegíti a vizet, ezért nem szokott ez ott probléma lenni.


és akkor benyásoknál, miből lehet kiszúrni ha gond van a termosztáttal?