K_Gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2000

státusz K_Gergo

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 476

Elküldve: 2012. január 23. hétfő, 23:44


bmw320i írta: A szakértőt hallhattuk
A vizbűl veszi ki a zoxigént


nem értem a hangnemet, igaza van...ezt a jelenséget kompenzálja a szivató.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2005

státusz bmw320i

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2012. január 23. hétfő, 23:27


pneurob írta: Hideg motornál nem képes megtartani a keverékállapotot és apró cseppekben lerakódik a hengerfalra. Emiatt az égés nem tökéletes, a hatásfokcsökkenés pedig túlfogyasztást eredményez.



A szakértőt hallhattuk
A vizbűl veszi ki a zoxigént



autója adatai
Széria: 7
Típus: E65
Kivitel: Sedan
Modell: 730d
Évjárat: 2003

státusz pneurob

Fórumlakó

Elismertség: 7% (17 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2012. január 23. hétfő, 22:14


Hideg motornál nem képes megtartani a keverékállapotot és apró cseppekben lerakódik a hengerfalra. Emiatt az égés nem tökéletes, a hatásfokcsökkenés pedig túlfogyasztást eredményez.

tomy1228 írta:
BarG írta:
pneurob írta:
tomy1228 írta: Szevasztok!

Tettem ma egy 80km utat figyelve a titkos menüben a vízhőfokot,kezdetnek pályán indultam így nagyjából 20km kellet amíg elérte a 72 fokot,nagyjából 20km után város jött tettem 10km és igy bemelegedett kb 82-85 fokig majd egy ujabb tizes után ez már bent a dugóban a város közepén felment 90-94ig!Városban tartotta is ezt a hőmérsékletet (90-92),majd ezután megint pálya következett ahol lement 82-88 ig!Én ezt tapasztaltam összegezve majdnem 40km kellet ahoz hogy 90 fok környékén legyen a motor,ezt okozhatja esetleg az egr termosztát?


Cseréld ki a normál és az AGR termosztátot, 8 év után megérdemli. Nem jó hideg motorral menni, főleg nagy sebességnél, mert akkor keményen hűt a menetszél, akár ventilátor nélkül is.





Ez csak egy picit rosszabb, mint amit én írtam, nekem meg a nagy termosztát zsír új, a kisebb sincs egy éves. Ez lehet akár csak kicsi véletlenszerű eltérés is. Szerintem nagy gond nincs, de ha nyugtalanít, akkor huszonezer a két termosztát cseréje, és akkor beszámolhatsz arról, hogy esetleg pont ugyanígy fog a bemelegedés történni. EGR termosztátot én már vagy 3* cseréltettem, 2-3 évnél többet nem bírt ki, amikor rossz volt, 20 km kellett a 73°C eléréséhez télen és 80 fölé nem ment sose.


Víztermosztátot most cseréltem egy hónapja akkor még ennyire sem melegedett be,de akkor lehet hogy jön a másik cseréje is,nyáron azért 7,5 volt a fogyasztásom most 9,lehet javulna egy felest ha normálisan melegedne




autója adatai
Széria: 7
Típus: E65
Kivitel: Sedan
Modell: 730d
Évjárat: 2003

státusz pneurob

Fórumlakó

Elismertség: 7% (17 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2012. január 23. hétfő, 22:10


Az én autóm 9 éves és még mindig az eredeti AGR termosztát van benne. Eddig semmi gond nem volt vele, nem tudom érdemes-e megbolygatni? Az ellenérv meg az, hogy bármikor kilyukadhat, tehát lehet,hogy ki fogom cserélni. A műanyag alkatrészek tartósak, de állandóan elviselni a -20° és 105°C-ot, egy idő után elöregszik.

BarG írta:
pneurob írta:
tomy1228 írta: Szevasztok!

Tettem ma egy 80km utat figyelve a titkos menüben a vízhőfokot,kezdetnek pályán indultam így nagyjából 20km kellet amíg elérte a 72 fokot,nagyjából 20km után város jött tettem 10km és igy bemelegedett kb 82-85 fokig majd egy ujabb tizes után ez már bent a dugóban a város közepén felment 90-94ig!Városban tartotta is ezt a hőmérsékletet (90-92),majd ezután megint pálya következett ahol lement 82-88 ig!Én ezt tapasztaltam összegezve majdnem 40km kellet ahoz hogy 90 fok környékén legyen a motor,ezt okozhatja esetleg az egr termosztát?


Cseréld ki a normál és az AGR termosztátot, 8 év után megérdemli. Nem jó hideg motorral menni, főleg nagy sebességnél, mert akkor keményen hűt a menetszél, akár ventilátor nélkül is.





Ez csak egy picit rosszabb, mint amit én írtam, nekem meg a nagy termosztát zsír új, a kisebb sincs egy éves. Ez lehet akár csak kicsi véletlenszerű eltérés is. Szerintem nagy gond nincs, de ha nyugtalanít, akkor huszonezer a két termosztát cseréje, és akkor beszámolhatsz arról, hogy esetleg pont ugyanígy fog a bemelegedés történni. EGR termosztátot én már vagy 3* cseréltettem, 2-3 évnél többet nem bírt ki, amikor rossz volt, 20 km kellett a 73°C eléréséhez télen és 80 fölé nem ment sose.




tomy1228
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Cd
Évjárat: 2004

státusz tomy1228

Törzsvendég

Elismertség: 10% (15 pont) | Hozzászólások: 149

Elküldve: 2012. január 23. hétfő, 22:09


BarG írta:
pneurob írta:
tomy1228 írta: Szevasztok!

Tettem ma egy 80km utat figyelve a titkos menüben a vízhőfokot,kezdetnek pályán indultam így nagyjából 20km kellet amíg elérte a 72 fokot,nagyjából 20km után város jött tettem 10km és igy bemelegedett kb 82-85 fokig majd egy ujabb tizes után ez már bent a dugóban a város közepén felment 90-94ig!Városban tartotta is ezt a hőmérsékletet (90-92),majd ezután megint pálya következett ahol lement 82-88 ig!Én ezt tapasztaltam összegezve majdnem 40km kellet ahoz hogy 90 fok környékén legyen a motor,ezt okozhatja esetleg az egr termosztát?


Cseréld ki a normál és az AGR termosztátot, 8 év után megérdemli. Nem jó hideg motorral menni, főleg nagy sebességnél, mert akkor keményen hűt a menetszél, akár ventilátor nélkül is.





Ez csak egy picit rosszabb, mint amit én írtam, nekem meg a nagy termosztát zsír új, a kisebb sincs egy éves. Ez lehet akár csak kicsi véletlenszerű eltérés is. Szerintem nagy gond nincs, de ha nyugtalanít, akkor huszonezer a két termosztát cseréje, és akkor beszámolhatsz arról, hogy esetleg pont ugyanígy fog a bemelegedés történni. EGR termosztátot én már vagy 3* cseréltettem, 2-3 évnél többet nem bírt ki, amikor rossz volt, 20 km kellett a 73°C eléréséhez télen és 80 fölé nem ment sose.


Víztermosztátot most cseréltem egy hónapja akkor még ennyire sem melegedett be,de akkor lehet hogy jön a másik cseréje is,nyáron azért 7,5 volt a fogyasztásom most 9,lehet javulna egy felest ha normálisan melegedne


BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. január 23. hétfő, 21:48


pneurob írta:
tomy1228 írta: Szevasztok!

Tettem ma egy 80km utat figyelve a titkos menüben a vízhőfokot,kezdetnek pályán indultam így nagyjából 20km kellet amíg elérte a 72 fokot,nagyjából 20km után város jött tettem 10km és igy bemelegedett kb 82-85 fokig majd egy ujabb tizes után ez már bent a dugóban a város közepén felment 90-94ig!Városban tartotta is ezt a hőmérsékletet (90-92),majd ezután megint pálya következett ahol lement 82-88 ig!Én ezt tapasztaltam összegezve majdnem 40km kellet ahoz hogy 90 fok környékén legyen a motor,ezt okozhatja esetleg az egr termosztát?


Cseréld ki a normál és az AGR termosztátot, 8 év után megérdemli. Nem jó hideg motorral menni, főleg nagy sebességnél, mert akkor keményen hűt a menetszél, akár ventilátor nélkül is.





Ez csak egy picit rosszabb, mint amit én írtam, nekem meg a nagy termosztát zsír új, a kisebb sincs egy éves. Ez lehet akár csak kicsi véletlenszerű eltérés is. Szerintem nagy gond nincs, de ha nyugtalanít, akkor huszonezer a két termosztát cseréje, és akkor beszámolhatsz arról, hogy esetleg pont ugyanígy fog a bemelegedés történni. EGR termosztátot én már vagy 3* cseréltettem, 2-3 évnél többet nem bírt ki, amikor rossz volt, 20 km kellett a 73°C eléréséhez télen és 80 fölé nem ment sose.

autója adatai
Széria: 7
Típus: E65
Kivitel: Sedan
Modell: 730d
Évjárat: 2003

státusz pneurob

Fórumlakó

Elismertség: 7% (17 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2012. január 23. hétfő, 21:23


tomy1228 írta: Szevasztok!

Tettem ma egy 80km utat figyelve a titkos menüben a vízhőfokot,kezdetnek pályán indultam így nagyjából 20km kellet amíg elérte a 72 fokot,nagyjából 20km után város jött tettem 10km és igy bemelegedett kb 82-85 fokig majd egy ujabb tizes után ez már bent a dugóban a város közepén felment 90-94ig!Városban tartotta is ezt a hőmérsékletet (90-92),majd ezután megint pálya következett ahol lement 82-88 ig!Én ezt tapasztaltam összegezve majdnem 40km kellet ahoz hogy 90 fok környékén legyen a motor,ezt okozhatja esetleg az egr termosztát?


Cseréld ki a normál és az AGR termosztátot, 8 év után megérdemli. Nem jó hideg motorral menni, főleg nagy sebességnél, mert akkor keményen hűt a menetszél, akár ventilátor nélkül is.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. január 23. hétfő, 21:27


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. január 23. hétfő, 20:57


tomy1228 írta: Szevasztok!

Tettem ma egy 80km utat figyelve a titkos menüben a vízhőfokot,kezdetnek pályán indultam így nagyjából 20km kellet amíg elérte a 72 fokot,nagyjából 20km után város jött tettem 10km és igy bemelegedett kb 82-85 fokig majd egy ujabb tizes után ez már bent a dugóban a város közepén felment 90-94ig!Városban tartotta is ezt a hőmérsékletet (90-92),majd ezután megint pálya következett ahol lement 82-88 ig!Én ezt tapasztaltam összegezve majdnem 40km kellet ahoz hogy 90 fok környékén legyen a motor,ezt okozhatja esetleg az egr termosztát?


Nem tudom a dízelnél, hogy van a melegedés,hőleadás,de szerintem nyitva van az egyik termosztátod. Azért nem melegszik gyorsan,és hűl vissza nagyobb sebességnél. nekem is ez volt,és nem zárt. Nekem be is írta OBD-be a hibát. Nekem volt,hogy 130-nál 92 fok volt,160-nál 84, 200 -nál meg 74 fokra esett.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. január 23. hétfő, 20:53


BarG írta:
Alesi írta: A lentieken felbuzdulva tettem egy 100km-es utat ugy, hogy kozben a titkos menuben figyeltem a vizhofokot.

Na most, nekem a mutatom gyonyoruen beall kozepre (tavaly lett cserelve EGR termosztat), a homero szerint viszont 82 fok fole nem ment a homerseklet.

Akkor ez most uzemi hofok, vagy nem uzemi hofok? Lehet megadta magat a masik termosztat is?

(tok jo egyebkent, hogy ha a "titkos" menu tenyleg titkos lenne, ezeket az ember nem is tudna...)


A Garminnak van olyan navija, amivel ilyen adatokat lehet menet közben nézegetni. Talán Anubisznak van is ilyenje. Ha meg kell venni a navit, akkor elég komoly a dolog ára, de láttam már másféle dash computereket, amikkel hasonlót lehetne csinálni, csak senki nem tudja megmondani, hogy jó-e az autódra. Egy csomó dolgot lehetne nézni út közben, amikből sokkal hamarabb kiderülne, hogy meg akar dögleni valami az autóban, nem kéne megvárni, míg eszkalálódik a probléma. Dehát nem autógyártói cél a teljes problémamentesség, csak olyan szinten, hogy ne híresüljön el, hogy megbízhatatlan a márka. Abba meg belefér akár néhány komplett motorkatasztrófa is leszakadt pillangószelep, felrobbant turbó, lepusztult befecskendezőszelep miatt.


Több Garmin GPS -hez lehet csatlakoztatni,a lista az oldalon,de csak Garminhez. Én vettem hozzá egy GPS is,mert akartam végre egy komolyat hosszútávra.Menet közben is lehet hibakódot nézni,ellenőrizni,törölni.

Alesi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Alesi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 7% (26 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2012. január 23. hétfő, 19:47


tomy1228 írta: Szevasztok!

Tettem ma egy 80km utat figyelve a titkos menüben a vízhőfokot,kezdetnek pályán indultam így nagyjából 20km kellet amíg elérte a 72 fokot,nagyjából 20km után város jött tettem 10km és igy bemelegedett kb 82-85 fokig majd egy ujabb tizes után ez már bent a dugóban a város közepén felment 90-94ig!Városban tartotta is ezt a hőmérsékletet (90-92),majd ezután megint pálya következett ahol lement 82-88 ig!Én ezt tapasztaltam összegezve majdnem 40km kellet ahoz hogy 90 fok környékén legyen a motor,ezt okozhatja esetleg az egr termosztát?


Nekem az EGR termosztat amikor rossz volt, akkor 70 fok fole nem ment a homerseklet, a mutato sem allt kozepen, ugyh sztem ez kizarva.

A hozzaertok majd kijavitanak, de szerintem nem veszes amit itt leirtal.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. január 23. hétfő, 19:47

tomy1228
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Cd
Évjárat: 2004

státusz tomy1228

Törzsvendég

Elismertség: 10% (15 pont) | Hozzászólások: 149

Elküldve: 2012. január 23. hétfő, 19:14


Szevasztok!

Tettem ma egy 80km utat figyelve a titkos menüben a vízhőfokot,kezdetnek pályán indultam így nagyjából 20km kellet amíg elérte a 72 fokot,nagyjából 20km után város jött tettem 10km és igy bemelegedett kb 82-85 fokig majd egy ujabb tizes után ez már bent a dugóban a város közepén felment 90-94ig!Városban tartotta is ezt a hőmérsékletet (90-92),majd ezután megint pálya következett ahol lement 82-88 ig!Én ezt tapasztaltam összegezve majdnem 40km kellet ahoz hogy 90 fok környékén legyen a motor,ezt okozhatja esetleg az egr termosztát?

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. január 22. vasárnap, 21:44


Alesi írta: A lentieken felbuzdulva tettem egy 100km-es utat ugy, hogy kozben a titkos menuben figyeltem a vizhofokot.

Na most, nekem a mutatom gyonyoruen beall kozepre (tavaly lett cserelve EGR termosztat), a homero szerint viszont 82 fok fole nem ment a homerseklet.

Akkor ez most uzemi hofok, vagy nem uzemi hofok? Lehet megadta magat a masik termosztat is?

(tok jo egyebkent, hogy ha a "titkos" menu tenyleg titkos lenne, ezeket az ember nem is tudna...)


A Garminnak van olyan navija, amivel ilyen adatokat lehet menet közben nézegetni. Talán Anubisznak van is ilyenje. Ha meg kell venni a navit, akkor elég komoly a dolog ára, de láttam már másféle dash computereket, amikkel hasonlót lehetne csinálni, csak senki nem tudja megmondani, hogy jó-e az autódra. Egy csomó dolgot lehetne nézni út közben, amikből sokkal hamarabb kiderülne, hogy meg akar dögleni valami az autóban, nem kéne megvárni, míg eszkalálódik a probléma. Dehát nem autógyártói cél a teljes problémamentesség, csak olyan szinten, hogy ne híresüljön el, hogy megbízhatatlan a márka. Abba meg belefér akár néhány komplett motorkatasztrófa is leszakadt pillangószelep, felrobbant turbó, lepusztult befecskendezőszelep miatt.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2012. január 22. vasárnap, 21:13


hil írta:
RePTaiL írta:

Egy szóval nem mondtam, hogy az már egyből xy fokos! Azt mondtam, hogy kb. 5 km. után nekem már delet mutat a vízhőfokjelző!
Viszont ezt a 120 C fokot fejtsd ki légy szíves, mert nem 89 v 86 foknál nyit a termo attól függ h milyen?

Szia! Az én termosztátom 105 fokos.



nekem is olyan 104 foknál nyit, lefelé olyan 92-95 foknál zár vissza, de volt már, hogy meleg motornál 88 fok körülre is visszahült. a ventim 108 foknál kapcsol.

Alesi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Alesi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 7% (26 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2012. január 22. vasárnap, 20:41


A lentieken felbuzdulva tettem egy 100km-es utat ugy, hogy kozben a titkos menuben figyeltem a vizhofokot.

Na most, nekem a mutatom gyonyoruen beall kozepre (tavaly lett cserelve EGR termosztat), a homero szerint viszont 82 fok fole nem ment a homerseklet.

Akkor ez most uzemi hofok, vagy nem uzemi hofok? Lehet megadta magat a masik termosztat is?

(tok jo egyebkent, hogy ha a "titkos" menu tenyleg titkos lenne, ezeket az ember nem is tudna...)

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. január 22. vasárnap, 15:58


RePTaiL írta:

Egy szóval nem mondtam, hogy az már egyből xy fokos! Azt mondtam, hogy kb. 5 km. után nekem már delet mutat a vízhőfokjelző!
Viszont ezt a 120 C fokot fejtsd ki légy szíves, mert nem 89 v 86 foknál nyit a termo attól függ h milyen?

Szia! Az én termosztátom 105 fokos.