autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1998

státusz subbass2012

Újonc

Elismertség: 100% (1 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2015. január 02. péntek, 13:22


lela írta:
jamo írta: Üdv!

X3 2.d nél van valakinek azzal tapasztalata, hogy a vízhőfok nem áll be középre hanem egy osztásnyit játszik középen. Ez normális? Amúgy fűtés van az autóban csak a régi e36ben beállt középre és mintha odaszögelték volna ez meg kicsit mocorog ide-oda.


Szia!

Szinte 100% hogy termosztát én 3hete cseréltem.Előtte vw-em volt 1.4 benzines, annál is volt hasonló gondom.Teljesen mind1 milyen autó 80c-90c között kell lennie a hűtővíznek típustól függően.És ezt viszonylag gyorsan kb 5-10km el is kell érnie, és beton stabilan ott kell maradnia.Persze -20 foknál max fűtésen nem valószínű hogy tudja, de akkor már szauna lenne bent.Nekem a napokban -10 foknál is beállt hamar és ott is maradt.


termosztat tuti


lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2015. január 02. péntek, 13:14


jamo írta: Üdv!

X3 2.d nél van valakinek azzal tapasztalata, hogy a vízhőfok nem áll be középre hanem egy osztásnyit játszik középen. Ez normális? Amúgy fűtés van az autóban csak a régi e36ben beállt középre és mintha odaszögelték volna ez meg kicsit mocorog ide-oda.


Szia!

Szinte 100% hogy termosztát én 3hete cseréltem.Előtte vw-em volt 1.4 benzines, annál is volt hasonló gondom.Teljesen mind1 milyen autó 80c-90c között kell lennie a hűtővíznek típustól függően.És ezt viszonylag gyorsan kb 5-10km el is kell érnie, és beton stabilan ott kell maradnia.Persze -20 foknál max fűtésen nem valószínű hogy tudja, de akkor már szauna lenne bent.Nekem a napokban -10 foknál is beállt hamar és ott is maradt.

autója adatai
Széria: X3
Típus: E83
Kivitel: SAV
Modell: X3 2.0d
Évjárat: 2004

státusz jamo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2015. január 02. péntek, 12:11


Üdv!

X3 2.d nél van valakinek azzal tapasztalata, hogy a vízhőfok nem áll be középre hanem egy osztásnyit játszik középen. Ez normális? Amúgy fűtés van az autóban csak a régi e36ben beállt középre és mintha odaszögelték volna ez meg kicsit mocorog ide-oda.

dzsoki
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz dzsoki

Újonc

Elismertség: 5% (3 pont) | Hozzászólások: 59

Elküldve: 2015. január 01. csütörtök, 13:32


szotakdavid írta:
dzsoki írta: Boldog új évet fórumtársak!
Csodásan indul az év, nem melegszik a szekér.
Ha nagy nehezen eléri az üzemi hőt, akkor is visszahűl ebben a rohadás hidegben amint elhagyom a várost.
megnéztem hideg motornál indítás után nagyon hamar langyos a hűtő felé vezető csövem úgyhogy a termosztátnak off!
Van valakinek használható ötlete, hogy honnan tudnék elfogadható áron szerezni?
Esetleg egy két márkatapasztalat, hogy milyet lenne érdemes belerakni?!
Előre is köszönöm!


Behr csak ezt vagy gyárit.



Köszönöm a gyors választ!
Szép napot!


szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2015. január 01. csütörtök, 13:15


dzsoki írta: Boldog új évet fórumtársak!
Csodásan indul az év, nem melegszik a szekér.
Ha nagy nehezen eléri az üzemi hőt, akkor is visszahűl ebben a rohadás hidegben amint elhagyom a várost.
megnéztem hideg motornál indítás után nagyon hamar langyos a hűtő felé vezető csövem úgyhogy a termosztátnak off!
Van valakinek használható ötlete, hogy honnan tudnék elfogadható áron szerezni?
Esetleg egy két márkatapasztalat, hogy milyet lenne érdemes belerakni?!
Előre is köszönöm!


Behr csak ezt vagy gyárit.

dzsoki
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz dzsoki

Újonc

Elismertség: 5% (3 pont) | Hozzászólások: 59

Elküldve: 2015. január 01. csütörtök, 12:53


Boldog új évet fórumtársak!
Csodásan indul az év, nem melegszik a szekér.
Ha nagy nehezen eléri az üzemi hőt, akkor is visszahűl ebben a rohadás hidegben amint elhagyom a várost.
megnéztem hideg motornál indítás után nagyon hamar langyos a hűtő felé vezető csövem úgyhogy a termosztátnak off!
Van valakinek használható ötlete, hogy honnan tudnék elfogadható áron szerezni?
Esetleg egy két márkatapasztalat, hogy milyet lenne érdemes belerakni?!
Előre is köszönöm!


lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2014. december 22. hétfő, 12:55


Na kicseréltem a termosztátokat , kitisztítottam az intercoolert benzinnel(pici olaj volt benne), ha már le volt véve a turbócső akkor az egr is alapos tisztítást kapott, no meg a hőcserélő is.
Konklúzió:Gyári termosztátok voltak benne(azt nem tudom hogy voltak e már cserélve), szerencsére a nagyról nem tört le a tartófül.
Mindenki, még egyszer leírom mindenki felejtse el hogy a termosztát által megadott érték alá csökkenhet a hőfok, ha ez bekövetkezik ott gond van.Próbáltam 500km pálya(volt benne lejtős rész is) 100km város 100km országút.A board mindig 89-91 c között mutatott.Sztem ez a lejtőn visszahűl dolog is hülyeség.Esetleg ha azt úgy hívják szakadék.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. december 22. hétfő, 12:56


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2014. december 10. szerda, 13:14


lela írta: Hogy lehet ebben a TIS-ben keresni. Pl légtelenítés.Rámentem a cooling-ra de még véletlenül sem a hűtéssel kapcsolatos dolgokat jelenítette meg.


Pedig ott van az.
Én jobban szeretem az offline letöltött verziót, de belinkelni gyorsabb az online-t.

lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2014. december 10. szerda, 12:36


Tano írta:
lela írta: Szia megtudnád osztani ezeket a filoka, mert ezek a linkek már nem működnek.
Ki akarom cserélni az autón mindkét termosztátot és ehhez kellene segítség hol kell leengedni a vizet hogyan kell légteleníteni stb. Esetleg ha valaki le tudja írni azt megköszönném.

Köszi előre is!


Hi!
A TIS-ben megtalálod ezeket a leírásokat.


Hogy lehet ebben a TIS-ben keresni. Pl légtelenítés.Rámentem a cooling-ra de még véletlenül sem a hűtéssel kapcsolatos dolgokat jelenítette meg.

lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2014. december 09. kedd, 20:52


A topik elején láttam hogy volt akinek letört a termosztát ház két műanyag füle.Esetleg ez ha bekerül a rendszerbe milyen hibát, károkat okozhat.
Nyílván letakaríthatja a szivattyú lapátokat, tehát ha kiveszem a termosztátot akkor ha minden igaz az a szivattyúházban van.Lehet így ellenőrizni a szivattyúlapátokat? korábban a motor adott egy furcsa kattogóhangot, de ez egyik napról a másikra majdhogynem megszűnt.És kb onnan jött a hang.De senki nem tudott rá mondani semmit.És ha tényleg benne van a rendszerben a műanyag az bárhol lehet de gondolom elsősorban a hűtőirányában lenne mert ha kinyit a termosztát gondolom a vizet a hűtöfelé nyomja.Jelenleg azért akarok termosztátot cserélni mert mióta beállt a hideg azóta nem igazán áll be a hőfokmérő függőbe.
Ha beindítom hidegen a kocsit a termosztátházból a hűtőbe menő cső is elkezd melegedni holott annak csak a termosztát nyitáskor kellene.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2014. december 09. kedd, 16:34


lela írta: Szia megtudnád osztani ezeket a filoka, mert ezek a linkek már nem működnek.
Ki akarom cserélni az autón mindkét termosztátot és ehhez kellene segítség hol kell leengedni a vizet hogyan kell légteleníteni stb. Esetleg ha valaki le tudja írni azt megköszönném.

Köszi előre is!


Hi!
A TIS-ben megtalálod ezeket a leírásokat.

lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2014. december 09. kedd, 15:57


Tano írta:
sumi20 írta: Nem nagyon értem, hogy melyik az M47-es és melyik az M47N-es motor, ha jól tippelek, az első a 136 lovas, második a 150-es? Amúgy a motor burkolatot hogyan kell levenni, valamint a termosztátot sima vagy imbuszos csavarok fogják. És még egy dolog légteleníteni mindkét kört kell, mert úgy tudom két kör van vagy az EGR-est azt nem kell ebben az esetben?


Igen, jól tippeltél, a 136 lovas az M47.
A burkolatot értelem szerint, nem nehéz, ha megnézed. Az első elemet 4 db tipli tartja. Utána az elülsőt, amin az olakbetöltő nyilás is van, azt 3 db imbuszcsavar. A termosztátot sima csavarok tartják, nem imbuszos.
A hűtőfolyadék feltöltéséről és légtelenítésésrpl itt van a gyári leírás:
http://www.4shared.com/file/jp...r_rep.html
http://www.4shared.com/file/dS...d_che.html


Szia megtudnád osztani ezeket a filoka, mert ezek a linkek már nem működnek.
Ki akarom cserélni az autón mindkét termosztátot és ehhez kellene segítség hol kell leengedni a vizet hogyan kell légteleníteni stb. Esetleg ha valaki le tudja írni azt megköszönném.

Köszi előre is!



Fort
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Fort

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 79

Elküldve: 2014. szeptember 15. hétfő, 22:16


Tano írta:
Fort írta: Megnézné nekem egy 20d tulaj,hogy amikor leállítja a motort,akkor ki nyitódik e a hűtő előtti zsalu,vagy zárva marad?Köszönöm...


Ki kell hogy nyisson, mivel megszűnik a vákum ami zárva tartja.


Köszönöm solyom76!
Ma megnéztem hogyan és milyen nehezen lehet cserélni majd a termosztátokat és akkor látom hogy a "javított" zsaluk megint nyitva vannak.(járó motornál)
Leszedtem a szelepet,az úgy működik ahogy kell,feszültség alatt vákumot képez,leállított motornál elengedi a levegőt.Vákumot képezve a vákumdoboznál szépen zárt állásban is tartja a zsalukat járó motornál,de ha leállítom és újra indítom az autót,nem húz be magától.Direktbe kötve a vákumcsövet,a szelepet kihagyva találtam még egy repedt vákumcsövet (EGR szelep felé) amit kicseréltem,így még nagyobb lett a vákum erőssége,de nem húzza be így sem a zsalukat a vákumdoboz.Nem tudom mit tudnék még csinálni vele... Vákumdobozt cseréljem ki?Vagy szét lehet szedni?

Ma leszedtem a vákumdobozt a helyéről,a tengelye volt a hibás.El volt kicsit hajlítva és abban az állásban nem csinált vákumot.
Termosztát csere után kell és ha igen hol légteleníteni?








Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2014. szeptember 17. szerda, 16:18

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2014. szeptember 15. hétfő, 21:35


Fort írta: Megnézné nekem egy 20d tulaj,hogy amikor leállítja a motort,akkor ki nyitódik e a hűtő előtti zsalu,vagy zárva marad?Köszönöm...


Ki kell hogy nyisson, mivel megszűnik a vákum ami zárva tartja.

solyom76
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz solyom76

Fórumlakó

Elismertség: 7% (15 pont) | Hozzászólások: 201

Elküldve: 2014. szeptember 15. hétfő, 21:16


Fort írta: Megnézné nekem egy 20d tulaj,hogy amikor leállítja a motort,akkor ki nyitódik e a hűtő előtti zsalu,vagy zárva marad?Köszönöm...

Szia az enyémben nyitva van álló motornál.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. szeptember 15. hétfő, 21:19